abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 mei 2004 @ 09:57:47 #51
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_19188440
quote:
Op zondag 16 mei 2004 20:06 schreef jpzegthallo het volgende:
Ik heb Helena Of Troy gezien, ist precies hetzelfde verhaal? Want het verhaal was opzich wel goed!

(griekse mythiologie, ik weet het )
Die heb ik ook gezien en vond ik erg mooi verfilmd.

Volgens mij is die ook niet zo heel erg oud, dus vind het een beetje vaag dat er nu alweer
een nieuwe film over Troje komt, maar goed ik heb Troy met Brad Pitt nog niet gezien zelf.

Wil hem wel gaan zien, ben gek op dit soort films.
Gladiator is sowieso een topfilm én ik kijk ook erg uit naar de films over Alexander de Grote!

Leuk veel spectakel op filmgebied weer dit jaar
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  maandag 17 mei 2004 @ 10:47:15 #52
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19189371
Gladiator....met grote voorsprong de beste van de twee!!
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  maandag 17 mei 2004 @ 10:52:11 #53
13250 Lod
Sapere aude!
pi_19189460
quote:
Op zondag 16 mei 2004 15:12 schreef Grimm het volgende:..want achilles is wat te onoverwinnelijk
Ehm... Achilles wás ook overwinnelijk
op zijn hiel na dan
Ik ga Troy volgende week zien, weet nog niet wat ik van moet denken.
GNU Terry Pratchett
  maandag 17 mei 2004 @ 11:09:37 #54
77417 Fool
Rielekst!
pi_19189783
Gladiator!
Uhm...
  maandag 17 mei 2004 @ 11:39:22 #55
52090 nemesis_
I'm your enemy!!
pi_19190339
Zoals ik eerder zei ben ik gisteravond geweest en kon ik er nu meer over zeggen.
Gladiator is beter...

Volgens mij willen ze teveel in Troy stoppen, waardoor de film veel te lang zou duren. Maar nu missen er juist hele belangrijke dingen.
Ik vond het een goeie film, maar Gladiator is toch nog wel behoorlijk beter!
Ook een cookie?
  maandag 17 mei 2004 @ 11:46:29 #56
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_19190482
Gladiator is zeker beter. Betere acteurs, betere dialogen en betere actie. Troy is mij te veel een Brad Pitt-vehikel geworden, om over de verkrachting van het originele verhaal maar te zwijgen...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  maandag 17 mei 2004 @ 11:48:32 #57
7488 Quintony
There is Fire in all of us
pi_19190514
Daar hoef ik niet eens over na te denken.

Gladiator steekt echt met kop en schouders boven troy uit.
Live from the USA
pi_19191121
quote:
Op maandag 17 mei 2004 11:46 schreef Abbadon het volgende:
Gladiator is zeker beter. Betere acteurs, betere dialogen en betere actie. Troy is mij te veel een Brad Pitt-vehikel geworden, om over de verkrachting van het originele verhaal maar te zwijgen...
Verkrachting is het niet. Het is een zeer degelijk verhaal gebleven met een interessant verloop.
Gladiator heeft een bagger-verhaal. Ga maar eens na hoeveel keiharde-soldaten-die-hun-gezin-verliezen en daarna wraak nemen films er al wel niet zijn. De film is goed, en inderdaad beter als Troy, maar zo uitzonderlijk briliant is hij niet. Het verhaal is gewoonweg slap, maar de aankleding is zeer goed. En wat betere acteurs betreft, ik vind ze niet veel voor elkaar onder doen. (en eigenlijk vond ik troy helemaal niet zo'n brad pitt vehikel )
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_19191149
zonder Troy gezien te hebben kan ik zeggen dat ik Gladiator beter vind Brad Pitt in een epische film is 3x niets.. en Orlande Bloom vind ik sowieso helemaal ruk. Ik ga em nog wel zien in de bios hoor, maar Gladiator staat toch redelijk hoog in mijn toplijstje..
  maandag 17 mei 2004 @ 12:24:08 #60
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_19191168
quote:
Op maandag 17 mei 2004 10:47 schreef Hare het volgende:
Gladiator....met grote voorsprong de beste van de twee!!
Ik heb gladiator gisteren weer teruggezien, en ik moet je gelijkgeven...
Maar ik blijf erbij dat de sterkere broeders Spartacus of Ben Hur zijn, wat echt prachtige films blijven in dit genre.
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_19191212
TROY is echt super, gister avond geweest maar is wel een lange zit
Many that live deserve death and many that died deserved life. Can you give it to them? Then do not be to quick to deal out death in judgement for, even the very wise cannot see all ends."
  maandag 17 mei 2004 @ 12:45:51 #62
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_19191574
quote:
Op maandag 17 mei 2004 12:21 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Verkrachting is het niet. Het is een zeer degelijk verhaal gebleven met een interessant verloop.
Dat is een beetje als Aragorn dood laten gaan in Lord of the Rings deel 1, en Gandalf in het laatste deel Sauron dood laten schieten met een vuurbal. Het is geen verkrachting van het verhaal, het heeft nog steeds een interessant verloop!

Als je de Ilias kiest als uitgangspunt voor je film, mag je uiteraard wat creatieve wijzigingen doorvoeren. Als de Laocoon-scene wat te veel is, kun je die weglaten; als je niet wil dat de Trojanen de halve poort hoeven te slopen om het paard binnen te halen, dan kan dat. Als het wat te afschrikwekkend is om Astyanax van de muur te laten gooien, prima.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 17 mei 2004 @ 12:49:14 #63
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_19191645
quote:
Op maandag 17 mei 2004 12:21 schreef Forau_Diavolina het volgende:

[..]

Gladiator heeft een bagger-verhaal. Ga maar eens na hoeveel keiharde-soldaten-die-hun-gezin-verliezen en daarna wraak nemen films er al wel niet zijn. De film is goed, en inderdaad beter als Troy, maar zo uitzonderlijk briliant is hij niet. Het verhaal is gewoonweg slap, maar de aankleding is zeer goed. En wat betere acteurs betreft, ik vind ze niet veel voor elkaar onder doen. (en eigenlijk vond ik troy helemaal niet zo'n brad pitt vehikel )
met het verschil dat Gladiator ook niet de pretentie van een goed verhaal heeft

er zijn ook wel betere films in dit genre als Gladiator, maar Troy hoort daar niet bij...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  maandag 17 mei 2004 @ 12:51:53 #64
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_19191707
ben ik trouwens de enige die bij Troy...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 17 mei 2004 @ 12:52:29 #65
52099 Jornjur
uhhh ja tuurlijk
pi_19191723
Gladiator is gewoon een super goede film 'k ga binnenkort troy kijken maar ben bang dat hij niet kan tippen aan gladiator.

echt prachtig als hij zijn helm afdoet en zegt wie hij is.
of de begin scene van die veldslag. met DTS geluid wooeeeiii
Living from vacation to vacation.
  maandag 17 mei 2004 @ 13:23:35 #66
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19192434
quote:
Op maandag 17 mei 2004 12:45 schreef Leshy het volgende:

[..]
SPOILER
Hoe gaat het in het echt dan?
pi_19192659
quote:
Op maandag 17 mei 2004 12:45 schreef Leshy het volgende:

[..]

Dat is een beetje als Aragorn dood laten gaan in Lord of the Rings deel 1, en Gandalf in het laatste deel Sauron dood laten schieten met een vuurbal. Het is geen verkrachting van het verhaal, het heeft nog steeds een interessant verloop!

Als je de Ilias kiest als uitgangspunt voor je film, mag je uiteraard wat creatieve wijzigingen doorvoeren. Als de Laocoon-scene wat te veel is, kun je die weglaten; als je niet wil dat de Trojanen de halve poort hoeven te slopen om het paard binnen te halen, dan kan dat. Als het wat te afschrikwekkend is om Astyanax van de muur te laten gooien, prima.
SPOILER
Of wanneer je Aragorn in deel twee van een rots laat flikkeren? Wanneer je Tom Bombadill volledig buiten beeld laat?
LOTR heeft een veel(heel veel) eenvoudiger verhaal dan het verhaal van troje, en dat er dan een aantal aanpassingen in gemaakt zijn om het geheel iets interessanter te maken maakt het nog niet gelijk blasphemie. Goed, dode koningen enzo sta ik ook niet helemaal achter, maar het is iets anders als sauron en de vuurbal.
Daarbij vind ik dat bij Troy een zeer goed verhaal in drie uur verteld wordt. Terwijl bijvoorbeeld LOTR drie afleveringen nodig heeft voor het meest simplistische verhaal ooit. Gladiator was hier ook goed in, maar had ook niet zoveel hoofdpersonen(en een compleet(nouja, bijna compleet)verzonnen verhaal)
~Leonard Cohen
  maandag 17 mei 2004 @ 13:37:11 #68
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_19192788
quote:
Op maandag 17 mei 2004 13:23 schreef Hare het volgende:
Hoe gaat het in het echt dan?
SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door Leshy op 17-05-2004 13:51:11 ]
pi_19192975
Ja, maar als je dat allemaal in een film wilt hebben krijg je een ongeloofwaardige film.
Een soort Adventures Of Hercules idee. Ik denk dat Wolfgang er goed aan gedaan heeft de goden er uit te laten.

EDIT: EN, je krijgt geen vijf eindes als in LOTR
~Leonard Cohen
pi_19193369
Ze hebben het verhaal inderdaad redelijk goed ingekort. Anders krijg je inderdaad zo'n b-film als Helena of Troy die nog niet zo lang geleden als miniserie op tv was.
Ik vond het een leuke film om te kijken maar het blijft allemaal wat vlak. In Gladiator zit wat meer diepgang qua emoties van de karakters. Dat hadden ze toch wel wat beter kunnen doen in Troy. Met Maximus krijg je echt een band tijdens de film, in Troy heb je dat niet echt (komt ook deels doordat er meer belangrijke rollen zijn).

Troy: 8

Gladiator: 9,5
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_19193473
Ik heb trouwens een paar kleine foutjes ontdekt in de film. Ik ben de meeste al vergeten maar deze viel echt op. Tijdens de verbranding van het lichaam van Hector zie je bij zijn wang een groot litteken. Die zat er daarvoor ook al maar een heel stuk kleiner. En zo waren er nog meer.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  maandag 17 mei 2004 @ 14:14:12 #72
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19193702
Weet iemand of er al plannen zijn om Odysseus te verfilmen? Dat lijkt me ook wel errug cool
  maandag 17 mei 2004 @ 15:33:52 #73
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_19195970
quote:
Op maandag 17 mei 2004 13:32 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Of wanneer je Aragorn in deel twee van een rots laat flikkeren? Wanneer je Tom Bombadill volledig buiten beeld laat?
Kleine aanpassingen die het grote verhaal verder niet beïnvloeden. Pas als Aragorn daadwerkelijk dood was geweest na het van de rots flikkeren, hadden we een probleem gehad.
quote:
LOTR heeft een veel(heel veel) eenvoudiger verhaal dan het verhaal van troje
:'(

Als je besluit een bestaand verhaal te filmen, en het presenteert als de 2800 jaar oude geschreven mythe van Homerus, dan hou je je op z'n minst aan de grote verhaallijn, en laat je niet en passant wat hoofdpersonen doodgaan zonder reden - dat is een beetje alsof in The Passion of the Christ, Paulus tijdens het Laatste Avondmaal Judas wurgt, en Jezus de volgende dag een zwaard trekt, Pilatus ermee in mootjes hakt en op een paard de ondergaande zon tegemoet rijdt.
  maandag 17 mei 2004 @ 16:40:01 #74
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_19197529
quote:
Op maandag 17 mei 2004 14:14 schreef Hare het volgende:
Weet iemand of er al plannen zijn om Odysseus te verfilmen? Dat lijkt me ook wel errug cool
zou wel stoer zijn....met Sean Bean uiteraard
  maandag 17 mei 2004 @ 16:43:00 #75
27648 Weakling
available in strong mint
pi_19197610
Gladiator of Troy? Hmmm ... dan kies ik voor Spartacus
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')