abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19167921
quote:
Israel approves more home demolitions

Sunday 16 May 2004, 12:00 Makka Time, 9:00 GMT

More than 1000 Palestinians were made homeless in 2 days

Related:
Israeli rockets strike Gaza
Palestinians mark national catastrophe
a petition calling for the army to stop demolishing Palestinian homes along the Gaza-Egypt border.

This decision could pave the way for the army to expand the area it controls along the flashpoint boundary.

The Palestinian Centre for Human Rights (PCHR) in Gaza filed a petition to save 13 houses along the border from being demolished.

According to a United Nations agency, Israeli occupation forces demolished nearly 100 Palestinian homes during an intense three-day army operation in the area last week. More than 1000 Palestinians have been left homeless as a result.

Israeli media reported the army was demolishing Palestinian homes - and sought to destroy the 13 along the border - in order to expand an Israeli-controlled road running along the border.

The court, which had issued its temporary injunction on Saturday, gave the army permission to demolish houses in the camp "according to operational needs" or if the military determined that soldiers' lives were in danger.

Home demolitions are reportedly
conducted 'without warning'

According to the PCHR, Israeli occupation forces have demolished at least 2000 Palestinian homes, either completely or partially in the Rafah refugee camp, since the beginning of the current Intifada (uprising) in September 2000.

The organisation says "demolitions are usually conducted without warning allowing no time to appeal against the operation and no time to retrieve possessions."

"The extensive destruction of civilian property carried out wantonly and unlawfully and without military necessity constitutes a grave breach of the Fourth Geneva Convention and a war crime as defined in Article 85.5 of the First Additional Protocol to the Geneva Conventions," the PCHR adds.
1000 mensen dakloos binnen 2 dagen!?/.. is dat niet in strijd met mensenrechten? waarom moesten hele wijken verwoest worden? wat is de schuld van alle kinderen, bejaarden en vrouwen in die huizen wonen?..is het hun schuld dat palestijnen zich zelf opblazen?..

juist omdat israel zoiets doet, zullen er meer en meer palestijnen zich zelf opofferen voor hun land en geloof.. want..anders heb je sowieso maar een zuur leven...
pi_19167932
Deden ze het zonder toestemming dan?
Joop Gall, onze profeet.
pi_19168055
quote:
Op zondag 16 mei 2004 12:25 schreef LucasH het volgende:
Deden ze het zonder toestemming dan?
natuurlijk.. je weet wel... alleen tand om tand en oogomoog=politiek kan ze tegenhouden..
  zondag 16 mei 2004 @ 12:33:56 #4
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_19168082
quote:
1000 mensen dakloos binnen 2 dagen!?/.. is dat niet in strijd met mensenrechten?
En wat zeggen de mensenrechten over een bus met kinderen opblazen?
quote:
?..is het hun schuld dat palestijnen zich zelf opblazen?..
Ja, nee.

We hebben het over een stukje contra-terreur; een van mijn favoriete stukjes oorlogsvoering.

Als jij weet dat mohammed 6 deuren verder een bus op gaat blazen, en je houd je bek dicht, dan weet je dat de bulldozers je huis komen levellen.

Dus ipv de uber-vrome moslim uit te gaan hangen, en al vast op de pof gaan kopen omdat je straks je martelaars premie krijgt, kun je mohammed beter motiveren het niet te doen. Plat eigenbelang, zeg maar.

Af en toe werkt het, dus ik kan het alleen maar aanraden.

En daarbij; die gasten zonder huis leven nog, da's meer dan dat je van die kinderen in de bus kunt zeggen.
&lt;signature here&gt;.
pi_19168484
quote:
Op zondag 16 mei 2004 12:33 schreef ExTec het volgende:

[..]

[..]

Ja, nee.

We hebben het over een stukje contra-terreur; een van mijn favoriete stukjes oorlogsvoering.

Als jij weet dat mohammed 6 deuren verder een bus op gaat blazen, en je houd je bek dicht, dan weet je dat de bulldozers je huis komen levellen.

Dus ipv de uber-vrome moslim uit te gaan hangen, en al vast op de pof gaan kopen omdat je straks je martelaars premie krijgt, kun je mohammed beter motiveren het niet te doen. Plat eigenbelang, zeg maar.

Af en toe werkt het, dus ik kan het alleen maar aanraden.

En daarbij; die gasten zonder huis leven nog, da's meer dan dat je van die kinderen in de bus kunt zeggen.
dus een aanslag in nederland is ook terecht, want we weten allemaal dat de amerikanen gruwelijke dingen doen in moslimse landen en dat ze o.a israel steunen..en toch zeggen we niets. en blijven naar cnn en aljazeera watchen!!.. en zo mogen de nederlandse kinderen hun zwemdiploma testen als de helft van nederland over een paar jaar onder het zee niveau zinkt
  zondag 16 mei 2004 @ 12:59:54 #6
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_19168593
quote:
dus een aanslag in nederland is ook terecht, want we weten allemaal dat de amerikanen gruwelijke dingen doen in moslimse landen en dat ze o.a israel steunen..en toch zeggen we niets.
Nope,

Niks met 'terecht' te maken. Het woordje contra betekent 'tegen'; suggereert een reactie.

Als de wanabee martelaar niks onderneemt, worden er ook geen dorpen met de grond gelijk gemaakt.

Maar ik heb geen antwoord gehad op:
quote:
Kun je daar nog antwoord op geven? Jij begon over mensenrechten, dus je lijkt er verstand van te hebben.
&lt;signature here&gt;.
pi_19168695
Ik kijk nergens meer van op. Er is toch geen enkel land dat ook maar een vinger zal uitsteken. De grote broer staat namelijk pal achter Israel.
  zondag 16 mei 2004 @ 13:11:12 #8
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_19168821
quote:
De grote broer staat namelijk pal achter Israel.
Niet alleen de VS, ook jou geliefde land van herkomst, zit in een stevige militaire aliantie met Israel
&lt;signature here&gt;.
pi_19168855
quote:
Op zondag 16 mei 2004 13:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Er is toch geen enkel land dat ook maar een vinger zal uitsteken.
Vraag je je weleens af hoe dat komt?
  zondag 16 mei 2004 @ 13:17:29 #10
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_19168941
quote:
Op zondag 16 mei 2004 13:13 schreef Bayer het volgende:

[..]

Vraag je je weleens af hoe dat komt?
Ja, omdat moslims all around the globe altijd het eeuwige slachtoffer zijn

Daar waar er stront is met moslims, ligt het altijd aan de andere partij. Moslims zijn braaf, die valt nooit wat te verwijten.

Het is een groot zionistisch complot

&lt;signature here&gt;.
pi_19169030
quote:
Op zondag 16 mei 2004 12:59 schreef ExTec het volgende:

Kun je daar nog antwoord op geven? Jij begon over mensenrechten, dus je lijkt er verstand van te hebben.
Ik doe dat wel even.

In de tekst van de universele rechten vd mens staat dat het een ieders recht is om niet opgeblazen te worden in lijn 12 richting Tel Aviv.

Toch grappig dat je dit slopen voor een bufferzone wil vergoeilijken.
Joop Gall, onze profeet.
  zondag 16 mei 2004 @ 13:29:44 #12
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_19169167
quote:
Op zondag 16 mei 2004 13:22 schreef LucasH het volgende:

[..]

Toch grappig dat je dit slopen voor een bufferzone wil vergoeilijken.
Ik vergoeilijk niks.

Maar ik vond het een beetje misplaatst, dat de TS zich notabene op mensenrechten beroept.

Zeg maar hypocriet; zeer selectief met onze normen en waarden schermen, wetende dat de andere partij ronduit z'n reet afveegt aan mensenrechten.

Dan dient de TS zich IMHO te onthouden van dat als argument naar voren schuiven.

Wat jij?
&lt;signature here&gt;.
pi_19169174
Die mensen hebben het ook niet breed, als je door honderd huizen te vernielen meer dan duizend daklozen maakt.
  zondag 16 mei 2004 @ 13:31:32 #14
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_19169197
quote:
Op zondag 16 mei 2004 12:33 schreef ExTec het volgende:

Fijn dat er nog iemand lol aan de hele verziekte puinzooi beleeft

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 16 mei 2004 @ 13:33:29 #15
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_19169229
quote:
Op zondag 16 mei 2004 13:31 schreef Verbal het volgende:

[..]

Fijn dat er nog iemand lol aan de hele verziekte puinzooi beleeft

V.
Wishfull thinking.

Ik vind het een interresante vorm van oorlogsvoering, ik denk dat we er nog veel meer van te krijgen zien.

Dat laat onverlet dat ik elke ziel in het MO zijn welvaart gun.
&lt;signature here&gt;.
pi_19169277
quote:
Op zondag 16 mei 2004 12:32 schreef hartjesdief het volgende:

[..]

natuurlijk.. je weet wel... alleen tand om tand en oogomoog=politiek kan ze tegenhouden..
Kutcloon
  zondag 16 mei 2004 @ 13:37:29 #17
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_19169316
quote:
Op zondag 16 mei 2004 13:35 schreef sybsyb het volgende:

[..]

Kutcloon
Voor de hand liggend als'ie gister is geregged

Maar inhoudelijk onderuit halen is niet minder moeilijk hoor
&lt;signature here&gt;.
pi_19169360
ExTec, jij zou het ook niet erg vinden als jouw huis vernietigd wordt omdat je in dezelfde wijk als een terrorist woont?
pi_19169402
quote:
Op zondag 16 mei 2004 13:29 schreef ExTec het volgende:

Wat jij?
Wat mij betreft schuiven ze heel Israel en al het Pallestijnse gebied de zee in.

Beide partijen spelen de meest smerige spelletjes. "Onze" normen en waarden projecteren op die vuilnisbelt daar slaat gewoon nergens op.
Joop Gall, onze profeet.
pi_19169486
Hele wijken? Hmm, 100 woningen, langs een belangrijke weg.
  zondag 16 mei 2004 @ 13:47:37 #21
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_19169519
quote:
"Onze" normen en waarden projecteren op die vuilnisbelt daar slaat gewoon nergens op.
My point exactly.
quote:
ExTec, jij zou het ook niet erg vinden als jouw huis vernietigd wordt omdat je in dezelfde wijk als een terrorist woont?
Sorry, ik kan een end met je meegaan, maar zover niet.

Ik ben:

- Seculier
- Denk zelf na
- Hoog opgeleid
- Enz

Dus hardly te vergelijken.

Als ik me voorstel dat ik dat niet ben,

Dus geen welvaart zou kennen, en als reden voor mijn armoede ook keer op keer zou slikken dat dat de schuld van een andere partij zou zijn, zou ik het ongetwijfeld niet leuk vinden.
&lt;signature here&gt;.
pi_19169569
quote:
Op zondag 16 mei 2004 13:47 schreef ExTec het volgende:
[..]

Sorry, ik kan een end met je meegaan, maar zover niet.

Ik ben:

- Seculier
- Denk zelf na
- Hoog opgeleid
- Enz

Dus hardly te vergelijken.

Als ik me voorstel dat ik dat niet ben,

Dus geen welvaart zou kennen, en als reden voor mijn armoede ook keer op keer zou slikken dat dat de schuld van een andere partij zou zijn, zou ik het ongetwijfeld niet leuk vinden.
Oh, maar jij weet wel hoe het zit met die bewoners van die vernietigde huizen? Buitengewoon interessant.

Het is toch jouw schuld dat je die terrorist niet hebt tegengehouden?
  zondag 16 mei 2004 @ 13:54:38 #23
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_19169671
quote:
Het is toch jouw schuld dat je die terrorist niet hebt tegengehouden?
Dat is de crux.

Het is niet direct de schuld van die mensen, nee.

Maar t'is gebleken dat het prospectus van bulldozers die wijken komen gelijkmaken meer dan eens de buurt motiveerde tot het op mohammed inpraten, teneinde hem af te doen zien van het toekomstig martelaarschap.

En op persoonlijk vlak; natuurlijk is het niet tof dat die mensen op straat komen. Maar als het mensenlevens scheelt, heeft Israel mijn zegen.
&lt;signature here&gt;.
pi_19169683
quote:
Op zondag 16 mei 2004 13:54 schreef ExTec het volgende:
En op persoonlijk vlak; natuurlijk is het niet tof dat die mensen op straat komen. Maar als het mensenlevens scheelt, heeft Israel mijn zegen.
Dus je mag huizen van onschuldigen vernietigen. Jij zou er dus niets op tegen hebben als dat met jouw huis gebeurde.
  zondag 16 mei 2004 @ 13:59:27 #25
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_19169753
quote:
Op zondag 16 mei 2004 13:55 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dus je mag huizen van onschuldigen vernietigen. Jij zou er dus niets op tegen hebben als dat met jouw huis gebeurde.
Onmogelijke vraag.

Maar, schizofreen, ik ben een simpele pallestijn, die al z'n hele leven propaganda eet, en tegelijkertijd een verlichte westerling, dan zegt de westerling 'ja' en de simpele pallestijn 'nee'.
&lt;signature here&gt;.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')