1000 mensen dakloos binnen 2 dagen!?/.. is dat niet in strijd met mensenrechten? waarom moesten hele wijken verwoest worden? wat is de schuld van alle kinderen, bejaarden en vrouwen in die huizen wonen?..is het hun schuld dat palestijnen zich zelf opblazen?..quote:Israel approves more home demolitions
Sunday 16 May 2004, 12:00 Makka Time, 9:00 GMT
More than 1000 Palestinians were made homeless in 2 days
Related:
Israeli rockets strike Gaza
Palestinians mark national catastrophe
a petition calling for the army to stop demolishing Palestinian homes along the Gaza-Egypt border.
This decision could pave the way for the army to expand the area it controls along the flashpoint boundary.
The Palestinian Centre for Human Rights (PCHR) in Gaza filed a petition to save 13 houses along the border from being demolished.
According to a United Nations agency, Israeli occupation forces demolished nearly 100 Palestinian homes during an intense three-day army operation in the area last week. More than 1000 Palestinians have been left homeless as a result.
Israeli media reported the army was demolishing Palestinian homes - and sought to destroy the 13 along the border - in order to expand an Israeli-controlled road running along the border.
The court, which had issued its temporary injunction on Saturday, gave the army permission to demolish houses in the camp "according to operational needs" or if the military determined that soldiers' lives were in danger.
Home demolitions are reportedly
conducted 'without warning'
According to the PCHR, Israeli occupation forces have demolished at least 2000 Palestinian homes, either completely or partially in the Rafah refugee camp, since the beginning of the current Intifada (uprising) in September 2000.
The organisation says "demolitions are usually conducted without warning allowing no time to appeal against the operation and no time to retrieve possessions."
"The extensive destruction of civilian property carried out wantonly and unlawfully and without military necessity constitutes a grave breach of the Fourth Geneva Convention and a war crime as defined in Article 85.5 of the First Additional Protocol to the Geneva Conventions," the PCHR adds.
natuurlijk.. je weet wel... alleen tand om tand en oogomoog=politiek kan ze tegenhouden..quote:Op zondag 16 mei 2004 12:25 schreef LucasH het volgende:
Deden ze het zonder toestemming dan?
En wat zeggen de mensenrechten over een bus met kinderen opblazen?quote:1000 mensen dakloos binnen 2 dagen!?/.. is dat niet in strijd met mensenrechten?
Ja, nee.quote:?..is het hun schuld dat palestijnen zich zelf opblazen?..
dus een aanslag in nederland is ook terecht, want we weten allemaal dat de amerikanen gruwelijke dingen doen in moslimse landen en dat ze o.a israel steunen..en toch zeggen we niets. en blijven naar cnn en aljazeera watchen!!.. en zo mogen de nederlandse kinderen hun zwemdiploma testen als de helft van nederland over een paar jaar onder het zee niveau zinktquote:Op zondag 16 mei 2004 12:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
En wat zeggen de mensenrechten over een bus met kinderen opblazen?
[..]
Ja, nee.
We hebben het over een stukje contra-terreur; een van mijn favoriete stukjes oorlogsvoering.
Als jij weet dat mohammed 6 deuren verder een bus op gaat blazen, en je houd je bek dicht, dan weet je dat de bulldozers je huis komen levellen.
Dus ipv de uber-vrome moslim uit te gaan hangen, en al vast op de pof gaan kopen omdat je straks je martelaars premie krijgt, kun je mohammed beter motiveren het niet te doen. Plat eigenbelang, zeg maar.
Af en toe werkt het, dus ik kan het alleen maar aanraden.
En daarbij; die gasten zonder huis leven nog, da's meer dan dat je van die kinderen in de bus kunt zeggen.
Nope,quote:dus een aanslag in nederland is ook terecht, want we weten allemaal dat de amerikanen gruwelijke dingen doen in moslimse landen en dat ze o.a israel steunen..en toch zeggen we niets.
Kun je daar nog antwoord op geven? Jij begon over mensenrechten, dus je lijkt er verstand van te hebben.quote:En wat zeggen de mensenrechten over een bus met kinderen opblazen?
Niet alleen de VS, ook jou geliefde land van herkomst, zit in een stevige militaire aliantie met Israelquote:De grote broer staat namelijk pal achter Israel.
Vraag je je weleens af hoe dat komt?quote:Op zondag 16 mei 2004 13:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Er is toch geen enkel land dat ook maar een vinger zal uitsteken.
Ja, omdat moslims all around the globe altijd het eeuwige slachtoffer zijnquote:Op zondag 16 mei 2004 13:13 schreef Bayer het volgende:
[..]
Vraag je je weleens af hoe dat komt?
Ik doe dat wel even.quote:Op zondag 16 mei 2004 12:59 schreef ExTec het volgende:
Kun je daar nog antwoord op geven? Jij begon over mensenrechten, dus je lijkt er verstand van te hebben.
Ik vergoeilijk niks.quote:Op zondag 16 mei 2004 13:22 schreef LucasH het volgende:
[..]
Toch grappig dat je dit slopen voor een bufferzone wil vergoeilijken.
Fijn dat er nog iemand lol aan de hele verziekte puinzooi beleeftquote:Op zondag 16 mei 2004 12:33 schreef ExTec het volgende:
We hebben het over een stukje contra-terreur; een van mijn favoriete stukjes oorlogsvoering.
Wishfull thinking.quote:Op zondag 16 mei 2004 13:31 schreef Verbal het volgende:
[..]
Fijn dat er nog iemand lol aan de hele verziekte puinzooi beleeft
V.
Kutcloonquote:Op zondag 16 mei 2004 12:32 schreef hartjesdief het volgende:
[..]
natuurlijk.. je weet wel... alleen tand om tand en oogomoog=politiek kan ze tegenhouden..
Voor de hand liggend als'ie gister is gereggedquote:Op zondag 16 mei 2004 13:35 schreef sybsyb het volgende:
[..]
Kutcloon
Wat mij betreft schuiven ze heel Israel en al het Pallestijnse gebied de zee in.quote:Op zondag 16 mei 2004 13:29 schreef ExTec het volgende:
Wat jij?
My point exactly.quote:"Onze" normen en waarden projecteren op die vuilnisbelt daar slaat gewoon nergens op.
Sorry, ik kan een end met je meegaan, maar zover niet.quote:ExTec, jij zou het ook niet erg vinden als jouw huis vernietigd wordt omdat je in dezelfde wijk als een terrorist woont?
Oh, maar jij weet wel hoe het zit met die bewoners van die vernietigde huizen? Buitengewoon interessant.quote:Op zondag 16 mei 2004 13:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Sorry, ik kan een end met je meegaan, maar zover niet.
Ik ben:
- Seculier
- Denk zelf na
- Hoog opgeleid
- Enz
Dus hardly te vergelijken.
Als ik me voorstel dat ik dat niet ben,
Dus geen welvaart zou kennen, en als reden voor mijn armoede ook keer op keer zou slikken dat dat de schuld van een andere partij zou zijn, zou ik het ongetwijfeld niet leuk vinden.
Dat is de crux.quote:Het is toch jouw schuld dat je die terrorist niet hebt tegengehouden?
Dus je mag huizen van onschuldigen vernietigen. Jij zou er dus niets op tegen hebben als dat met jouw huis gebeurde.quote:Op zondag 16 mei 2004 13:54 schreef ExTec het volgende:
En op persoonlijk vlak; natuurlijk is het niet tof dat die mensen op straat komen. Maar als het mensenlevens scheelt, heeft Israel mijn zegen.
Onmogelijke vraag.quote:Op zondag 16 mei 2004 13:55 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dus je mag huizen van onschuldigen vernietigen. Jij zou er dus niets op tegen hebben als dat met jouw huis gebeurde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |