Achilles had een homoseksuele relatie met Patroklos.. dat zullen ze er ook wel uit gelaten hebben..quote:Op zondag 16 mei 2004 15:12 schreef Grimm het volgende:
als persoonlijkheid zijn achilles en maximus gelijk denk ik, alleen qua verhaal en verfilming en gewoon als algemene film is gladiator beter vind ik.
plus als ik moest iezen tussen max en achilles zou ik max kiezen..want achilles is wat te onoverwinnelijk, maar achilles krijgt weer de mooie vrouwen :/ dus ja 't is moeilijk kiezen
klopt....bijzonder grappig: in de film is het z'n 'neef' geworden....quote:Op maandag 17 mei 2004 16:43 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Achilles had een homoseksuele relatie met Patroklos.. dat zullen ze er ook wel uit gelaten hebben..
Ik denk niet dat dat een goede film zal opleveren. Het wordt dan denk ik te kitscherig (getuige ook eerdere pogingen tot verfilmen).quote:Op maandag 17 mei 2004 14:14 schreef Hare het volgende:
Weet iemand of er al plannen zijn om Odysseus te verfilmen? Dat lijkt me ook wel errug cool
Zeker dat het niet nicht is?quote:Op maandag 17 mei 2004 16:44 schreef Abbadon het volgende:
[..]
klopt....bijzonder grappig: in de film is het z'n 'neef' geworden....
Gladiatoren hebben echt bestaan. Een verhaal als in 'Gladiator' is zeker authentiek te noemen.quote:Op zondag 16 mei 2004 15:22 schreef SoNoS het volgende:
Wat zijn eigelijk de overeenkomsten tussen deze films?
De ene gaat toch over een gladiator in de romeinse tijd en de ander gaat toch over de belegering van Troje?
Is dat eigelijk in dezelfde periode gebeurt?
Je hebt me zojuist een geweldig nieuw idee gegeven voor een filmquote:Op maandag 17 mei 2004 15:33 schreef Leshy het volgende:
[..]
Kleine aanpassingen die het grote verhaal verder niet beïnvloeden. Pas als Aragorn daadwerkelijk dood was geweest na het van de rots flikkeren, hadden we een probleem gehad.
[..]![]()
![]()
Als je besluit een bestaand verhaal te filmen, en het presenteert als de 2800 jaar oude geschreven mythe van Homerus, dan hou je je op z'n minst aan de grote verhaallijn, en laat je niet en passant wat hoofdpersonen doodgaan zonder reden - dat is een beetje alsof in The Passion of the Christ, Paulus tijdens het Laatste Avondmaal Judas wurgt, en Jezus de volgende dag een zwaard trekt, Pilatus ermee in mootjes hakt en op een paard de ondergaande zon tegemoet rijdt.
Jepquote:Op zondag 16 mei 2004 14:57 schreef Echo99 het volgende:
Troy heb ik nog niet gezien. Maar ik denk dat ik nu al kies voor Gladiator.
Buh dan heb je nog niet eens goed opgelet bij The Matrix Reloaded. Wat een dramatische fouten allemaal zeg.quote:Op maandag 17 mei 2004 14:05 schreef Dutch_Courage het volgende:
Ik heb trouwens een paar kleine foutjes ontdekt in de film. Ik ben de meeste al vergeten maar deze viel echt op. Tijdens de verbranding van het lichaam van Hector zie je bij zijn wang een groot litteken. Die zat er daarvoor ook al maar een heel stuk kleiner. En zo waren er nog meer.
Dit topic gaat niet over The Matrixx Reloaded...quote:Op dinsdag 18 mei 2004 17:57 schreef LinuxCultVapor het volgende:
[..]
Buh dan heb je nog niet eens goed opgelet bij The Matrix Reloaded. Wat een dramatische fouten allemaal zeg.![]()
1000 schepen....40 man het schip....4000 man? zoiets? als je althans van Homerus' 1000 schepen uitgaat...quote:Op dinsdag 18 mei 2004 22:23 schreef _The_General_ het volgende:
Troy is ook niet echt waarheidsgetrouw, deel het aantal troepen door 100 en je komt in de buurt!
De massascenes in de film zijn ook wel erg groot. Dat vond ik ook al een beetje overdreven toen ik de film zag.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 22:23 schreef _The_General_ het volgende:
Troy is ook niet echt waarheidsgetrouw, deel het aantal troepen door 100 en je komt in de buurt!
1000 schepen is in de eerste plaats natuurlijk gewoon poëtisch voor 'heel veel'quote:Op dinsdag 18 mei 2004 22:33 schreef _The_General_ het volgende:
Ja, maar ik heb een aantal kenners van die tijd horen zeggen dat die 1000 schepen een overdrijving zijn, het zou qua productie, bevoorrading etc niet haalbaar zijn geweest.
Is toch zon miniserie van met Armand Assantquote:Op maandag 17 mei 2004 14:14 schreef Hare het volgende:
Weet iemand of er al plannen zijn om Odysseus te verfilmen? Dat lijkt me ook wel errug cool
De gehele Ionische kust stond ten tijde van Troje bloot aan invallen en invasies vanuit Achiyawa (eg. Mykene). Het is eventueel mogelijk dat er troepen en bevoorrading vanuit het zuiden gekomen zijn.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 22:33 schreef _The_General_ het volgende:
Ja, maar ik heb een aantal kenners van die tijd horen zeggen dat die 1000 schepen een overdrijving zijn, het zou qua productie, bevoorrading etc niet haalbaar zijn geweest.
Had ongeveer dezelfde gevoelens. Alleen de rollen van Hektor, Priam en Briasis (?) kon ik echt waarderen. Een acceptabele film maar hij haalt het voor mij niet bij een film als Gladiator (of Ben Hur/Spartacus).quote:Op donderdag 20 mei 2004 23:57 schreef niksan het volgende:
Gladiator blijft ook mijn favoriet...ik heb Troy gezien, erg overdreven...Zeker de acteurs
Orlando moet zijn pijl en boog eens in de hoek gooien, Brad kon ik niet serieus nemen op een of andere manier (in het begin dan) en Sean (Bean) kom je ook in elk middeleeuws gevecht tegen....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |