abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19193977
Ik ben van plan om mijn kamer eens een keer te gaan verbouwen, mn kamer is niet zo groot, maar toch wil ik meer werkruimte.. nu wil ik in de hoek een bureau maken die door de hoek heen loopt, ben even met de rolmaat in de weer geweest.. nu kom ik er achter dat ik een blad van ongeveer 2,70m bij 60cm moet hebben.. ik denk dat 18mm dik genoeg is, dikker mag wel, dunner niet. maar wat kost zo'n plank? heb uiteraard nog wel meer nodig maar dat weet ik nog niet precies..

ow btw.. ik ben op dit moment ff niet in de gelegenheid om naar de klus markt te gaan om zelf te kijken..
Amsterdam, stad van hash en coke,
Waar de vrouwen zich vrouwelijk gedragen..
En de mannen ook..
  maandag 17 mei 2004 @ 14:37:54 #2
36670 coonman
coon's forever
pi_19194410
Moet je wel wat meer info geven?

spaanplaat gevruiken is het goedkoopst, mooi meubelpaneel, is duurder.

Ga gewoon eens een kwartiertje (of langer naar) naar de praxis of gamma, en kijk wat alles kost.

be cool stay cool and behave
pi_19194564
ik kan ff niet langs bij de gamma, helaas.. maar euhm ik wil vast uit gaan rekenen wat het gaat kosten.. dus vandaar.. twijfel nog een beetje, zat al naar plaatjes te zoeken. wat zouden jullie aanraden? kan ook nog iets nemen weet alleen niet hoe dat heet.. is dast waar keuken kastjes van zijn gemaakt en dan zo'n kunstoflaag er over heen met een soort hout motief..
En de mannen ook..
pi_19194591
computerwerkblad bij de Praxis, 2,80m * 0,80m zo'n 70 Pleuro, is 30 mm dik en stevig genoeg. 18mm moet je wel heel goed ondersteunen dmv balken, anders gaat het doorbuigen
pi_19194642
Spaanplaat etc gaat maar tot max 2.40 m btw
pi_19194682
ik weet niet wat het mooiste is.. ben bang dat ik toch nog maar even moet gaan wachten..
En de mannen ook..
pi_19194823
heb ff zitten zoeken en kwam op praxis.nl
zie hier

daar zit alleen niet echt iets tussen wat ik mooi vind, ik bedoelde net dus dat spaanplaat, maar das ook niet zo hel sterk he..
En de mannen ook..
pi_19194887
60 centimeter is niet diep genoeg voor een werkblad! Ik zou toch zeker 75 centimeter nemen, liefst 80.
pi_19194948
ja maar zoals ik al zei, mn kamer is niet zo groot, en nu is ie ook 60.. aangezien er een tft scherm komt is dat voor mij genoeg..
En de mannen ook..
pi_19195286
Ah dat scheelt inderdaad een slok op een borrel een TFT Ik doelde inderdaad op de werkhouding die je achter zo'n ondiep bureau krijgt met een CRT monitor voor je neus: klote dus. In dat geval zou ik zeggen neem MDF, en dan flink dik, zeker dikker dan 18mm want dat is niet zoveel tenzij je de boel met een fatsoenlijk frame ondersteunt.
  maandag 17 mei 2004 @ 15:16:47 #11
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_19195556
quote:
Op maandag 17 mei 2004 14:43 schreef markiemark het volgende:
ik kan ff niet langs bij de gamma, helaas.. maar euhm ik wil vast uit gaan rekenen wat het gaat kosten.. dus vandaar.. twijfel nog een beetje, zat al naar plaatjes te zoeken. wat zouden jullie aanraden? kan ook nog iets nemen weet alleen niet hoe dat heet.. is dast waar keuken kastjes van zijn gemaakt en dan zo'n kunstoflaag er over heen met een soort hout motief..
je bedoelt waarschijnlijk gewoon mdf-board waar hpl (high pressure laminate) overheen zit. Is tegenwoordig erg populair. Te vergelijken met het idee van de meubelpanelen in je folder. Maar als het goed is kwalitatief iets beter. Misschien is het een optie om eens te bellen naar een houthandel of ze ook lengten langer dan de standaardmaten (kunnen) leveren.
Live life to the Ender :D
pi_19195713
MDF is gewoon zo lekker zwaar en stevig Zeker die laminated shit is erg prima inderdaad en ziet er ook nog wel chic uit.
pi_19195784
is mdf zo sterk? heb daar wel eens rond gelopen tussen die bladen en wat ik zag was best mooi. ik weet niet wat er onder zat, maar de kunstof er op was best gaaf..
En de mannen ook..
  maandag 17 mei 2004 @ 15:29:00 #14
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_19195840
is waarschijnlijk toch ook HPL geweest, kan je in alles krijgen, tot op houtmotief of kunststige dingetjes aan toe. Maar je schrijft in een hoek en dan die 2m70 moet ik me dan 2m70 totaal (een deel 1m70 en een deel 1m of iets dergelijks) voorstellen of iets anders? Kan ik je misschien een idee geven van de benodigde constructie eronder

ook de 18 mm vraagt een beetje aandacht tbv de onderliggende constructie, maar denk niet dat er veel extra nodig is, vanwege de geringe diepte.

[ Bericht 15% gewijzigd door Ender_W op 17-05-2004 15:30:12 (toevoeging) ]
pi_19196809
quote:
Op maandag 17 mei 2004 15:29 schreef Ender_W het volgende:
is waarschijnlijk toch ook HPL geweest, kan je in alles krijgen, tot op houtmotief of kunststige dingetjes aan toe. Maar je schrijft in een hoek en dan die 2m70 moet ik me dan 2m70 totaal (een deel 1m70 en een deel 1m of iets dergelijks) voorstellen of iets anders? Kan ik je misschien een idee geven van de benodigde constructie eronder

ook de 18 mm vraagt een beetje aandacht tbv de onderliggende constructie, maar denk niet dat er veel extra nodig is, vanwege de geringe diepte.
Wat is HPL? De totale lengte is 2 meter 70 zo'n beetje, dat is voor de 2 zijden. de contructie is vrij simpel, op iedere muur 2 balken aan een kant een kantje er onder, andere kant een poot.
En de mannen ook..
pi_19196861
Als je tegen de achterwand nou ook een paar balkjes maakt voorkom je dat het bureau gaat doorzakken. Dan heb je nog wel een poot in het midden, dus aan de kan waar je zit, nodig. Stevig doch simpel. (Of was dat je plan ook )
  maandag 17 mei 2004 @ 16:10:31 #17
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_19196905
ben toch bang dat het een beetje te lichte constructie is dan, dat gaat doorbuigen als de ziekte. IMO zou je het beste ook nog een dragend balkje aan de muurzijde aan de achterkant kunnen doen. Dan heb je geen last van de doorbuiging.
Wat HPL is? Goed je eigen topic doorlezen dan had je het gezien.
pi_19196943
quote:
Op maandag 17 mei 2004 16:10 schreef Ender_W het volgende:
ben toch bang dat het een beetje te lichte constructie is dan, dat gaat doorbuigen als de ziekte. IMO zou je het beste ook nog een dragend balkje aan de muurzijde aan de achterkant kunnen doen. Dan heb je geen last van de doorbuiging.
Wat HPL is? Goed je eigen topic doorlezen dan had je het gezien.
Je jat mijn tip!
  maandag 17 mei 2004 @ 16:13:09 #19
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_19196963
sorry
  maandag 17 mei 2004 @ 16:13:49 #20
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_19196975
maar k heb die poot in het midden niet heb het idee dat die door de 60 cm niet nodig is
pi_19197034
quote:
Op maandag 17 mei 2004 16:13 schreef Ender_W het volgende:
maar k heb die poot in het midden niet heb het idee dat die door de 60 cm niet nodig is
Ja daar zat ik over te twijfelen... 60 cm is niet veel, maar 18mm natuurlijk ook niet. Aangezien de 'voorkant' van het bureau dan 2,70 overspant zonder enige directe ondersteuning heb ik het idee dat hij door z'n eigen gewicht al doorbuigt aan die kant. Punt één is dat heel lelijk en punt twee is het onhanding als je bijvoorbeeld aan het studeren bent of wat dan ook; je leunt een beetje op het bureau en dan moet het niet door gaan hangen.

Die poot kan er natuurlijk altijd later nog onder gezet worden.

(studeren op zo'n smal bureau is trouwens niet echt heel erg handig. Een boek voor je leggen en vervolgens zelf nog schrijfpapier voor je hebben liggen is al bijna niet mogelijk. Denk nog maar eens goed na of je toch niet 10 cm minder kamer wilt overhouden voor meer bureau genot)
pi_19197111
precies, ik maak op beide muren balkjes. dan heb ik voor de zekerheid nog 2 of drie poten nodig.. aan iedere kant en misschien in de hoek.. misschien heb ik vanavond de auto en ga ik wel ff naar de gamma..
En de mannen ook..
  maandag 17 mei 2004 @ 16:28:59 #23
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_19197295
ik heb persoonlijk voor mijn eigen "genot" geen voorliefde voor een poot onde mijn bureau. Ik heb het opgelost door een balk in het midden te plaatsen en deze vanaf de iets meer dan de helft "af te schoren" naar de muur. Dan heb je er niet zo'n last van.
  maandag 17 mei 2004 @ 16:36:20 #24
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_19197439
Als je niet een hele rare afmeting nodig hebt, dan ben je volgens mij beter af als je naar de blauw-gele-meubelwinkel gaat en een kant&klaar buro koopt.
  maandag 17 mei 2004 @ 16:37:47 #25
16715 Mylene
*schatje*
pi_19197475

Tafel
VIKA BENGT/VIKA BENGT
¤ 130.00
(prijs komt overeen met geselecteerde opties)
De poten zijn T-vormig, waardoor ze naar eigen inzicht kunnen worden geplaatst.
Incl. beschermdopjes van vilt ter bescherming van de vloer.
Extra dik fineer. Kan eenmaal worden geschuurd.
Het tafeloppervlak is duurzaam en makkelijk te onderhouden.
Lengte: 175 cm
Breedte: 80 cm
Hoogte: 70 cm

Tafel
VIKA AMON/VIKA CURRY
¤ 35.00
(prijs komt overeen met geselecteerde opties)
Voorgeboorde gaten voor het monteren van poten.
Monteerplaat, incl. schroeven voor het monteren en doppen ter bescherming van de vloer.
designer: IKEA of Sweden
Lengte: 120 cm
Breedte: 75 cm
Hoogte: 70 cm
Aantal per verpakking: 4 st.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')