abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1360756
Gezien de vaak leuke discussies in dit forum leek het zodiakk, Meneer_Aart en mij wel een geinig idee om een keer een meeting te organiseren. Als het kan graag met nog wat andere mensen die ook geinteresseerd zijn in of meedoen aan de topics in dit forum.

Het doel van de meeting is nou niet om er meteen een zware bijeenkomst van te maken, maar meer om de leuke verstandhouding op dit forum eens naar een gezellige middag en/of avond te vertalen. En dan zien we vanzelf wel of er 'live' nog behoefte is aan een pittige discussie. .

Het waar en wanneer, ja zelfs het hoe staat voor ons nog niet vast. Utrecht leek ons in eerste instantie een goede locatie.

Wie heeft er nog meer zin om te komen? .

Wittgenstein
pi_1360778
Ik! Ik! Ik!

En in een poging dit een professioneel meetingtopic te maken, hier een lijstje. Van een heleboel wist ik niet of ik ze nou bij 'zeker' of 'misschien' moest zetten, dus als het niet klopt, nou ja, dan horen we het wel he

ZEKER:
Koekepan
zodiakk
Schorpioen
Xenia
Alcyone
Risk one
paladin
Intel-lekt
Ringo

MISSCHIEN:
PingPong
RaisinGirl
Puntloos
Spohr
Spauw
Meneer_Aart

Mogelijke data zijn:

24-8
25-8
31-8
1-9

De voorkeur gaat uit naar de 31e

[Dit bericht is gewijzigd door Meneer_Aart op 15-08-2001 15:01]

It is much easier to be critical than to be correct.
pi_1360781
ik natuurlijk. En voor degene die geen zin hebben om onwijs lang te reizen, ik heb plaats voor 5 mensen bij mij thuis. ik kan dit oprekken tot 10 mensen.
pi_1360960
quote:
Op dinsdag 07 augustus 2001 22:50 schreef zodiakk het volgende:
ik natuurlijk. En voor degene die geen zin hebben om onwijs lang te reizen, ik heb plaats voor 5 mensen bij mij thuis. ik kan dit oprekken tot 10 mensen.
Ik kom alleen als een van jullie bereid is tot diepgaande, intrinsieke en bovenal filosofisch verantwoorde anale sex
" modern world - The lowest level of what was ment to be the crown of creation"
pi_1360998
quote:
Op dinsdag 07 augustus 2001 23:04 schreef Vintersorg het volgende:

[..]

Ik kom alleen als een van jullie bereid is tot diepgaande, intrinsieke en bovenal filosofisch verantwoorde anale sex

Dat vind ik wel iets voor Koekepan
pi_1361000
quote:

[..]

ik heb nog wel een gat in de muur voor je.
pi_1361025
quote:
Geen probleem, als jij voor de hulpstukken zorgt. Je komt dus?
Wittgenstein
pi_1361076
quote:
Op dinsdag 07 augustus 2001 23:12 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Geen probleem, als jij voor de hulpstukken zorgt. Je komt dus?

Nee, ik heb een sociale fobie: paniekaanvallen enzo weet je; waarom denk je anders dat ik me tijd verdoe op een fokforum?
  dinsdag 7 augustus 2001 @ 23:18:40 #9
5491 PingPong
ik ook van jullie
pi_1361085
Mag je ook komen als je kort van stof bent?
Geluk ermee, armzalige resultaatboeren.
  dinsdag 7 augustus 2001 @ 23:18:52 #10
5491 PingPong
ik ook van jullie
pi_1361086
quote:
Op dinsdag 07 augustus 2001 22:48 schreef Koekepan het volgende:
Wie heeft er nog meer zin om te komen? .
Ik.
Geluk ermee, armzalige resultaatboeren.
pi_1361113
quote:
Op dinsdag 07 augustus 2001 23:17 schreef Vintersorg het volgende:
Nee, ik heb een sociale fobie: paniekaanvallen enzo weet je; waarom denk je anders dat ik me tijd verdoe op een fokforum?
Mwah, een van je andere fobieen of stoornissen dacht ik. Maar oke, jammer dan! .
Wittgenstein
pi_1361121
quote:

[..]

Daar moet ik nog even over nadenken, maar verder lijkt het mij wel wat. Als we maar niet gaan barbequen..
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_1361143
quote:
Op dinsdag 07 augustus 2001 23:23 schreef RaisinGirl het volgende:

[..]

Daar moet ik nog even over nadenken, maar verder lijkt het mij wel wat. Als we maar niet gaan barbequen..

niks nadenken. Gewoon komen en nee we gaan vooralsnog niet barbecuen.
  dinsdag 7 augustus 2001 @ 23:33:33 #14
2209 puntloos
Gij zult niet JeWeetWellen!
pi_1361204
*slag om de arm*
*slag*

maar lijkt me een leuk idee! Inderdaad, ik ben erg slecht in 'spontaan filosofisch' te doen, maar op zich.. why not!

Steengrillen maar?

Life (n), Something that goes 'squish' when you step on it.
pi_1361205
quote:
Op dinsdag 07 augustus 2001 23:18 schreef PingPong het volgende:
Mag je ook komen als je kort van stof bent?
Ja.

.
Wittgenstein
pi_1361218
quote:
Op dinsdag 07 augustus 2001 23:33 schreef puntloos het volgende:
maar lijkt me een leuk idee! Inderdaad, ik ben erg slecht in 'spontaan filosofisch' te doen, maar op zich.. why not!
Als je maar spontaan doet. .
Wittgenstein
  dinsdag 7 augustus 2001 @ 23:38:06 #17
3878 Vork
Manisch creatief
pi_1361234
quote:
Op dinsdag 07 augustus 2001 23:33 schreef Koekepan het volgende:
Ja.

.
o.
  dinsdag 7 augustus 2001 @ 23:38:14 #18
2209 puntloos
pi_1361235
quote:
Op dinsdag 07 augustus 2001 23:34 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Als je maar spontaan doet. .

Nou, mijn 'ja' binnen 30 seconden nadat Zodiakk me op IRC op het topic gewezen had, vind ik toch op zich al best spontaan.

Overigens, overnachtingsplekken enzo: ik heb in utrecht wel vrienden waar ik (en zo nodig waarschijnlijk nog wel iemand) kan crashen. (mocht plek een probleem zijn)

dinsdag 7 augustus 2001 @ 23:39:54 #19
2209 puntloos
pi_1361251
quote:

[..]

Normaal reageer ik niet op dit soort dingen maar ik moet gewoon even

GRIEKSE FILOSOFEN ANYONE? roepen.

Dank u.

dinsdag 7 augustus 2001 @ 23:46:03 #20
3656 tuxido
Wie draagt er nu een pak?
pi_1361289
Tsss.. altijd ergens daarboven. Ik zou zeker even binnenwippen ( )als het in de buurt was. Maar Utrecht maakt dat een dagtaak. Veel plezier in ieder geval.
ik moet hier nog eens iets goeds voor verzinnen
pi_1361330
quote:
Op dinsdag 07 augustus 2001 23:39 schreef puntloos het volgende:

[..]

Normaal reageer ik niet op dit soort dingen maar ik moet gewoon even

GRIEKSE FILOSOFEN ANYONE? roepen.

Dank u.

Mag ik je dan wel vragen wie de auteur is van je signature?
pi_1361345
Hij was niet vrij van schrijffouten. Gokje: Erich Fromm?
Wittgenstein
  dinsdag 7 augustus 2001 @ 23:58:26 #23
2209 puntloos
pi_1361399
quote:
Op dinsdag 07 augustus 2001 23:50 schreef Vintersorg het volgende:

[..]

Mag ik je dan wel vragen wie de auteur is van je signature?

Ja, mijn signature is een van mijn eigen hersenspinsels. Voorzover ik weet heeft niemand anders het ook bedacht, maar goed, big world out there. Komt het je bekend voor? En damn, je hebt gelijk. Truly.
pi_1361431
Ik wil niet flauw doen, maar precies dezelfde zienswijze staat in de eerste hoofdstukken van The Sane Society van Erich Fromm. Vandaar dat ik aan hem moest denken.
Wittgenstein
pi_1361468
Koekepan, als je veel zit te denken; komen er vaak kleine wijsheden naar boven die iedere denker zou concluderen na wat denken: zijn er nog originele opvattingen en ideeen?
Bovendien, ken je de term 'onbewuste plagiaat'? Heb ik zelf erg vaak last van bij het schrijven; er komt ineens een geweldige zin in je op; je bent er van overtuigd dat het een product is van jouw denken en creativiteit; blijkt later dat je die zin ooit ergens gelezen hebt, terwijl je absoluut niet de intentie hebt iemand te plagieren!

( Sorry voor het off-topic genuil van me)

woensdag 8 augustus 2001 @ 00:12:09 #26
2209 puntloos
pi_1361497
Nou zijn we in het enige toegestane 'chat' topic hier in Filo direct spontaan aan het filosoferen.. Wat vintersorg zei is correct, ik heb nooit Fromm gelezen (tijd om dat te doen I guess) en dus idd onbewust misschien het wiel opnieuw uitgevonden. Inderdaad is het gewoon erg moeilijk om met originele gedachten te komen. Wel een aardig compliment eigenlijk, dat een grootheid als Fromm op dezelfde conclusie als ik uit is gekomen!

Mijn gedachte kun je ook wel een beetje terug vinden in de werken van Pirsig, met name Lila.

[edit] typo.. en die typo perongeluk bij Zodiakk's reply geedit ipv in mijn eigen post. oepsie. [/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door puntloos op 08-08-2001 00:19]

pi_1361529
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 00:12 schreef puntloos het volgende:
Nou zijn we in het enige toegestane 'chat' topic hier in Filo direct spontaan aan het filosoferen.. Wat vintersorg zei is correct, ik heb nooit Fromm gelezen (tijd om dat te doen I guess) en dus idd onbewust misschien het wiel opnieuw uitgevonden. Inderdaad is het gewoon erg moeilijk om met originele gedachten te komen. Wel een aardig compliment eigenlijk, dat een grootheid als Fromm op dezelfde conclusie als ik uit is gekomen!

Mijn gedachte kun je ook wel een beetje terug vinden in de werken van Pirsig, met name Lila.

ben van plan Lila ook nog eens te lezen. Zen edkvhm was tof.

[Dit bericht is gewijzigd door puntloos op 08-08-2001 00:17]

pi_1361619
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 00:08 schreef Vintersorg het volgende:
Koekepan, als je veel zit te denken; komen er vaak kleine wijsheden naar boven die iedere denker zou concluderen na wat denken: zijn er nog originele opvattingen en ideeen?
De grote schrijvers lijken in elk geval in deze tijd niet meer te bestaan. Maar er is ook wel eens gezegd dat literatuur net als godsdienst een stadium is in de ontwikkeling van de mens. Ik geloof dat het Nicolas Trubbet was die zei dat de eerste schrijver een dichter was en de laatste een filosoof zou zijn. De denker blijft, in zijn optiek. Misschien is Plato, die als jongeman zijn probeersels in het tragedieschrijven in het vuur gooide om filosoof te worden hier wel symbolisch voor.
Ik denk dat er ook originele gedachten zullen blijven. Het begrip is namelijk niet zo statisch maar compleet afhankelijk van je referentiekader, en daar je wereldbeeld niet alles kan omvatten en nooit zal omvatten, zullen er altijd frisse denkbeelden blijven. De vraag of iemand diezelfde gedachten ooit gehad heeft zou best irrelevant kunnen zijn omdat die gedachten tegen een andere achtergrond gedacht werden. Een gedachte staat nooit op zichzelf, maar wordt altijd geformuleerd tegen een bepaald werelddecor.
Maar ik weet er echt geen antwoord op, dit was zomaar wat gepeins.
quote:
Bovendien, ken je de term 'onbewuste plagiaat'? Heb ik zelf erg vaak last van bij het schrijven; er komt ineens een geweldige zin in je op; je bent er van overtuigd dat het een product is van jouw denken en creativiteit; blijkt later dat je die zin ooit ergens gelezen hebt, terwijl je absoluut niet de intentie hebt iemand te plagieren!
Ja, die ken ik erg goed ja. Het blijkt dan bij mij altijd zo te zijn geweest dat de zin of schrijver in kwestie bij mij iets aan het borrelen heeft gebracht waar tot dan toe mijn ogen voor waren gesloten, maar wat ook tijd nodig heeft om uit te kristalliseren. Een tijdje daarop is het begrip gerijpt en snap je wat de schrijver bedoelde zonder direct aan de schrijver of de zin te denken. En dan gebeurt zoiets wel eens. .
Wittgenstein
pi_1361662
Wie zei ook al weer: " de gehele westerse filosofieen zijn niet meer dan voetnoten bij Plato" ?
pi_1361673
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 00:34 schreef zodiakk het volgende:
Wie zei ook al weer: " de gehele westerse filosofieen zijn niet meer dan voetnoten bij Plato" ?
A.N. Whitehead dacht ik.
Wittgenstein
pi_1361681
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 00:29 schreef Koekepan het volgende:

-stuk-

Het is misschien ook zo dat sommige mensen hierdoor een beetje afhoudend zijn om over dingen na te denken , omdat misschien de gedachte van : " iemand zal er wel eerder op gekomen zijn" zich aan hun opdringt.

Toch vind ik de originaliteitswaarde van elke conclusie over een onderwerp compleet vaststaan, ook al lijkt hij op die van een grote denker of schrijver. JIJ bent er namelijk op jouw geheel unieke wijze op gekomen.

pi_1361694
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 00:38 schreef zodiakk het volgende:
Toch vind ik de originaliteitswaarde van elke conclusie over een onderwerp compleet vaststaan, ook al lijkt hij op die van een grote denker of schrijver. JIJ bent er namelijk op jouw geheel unieke wijze op gekomen.
Dat blijkt bij een grondige analyse helaas nooit het geval bij mij. Een dergelijke vondst (waarover ik me in eerste instantie weleens verheug) blijkt vaak zo enorm in de lucht te hebben gehangen en is zo welhaast deterministisch tot stand gekomen dat enige originaliteit er niet bij is geweest.
Wittgenstein
  woensdag 8 augustus 2001 @ 01:02:04 #33
2209 puntloos
pi_1361793
Suggestie: maak even een nieuw topic hierover.. dit is het 'Filo meeting topic'
  woensdag 8 augustus 2001 @ 01:06:50 #34
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_1361812
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 00:38 schreef zodiakk het volgende:
Het is misschien ook zo dat sommige mensen hierdoor een beetje afhoudend zijn om over dingen na te denken, omdat misschien de gedachte van: "iemand zal er wel eerder op gekomen zijn" zich aan hun opdringt.
Dat lijkt me niet. Mensen denken niet per se na omdat ze iets nieuws willen bedenken, maar omdat een bepaald onderwerp hen intrigeert.
Wanneer ik nadenk over (for the sake of the argument ) de zin van het leven, dan zal het mij aan mijn achterste oxideren wat Plato, Locke of Harry Mulisch daarover gezegd hebben.
De uitkomsten van intern filosofisch onderzoek behoren imho niet (in eerste instantie) gericht te zijn op publicatie, maar op jezelf.
Originaliteit is daarbij geen factor.

br.

woensdag 8 augustus 2001 @ 01:07:32 #35
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_1361817
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 01:02 schreef puntloos het volgende:
Heb ik daar de hele tijd voor zitten typen?
pi_1361831
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 00:41 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Dat blijkt bij een grondige analyse helaas nooit het geval bij mij. Een dergelijke vondst (waarover ik me in eerste instantie weleens verheug) blijkt vaak zo enorm in de lucht te hebben gehangen en is zo welhaast deterministisch tot stand gekomen dat enige originaliteit er niet bij is geweest.

Zeg je hiermee, dat je zeg maar een conclusie al in je hoofd hebt en je onbewust daar naar toe werkt?

Op basis hiervan zou je kunnen zeggen dat de filosofoen niet gelezen moeten worden , om het deterministische uit het denken te halen.

[Dit bericht is gewijzigd door zodiakk op 08-08-2001 01:15]

pi_1361855
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 01:02 schreef puntloos het volgende:
Hey! . Mijn topic! Afblijven!
Wittgenstein
pi_1361861
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 01:06 schreef broer het volgende:
Wanneer ik nadenk over (for the sake of the argument ) de zin van het leven, dan zal het mij aan mijn achterste oxideren wat Plato, Locke of Harry Mulisch daarover gezegd hebben.
Mee eens, maar als Mulisch het gezegd heeft plaats ik toch wel twijfels bij mijn redekundig vermogen.
quote:
De uitkomsten van intern filosofisch onderzoek behoren imho niet (in eerste instantie) gericht te zijn op publicatie, maar op jezelf.
Absofuckinglutely. Nieuw topic? .
Wittgenstein
pi_1361868
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 01:16 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Mee eens, maar als Mulisch het gezegd heeft plaats ik toch wel twijfels bij mijn redekundig vermogen.

LOL!
pi_1361871
Maar goed terug naar de meeting. De voorkeur bestaat bij sommigen om het voor het eind van de vakantie te doen, dus niet over AL te lange tijd.
  woensdag 8 augustus 2001 @ 01:28:29 #41
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_1361905
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 01:16 schreef Koekepan het volgende:
Absofuckinglutely. Nieuw topic? .
Wrom Is toch jouw topic?

Ontopic:

...

KIOT

woensdag 8 augustus 2001 @ 02:05:49 #42
2209 puntloos
pi_1362064
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 01:18 schreef zodiakk het volgende:
Maar goed terug naar de meeting. De voorkeur bestaat bij sommigen om het voor het eind van de vakantie te doen, dus niet over AL te lange tijd.
Nou, ik ben ultraheelergdruk tottemet de 17e, daarna kan ik in principe altijd (erg handig, 2 zelf in te delen werkdagen in de week)
pi_1362106
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 02:05 schreef puntloos het volgende:

[..]

Nou, ik ben ultraheelergdruk tottemet de 17e, daarna kan ik in principe altijd (erg handig, 2 zelf in te delen werkdagen in de week)

ik zit zat zelf ook te denken ergens eind deze maand. Dan kan het misschien ook gewoon doordeweeks gedaan worden, maar ja dat moet je ook nog maar zien. ik kan altijd , behalve de 25ste.
  woensdag 8 augustus 2001 @ 08:14:22 #44
14453 Spohr
music was my first love...
pi_1362942
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 01:18 schreef zodiakk het volgende:
Dat wordt wat lastig, want ik heb nog helemaal geen vakantie gehad, en dat zal tot eind september ook nog wel zo blijven vrees ik.
Hi, I'm a signature virus. Please copy me into you signature to help me spread.
  woensdag 8 augustus 2001 @ 12:34:20 #45
13949 spauw
hans und heidi haben spass
pi_1365007
zou wel willen maar zit eigelijk zover vol deze maand
LowLands 2002......here i come
pi_1367388
Ik heb zelf nog 3 weken vakantie... eind augustus zou dus goed uitkomen. Zolang het niet de 15e of de 18e is.

Maar, Schorpioen, fokje, risk one, Jesusfreak e.v.a. moeten zich nog wel ff aanmelden!

pi_1367612
Ik wil ook wel komen, lijkt me leuk maar ik ben geen student meer en heb dus ook geen vakantie. Dus als het ff kan liefst niet door de weeks maar in het weekend.
Utrecht zou voor mij overigens wel ideaal zijn.
Unox, the worst operating system.
pi_1367618
Zomaar een losse uitspraak willekeurig ergens tussendoor: broers mogen ook komen.

.

Wittgenstein
pi_1367621
Hehe
pi_1367709
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 16:46 schreef Koekepan het volgende:
Zomaar een losse uitspraak willekeurig ergens tussendoor: broers mogen ook komen.

.

LOL

Ik zal hem eens op dit topic wijzen... de laatste tijd zit hij bijna nooit meer op fok. Het wordt tijd dat die gozer eindelijk eens internet thuis krijgt, maar ja, het blijft een alfa he
Zometeen is hij afgestudeerd en heeft hij helemaal geen internet meer want hij zit altijd op de uni te fokken...

Unox, the worst operating system.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')