Inderdaad, een totaal loze vergelijking...quote:Op zondag 16 mei 2004 15:21 schreef DommeDeske het volgende:
Je kan appels niet met peren vergelijken.
De beide films zijn totaal verschillend van opbouw en verhaal.
Ze worden met elkaar vergeleken doordat ze qua uiterlijk veel op elkaar lijken.quote:Op zondag 16 mei 2004 19:26 schreef TFM het volgende:
[..]
Inderdaad, een totaal loze vergelijking...
Allicht, maar het ging erom welke beter was, Troy of Gladiator.quote:Op zondag 16 mei 2004 19:28 schreef Tijn het volgende:
Ach, Ben Hur en Spartacus vegen de vloer aan met beide films.
Jawel hoor, is al gedaan zo'n 40 jaar geledenquote:Op zondag 16 mei 2004 15:25 schreef E-ric het volgende:
Niemand kan deze film in het gerne overtreffen.
quote:Op zondag 16 mei 2004 19:28 schreef Tijn het volgende:
Ach, Ben Hur en Spartacus vegen de vloer aan met beide films.
Appels en Peren zijn allebei fruitquote:Op zondag 16 mei 2004 15:21 schreef DommeDeske het volgende:
Je kan appels niet met peren vergelijken.
De beide films zijn totaal verschillend van opbouw en verhaal.
Niet eens Bloom of Pitt?quote:Op zondag 16 mei 2004 21:20 schreef BlaatschaaP het volgende:
Geef mij maar Spartacus. Kubrick
.
Alhoewel ik, vanuit mijn geslachtsoogpunt, Bana in rokje ook zéér kan waarderen.
Waar slaat dát nou weer op?quote:Wolfgang Petersen dropped the various Greek Gods from the storyline (Zeus, etc) claiming them to be "silly" and unnecessary to the plot.
Ach ja, de religie van die mensen was alleen maar een essentieel element van de samenleving en een inspiratiebron voor hun gehele cultuur, waartoe dit verhaal ook behoort. Dus wat boeit het verder he.quote:Op zondag 16 mei 2004 22:08 schreef Merel het volgende:
quote van IMDB:
[..]
Waar slaat dát nou weer op?
Vind ik ook jammer, de goden zijn erg belangrijk voor de mythe, maar kennelijk wil Petersen meer een 'realitische' film hebben.quote:Op zondag 16 mei 2004 22:08 schreef Merel het volgende:
quote van IMDB:
[..]
Waar slaat dát nou weer op?
Historische films?quote:Op zondag 16 mei 2004 22:24 schreef Leshy het volgende:
Ik heb Troy niet gezien, maar ik hoor dat iedereen die het hoort te overleven doodgaat, en iedereen die dood hoort te gaan, overleeft het. Maak dan geen historische film ofzo.
Gladiator wint alleen al op het feit dat hij historisch gezien wat meer klopt.
Ik zit nu al uren na te denken over wat dit mag betekenen.....quote:Op zondag 16 mei 2004 21:20 schreef BlaatschaaP het volgende:
geslachtsoogpunt
Als je het oudste bekende Griekse epos als uitgangspunt neemt voor het maken van een film, dan ben je inderdaad bezig met een film met een historisch uitgangspunt - ook al beschrijft het een gemythologiseerde oorlogquote:Op zondag 16 mei 2004 23:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
Historische films?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |