Ja, dat mag ze zelf beslissen. Maar daarmee mag ik mijn eigen opvatting wel hebben. Overigens heeft dat niets met Veluwe zwarte kousen te maken. Waarom halen mensen altijd het geloof erbij, als ze het ergens niet mee eens zijn. Kom eens met echte redenen.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 14:40 schreef Klonk het volgende:
ouderwetsche instelling, beetje veluwe zwarte kousenband gedachte.
een vrouw mag dat zelf beslissen
prima reden om dan de zijne over te nemen!quote:Op zaterdag 15 mei 2004 14:43 schreef Auticia het volgende:
Ik vind de achternaam van mijn vriend veel mooier dan de mijne.
Omdat in veel geloven (zoals het christendom) de vrouw als de mindere van de man wordt gezien. Door de achternaam van de vrouw weg te gooien en die van de man te behouden wordt de superioriteit van de man gestimuleerd.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 14:43 schreef FuifDuif het volgende:
Waarom halen mensen altijd het geloof erbij, als ze het ergens niet mee eens zijn. Kom eens met echte redenen.
Ja, dat weet ik, dat dat kan. Maar waarom zou ik dat doen?quote:Op zaterdag 15 mei 2004 14:47 schreef Natalie het volgende:
Waarom neem je de achternaam van je vriendin/vrouw niet over?
Dat behoort ook nog tot de mogelijkheden.
Dat is er geen probleemquote:Op zaterdag 15 mei 2004 14:47 schreef Natalie het volgende:
Ik zou later iig wel graag de achternaam van mijn man dragen.
Maar ik denk niet dat hij er een probleem van zou maken, als ik dit niet zou willen.
Nee, de vraag die jou gesteld werd is waarom je het niet zou doen.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 14:49 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik, dat dat kan. Maar waarom zou ik dat doen?
Da's zws precies wat je vrouw in spé ook zal denken als je haar vraagt om jouw achternaam te gaan dragenquote:Op zaterdag 15 mei 2004 14:49 schreef FuifDuif het volgende:
Traditie is tegenwoordig allang niet altijd meer een reden om iets vol te blijven houden.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 14:52 schreef FuifDuif het volgende:
Misschien omdat het traditie is en wat is er mis met tradities?
Niet voor iedereen nee. Maar dat bepaal jij niet voor mij.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 14:55 schreef Karboenkeltje het volgende:
Traditie is tegenwoordig allang niet altijd meer een reden om iets vol te blijven houden.
Waarom zou zíj het doen?quote:Op zaterdag 15 mei 2004 14:49 schreef FuifDuif het volgende:
Dat is persoonlijk. Als je je dat afvraagt is er inderdaad geen reden voor haar. Maar je moet toch kiezen.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 14:56 schreef Daphne85 het volgende:
Waarom zou zíj het doen?
Traditie is geen argument. Vroeger was het ook normaal om zwarte mensen als slaaf te houden. Volgens jouw redenering zou dit dan nog steeds mogen omdat het traditie is.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 14:56 schreef FuifDuif het volgende:
Niet voor iedereen nee. Maar dat bepaal jij niet voor mij.
Ik zeg toch nergens dat dat voor jou opgaat? Ik heb niet de behoefte om jou iets op te dringen hoor. Mij persoonlijk maakt het gewoon weinig uit, ik zou zo de naam van mijn echtgenote overnemen als ik die mooier of gemakkelijker te spellen vind dan mijn eigen achternaam.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 14:56 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Niet voor iedereen nee. Maar dat bepaal jij niet voor mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |