je bedoelt waarschijnlijk gewoon mdf-board waar hpl (high pressure laminate) overheen zit. Is tegenwoordig erg populair. Te vergelijken met het idee van de meubelpanelen in je folder. Maar als het goed is kwalitatief iets beter. Misschien is het een optie om eens te bellen naar een houthandel of ze ook lengten langer dan de standaardmaten (kunnen) leveren.quote:Op maandag 17 mei 2004 14:43 schreef markiemark het volgende:
ik kan ff niet langs bij de gamma, helaas.. maar euhm ik wil vast uit gaan rekenen wat het gaat kosten.. dus vandaar.. twijfel nog een beetje, zat al naar plaatjes te zoeken. wat zouden jullie aanraden? kan ook nog iets nemen weet alleen niet hoe dat heet..is dast waar keuken kastjes van zijn gemaakt en dan zo'n kunstoflaag er over heen met een soort hout motief..
Wat is HPL? De totale lengte is 2 meter 70 zo'n beetje, dat is voor de 2 zijden. de contructie is vrij simpel, op iedere muur 2 balken aan een kant een kantje er onder, andere kant een poot.quote:Op maandag 17 mei 2004 15:29 schreef Ender_W het volgende:
is waarschijnlijk toch ook HPL geweest, kan je in alles krijgen, tot op houtmotief of kunststige dingetjes aan toe. Maar je schrijft in een hoek en dan die 2m70 moet ik me dan 2m70 totaal (een deel 1m70 en een deel 1m of iets dergelijks) voorstellen of iets anders? Kan ik je misschien een idee geven van de benodigde constructie eronder![]()
ook de 18 mm vraagt een beetje aandacht tbv de onderliggende constructie, maar denk niet dat er veel extra nodig is, vanwege de geringe diepte.
Je jat mijn tip!quote:Op maandag 17 mei 2004 16:10 schreef Ender_W het volgende:
ben toch bang dat het een beetje te lichte constructie is dan, dat gaat doorbuigen als de ziekte. IMO zou je het beste ook nog een dragend balkje aan de muurzijde aan de achterkant kunnen doen. Dan heb je geen last van de doorbuiging.
Wat HPL is? Goed je eigen topic doorlezen dan had je het gezien.
Ja daar zat ik over te twijfelen... 60 cm is niet veel, maar 18mm natuurlijk ook niet. Aangezien de 'voorkant' van het bureau dan 2,70 overspant zonder enige directe ondersteuning heb ik het idee dat hij door z'n eigen gewicht al doorbuigt aan die kant. Punt één is dat heel lelijk en punt twee is het onhanding als je bijvoorbeeld aan het studeren bent of wat dan ook; je leunt een beetje op het bureau en dan moet het niet door gaan hangen.quote:Op maandag 17 mei 2004 16:13 schreef Ender_W het volgende:
maar k heb die poot in het midden nietheb het idee dat die door de 60 cm niet nodig is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |