Okidoki. Die ziekenfondsfiets op zijn hoofd is toch wel iets Oost-Duits ? Of niet ?quote:Op zondag 16 mei 2004 01:01 schreef OllieA het volgende:
Laten we hier verder gaan, sooty
Sooty is van zichzelf al volledig vrijgevochten. Zelf ontsnapt uit zijn hok om in notime al zijn zestien buurvrouwtjes te bezwangeren (24 kindertjes) om vervolgens in een 48-urige slaap te verzinken.quote:Op zondag 16 mei 2004 01:16 schreef OllieA het volgende:
Trouwens, die cavia in je avatar, zou je die niet es vrijlaten? In het kader van het leed der konijntjes en zo?
Mwoah. Myxomatose is van alle tijden. Dat nieuwe virus VHS (what's in a name) schijnt uit China te komen. Simpele vraag van een dummy: Hoe komt (kwam) dat virus hier ?quote:Op zondag 16 mei 2004 01:30 schreef OllieA het volgende:
Ik zou zeggen: "keep up the good work", maar kijk uit voor myxomatose
Jammer dat ik jou niet kan 'pinpointen' als de kwade genius die al onze konijntjes vermoordt.quote:Op zondag 16 mei 2004 01:50 schreef OllieA het volgende:
Ja, shit, kut, daar kon ik echt niks aan doen hoor!
quote:Op zondag 16 mei 2004 01:10 schreef sooty het volgende:
[..]
Kan een modje effe die tiepvaud uit het onderwerp halen ?
quote:Op maandag 17 mei 2004 01:15 schreef zakjapannertje het volgende:
Günter Gaus, 14 mei jongstleden aan kanker gestorven, op 74-jarige leeftijd
Ach ja! Waar ben ik met mijn hoofd!quote:Op dinsdag 18 mei 2004 10:44 schreef du_ke het volgende:
De frenologie waarde Gellius, de frenologie.
Helaas, geen 19e eeuwse Rus.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 11:37 schreef Gellius het volgende:
[..]
Enfin: Rus?
Nee, helaas is hij dat ook nietquote:Op dinsdag 18 mei 2004 15:48 schreef Gellius het volgende:
Twintigste eeuwse Fransman, dus?
Ik heb altijd al beweerd dat die frenologie een prut-wetenschap is, maar ja - daar zijn de geesten nog niet helemaal rijp voor.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 16:11 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Is meneer zelfs geen Oost-Europeaan?
... en gestorven in ....?quote:Op dinsdag 18 mei 2004 16:20 schreef Proteron het volgende:
Meneer is geboren in Ierland
Ik zou het werkelijk niet weten of meneer een typisch Ierse achternaam heeft. Ik moet bekennen dat mijn kennis van Ierse achternamen in dat geval tekortschiet.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 16:32 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Ik kan me haast niet voorstellen dat meneer een typisch Ierse achternaam heeft. Is het eigenlijk een wetenschapper?
Heel goed, mijnheer pyl!quote:Op dinsdag 18 mei 2004 16:35 schreef pyl het volgende:
Verdorie... James Joyce?
Zeg eens even, wij doen niet aan een dergelijke racistische suggestiviteit hoor, in dit topic. Foei, ga je schamen.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 18:20 schreef Johan_de_With het volgende:
Had meneer een dierlijke bijnaam ?
Het was een edel dier, zij het geen paard.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 18:40 schreef Gellius het volgende:
[..]
Zeg eens even, wij doen niet aan een dergelijke racistische suggestiviteit hoor, in dit topic. Foei, ga je schamen.
Enfin: Was het een erg ritmische muziekneger? Of vraag ik nu naar de bekende weg?
Hč nee, geen soulnegerquote:Op dinsdag 18 mei 2004 18:49 schreef OllieA het volgende:
Volgens mij is het een soulneger met zijn kwikjes en zijn strikjes.
Wat is dit eigenlijk voor larie? Hoe denk je dat ik zo snel wist dat het om een neger ging? De frenologie, meneertje. Muziekneger? Ligt frenologisch vast in de wenkbrauwboog. Bluesneger? Neusbrug.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 16:14 schreef Gellius het volgende:
Ik heb altijd al beweerd dat die frenologie een prut-wetenschap is, maar ja - daar zijn de geesten nog niet helemaal rijp voor.
Nee, sorry.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 19:15 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Is het Muddy "Modderig Water" Waters in zijn zondagse pak?
Tja, is dan ook een tamelijk onduidelijk plaatje (op het tweede plaatje daarentegen kunt u uw frenologische kennis botvieren). Niet Kinski in ieder geval; meneer hanteerde de camera zelve.quote:Op woensdag 19 mei 2004 12:01 schreef NoSigar het volgende:
Eerste plaatje doet denken aan Klaus Kinski.
quote:Op woensdag 19 mei 2004 16:52 schreef dvr het volgende:
Dat beeld komt uit Voyage dans la Lune (Trip to the Moon), dus dan zal het de regisseur daarvan, Georges Méličs, wel zijn. Van huis uit illusionist, later filmpionier. Die film is inmiddels een eeuw oud!
Dus als er iets met je milt is krijg je kringen rond je ogen he, hmmmm.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 10:46 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
de donkere kringen rond zijn ogen die duiden op een milt klimaat. De Fransen en Britten zijn wat ijdeler en punten zo'n snor vaak bij heb ik het idee.
Maar ik zeg maar wat uiteraard.
Ach, onze eigen Mao-aanbidder; in welke verhouding staat het lijden van de enkeling tot de vrijheid van de massa?quote:Op donderdag 20 mei 2004 00:21 schreef dvr het volgende:
Ach verrek, het is Joris Ivens!
Ikzelf ook niet! Blijkbaar hapert picserver weer.quote:(ik zie het plaatje overigens niet)
Idd! De Tesla coil ofzo toch? Die electrische masten die alle vijanden schade toebrengt.quote:Op donderdag 20 mei 2004 12:39 schreef du_ke het volgende:
Red Alert.
Wetenschapper maar beide nationaliteiten zijn fout.quote:Op donderdag 20 mei 2004 12:59 schreef du_ke het volgende:
De frenologie doet me denken aan een nukkige Fransman.
het zal dus wel een britse wetenschapper zijn.
Geen Duitser maar de periode is zeer juist.quote:Op donderdag 20 mei 2004 13:17 schreef zakjapannertje het volgende:
een Duitser? ik denk uit de periode eind 18e-begin 19e eeuw
Dat lijkt mij niet. Meneer's werk heeft gek genoeg een verband met Dhr. Tesla.quote:Op donderdag 20 mei 2004 13:43 schreef zakjapannertje het volgende:
meneer was rechtswetenschapper? hij schreef vele werken hierover?
Jazeker. Zijn achternaam is bekend bij ons allemaal als je tenminste natuurkunde hebt gehad op de middelbare school.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 13:11 schreef Johan_de_With het volgende:
Hmmm...Gauss is het niet.
Heeft meneer iets uitgevonden dat universeel toepasbaar is, dan wel was ?
Hmm. Schrodinger is het niet. Is meneer'a naam befaamd van een apparaat of van een eenheid ?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 13:32 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Jazeker. Zijn achternaam is bekend bij ons allemaal als je tenminste natuurkunde hebt gehad op de middelbare school.
quote:Op vrijdag 21 mei 2004 13:37 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Hmm. Schrodinger is het niet. Is meneer'a naam befaamd van een apparaat of van een eenheid ?
Helemaal juist. Ik sla even over qua plaatje.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 14:47 schreef dvr het volgende:
Het is Alessandro Volta, naar wie de eenheid van electrische spanning vernoemd is.
Volgende!
Dat is uiteraard goed.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 11:17 schreef Johan_de_With het volgende:
William Butler Yeats.
Uw aanmelding getuigt reeds bij de eerste post al van een beroerde instelling.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 17:59 schreef 8op het volgende:
Ach, laat ik me bij deze dan ook maar eens aanmelden.
19e eeuw is juistquote:Op zaterdag 22 mei 2004 19:29 schreef 8op het volgende:
Amerikaans politicus, tweede helft negentiende eeuw?
Duitserquote:Op zaterdag 22 mei 2004 19:40 schreef Johan_de_With het volgende:
Een Britse mensenvriend ?
Schei-en natuurkundigequote:Op zaterdag 22 mei 2004 19:43 schreef Johan_de_With het volgende:
Een natuurkundige, of tenminste een uitvinder ?
quote:Op zaterdag 22 mei 2004 19:46 schreef Johan_de_With het volgende:
Op tijd voor de industrialisatie van het Keizerrijk ?
Zeker! meneer heeft een aantal elementen ontdekt,en wordt gezien als één van de grondleggers van de fotochemiequote:Op zaterdag 22 mei 2004 19:53 schreef Johan_de_With het volgende:
Boekte de industrialisators (mocht dat woord bestaan) dankzij hem ook vorderingen ?
Correct,meneer is zelfs blind geworden bij het nemen van één van zijn proevenquote:Op zaterdag 22 mei 2004 20:03 schreef Johan_de_With het volgende:
Robert Wilhelm Bunsen.
Zeker, al heeft hij ook enkele malen het voetvolk aangevoerd.quote:Op zondag 23 mei 2004 10:32 schreef Proteron het volgende:
Was meneer leider van de bereden strijdkrachten?
Nee. Meneer heeft na de oorlog ook nog goed carriere gemaakt.quote:Op zondag 23 mei 2004 12:20 schreef 8op het volgende:
Daniel Harvey Hill?
Born near Augusta, Georgia, September 10, 1836, he graduated from West Point in 1859 and was commissioned in Dragoons. He saw service in various Indian campaigns in Kansas and New Mexico before resigning in April 1861 to become First Lieutenant of Artillery in the Confederate Army.quote:Op zondag 23 mei 2004 13:02 schreef 8op het volgende:
Joseph "Fightin' Joe" Wheeler !!!
Nederlander zelfsquote:Op zondag 23 mei 2004 15:10 schreef du_ke het volgende:
Ach dit heerschap is duidelijk een Noord Europeaan die met mediterane fratsels z'n frenologie denkt te verbergen.
Zelfportret iddquote:Op zondag 23 mei 2004 15:26 schreef du_ke het volgende:
Een schilder dus, heeft hij zich hier zelf geschilderd?
Nee,meneer was een leerling van Rembrandtquote:Op zondag 23 mei 2004 15:35 schreef du_ke het volgende:
Tja nu kan ik wel alle straatnamen van de plaatselijke schildersbuurt gaan ontleden, maar ik heb onvoldoende inspiratie om google aan te slingeren. Een gokje Leonard Springer?
Alweer correctquote:Op zondag 23 mei 2004 18:38 schreef Johan_de_With het volgende:
August von Mackensen.
Neenquote:Op zondag 23 mei 2004 19:01 schreef 8op het volgende:
Vadertje Drees?
quote:Max Karl Ernst Ludwig Planck was born in Kiel, Germany, on April 23, 1858, the son of Julius Wilhelm and Emma (née Patzig) Planck. His father was Professor of Constitutional Law in the University of Kiel, and later in Göttingen.
Planck studied at the Universities of Munich and Berlin, where his teachers included Kirchhoff and Helmholtz, and received his doctorate of philosophy at Munich in 1879. He was Privatdozent in Munich from 1880 to 1885, then Associate Professor of Theoretical Physics at Kiel until 1889, in which year he succeeded Kirchhoff as Professor at Berlin University, where he remained until his retirement in 1926. Afterwards he became President of the Kaiser Wilhelm Society for the Promotion of Science, a post he held until 1937. The Prussian Academy of Sciences appointed him a member in 1894 and Permanent Secretary in 1912.
Planck's earliest work was on the subject of thermodynamics, an interest he acquired from his studies under Kirchhoff, whom he greatly admired, and very considerably from reading R. Clausius' publications. He published papers on entropy, on thermoelectric ity and on the theory of dilute solutions.
At the same time also the problems of radiation processes engaged his attention and he showed that these were to be considered as electromagnetic in nature. From these studies he was led to the problem of the distribution of energy in the spectrum of full radiation. Experimental observations on the wavelength distribution of the energy emitted by a black body as a function of temperature were at variance with the predictions of classical physics. Planck was able to deduce the relationship between the ener gy and the frequency of radiation. In a paper published in 1900, he announced his derivation of the relationship: this was based on the revolutionary idea that the energy emitted by a resonator could only take on discrete values or quanta. The energy for a resonator of frequency v is hv where h is a universal constant, now called Planck's constant.
This was not only Planck's most important work but also marked a turning point in the history of physics. The importance of the discovery, with its far-reaching effect on classical physics, was not appreciated at first. However the evidence for its validi ty gradually became overwhelming as its application accounted for many discrepancies between observed phenomena and classical theory. Among these applications and developments may be mentioned Einstein's explanation of the photoelectric effect.
Planck's work on the quantum theory, as it came to be known, was published in the Annalen der Physik. His work is summarized in two books Thermodynamik (Thermodynamics) (1897) and Theorie der Wärmestrahlung (Theory of heat radiat ion) (1906).
He was elected to Foreign Membership of the Royal Society in 1926, being awarded the Society's Copley Medal in 1928.
Planck faced a troubled and tragic period in his life during the period of the Nazi government in Germany, when he felt it his duty to remain in his country but was openly opposed to some of the Government's policies, particularly as regards the persecuti on of the Jews. In the last weeks of the war he suffered great hardship after his home was destroyed by bombing.
He was revered by his colleagues not only for the importance of his discoveries but for his great personal qualities. He was also a gifted pianist and is said to have at one time considered music as a career.
Planck was twice married. Upon his appointment, in 1885, to Associate Professor in his native town Kiel he married a friend of his childhood, Marie Merck, who died in 1909. He remarried her cousin Marga von Hösslin. Three of his children died young, leaving him with two sons.
He suffered a personal tragedy when one of them was executed for his part in an unsuccessful attempt to assassinate Hitler in 1944.
He died at Göttingen on October 4, 1947.
Topquote:Op zondag 23 mei 2004 19:04 schreef Proteron het volgende:
Max Planck
[..]
NL,geboren 17e eeuwquote:Op zondag 23 mei 2004 19:10 schreef Proteron het volgende:
Engelsman, 18e eeuw?
Voornamelijk medicus...quote:Op zondag 23 mei 2004 19:17 schreef 8op het volgende:
Heb ik eerder gezien... Bewindsman?
quote:Op zondag 23 mei 2004 19:23 schreef Johan_de_With het volgende:
Hij heeft iets van Boerhaave.
Zeker!quote:Op zondag 23 mei 2004 19:27 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]Is het nou goed of niet?
Meneer is een ontdekkingsreiziger, die inderdaad wel wat van een archeoloog had. Hij is niet bekend geworden als Afrikaganger.quote:Op zondag 23 mei 2004 19:39 schreef Proteron het volgende:
Is het een archeoloog of antropoloog oid, gezien dat gammele tentje en die koffers aan zijn voeten?
Zeker heeft hij iets ontdekt. Het is inmiddels bijzonder in trek als plaats voor toeristen, maar ook voor wetenschappelijk onderzoek. Ik durf wel stellen dat het een van de beroemdste plekken op aarde is.quote:Op zondag 23 mei 2004 19:48 schreef Proteron het volgende:
Heeft hij nog iets van betekenis ontdekt? Een inheemse inboorlingenstam op een voorheen onbewoond geacht eiland of zocht hij ook tevergeefs naar Atlantis?
(ik gok nu ook maar wat in het rond)
Nee. Meneer kwam zelfs niet van hetzelfde continent.quote:Op zondag 23 mei 2004 19:55 schreef dvr het volgende:
Heinrich Schliemann zonder snor?
Begin twintigste eeuw is nog beter.quote:Op zondag 23 mei 2004 19:57 schreef Proteron het volgende:
Gok ik goed als ik meneer plaats laat in de 19e eeuw?
Een Engelsman misschien?
Dan is het vast een Amerikaan.quote:Op zondag 23 mei 2004 19:59 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Meneer sprak wel Engels, maar was geen Engelsman.
Resten van een verloren Inca-beschaving?quote:Op zondag 23 mei 2004 20:01 schreef zakjapannertje het volgende:
hij ontdekte iets in Zuid Amerika?
En wat voor resten !quote:Op zondag 23 mei 2004 20:05 schreef Proteron het volgende:
[..]
Resten van een verloren Inca-beschaving?
Potverdorie, je bent me net voor.quote:Op zondag 23 mei 2004 20:07 schreef 8op het volgende:
Hiram Bingham, ontdekker van Machu Pichu.
quote:Op zondag 23 mei 2004 20:08 schreef Proteron het volgende:
[..]
Potverdorie, je bent me net voor.
alles is goed, behalve Rusland naar ik weet... maar niet alles van zijn leven is opgetekend...quote:Op zondag 23 mei 2004 20:15 schreef Johan_de_With het volgende:
Hmmm... zeventiende - eeuwer, ziet er uit of hij van wanten wist.
Is hij wel naar Rusland gevaren ?
Slecht voor monniken ?quote:Op zondag 23 mei 2004 20:22 schreef 8op het volgende:
Ja, hij is in elk geval van Nederlandse komaf!!! Met een gevreesde reputatie
Ehrr, Groningen is wel belangrijk voor hem geweest, maar volgens mij zie je dat niet in vlammen opgaan. Denk ik.quote:Op zondag 23 mei 2004 20:34 schreef beeer het volgende:
Is die rookpluim van Groningen afkomstig?
Oeh,quote:Op zondag 23 mei 2004 20:34 schreef zakjapannertje het volgende:
hij vocht voor den Spanjool?
Nee, maar ze hebben dezelfde wateren bezocht.quote:Op zondag 23 mei 2004 20:41 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Het melaatse broertje van Piet Heijn?
Zijn levenswandel is hier in elk geval wel nauw mee verbonden!quote:Op zondag 23 mei 2004 21:32 schreef beeer het volgende:
Hmz. Hmm-mz. De verovering van Brazilie?
Nee, dat niet. Hij heeft wel menig gevecht gevoerd in West-Indie.quote:Op zondag 23 mei 2004 21:32 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Heeft meneer gevochten in voormalig Nederlands-Indië?
Inderdaad Roche Brasiliano! Ook wel Rock Brasiliano. De tekening komt uit het boek De Amerikaansche Zee-rovers, van A.O. Exquemelin, een schrijver (vermoedelijk een Nederlander of Fransman) die een aantal jaar tussen de boekaniers heeft geleefd. Zo zie je in het boek, een live verslag van het zeeroversbestaan, ook dergelijke tekeningen van Henry Morgan, l'Ollonais en andere zeer bekende zeeschuimers van die tijd. Rock is de bekendste boekanier/piraat die Nederland heeft voortgebracht. Zijn piratencarriere begon toen hij en andere Nederlanders uit Brazilie werden verdreven.quote:Op maandag 24 mei 2004 00:51 schreef OllieA het volgende:
Roche Brasiliano, een kwaadaardig Groninger.
Hij had inderdaad te maken met politiek. De meesten zullen hem kennen van de rol die hij in de interne partijpolitiek speelde van een bepaalde partij.quote:Op maandag 24 mei 2004 16:24 schreef 8op het volgende:
Politicus?
Duitser?quote:Op maandag 24 mei 2004 16:35 schreef Proteron het volgende:
[..]
Hij had inderdaad te maken met politiek. De meesten zullen hem kennen van de rol die hij in de interne partijpolitiek speelde van een bepaalde partij.
NL wetenschapperquote:
NL is goed.quote:Op donderdag 27 mei 2004 22:09 schreef fotoloog het volgende:
[..]
NL wetenschapper
Politicusquote:Op donderdag 27 mei 2004 22:10 schreef sooty het volgende:
[..]
NL is goed.
quote:Op donderdag 27 mei 2004 22:12 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Politicus
We have a winner.quote:Op donderdag 27 mei 2004 22:59 schreef zakjapannertje het volgende:
Albert Plesman
quote:Op vrijdag 28 mei 2004 13:32 schreef dvr het volgende:
Inderdaad - "Doctor" Peter Norton van de onvolprezen Norton Utilities. Chapeau!
En jouw icoontje komt van Robert Crumb's "Stoned Agin", maar dat terzijde
Geen idee... hintje?quote:Op vrijdag 28 mei 2004 14:37 schreef dvr het volgende:
Maar goed, genoeg geCrumbd. Nu iets heel anders. Wie kent deze olijke banjospeler?
[afbeelding]
Verrek, nou zie ik het ook. Tnx.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 23:28 schreef Gellius het volgende:
Meneer knipt het puntje van zijn sigaar - dat is duidelijk. Dus of een stiekeme erotomaan, of een toneelschrijver, dat is evident. Ik gok op het laatste.
quote:Op zondag 30 mei 2004 15:57 schreef dvr het volgende:
Overigens schepte TS Eliot er groot genoegen in om knalsigaren te sturen naar recensenten die iets lelijks over zijn gedichten hadden geschreven.
Meneer was niet zo zeer een Victoriaans uitvinder, meer een Victoriaans wetenschapper.quote:Op zondag 30 mei 2004 16:32 schreef Johan_de_With het volgende:
Meneer treft mij als een Victoriaans uitvinder.
U hebt natuurlijk gelijk. Ik kan u niet om de tuin leiden met een foto van de jonge wetenschapper in plaats van de gebruikelijke foto's die oudere heren tonen met grijs haar en vaak een daarbij passende baard. Mijn complimenten!quote:Op zondag 30 mei 2004 17:38 schreef OllieA het volgende:
En wat voor één!
Het lijkt mij een jonge James Clerk Maxwell.
Nu, die tweede gok was overbodig.quote:Op zondag 30 mei 2004 19:18 schreef OllieA het volgende:
Nou, vooruit, gokje: Sargon de Grote, of zijn kleinzoon Naram-Sin.
Hm, niet helemaal. Zie:quote:Op zondag 30 mei 2004 19:26 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Nu, die tweede gok was overbodig.
quote:Experts agree that this bronze head is of either Sargon the Great or his grandson, Naram-Sin.
Dank u. In de mij vertrouwde literatuur werd het zondermeer Sargon genoemd.quote:Op zondag 30 mei 2004 19:28 schreef OllieA het volgende:
[..]
Hm, niet helemaal. Zie:
http://college.hmco.com/history/west/mosaic/chapter1/image44.html
[..]
In ieder geval letterkundig zeer begaafd.quote:Op zondag 30 mei 2004 22:02 schreef du_ke het volgende:
Wel zeer wijs mag ik aannemen?
Nee, een Joods prozaist.quote:Op zondag 30 mei 2004 22:07 schreef du_ke het volgende:
Een dichter? En moslim.
Nee, van later datum; minder gewijd, ook.quote:Op zondag 30 mei 2004 23:13 schreef OllieA het volgende:
Salomo?
Zeker! Meneer was er getuige van, en geen stille getuige.quote:Op maandag 31 mei 2004 10:44 schreef Proteron het volgende:
Is meneer op enige wijze gelieerd aan het Romeinse Rijk?
Krek.quote:Op maandag 31 mei 2004 11:07 schreef Proteron het volgende:
Meneer was geschiedschrijver?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |