Die heb ik ook gezien en vond ik erg mooi verfilmd.quote:Op zondag 16 mei 2004 20:06 schreef jpzegthallo het volgende:
Ik heb Helena Of Troy gezien, ist precies hetzelfde verhaal? Want het verhaal was opzich wel goed!
(griekse mythiologie, ik weet het)
Ehm... Achilles wás ook overwinnelijkquote:Op zondag 16 mei 2004 15:12 schreef Grimm het volgende:..want achilles is wat te onoverwinnelijk
Verkrachting is het niet. Het is een zeer degelijk verhaal gebleven met een interessant verloop.quote:Op maandag 17 mei 2004 11:46 schreef Abbadon het volgende:
Gladiator is zeker beter. Betere acteurs, betere dialogen en betere actie. Troy is mij te veel een Brad Pitt-vehikel geworden, om over de verkrachting van het originele verhaal maar te zwijgen...
Ik heb gladiator gisteren weer teruggezien, en ik moet je gelijkgeven...quote:Op maandag 17 mei 2004 10:47 schreef Hare het volgende:
Gladiator....met grote voorsprong de beste van de twee!!
Dat is een beetje als Aragorn dood laten gaan in Lord of the Rings deel 1, en Gandalf in het laatste deel Sauron dood laten schieten met een vuurbal. Het is geen verkrachting van het verhaal, het heeft nog steeds een interessant verloop!quote:Op maandag 17 mei 2004 12:21 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Verkrachting is het niet. Het is een zeer degelijk verhaal gebleven met een interessant verloop.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
met het verschil dat Gladiator ook niet de pretentie van een goed verhaal heeftquote:Op maandag 17 mei 2004 12:21 schreef Forau_Diavolina het volgende:
[..]
Verkrachting is het niet. Het is een zeer degelijk verhaal gebleven met een interessant verloop.
Gladiator heeft een bagger-verhaal. Ga maar eens na hoeveel keiharde-soldaten-die-hun-gezin-verliezen en daarna wraak nemen films er al wel niet zijn. De film is goed, en inderdaad beter als Troy, maar zo uitzonderlijk briliant is hij niet. Het verhaal is gewoonweg slap, maar de aankleding is zeer goed. En wat betere acteurs betreft, ik vind ze niet veel voor elkaar onder doen. (en eigenlijk vond ik troy helemaal niet zo'n brad pitt vehikel)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
quote:Op maandag 17 mei 2004 12:45 schreef Leshy het volgende:
[..]Hoe gaat het in het echt dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
quote:Op maandag 17 mei 2004 12:45 schreef Leshy het volgende:
[..]
Dat is een beetje als Aragorn dood laten gaan in Lord of the Rings deel 1, en Gandalf in het laatste deel Sauron dood laten schieten met een vuurbal. Het is geen verkrachting van het verhaal, het heeft nog steeds een interessant verloop!
Als je de Ilias kiest als uitgangspunt voor je film, mag je uiteraard wat creatieve wijzigingen doorvoeren. Als de Laocoon-scene wat te veel is, kun je die weglaten; als je niet wil dat de Trojanen de halve poort hoeven te slopen om het paard binnen te halen, dan kan dat. Als het wat te afschrikwekkend is om Astyanax van de muur te laten gooien, prima.Of wanneer je Aragorn in deel twee van een rots laat flikkeren? Wanneer je Tom Bombadill volledig buiten beeld laat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LOTR heeft een veel(heel veel) eenvoudiger verhaal dan het verhaal van troje, en dat er dan een aantal aanpassingen in gemaakt zijn om het geheel iets interessanter te maken maakt het nog niet gelijk blasphemie. Goed, dode koningen enzo sta ik ook niet helemaal achter, maar het is iets anders als sauron en de vuurbal.
Daarbij vind ik dat bij Troy een zeer goed verhaal in drie uur verteld wordt. Terwijl bijvoorbeeld LOTR drie afleveringen nodig heeft voor het meest simplistische verhaal ooit. Gladiator was hier ook goed in, maar had ook niet zoveel hoofdpersonen(en een compleet(nouja, bijna compleet)verzonnen verhaal)
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
quote:Op maandag 17 mei 2004 13:23 schreef Hare het volgende:
Hoe gaat het in het echt dan?
[ Bericht 1% gewijzigd door Leshy op 17-05-2004 13:51:11 ]
Kleine aanpassingen die het grote verhaal verder niet beïnvloeden. Pas als Aragorn daadwerkelijk dood was geweest na het van de rots flikkeren, hadden we een probleem gehad.quote:Op maandag 17 mei 2004 13:32 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Of wanneer je Aragorn in deel twee van een rots laat flikkeren? Wanneer je Tom Bombadill volledig buiten beeld laat?
quote:LOTR heeft een veel(heel veel) eenvoudiger verhaal dan het verhaal van troje
zou wel stoer zijn....met Sean Bean uiteraardquote:Op maandag 17 mei 2004 14:14 schreef Hare het volgende:
Weet iemand of er al plannen zijn om Odysseus te verfilmen? Dat lijkt me ook wel errug cool
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |