abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19147515
Veel mensen, als ze slapen, dromen de meest fantastische dingen. Menig topic al over verschenen. Ook zijn er mensen die lucide dromen hebben (of dromen waarin luuucida voorkomt . , grapje).

Ik word echter meestal geplaagd door vrij alledaagse dromen, waarin ik dingen doe die ik anders, als ik niet slaap, ook zou doen. Een voorbeeld had ik vannacht. Ik droomde dat ik de schuurdeur opendeed, mijn fiets pakte en tot de ontdekking kwam dat de achterband plat was. Ik gooide hem dus op zijn kop. pakte mijn bandhersteldoosje (6 jaar niet gebruikt) en begon de band te plakken. Ik kwam er echter achter dat de solutie op was en dus liep ik naar de fietsenmaker en kocht voor 1 ¤ 98 een tube solutie. Daarna ging ik verder met het plakken van de band. Ontdekte een zeer klein lekje op de naad van de binnenband. Plakte de lek, deed de binnenband weer terug, pompte het zaakje op en fietste weg.

Curieus, niet?

Hebben jullie dit soort dromen ook? En wat zou het te betekenen hebben???
I´m back.
pi_19147545
98 euro voor een tube solutie???
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_19147564
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 15:32 schreef Biancavia het volgende:
98 euro voor een tube solutie???
1 ¤ 98 ofwel 1, 98 ¤.
I´m back.
pi_19147613
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 15:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

1 ¤ 98 ofwel 1, 98 ¤.
Ofwel: ¤ 1,98.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zaterdag 15 mei 2004 @ 15:36:51 #5
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_19147629
Misschien dat je alles op een rijtje hebt.

Je droomt meestal dingen die niet sporen met de werkelijkheid
Een stad is slechts een bos met her en der wat huizen en wat apen
pi_19147631
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 15:35 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Ofwel: ¤ 1,98.
Ja, of 1 euro 98.
I´m back.
pi_19147655
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 15:36 schreef Luukzor het volgende:
Misschien dat je alles op een rijtje hebt.

Je droomt meestal dingen die niet sporen met de werkelijkheid
Ja, kan, ik heb nog tal van andere ordinary dreams eigenlijk. Zal er straks nog paar debiteren, eerst even een cadeautje kopen.
I´m back.
pi_19147674
Dromen als verwerking van je dagelijkse leven...... jij moet wel een heel saai .... ah nee.
  zaterdag 15 mei 2004 @ 15:50:02 #9
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_19147879
Ik heb wel eens dromen die ik zelf nooit had kunnen verzinnen, en waar ik zelfs de dagen erna versteld van sta. Ik droomde een keer dat ik over straat liep en m'n vader tegenkwam. Hij herkende me niet maar keek me wel aan. Gekwetst liep ik verder. Even later kwam ik hem weer tegen maar toen sprak ik hem aan, en vroeg hem waarom hij me niet zag. Op dat moment porde hij met z'n duimen op dat gevoelige plaatsje bij je zwevende ribben. Toen switchte het beeld opeens naar een kraakhelder plaatje van een planeet tegen de achtergrond van een pikzwart heelal, zo helder als een foto van een 6 megapixel camera, zoals je de aarde vanaf een paarhonderd kilometer afstand zou zien. Ik kon alle details zien, en het was niet de aarde. Ik zag oceanen die hoogstens 1 a 2 km diep konden zijn en het land was als een woestijnlandschap met hier en daar wat begroeing. Toen werd ik wakker.

In mijn ogen is dat een absurde droom, die opeens totaal van onderwerp veranderd zonder enige aanleiding.

Ook droomde ik laatst dat ik de hele stad door rende, terwijl ik op dat moment een gipsen poot had. M'n onderbewuste spot graag met me geloof ik
Een stad is slechts een bos met her en der wat huizen en wat apen
pi_19148123
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 15:38 schreef thumb-bolt-on het volgende:
Dromen als verwerking van je dagelijkse leven...... jij moet wel een heel saai .... ah nee.
Ja, zegt het maar hoor...
I´m back.
pi_19148284
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 15:50 schreef Luukzor het volgende:
Ik heb wel eens dromen die ik zelf nooit had kunnen verzinnen, en waar ik zelfs de dagen erna versteld van sta. Ik droomde een keer dat ik over straat liep en m'n vader tegenkwam. Hij herkende me niet maar keek me wel aan. Gekwetst liep ik verder. Even later kwam ik hem weer tegen maar toen sprak ik hem aan, en vroeg hem waarom hij me niet zag. Op dat moment porde hij met z'n duimen op dat gevoelige plaatsje bij je zwevende ribben. Toen switchte het beeld opeens naar een kraakhelder plaatje van een planeet tegen de achtergrond van een pikzwart heelal, zo helder als een foto van een 6 megapixel camera, zoals je de aarde vanaf een paarhonderd kilometer afstand zou zien. Ik kon alle details zien, en het was niet de aarde. Ik zag oceanen die hoogstens 1 a 2 km diep konden zijn en het land was als een woestijnlandschap met hier en daar wat begroeing. Toen werd ik wakker.

In mijn ogen is dat een absurde droom, die opeens totaal van onderwerp veranderd zonder enige aanleiding.

Ook droomde ik laatst dat ik de hele stad door rende, terwijl ik op dat moment een gipsen poot had. M'n onderbewuste spot graag met me geloof ik
Niet alledaags idd.

Niet te vergelijken met een droom die me nog zeer helder voor de geest staat en die ging over het feit dat ik geen koffie meer in huis had, de winkels dicht waren en dus maar mijn stof verzamelende Senseo gebruikte om een bakkie te maken. Ik had nl. nogwel van die koffiepads in huis, Zeeduizend merk dat wel. Een andere droom ging erover dat ik net bezig was met de vaat en dat toen de telefoon ging. Ik stond met mijn armen tot aan mijn ellebogen in het soap, wat idd merkwaardig is want zo diep is de gootsteen helemaal niet en besloot de telefoon maar te laten bellen onder het mom van die bellen wel terug. Of dat ook daadwerkelijk in die droom gebeurde weet ik eigenlijk niet meer.
I´m back.
pi_19148358
Meer, meer, meer!

pi_19148481
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 16:11 schreef thumb-bolt-on het volgende:
Meer, meer, meer!

Ja?

Nou vooruit dan.

Ik droomde in de nacht van 1ste paasdag op 2de paasdag, net nadat ik een aanvaring met jou had gehad, dat de ijsboer weer langs kwam. Ik had wel zin in een ijsje (bijv. bosbessensmaak) en dus opende ik de voordeur en ging aan de kant van de straat staan. Of de ijsboer zag me gewoon niet of negeerde me doelbewust maar hij reed, aan zijn bel trekkend en al, glad aan mij voorbij. Ik was een beetje verbaasd, dat wel, want op zich was het wel een absurde actie van die ijsboer. Dan maar geen ijs, weet ik nog dat ik dacht.
I´m back.
pi_19148504
Ik kan m'n dromen nooit meer herinneren...maar als ik vaag iets herinner kan ik wel een verband leggen tussen m'n droom en wat er die dag daarvoor is gebeurd...heeft meestal wel wat met elkaar te maken.
pi_19148553
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 16:18 schreef Impry het volgende:
Ik kan m'n dromen nooit meer herinneren...maar als ik vaag iets herinner kan ik wel een verband leggen tussen m'n droom en wat er die dag daarvoor is gebeurd...heeft meestal wel wat met elkaar te maken.
Nou ja, kijk, weet je wat eigenlijk mijn theorie is? Mensen dromen 75% van de tijd eigenlijk heel alledaagse dingen, alleen herinneren ze zich die niet. Alleen de gekke, absurde zaken blijven in het geheugen.
I´m back.
pi_19148645
Je mag me hierin begraven.....

Ik kom echt niet meer bij, het is ook ten voete uit zoals ik je zie ook.
pi_19148731
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 16:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, kijk, weet je wat eigenlijk mijn theorie is? Mensen dromen 75% van de tijd eigenlijk heel alledaagse dingen, alleen herinneren ze zich die niet. Alleen de gekke, absurde zaken blijven in het geheugen.
Hoe is het mogelijk dat jij al die alledaagse dromen dan met datum en al wel weet te herinneren?
Ik herinner me tegenwoordig geen dromen meer puur omdat ik door te kort aan slaap in een coma lig. Alleen heb ik de laatste tijd veel last van nachtmerries, die onthoud ik wel weer heel sterk.
pi_19148953
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 16:24 schreef thumb-bolt-on het volgende:
Je mag me hierin begraven.....

Ik kom echt niet meer bij, het is ook ten voete uit zoals ik je zie ook.
Leuk hoor...
I´m back.
pi_19149013
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 16:28 schreef thumb-bolt-on het volgende:

[..]

Hoe is het mogelijk dat jij al die alledaagse dromen dan met datum en al wel weet te herinneren?
Ik herinner me tegenwoordig geen dromen meer puur omdat ik door te kort aan slaap in een coma lig. Alleen heb ik de laatste tijd veel last van nachtmerries, die onthoud ik wel weer heel sterk.
De reden dat ik die dromen herinner met datum en al is misschien ook de reden waarom ik mij überhaupt het alledaagse van die dromen herinner?
I´m back.
pi_19149178
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 16:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De reden dat ik die dromen herinner met datum en al is misschien ook de reden waarom ik mij überhaupt het alledaagse van die dromen herinner?
En die reden is?

Dat lachen was niet lullig bedoeld. Ik lag echt dubbel en je hebt me opgevrolijkt.
pi_19149378
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 16:50 schreef thumb-bolt-on het volgende:

[..]

En die reden is?

Dat lachen was niet lullig bedoeld. Ik lag echt dubbel en je hebt me opgevrolijkt.
Een Seinfeldiaans oog voor detail???

O, okee, goed dan hè... .
I´m back.
pi_19149536
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 17:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Een Seinfeldiaans oog voor detail???

O, okee, goed dan hè... .
Ik vind het maar bizar, jij hebt met sommige dingen echt een geheugen als een olifant.

Ben er vandoor. Post nog eens wat dromen als je zin hebt.

Doeg!
pi_19149605
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 17:06 schreef thumb-bolt-on het volgende:

[..]

Ik vind het maar bizar, jij hebt met sommige dingen echt een geheugen als een olifant.

Ben er vandoor. Post nog eens wat dromen als je zin hebt.

Doeg!
Doe ik, toedels, en voorzichtig zijn met Shin hè...
I´m back.
pi_19149666
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 17:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Doe ik toedels, en voorzichtig zijn met Shin hè...
Wat is dat nu weer voor opmerking??
Och ja natuurlijk, dat was ook een droom van jou!
Dromen zijn bedrog.
pi_19149723
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 17:12 schreef thumb-bolt-on het volgende:

[..]

Wat is dat nu weer voor opmerking??
Och ja natuurlijk, dat was ook een droom van jou!
Dromen zijn bedrog.
O, ik had zoiets opgevangen, dat jij met Shin uit ging...
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')