Het doel van de meeting is nou niet om er meteen een zware bijeenkomst van te maken, maar meer om de leuke verstandhouding op dit forum eens naar een gezellige middag en/of avond te vertalen. En dan zien we vanzelf wel of er 'live' nog behoefte is aan een pittige discussie. .
Het waar en wanneer, ja zelfs het hoe staat voor ons nog niet vast. Utrecht leek ons in eerste instantie een goede locatie.
Wie heeft er nog meer zin om te komen? .
En in een poging dit een professioneel meetingtopic te maken, hier een lijstje. Van een heleboel wist ik niet of ik ze nou bij 'zeker' of 'misschien' moest zetten, dus als het niet klopt, nou ja, dan horen we het wel he
ZEKER:
Koekepan
zodiakk
Schorpioen
Xenia
Alcyone
Risk one
paladin
Intel-lekt
Ringo
MISSCHIEN:
PingPong
RaisinGirl
Puntloos
Spohr
Spauw
Meneer_Aart
Mogelijke data zijn:
24-8
25-8
31-8
1-9
De voorkeur gaat uit naar de 31e
[Dit bericht is gewijzigd door Meneer_Aart op 15-08-2001 15:01]
quote:Ik kom alleen als een van jullie bereid is tot diepgaande, intrinsieke en bovenal filosofisch verantwoorde anale sex
Op dinsdag 07 augustus 2001 22:50 schreef zodiakk het volgende:
ik natuurlijk. En voor degene die geen zin hebben om onwijs lang te reizen, ik heb plaats voor 5 mensen bij mij thuis. ik kan dit oprekken tot 10 mensen.
quote:Dat vind ik wel iets voor Koekepan
Op dinsdag 07 augustus 2001 23:04 schreef Vintersorg het volgende:[..]
Ik kom alleen als een van jullie bereid is tot diepgaande, intrinsieke en bovenal filosofisch verantwoorde anale sex
quote:ik heb nog wel een gat in de muur voor je.
Ik kom alleen als een van jullie bereid is tot diepgaande, intrinsieke en bovenal filosofisch verantwoorde anale sex
quote:Geen probleem, als jij voor de hulpstukken zorgt. Je komt dus?
Op dinsdag 07 augustus 2001 23:04 schreef Vintersorg het volgende:
quote:Nee, ik heb een sociale fobie: paniekaanvallen enzo weet je; waarom denk je anders dat ik me tijd verdoe op een fokforum?
Op dinsdag 07 augustus 2001 23:12 schreef Koekepan het volgende:[..]
Geen probleem, als jij voor de hulpstukken zorgt. Je komt dus?
quote:Ik.
Op dinsdag 07 augustus 2001 22:48 schreef Koekepan het volgende:
Wie heeft er nog meer zin om te komen?.
quote:Mwah, een van je andere fobieen of stoornissen dacht ik. Maar oke, jammer dan!
Op dinsdag 07 augustus 2001 23:17 schreef Vintersorg het volgende:
Nee, ik heb een sociale fobie: paniekaanvallen enzo weet je; waarom denk je anders dat ik me tijd verdoe op een fokforum?
quote:Daar moet ik nog even over nadenken, maar verder lijkt het mij wel wat. Als we maar niet gaan barbequen..
quote:niks nadenken. Gewoon komen en nee we gaan vooralsnog niet barbecuen.
Op dinsdag 07 augustus 2001 23:23 schreef RaisinGirl het volgende:[..]
Daar moet ik nog even over nadenken, maar verder lijkt het mij wel wat. Als we maar niet gaan barbequen..
maar lijkt me een leuk idee! Inderdaad, ik ben erg slecht in 'spontaan filosofisch' te doen, maar op zich.. why not!
Steengrillen maar?
quote:Ja.
Op dinsdag 07 augustus 2001 23:18 schreef PingPong het volgende:
Mag je ook komen als je kort van stof bent?
quote:Als je maar spontaan doet.
Op dinsdag 07 augustus 2001 23:33 schreef puntloos het volgende:
maar lijkt me een leuk idee! Inderdaad, ik ben erg slecht in 'spontaan filosofisch' te doen, maar op zich.. why not!
quote:Nou, mijn 'ja' binnen 30 seconden nadat Zodiakk me op IRC op het topic gewezen had, vind ik toch op zich al best spontaan.
Op dinsdag 07 augustus 2001 23:34 schreef Koekepan het volgende:[..]
Als je maar spontaan doet.
.
Overigens, overnachtingsplekken enzo: ik heb in utrecht wel vrienden waar ik (en zo nodig waarschijnlijk nog wel iemand) kan crashen. (mocht plek een probleem zijn)
quote:Normaal reageer ik niet op dit soort dingen maar ik moet gewoon even
GRIEKSE FILOSOFEN ANYONE? roepen.
Dank u.
quote:Mag ik je dan wel vragen wie de auteur is van je signature?
Op dinsdag 07 augustus 2001 23:39 schreef puntloos het volgende:[..]
Normaal reageer ik niet op dit soort dingen maar ik moet gewoon even
GRIEKSE FILOSOFEN ANYONE? roepen.
Dank u.
quote:Ja, mijn signature is een van mijn eigen hersenspinsels. Voorzover ik weet heeft niemand anders het ook bedacht, maar goed, big world out there. Komt het je bekend voor? En damn, je hebt gelijk. Truly.
Op dinsdag 07 augustus 2001 23:50 schreef Vintersorg het volgende:[..]
Mag ik je dan wel vragen wie de auteur is van je signature?
( Sorry voor het off-topic genuil van me)
Mijn gedachte kun je ook wel een beetje terug vinden in de werken van Pirsig, met name Lila.
[edit] typo.. en die typo perongeluk bij Zodiakk's reply geedit ipv in mijn eigen post. oepsie. [/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door puntloos op 08-08-2001 00:19]
quote:ben van plan Lila ook nog eens te lezen. Zen edkvhm was tof.
Op woensdag 08 augustus 2001 00:12 schreef puntloos het volgende:
Nou zijn we in het enige toegestane 'chat' topic hier in Filo direct spontaan aan het filosoferen.. Wat vintersorg zei is correct, ik heb nooit Fromm gelezen (tijd om dat te doen I guess) en dus idd onbewust misschien het wiel opnieuw uitgevonden. Inderdaad is het gewoon erg moeilijk om met originele gedachten te komen. Wel een aardig compliment eigenlijk, dat een grootheid als Fromm op dezelfde conclusie als ik uit is gekomen!Mijn gedachte kun je ook wel een beetje terug vinden in de werken van Pirsig, met name Lila.
[Dit bericht is gewijzigd door puntloos op 08-08-2001 00:17]
quote:De grote schrijvers lijken in elk geval in deze tijd niet meer te bestaan. Maar er is ook wel eens gezegd dat literatuur net als godsdienst een stadium is in de ontwikkeling van de mens. Ik geloof dat het Nicolas Trubbet was die zei dat de eerste schrijver een dichter was en de laatste een filosoof zou zijn. De denker blijft, in zijn optiek. Misschien is Plato, die als jongeman zijn probeersels in het tragedieschrijven in het vuur gooide om filosoof te worden hier wel symbolisch voor.
Op woensdag 08 augustus 2001 00:08 schreef Vintersorg het volgende:
Koekepan, als je veel zit te denken; komen er vaak kleine wijsheden naar boven die iedere denker zou concluderen na wat denken: zijn er nog originele opvattingen en ideeen?
quote:Ja, die ken ik erg goed ja. Het blijkt dan bij mij altijd zo te zijn geweest dat de zin of schrijver in kwestie bij mij iets aan het borrelen heeft gebracht waar tot dan toe mijn ogen voor waren gesloten, maar wat ook tijd nodig heeft om uit te kristalliseren. Een tijdje daarop is het begrip gerijpt en snap je wat de schrijver bedoelde zonder direct aan de schrijver of de zin te denken. En dan gebeurt zoiets wel eens.
Bovendien, ken je de term 'onbewuste plagiaat'? Heb ik zelf erg vaak last van bij het schrijven; er komt ineens een geweldige zin in je op; je bent er van overtuigd dat het een product is van jouw denken en creativiteit; blijkt later dat je die zin ooit ergens gelezen hebt, terwijl je absoluut niet de intentie hebt iemand te plagieren!
quote:A.N. Whitehead dacht ik.
Op woensdag 08 augustus 2001 00:34 schreef zodiakk het volgende:
Wie zei ook al weer: " de gehele westerse filosofieen zijn niet meer dan voetnoten bij Plato" ?
quote:Het is misschien ook zo dat sommige mensen hierdoor een beetje afhoudend zijn om over dingen na te denken , omdat misschien de gedachte van : " iemand zal er wel eerder op gekomen zijn" zich aan hun opdringt.
Op woensdag 08 augustus 2001 00:29 schreef Koekepan het volgende:-stuk-
Toch vind ik de originaliteitswaarde van elke conclusie over een onderwerp compleet vaststaan, ook al lijkt hij op die van een grote denker of schrijver. JIJ bent er namelijk op jouw geheel unieke wijze op gekomen.
quote:Dat blijkt bij een grondige analyse helaas nooit het geval bij mij. Een dergelijke vondst (waarover ik me in eerste instantie weleens verheug) blijkt vaak zo enorm in de lucht te hebben gehangen en is zo welhaast deterministisch tot stand gekomen dat enige originaliteit er niet bij is geweest.
Op woensdag 08 augustus 2001 00:38 schreef zodiakk het volgende:
Toch vind ik de originaliteitswaarde van elke conclusie over een onderwerp compleet vaststaan, ook al lijkt hij op die van een grote denker of schrijver. JIJ bent er namelijk op jouw geheel unieke wijze op gekomen.
quote:Dat lijkt me niet. Mensen denken niet per se na omdat ze iets nieuws willen bedenken, maar omdat een bepaald onderwerp hen intrigeert.
Op woensdag 08 augustus 2001 00:38 schreef zodiakk het volgende:
Het is misschien ook zo dat sommige mensen hierdoor een beetje afhoudend zijn om over dingen na te denken, omdat misschien de gedachte van: "iemand zal er wel eerder op gekomen zijn" zich aan hun opdringt.
br.
quote:Heb ik daar de hele tijd voor zitten typen?
Op woensdag 08 augustus 2001 01:02 schreef puntloos het volgende:
Suggestie: maak even een nieuw topic hierover.. dit is het 'Filo meeting topic'
quote:Zeg je hiermee, dat je zeg maar een conclusie al in je hoofd hebt en je onbewust daar naar toe werkt?
Op woensdag 08 augustus 2001 00:41 schreef Koekepan het volgende:[..]
Dat blijkt bij een grondige analyse helaas nooit het geval bij mij. Een dergelijke vondst (waarover ik me in eerste instantie weleens verheug) blijkt vaak zo enorm in de lucht te hebben gehangen en is zo welhaast deterministisch tot stand gekomen dat enige originaliteit er niet bij is geweest.
Op basis hiervan zou je kunnen zeggen dat de filosofoen niet gelezen moeten worden , om het deterministische uit het denken te halen.
[Dit bericht is gewijzigd door zodiakk op 08-08-2001 01:15]
quote:Hey!
Op woensdag 08 augustus 2001 01:02 schreef puntloos het volgende:
Suggestie: maak even een nieuw topic hierover.. dit is het 'Filo meeting topic'
quote:Mee eens, maar als Mulisch het gezegd heeft plaats ik toch wel twijfels bij mijn redekundig vermogen.
Op woensdag 08 augustus 2001 01:06 schreef broer het volgende:
Wanneer ik nadenk over (for the sake of the argument) de zin van het leven, dan zal het mij aan mijn achterste oxideren wat Plato, Locke of Harry Mulisch daarover gezegd hebben.
quote:Absofuckinglutely. Nieuw topic?
De uitkomsten van intern filosofisch onderzoek behoren imho niet (in eerste instantie) gericht te zijn op publicatie, maar op jezelf.
quote:LOL!
Op woensdag 08 augustus 2001 01:16 schreef Koekepan het volgende:[..]
Mee eens, maar als Mulisch het gezegd heeft plaats ik toch wel twijfels bij mijn redekundig vermogen.
quote:Wrom
Op woensdag 08 augustus 2001 01:16 schreef Koekepan het volgende:
Absofuckinglutely. Nieuw topic?.
Ontopic:
...
KIOT
quote:Nou, ik ben ultraheelergdruk tottemet de 17e, daarna kan ik in principe altijd (erg handig, 2 zelf in te delen werkdagen in de week)
Op woensdag 08 augustus 2001 01:18 schreef zodiakk het volgende:
Maar goed terug naar de meeting. De voorkeur bestaat bij sommigen om het voor het eind van de vakantie te doen, dus niet over AL te lange tijd.
quote:ik zit zat zelf ook te denken ergens eind deze maand. Dan kan het misschien ook gewoon doordeweeks gedaan worden, maar ja dat moet je ook nog maar zien. ik kan altijd , behalve de 25ste.
Op woensdag 08 augustus 2001 02:05 schreef puntloos het volgende:[..]
Nou, ik ben ultraheelergdruk tottemet de 17e, daarna kan ik in principe altijd (erg handig, 2 zelf in te delen werkdagen in de week)
quote:Dat wordt wat lastig, want ik heb nog helemaal geen vakantie gehad, en dat zal tot eind september ook nog wel zo blijven vrees ik.
Op woensdag 08 augustus 2001 01:18 schreef zodiakk het volgende:
Maar goed terug naar de meeting. De voorkeur bestaat bij sommigen om het voor het eind van de vakantie te doen, dus niet over AL te lange tijd.
Maar, Schorpioen, fokje, risk one, Jesusfreak e.v.a. moeten zich nog wel ff aanmelden!
quote:LOL
Op woensdag 08 augustus 2001 16:46 schreef Koekepan het volgende:
Zomaar een losse uitspraak willekeurig ergens tussendoor: broers mogen ook komen.
.
Ik zal hem eens op dit topic wijzen... de laatste tijd zit hij bijna nooit meer op fok. Het wordt tijd dat die gozer eindelijk eens internet thuis krijgt, maar ja, het blijft een alfa he
Zometeen is hij afgestudeerd en heeft hij helemaal geen internet meer want hij zit altijd op de uni te fokken...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |