abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19193257
Ik ben 4x naar de tandarts geweest om 4 kronen + brug te plaatsen. Dit geintje kost me ruim €1700,- waarvan een deel wordt vergoedt door m'n verzekering. Vorige week heeft de tandarts m'n tijdelijke vast gezette brug met cement heeeeel goed vast gezet. Maar ik merkte wel dat de tijdelijke vast gezette brug er niet makkelijk uit gehaald kon worden door de tandarts. Hij moest er met een tang enzo bij. Uiteindelijk lukt het en heeft hij alles goed vast gezet.

Maar ik merkte na de plaatsing dat er een soort oneffenheidje op m'n tand zat. Ik voelde vandaag met m'n tong erlangs en er sprong een stukje van m'n tand. De tandarts heeft dus waarschijnlijk de kroon beschadigd en snel iets op de beschadiging gemaakt zodat ik het niet zou zien.

Nu zit ik dus met een supervaste brug met een beschadigde kroon. Wat moet en kan ik doen? Hopelijk kan de tandarts er nog iets moois van maken. Ik baal er gewoon flink van, bah!

[ Bericht 1% gewijzigd door Hanneman op 17-05-2004 14:51:32 ]
pi_19194113
heb je een rechtsbijstand verzekering? zo ja.. de tandarts keihard aanpakken..
pi_19194627
Hopelijk kan de tandarts er een klein mooi stukje op maken wat wel blijft zitten. Ik moet nu weer minimaal 1x extra naar de tandarts. Is het reeel om te eisen iets van die €1700,- af te halen?

Trouwens....ik zou eerst €1600 i.p.v. €1700,- kwijt zijn, maar omdat volgens de tandarts goed en recht boren niet mogelijk was, moest er een extra kroon komen wat ook weer geld kostte. Ik twijfelde aan zijn uitleg, want ik denk nog steeds dat hij gewoon verkeerd heeft geboord, en zegt dat 't aan mijn gebit lag. Ik heb er toen niks van gezegd, want ik wilde zo snel mogelijk alles voor elkaar hebben. Ik wilde geen 'problemen' met de tandarts. Ik weet niet of ik dat nu nog kan aangeven. Ik hoorde toen wel dat hij niet de goede boor had en daarna het probeerde met een andere boor. Volgens mij ging het toen mis! Maar ja......ik heb geen verstand van tanden e.d., dus ik weet niet of ik (nu nog) wat in te brengen heb tegen de tandarts.
pi_19194712
1700 euro???
Voor een kroon???

Tandarts mag vantevoren wel even wat beter inschatten wat dat grapje gaat kosten en zijn eigen fouten niet op jou afwentelen, financieel.
Ik zou maar eens met hem gaan praten want dit is echt een heel debiel groot bedrag.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_19194803
quote:
Op maandag 17 mei 2004 14:48 schreef shmoopy het volgende:
1700 euro???
Voor een kroon???

Tandarts mag vantevoren wel even wat beter inschatten wat dat grapje gaat kosten en zijn eigen fouten niet op jou afwentelen, financieel.
Ik zou maar eens met hem gaan praten want dit is echt een heel debiel groot bedrag.
Niet voor 1 kroon hoor, maar voor 4 kronen + brug.
pi_19194844
Ja, ik las te vlug.

Maar ik vind dat je wel even met hem moet gaan praten hierover, sowieso zou je voor een nieuwe kroon (ter vervanging van de kroon die beschadigd is) niet moeten hoeven betalen.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_19195014
quote:
Op maandag 17 mei 2004 14:52 schreef shmoopy het volgende:
Ja, ik las te vlug.
Er stond eerst: een aantal kronen. Dit heb ik even veranderd in 4. Ook mijn fout!
quote:
Op maandag 17 mei 2004 14:52 schreef shmoopy het volgende:
Maar ik vind dat je wel even met hem moet gaan praten hierover, sowieso zou je voor een nieuwe kroon (ter vervanging van de kroon die beschadigd is) niet moeten hoeven betalen.
Ik denk dat ik wel een probleempje heb, want die kroon zit vast aan de brug. En de 4 kronen + brug zijn vorige week heeeeeel vast gezet zodat het jaren blijft zitten. Ben benieuwd of dit er zomaar afgehaald kan worden.

Ik baal hier flink van!
pi_19196262
Ik probeer de tandarts al vanaf 13.45u te bellen, maar ik krijg nu nog steeds het antwoordapparaat. Daarin wordt gezegd dat ze lunchpauze hebben en dat er na 14u gebeld kan worden.

Zijn ze nu nog niet uitgelunched?

Nu heb ik wel even de tijd om af te koelen!
  maandag 17 mei 2004 @ 15:49:44 #9
83645 Andoire
... .. ...
pi_19196394
Jeetje... dat is echt wel de fout van de tandarts hoor, dat die kroon nu kapot is..
Ik hoop dat hij er iets aan kan doen, zonder dat de hele brug er uit moet en weer teruggestuurd moet worden naar het tandtechnisch centrum ...

Denk je dat het kosteloos gaat lukken, het herstellen van die kroon?

Overigens, die 1700 valt mee.
Ik moet 2 kronen hebben, dat gaat me rond de 1000 euro kosten..

[ Bericht 0% gewijzigd door Andoire op 17-05-2004 15:52:42 (foutje) ]
Что было, то прошло..
pi_19198041
quote:
Op maandag 17 mei 2004 15:44 schreef Hanneman het volgende:
Ik probeer de tandarts al vanaf 13.45u te bellen, maar ik krijg nu nog steeds het antwoordapparaat. Daarin wordt gezegd dat ze lunchpauze hebben en dat er na 14u gebeld kan worden.

Zijn ze nu nog niet uitgelunched?

Nu heb ik wel even de tijd om af te koelen!
Ik ben er maar even heen gefietst. Volgens hun stond het antwoordapparaat er niet op. En ik ben gek.......

Volgens de tandarts heeft er spanning op de brug en kronen gestaan. Vervolgens is het stukje afgebroken wat heel dun is. Volgens de tandarts dus!
Ik heb hem ook nog gevraagd of het niet door het lostrekken van de tijdelijke voorziening kwam, maar daar kwam het volgens hem niet door. Tja...wat moet je dan zeggen.....dat het wel daardoor kwam......ik heb geen bewijs. En ik heb ook geen zin in 'ruzie' met de tandarts.

Over een paar weken komt er een kunststof laagje op, zodat hopelijk het 'gat' mooi opgevuld wordt.

Wat een gedoe zeg........pfffff.......ik heb 't nu wel weer gehad met m'n tandarts!!!! M'n hele bankrekening is geplunderd door die gast en nu heb ik nog steeds geen mooi gebit! Lekker hoor!

Ps. Ik heb 't nog niet over de bijkomende kosten gehad. Hier zal Ik toch wel weer voor op moeten draaien, grrrrrrrrrr!

[ Bericht 3% gewijzigd door Hanneman op 17-05-2004 17:08:23 ]
pi_19199454
waarom heb je het niet in het buitenland laten doen..? stukken goedkoper.. en waar ik vorige keer geweest ben (normaal boren en vullen hoor).. deden ze het beter dan in nederland..
pi_19210070
quote:
Op maandag 17 mei 2004 18:09 schreef Omkron het volgende:
waarom heb je het niet in het buitenland laten doen..? stukken goedkoper.. en waar ik vorige keer geweest ben (normaal boren en vullen hoor).. deden ze het beter dan in nederland..
Had ik eerder moeten weten...... Maar ja, ik denk eigenlijk niet dat ik voor zoiets snel naar het buitenland zou gaan.
pi_19210626
Juist wel.. stressvolle situatie.. lekker afwisselen met verblijf in het buitenland.. vervolgens verdeel je de hele operatie in stukjes.. 1,5 uur tandarts.. rest van de dag lekker luieren..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')