hermandeperman | maandag 17 mei 2004 @ 01:13 |
Omdat Tha Feak dit zei in topic van IJsmeis...quote:bij deze dus... ![]() Ik ga persoonlijk voor de V70R maar de 850T5R mag er ook zeker zijn.... V70R ![]() S60R ![]() 850T5R ![]() Nieuwe R-series hebben 300PK en 400NM koppel... quote: quote:zeg maar Daaaag met je golf GTI-tje of CRX-je... (no offence ijsmeis ![]() volvo is ![]() | |
Rool.and.the.Gang | maandag 17 mei 2004 @ 01:37 |
![]() ![]() ![]() Zooo geil. 2300cc vijf-in-lijn, 225 pk bij 5300 toeren en een koppel van 300 Nm bij 2000 toeren. Top 240 km/h, 0-100 in 7,4 s. Natuurlijk te tunen. Na 10 jaar kijk ik er nog steeds van op, tijdloos is 'ie. | |
Type-R | maandag 17 mei 2004 @ 02:48 |
Op de autorai 2003 stonden de V70R en S60R ook ja met die gave lak. Super vette bakken! interieur is ![]() | |
Kindred_Spirits | maandag 17 mei 2004 @ 02:56 |
die 850 T5-R is inderdaad vet! | |
Xtreem | maandag 17 mei 2004 @ 08:46 |
*Kijkt naar avatar*![]() 850T5R is er tegenwoordig al voor 8k ![]() | |
Flex82 | maandag 17 mei 2004 @ 08:58 |
quote:Dus? Ik gok trouwens dat je dan een hele brakke versie hebt. Die totaal niet onderhouden en afgeragd is. ![]() Maar iig, het blijft een geile bak, zo mooi. En al die andere R's ook. ![]() | |
-Muse- | maandag 17 mei 2004 @ 09:08 |
Volvo ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik was op de RAI niet weg te krijgen bij de V70R em S60R ![]() ![]() Mooiste vindt ik de V70R, mja de 850T5-R is ook errug ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door -Muse- op 17-05-2004 09:31:20 ] | |
-Muse- | maandag 17 mei 2004 @ 09:10 |
quote:Die heb ik in het groot aan de muur hangen ![]() ![]() | |
Ballebek | maandag 17 mei 2004 @ 09:14 |
Ik heb zelf een 850 T5-R gehad, superbak ![]() Collega van mij heeft een S60 T5 Nieuw vind ik die Volvo R veel ste duur; je kan voor een paar ruggen extra een Audi S4 kopen die veeel sneller is; die Volvo S60 R valt namelijk behoorlijk tegen qua weggedrag en is echt zijn geld niet waard tov de "normale" S60 T5 Nu moet ik het (tijdelijk) doen met een V50 T5 AWD... | |
Flex82 | maandag 17 mei 2004 @ 09:25 |
Wie wil er nou in een Audi rijden als je ook een Volvo kan nemen? ![]() ![]() | |
-Muse- | maandag 17 mei 2004 @ 09:27 |
Hmm heb zelf alleen een S70 2.5l Automaat van mijn opa gereden (lekker door de carwash ![]() | |
Ballebek | maandag 17 mei 2004 @ 09:33 |
quote:Door het verschil te kennen in weggedrag van beide auto's. De Audi S4 rijdt toch zeker een heel stuk beter dan de Volvo. De Volvo is ook helemaal niet zo snel (zoals al eerder gezegd) dus zou ik eerder wat meer uitgeven voor een S4 die echt aan de weg kleeft dan een S60R die vreselijk onderstuur heeft. Wel zou ik voor een S60 D5 kiezen als ik een diesel zou kopen en niet de A4 TDi [ Bericht 5% gewijzigd door Ballebek op 17-05-2004 09:39:27 ] | |
ikbeneenkiwi | maandag 17 mei 2004 @ 09:36 |
quote:je hebt in beide auto's gereden? (S4 en s60R) | |
Ballebek | maandag 17 mei 2004 @ 09:40 |
quote:Anders zou ik het niet posten ![]() | |
-Muse- | maandag 17 mei 2004 @ 09:41 |
quote:op je 21ste al een V50 T5 AWD als "lease bak"? heb je et goed voor elkaar dan ![]() | |
Ballebek | maandag 17 mei 2004 @ 09:47 |
quote:zoals er stond: TIJDELIJK, Mijn V40 1.9D staat bij de garage ivm brakke voorwielophanging... Bovendien zou ik die auto niet eens WILLEN als leaseauto vanwege de asociaal hoge bijtelling ![]() Die 850 T5-R was echter wel mijn eigen auto; overgekocht van een ambassadeur die weer terug ging naar eigen land. | |
-Muse- | maandag 17 mei 2004 @ 09:50 |
ach, dan kun je je "tijdelijk" nog even uitleven met wat meer dan 200pk ![]() (weet niet precies de specs van de V50) | |
Ballebek | maandag 17 mei 2004 @ 09:55 |
quote:5 cilinders, 2.4 liter, 330nm, 220PK, hoge druk turbo Zomaar wat steekwoorden... | |
-Muse- | maandag 17 mei 2004 @ 10:06 |
ik kwam niet verder dan een 5 cilinder 2.5 liter turbo met 200pk ![]() | |
stienus5gtturbo | maandag 17 mei 2004 @ 10:14 |
quote:als hetover de V50 gaat... 5 cilinders, 2.5 liter, 320nm, 220PK, lage druk turbo | |
-Muse- | maandag 17 mei 2004 @ 10:18 |
Bron? Mij teveel moeite om het op te zoeken ![]() | |
DIJK | maandag 17 mei 2004 @ 10:18 |
quote:Ik dacht eigenlijk ook zeker te weten dat de T5 een 2.5 was ![]() | |
-Muse- | maandag 17 mei 2004 @ 10:20 |
na de 960 zijn ze van 2.3 naar 2.5 overgestapt dacht ik. | |
stienus5gtturbo | maandag 17 mei 2004 @ 10:21 |
quote:volvo folder ![]() hopelijk wordt de nieuwe leasebak hier de V50 D4, maar ik spiek in de folder ook weleens bij de benzine motoren ![]() van autoweek ( heel betrouwbare bron is dat ook niet, maargoed:P ) aantal cilinders 5, in lijn kleppen per cilinder 4 cilinderinhoud 2521 cm3 boring x slag 83,0 x 93,2 mm compressieverh. 9,0:1 max. vermogen 162 kW (220 pk) 5000tpm max. koppel 320 Nm 1500tpm brandstofsysteem multipoint injectie klepbediening dohc turbo ja, met intercooler katalysator geregeld | |
blieblie | maandag 17 mei 2004 @ 10:21 |
Mijn pa heeft er ook één: Op het circuit bij de circuitdag: ![]() ![]() ![]() ![]() Toch een leuke auto hoor ![]() | |
Flex82 | maandag 17 mei 2004 @ 10:21 |
Oeh! Mooi rijtje zo!quote:Was sarcastisch bedoelt hoor. ![]() Maar ik zou nog steeds de Volvo kiezen. Ik heb beide merken (V70 en A6) gereden en vond de Volvo stukken beter, meer solide en gewoon relaxed. Maar dat is mijn mening, smaken verschillen gelukkig. ![]() Ze zijn voor mijn gevoel meer dan snel genoeg, ik hoeft imho geen pure racebak waarmee ik de blits wil maken, een Volvo heeft naar mijn gevoel toch een ander uistraling dan. | |
Klonk | maandag 17 mei 2004 @ 10:22 |
de 850 TR in zachtgeel en dan die zwarte velgen ![]() | |
Ballebek | maandag 17 mei 2004 @ 10:24 |
Ik las uit de gebruiksaanwijzing; Eigenlijk is het een 2,416 liter benzine motor; Volvo rondt het positief af naar 2,5 liter ![]() | |
blieblie | maandag 17 mei 2004 @ 10:25 |
Dat snelle klopt wel trouwens, hij zit volgens de fabrieksspecificaties pas na 7.9sec op de 100. Er schijnt alleen ergens in de software een dingetje te zitten die na 10.000 km de motor anders afstelt waardoor ie na 10.000km in 5,9 sec. op de 100 zit. Zeggen ze, maar of dat echt zo is weet ik niet. | |
DIJK | maandag 17 mei 2004 @ 10:29 |
quote:Je hebt wel gelijk dat de R in verhouding te duur is als je em vergelijkt met de S4. Maar volgens mij heb je met die dikke 4.2 V8 (schitterend blok overingens) wel het probleem dat je wat vaker bij de benzinepomp staat als met de R. De vraag is natuurlijk of dat nog interessant is bij auto's in die prijsklasse, maar oke. quote:Dat is IMHO een fabeltje. Hij zal allicht wat beter gaan lopen nadat ie wat ingelopen is, maar volgens mij niet in dat opzicht. Er zijn trouwens veel klachten geweest bij Volvo over de R. Dat ie gewoon niet haalde wat ze beloofden, en nauwelijks sneller was als een standaard T5. Toch blijft t een schitterende auto. (IMHO) [ Bericht 29% gewijzigd door DIJK op 17-05-2004 10:36:16 ] | |
stienus5gtturbo | maandag 17 mei 2004 @ 10:35 |
Moet je de V70 T5 R niet met de audi S6 vergelijken? de S4 is wel heeeel krap.... die S6 is dr voor net geen ton, die v70 staat voor 76k in de prijslijst... ( allebei automaat ) prestaties van de v70 R zijn beter, maar iets minder peekaa en koppel ( scheelt 20 nm geloof ik ) | |
blieblie | maandag 17 mei 2004 @ 10:39 |
quote:Daarom zeg ik dat ik het niet zeker weet. Mijn pa zit bijna op de 10K dus we zullen zien ![]() We hadden eerst een T5, en ik moet zeggen, hij is in cijfertjes niet sneller, maar op de weg dus wel. Als ik met de T5 vanuit stilstand plankte begon ie te zoeken en te glijden met de voorkant. De R daarentegen kan gewoon netjes al zijn power kwijt en gaat er als een speer vandoor. | |
Ballebek | maandag 17 mei 2004 @ 10:39 |
quote:Bij constante snelheid (120 op de snelweg) zuipen ze allebei hetzelfde; tussen de 1:10 en 1:11. Maar ga je dan een stevig partijtje raggen dan is de Audi natuurlijk een dorstig beest 1:5 tegenover de Volvo met 1:7 - 1:8 Maar ja, als je die auto kan kopen - leasen moet een extra litertje super plus ook geen probleem zijn denk ik zo ![]() | |
DIJK | maandag 17 mei 2004 @ 10:40 |
quote:De S60R is iig net zo krap als een S4 sedan.. De V70 is wel wat ruimer inderdaad. | |
Ballebek | maandag 17 mei 2004 @ 10:40 |
quote:DTSC vriend... Had de gewone T5 ook wel, maar was een stuk minder snel in reactie... * Ballebek gaat zo eens zonder DTSC rijden een stukje ![]() | |
blieblie | maandag 17 mei 2004 @ 10:42 |
quote:Ik denk dat het niet alleen de DTSC is, de T5 had voorwielaandrijving en de R AWD. | |
Ballebek | maandag 17 mei 2004 @ 10:43 |
quote:Daar heb je ook wel gelijk in ![]() | |
stienus5gtturbo | maandag 17 mei 2004 @ 10:43 |
quote:Bij autovisie hadden ze ook dat probleem. Hebben ze volvo over gebeld, en bleek idd dat de motor nog niet in gelopen was, en de extreme hitte van de test omstandigheden. Ze kregen ( dezelfde) R nog een dag mee, waarna deze in 0.1 sec sneller naar de 100 spurte dan de fabrieksopgave. ( dus 5.8 sec dan ofzo? ) | |
DIJK | maandag 17 mei 2004 @ 10:44 |
quote:Dat was wel de achilleshiel van de T5 inderdaad.. Zoveel PK op de voorwielen. Dat maakt het in de R iig makkelijker hard wegtrekken. Die kan je zoals je aangeeft gewoon planken. | |
blieblie | maandag 17 mei 2004 @ 10:47 |
En ach tis gewoon geweldig om in die auto golfjes deruit te trekken die denken dat je in een burgerlullenbak zit ![]() ![]() | |
DeBastaard | maandag 17 mei 2004 @ 11:19 |
850 T5-R in Cream Yellow is gewoon de bomb! Deze anders ook: S60R en V70R verbouwd door Evolve! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yeah !! Doe mij maar een van die! Volvo rules! ![]() ![]() ![]() | |
Joostve | maandag 17 mei 2004 @ 11:25 |
quote:ik ben het met je eens volvo is vet en op golfjes heb ik het ook niet zo maar vergeet niet dat die volvo 3x zo duur is als de auto's die jij noemt is het zelfde als ik het over een murcielago heb en dan zeg: Dag volvo's ![]() | |
OrganicIron | maandag 17 mei 2004 @ 11:27 |
OMG! wat een dikke bakken zeg!! ![]() heb er wel eens eentje gezien in een wintersport dorpje zag er DIK uit! ![]() ik vind alleen die kleur van de 850 T5-R erg fout, zo zacht geel ... ??? dit zijn wel originele bakken om helemaal te tunen, die zie je echt weinig rijden (en onbetaalbaar helaas ![]() | |
DeBastaard | maandag 17 mei 2004 @ 11:38 |
quote:mja dat is ook appels met peren vergelijken. Murcielago is n bijna supercar. Volvo is gewoon een allerdaagse praktische auto... en die gele kleur, is alleen verkrijgbaar op een T5R , tenzij je m zelf laat spuiten natuurlijk. Vind hem wel wat sportiefs uitstralen zo ![]() | |
Garagefluit | maandag 17 mei 2004 @ 12:09 |
850 T5-R ![]() Blijft inderdaad een tijdloze auto, je ziet ze bijna nergens rijden maar ze maken toch altijd een behoorlijke indruk. V70R e.d mogen er zeker ook zijn maar toch heb ik liever zo'n leuk geel autotje ![]() | |
Flex82 | maandag 17 mei 2004 @ 12:34 |
Ik heb het geluk dat ik hier bijna dagelijks zo'n geel beest zie rijden. ![]() Erg gaaf, wel een vage kleur geel. Dat heeft wel gewenning nodig. | |
Xtreem | maandag 17 mei 2004 @ 13:59 |
![]() ![]() | |
Rool.and.the.Gang | maandag 17 mei 2004 @ 14:06 |
![]() Die uitlaten, zeker wel geilll. ![]() | |
-Muse- | maandag 17 mei 2004 @ 14:17 |
Ik had wel wat spin als ik volgas bij stoplicht wegreed. Dit met een S70 2.5 Turbo (200pk). Maar die kickdown bij volgas als je de automaat in de sportstand zet... ![]() ![]() Gewoon voor die 5-cilinder zou ik al voor de volvo gaan, maar aangezien we hier altijd al volvo rijden, en mijn verdere familie ook volvo rijd, ben ik eigenlijk nergens anders verlieft op ![]() | |
-Muse- | maandag 17 mei 2004 @ 14:20 |
quote:Er deed zelfs een V70R mee aan de Gumball 3000 van vorige week ![]() jammer dat hij een vogel op zijn linkerflank kreeg, dus er lag een stuk zijkant op de weg ![]() | |
-Muse- | maandag 17 mei 2004 @ 14:23 |
quote:De 5-cilinder blokken van volvo zijn goed te tunen. Ik had ergens gelezen dat ze uit een 2.4l blok toch 275pk haalden, zonder grote ingrepen. Moet je nagaan hoever je komt als je er echt geld in gaat steken ![]() | |
DeBastaard | maandag 17 mei 2004 @ 15:08 |
Die 4 Cilinder ook ![]() ![]() die 2.4 5 Cilinder Turbo's gaan zeker weten ook goed, als je kijkt op www.volvo850forum.nl zijn een paar gasten met dik getunede T5R's .. als je erg handig bent krijg je er zo over de 300pk uit. En denk na wat dat voor koppel met zich meebrengt ![]() En dat geluid van die 5 Cilinder ![]() | |
jaguar | maandag 17 mei 2004 @ 17:53 |
in een woord ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
hermandeperman | maandag 17 mei 2004 @ 18:45 |
Nog nooit een topique geopend met zoveel reply's... Volvo valt blijkbaar erg goed ![]() Maar die van Evolve zijn ![]() Damn... DROOMAUTO!!! ![]() Probeer mijn pa al half jaar zo gek te krijgen om een V70R te kopen.... (hebben nu een V70 2.4T).... maar hij vind hem te duur voor wat je krijgt... ![]() | |
-Muse- | maandag 17 mei 2004 @ 20:21 |
die evolvo was wat overdreven, maar die pcc... ![]() | |
johannesmvp2 | maandag 17 mei 2004 @ 21:31 |
Volvo ![]() ![]() Maar goed, nu ontopic ![]() | |
marruuuk | maandag 17 mei 2004 @ 22:01 |
ik vind die 850's op zich maar lelijk ik snap niet wat daar zo leuk aan is misschien dat ie veel pk's heeft maar dat hebben andere, mooiere autos ook | |
hermandeperman | maandag 17 mei 2004 @ 22:07 |
850 is ![]() lekker vierkant!!!!! | |
DeBastaard | maandag 17 mei 2004 @ 22:37 |
850 is origineel als station wagen ontworpen, naderhand hebben ze daar ook maar n sedan versie van ontworpen. vind de 850 echt een superstrakke station! | |
Rool.and.the.Gang | maandag 17 mei 2004 @ 23:17 |
Waar kon je in '94 dan nog meer uit kiezen? Audi RS2 (¤80.000) / 100 S4 4.2 (¤75.000)? BMW M5 Touring (¤99.000)? Dan was de T5-R met een nieuwprijs van zo'n 52.000 euro nog goedkoop ook, als je naar wat rappe stations kijkt. En die sound, die blijft geweldig. | |
hermandeperman | maandag 17 mei 2004 @ 23:27 |
5 cilinders zijn ![]() | |
Ultimora | dinsdag 18 mei 2004 @ 09:43 |
quote:vergelijk em dan met de S4 met 5 cyl turbo motor ![]() | |
DIJK | dinsdag 18 mei 2004 @ 09:58 |
quote:Sowieso is de A4 pas in 95 geintroduceerd, dus dat verhaal gaat in 94 ook niet op. Maar die 4.2 v8 van Rool.and.the.Gang was natuurlijk absurd, want die is meen ik pas in 2003 in de nieuwe S4 gekomen. De eerste S4 gebaseerd op het model van 95. Die uitkwam in 96 of 97, had volgens mij trouwens ook geen 5 cyl turbo, maar een 2.7 6 cyl turbo. (net als het 2e model S4 dacht ik.) Dus volgens mij is er helemaal geen 5 cyl turbo in de S4 geweest. | |
Ultimora | dinsdag 18 mei 2004 @ 10:06 |
quote:huiswerk voor vandaag: we hebben het over de audi 100 de S versie daarvan heet S4 later is het S6 geworden toen de A6 geintroduceerd is. de codenaam van deze 100/a6 is C4. vandaar. | |
DIJK | dinsdag 18 mei 2004 @ 10:10 |
quote:Ah Dôh oke. Ik vroeg me al af waar die 4.2 vandaan kwam. Die heette trouwens wel gewoon 100 S4. (dat zie ik nu ook pas staan bij de post van Kool) Als je het over een S4 hebt, heb je het toch echt over de A4 variant. Hing in die 100 trouwens dezelfde 2.2 5 cyl als in de 80 S2? | |
Ultimora | dinsdag 18 mei 2004 @ 10:13 |
Goed dan gaan we weer verder met Volvo Geouwehoer ![]() in Meppel rijden er trouwens een stuk of 4 850 T5R's rond. 2 zijn geel 1 zwarte en een groene. | |
DIJK | dinsdag 18 mei 2004 @ 10:19 |
Ze hebben toen ook nog 1 of 2 seizoenen met de station meegedaan in de BTCC, dat zag er wel humor uit vond ik. Met o.a. onze eigen Jan Lammers achter het stuur. edit ![]() [ Bericht 16% gewijzigd door DIJK op 18-05-2004 10:25:27 ] | |
Rool.and.the.Gang | dinsdag 18 mei 2004 @ 11:33 |
quote: ![]() 2,2 liter, 230 pk, yup. Al vrij snel na de introductie reed er een Cream Yellow T5-R in ons dorp, van de directeur van Volvo Car Nederland, maar da's al een tijdje geleden. Ik mis 'm sindsdien. ![]() | |
Scalle-- | donderdag 20 mei 2004 @ 15:44 |
Heel geile bakken ![]() ![]() | |
WickedGame | donderdag 20 mei 2004 @ 15:53 |
Kijkt naar buiten, en ziet een V70R staan. Me overbuurman rijdt er toevallig een. Heeft alleen zijn 300pk niet meer, heeft er iets meer onderliggen nu. Ook de remmen en aandrijving zijn er aan veranderd. Van buiten een hele normale stationwagen om te zien, alleen onder de motorkap een bruut monster ![]() Ben zo i zo wel voorstander voor die Turbo's van de zweden. Heb ooit eens een Volvo 480 Turbo gereden en dat was al een genot. Zelfs de 460 Turbo's die er qua uiterlijk niet echt super uit zagen, maar motorisch zo verbluffend snel waren. | |
retep22 | vrijdag 21 mei 2004 @ 03:58 |
Hm, leuk topic. ![]() Even mezelf overgenomen uit de Honda CRX topic van ijsmeis. ![]() quote: | |
retep22 | vrijdag 21 mei 2004 @ 04:01 |
quote:Die hebben soms de sjonnieslooks, zoals ik al eerder hierboven zei. Of je ziet al gelijk dat het een snelle/krachtige wagen is, bij deze ouwelullenwagen niet. ![]() | |
Sphinx2K | vrijdag 21 mei 2004 @ 08:20 |
kenners zien zo of het een snelle volvo is of niet... | |
KGBBeria | vrijdag 21 mei 2004 @ 09:44 |
Maar is de jan-met-de-pet of een sjonnie een autoliefhebber die van alle merken weet wat het goede spul is? Neen. | |
DeBastaard | vrijdag 21 mei 2004 @ 11:20 |
Een T5-R herken je zowieso als je wat van volvo's afweet ![]() Ze hebben de koplampen lager zitten, de auto is ansich al wat lager en die velgen (maar die kan je er zo ook bij kopen natuurlijk). | |
retep22 | vrijdag 21 mei 2004 @ 16:27 |
quote:Klopt wel, alleen van die koplampen merk ik niet zoveel als hij naast andere 850's geparkeerd staat, enkel de koplampenwisser zitten dan erbij. Maar het grootste uiterlijke verschil zit hem in de interieur. Daar is alles erop en eraan. ![]() | |
retep22 | vrijdag 21 mei 2004 @ 16:31 |
quote:Ik kom dan steeds weinig kenners tegen, en als eentje met mij meerijdt (colleague, etc.) Dan roepen ze altijd uit "Wat gebeurt er??" als ik de gaspedaal vloer. ![]() Ik vind het een heerlijke bak, hij ligt als een baksteen op de weg, hij plakt dus goed, en over zijn tussenaccerlaties ben ik zeer te spreken. Minder als ik een bocht moet induiken en veel wielspin bij optrekken dankzij zijn voorwiel-aandrijving. Ik heb over mezelf afgeroepen, ruim 300 pk's op voorwielaandrijving. ![]() ![]() | |
Impry | vrijdag 21 mei 2004 @ 17:53 |
Wat zijn het toch heerlijke auto's! ![]() Zeker die licht-gele ![]() | |
febster | vrijdag 21 mei 2004 @ 17:57 |
Gister nog een V70R van dichtbij gezien ![]() ![]() Deze zomer met een vriend denk ik wel eens mee rond crossen ![]() ![]() | |
blieblie | vrijdag 21 mei 2004 @ 17:58 |
Mooie auto he... ![]() Neej da komt wel goed van de zomer. Eerst pa & ma opt vliegtuig zetten en dan 2 weken lang rondcrossen in het ding ![]() | |
-Muse- | vrijdag 21 mei 2004 @ 19:41 |
quote:En een vierkante uitlaat. | |
hermandeperman | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:36 |
quote:KLAUW... ![]() | |
RedArrow68 | zaterdag 22 mei 2004 @ 18:41 |
volvo is geil | |
hermandeperman | zaterdag 22 mei 2004 @ 22:47 |
quote: ![]() | |
TheMassive | zaterdag 22 mei 2004 @ 22:55 |
quote: ![]() YEEEEEHAAAA ![]() | |
MrTimbo.B | zaterdag 22 mei 2004 @ 23:56 |
volvo ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
GWD | zondag 23 mei 2004 @ 17:47 |
Volvo's ![]() | |
DeBastaard | zondag 23 mei 2004 @ 18:15 |
quote:Gastjes die met hun blote buik op de foto staan en dat als avatar pakken ![]() ![]() ![]() | |
-Muse- | maandag 24 mei 2004 @ 13:29 |
quote: ![]() ![]() | |
FLipKick | maandag 24 mei 2004 @ 15:24 |
quote:Wij hebben een nieuwe BMW 5 serie (530d) En ook al vind jij het uiterlijk of het interieur niet mooi, NO WAY dat een volvo aan die auto kan tippen kwa wegligging en degelijkheid. Heb zelf in veel volvos gereden (geen R modellen...) maar geen kon tippen aan de BMW... Misschien is het uiterlijk van de volvo mooier, misschien heeft volvo een betere naam, maar kwa techniek ligt BMW toch echt wel een stukkie voor, en dat kun je niet ontkennen... | |
saddam_Pinten_man | maandag 24 mei 2004 @ 16:31 |
quote:Even serieus, waar wil je jullie bmw mee vergelijken? Je hebt het over een auto van minimaal 58.000 euro, Dat kun je vergelijken met een XC90 T6 of D5, dan zou ik dat toch zeker kiezen. Met de andere auto's als S60 of S80 in het algemeen kun je de 5-serie niet echt vergelijken want het prijsverschil is dan best groot. | |
blieblie | maandag 24 mei 2004 @ 16:40 |
een XC90 is ook niet echt met een 5 serie te vergelijken ![]() | |
Xtreem | dinsdag 25 mei 2004 @ 10:10 |
5 serie is een directe concurrent van de S80 en de E-klasse..... | |
saddam_Pinten_man | dinsdag 25 mei 2004 @ 15:17 |
quote:Kun je nog niet vergelijken, beide auto's zijn 11 tot 12000 euro duurder! | |
-Muse- | dinsdag 25 mei 2004 @ 15:36 |
quote:en audi A6 | |
corr | dinsdag 25 mei 2004 @ 17:24 |
quote:Waar en wanneer was die circuitdag? Was dat voor 'R'-en only? Mag ik met mijn T6 ook meedoen? Volvo ![]() | |
FLipKick | dinsdag 25 mei 2004 @ 20:28 |
quote:Dan nog! Even schijt aan het prijsverschil (het prijsverschil zit em vooral in de Naam hoor, voor BMW krijg je niet zo veel voor je geld)... Volvo's zijn mooie auto's. Echt waar, Maar ik begin het merk nu wel een beetje ziek te worden. Vriend van mij (zijn pa dan) heeft veel volvo's gehad. (Alleen maar volvo's, alleen nu een Jag) Het begon met een 740, Tja valt weinig over te zeggen, Daarna kwam de 850, wel een goede degelijke auto. Ook een mooi traditioneel Design. Daarna kwam de S70, Die was ook nog "hoekig" maar erg luxe... Daarna kochten ze een S80, Deze auto was erg vernieuwend van design, ook de binnenkant was erg mooi en de auto reed erg goed. Daarna Kwam de S60, deze auto was een soort van kleine sportieve S80, Hele leuk bak. Maar nu heb je de nieuwe S40, Deze is weer een soort van kleine s60. Oftwel, Volvo is op gebied van Sedan's niet erg vernieuwend bezig moet ik zeggen. Wanneer komen ze met een nieuw model S80? Het is wel duidelijk dat volvo met de lancering van S80 meer het chique imago wil krijgen. Heel erg leuk en aardig natuurlijk maar de S80 is niet zo groot, komen ze niet een keertje met een S100 ofzo? Naja, Volvo is naar mijn mening niet erg vernieuwend bezig (op gebied van design), dat vind ik erg jammer van volvo, Tuurlijk blijft het een goed merk... Maar kwa luxe en techniek lopen ze echt achter... Kwa prijs, en veiligheid en degelijk zit het zeker wel goed Naja Begrijp me niet verkeerd, Volvo = ![]() | |
saddam_Pinten_man | dinsdag 25 mei 2004 @ 21:35 |
quote:Nieuwe S80 en V70 staan voor 2006 of 2007 gepland, Het is wel zo dat de S80 een flink stuk omhoog gaat schuiven (soort s100 effect dus) | |
blieblie | dinsdag 25 mei 2004 @ 22:53 |
quote:Qua techniek zijn ze met een inhaalslag bezig, zo vind je standaard in een volvo één van de betere audio-installatie dan welk merk ook. Verder met luxe idem. Daarnaast zijn mijn ouders ook behoorlijke Volvo freaks en zijn ze na een BMW 5 serie (heeeel lang geleden) naar een 740, 940, C70 T5 & V70 T5 en nu hebben we een V70R en een C70 T5 Cabrio. Okee ik geef toe, ik heb deze liefde ietsjes van mijn ouders overgenomen, maar qua design zijn ze echt wel stukken vooruit gegaan sinds de vorige 70 serie. Het zijn gewoon mooie auto's ![]() ![]() Ik weet zeker dat wanneer ik het kan betalen ook voor Volvo ga ![]() | |
FLipKick | dinsdag 25 mei 2004 @ 23:03 |
quote:Mja met techniek bedoel ik niet audioinstallatie... Dat is meer een stukje kwaliteit die je krijgt bij Volvo voor de lage prijs. Met techniek heb ik het over de Motors en wegligging... | |
blieblie | dinsdag 25 mei 2004 @ 23:17 |
quote:Daar zit ook vooruitgang in. Kijk naar dat onderstel systeem in de R. Jaah, zat ook in de vorige M5, en verloopt meen ik in de nieuwe M5 automatisch, maar in veel auto's is het nog niet toegepast. | |
FLipKick | donderdag 27 mei 2004 @ 19:29 |
quote:Over de vooruitgang van de onderstellen van Volvo weet ik niet zoveel, Ik weet in ieder geval dat ze er niet echt om geroemd worden... | |
hermandeperman | donderdag 27 mei 2004 @ 22:41 |
quote:de R-onderstellen worden zeker wel geroemd! | |
-Muse- | vrijdag 28 mei 2004 @ 11:01 |
Om de extra luxes staat VOLVO ook bekend, en natuurlijk niet te vergeten de veiligheid! Mja, jammer dat renault nu zo goed bezig is daarmee ![]() | |
Flex82 | vrijdag 28 mei 2004 @ 11:14 |
quote:Sorry? zoek maar eens op namen als de 440 en 460. Bekend als de ultieme ouwe-lullenbak volgens iedere persoon die uiterlijk alleen maar belangrijk vindt. Maar deze staan er bekend om dat ze een enorm goede wegligging hebben. Het is gewoon jammer dat mensen als ze Volvo horen, meteen met vooroordelen komen. Zelfs de 3-serie met 2-liter rijden heerlijk als je het over ouwelullen wil hebben. ![]() Maar gelukkig vindt niet iedereen hetzelfde van diverse auto's, ander was 1 merk genoeg geweest. Ook niet leuk. (De oorsprong van volkswagen anyone? ![]() | |
Liggie | vrijdag 28 mei 2004 @ 11:19 |
quote:Vergeet niet dat Renault en andere merken veel meer focussen op een goed resultaat bij de EuroNCAP testen. Volvo houdt er nog steeds een veel uitgebreider veiligsprogamma dan menig ander automerk op na, wat door de manier van testen bij de EuroNCAP niet allemaal naar voren komt (Bv. de speciale botsabsorber voor personenauto's bij de XC90). Daarnaast worden de resultaten van de EuroNCAP testen veel meer de media ingebracht dan dat Volvo zelf met hun resultaten doet. Omdat de EuroNCAP als een europese standaard wordt gezien kunnen fabrikanten ook focussen op aspecten om hun auto's voor die test zo veilig mogelijk te laten overkomen. En daarnaast is de manier van testen bij de EuroNCAP ook nog behoorlijk discutabel. |