had hem donderdag gezienquote:Op zaterdag 15 mei 2004 13:20 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hehe... heb je vanochtend die documentaire ook gezien op Ned 2?(of was het Ned 1?
)
we zijn gewoon allemaal Oboema's eigenlijk !quote:Anyhow.... een zeer interessante documentaire waarin wordt verklaard dat menselijke rassen biologisch gezien hélemaal niet bestaan!
we noemen het evolutiequote:Op zaterdag 15 mei 2004 12:44 schreef P-Style het volgende:
Misschien heb je wel gelijk, Bensel (net als talloze wetenschappers, docenten, etc.) Ik denk alleen niet dat we het "toeval" mogen noemen.
Dat is geen verrassing voor mij.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 13:16 schreef Viola_Holt het volgende:
als je mensen vanuit welk werelddeel dan ook op mItochondriaal DNA niveau met elkaar vergelijkt zijn er geen grotere verschillen met iemand uit bv. midden Afrika of je buurman. De persoon uit afrika kan zelfs dichter bij jou liggen begrijp ik.
DNA kennis ontkracht de e.t. juist omdat je er mee kunt aantonen dat er geen verrijking van genetische informatie maar verarming is.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 12:57 schreef OldJeller het volgende:
Zeer juist, met een kleine aanvulling dus van Darwin's boek.
Met behulp van DNA kan je nog meer argumenten leveren om de evolutie theorie te ondersteunen, alleen al de Chimpansee en de Mens..
Door DNA is verwantschap tussen organismen goed te doorgronden.
Ik zei dat DNA je helpt met het bewijzen van relaties tussen organismen.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 13:46 schreef Kogando het volgende:
[..]
DNA kennis ontkracht de e.t. juist omdat je er mee kunt aantonen dat er geen verrijking van genetische informatie maar verarming is.
Dat is nog steeds geen bewijs voor evolutie. Ergo Conclusio, de kennis van DNA heeft de evolutie theorie meer schade toegebracht dan nieuwe argumenten.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 14:22 schreef OldJeller het volgende:
Ik zei dat DNA je helpt met het bewijzen van relaties tussen organismen.
Lezen
Het bewijs dat er een relatie tussen deze organismen zit.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 14:31 schreef Kogando het volgende:
[..]
Dat is nog steeds geen bewijs voor evolutie. Ergo Conclusio, de kennis van DNA heeft de evolutie theorie meer schade toegebracht dan nieuwe argumenten.
Dus je denkt dat alle vlinders met zwarte vleugels van dat ene vlindertje afstammen?quote:Op zaterdag 15 mei 2004 11:36 schreef Kogando het volgende:
[..]
Nee, er is niks veranderd. Er was 1 vlindertje, nu zijn het er 100 en dat noemt hij evolutie.
Kogando verwijst altijd naar www.degeneratie.nl van Peter Scheele !quote:Op zaterdag 15 mei 2004 14:52 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Het bewijs dat er een relatie tussen deze organismen zit.
Of ben jij er zo één die denkt dat alle organismen op een dag op aarde zijn gezet?
jaja, tuurlijk.. Jij hebt nog niet eens basale kennis over het genomisch systeem. Ja, er bestaat een groot gedeelte 'junk' DNA. Dit komt oa doordat er 'genen' zijn, die 'springen' over het genoom heen (de zogeheten transposons) Nou zorgen die transposons ervoor, dat er stukjes DNA gekopieerd worden.. Op zich niks ernstigs aan, maar als dat in een belangrijke gen gebeurt, is dat niet leuk. Anyway dat is slechts 1 van de vele dingen die ervoor zorgen dat er veel junk dna is. Een andere is een retrovirus. Die heeft op zich geen lysische fase, maar bouwt zich in het DNA in, om later weer actief te kunnen worden. Sommige van deze dingen worden ook overgerfd, en vaak zijn ze niet echt schadelijk (behalve Aids, en ziekte van Pfeiffer)quote:Op zaterdag 15 mei 2004 13:46 schreef Kogando het volgende:
[..]
DNA kennis ontkracht de e.t. juist omdat je er mee kunt aantonen dat er geen verrijking van genetische informatie maar verarming is.
Peter Scheele? Alleen om die naam al mag ik hem niet.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 15:18 schreef Viola_Holt het volgende:
[..]
Kogando verwijst altijd naar www.degeneratie.nl van Peter Scheele !
Hij heeft ook meegeholpen om Henny Huisman God te laten vindenquote:Op zaterdag 15 mei 2004 15:58 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Peter Scheele? Alleen om die naam al mag ik hem niet.
ach, je mag best verwijzen. 10x dezelfde discussie lijkt me vervelend. Dit topic lijkt me dan ook een uitkomst.quote:Ik verwijs nooit, anders houden discussie al gauw op.. hoef ik niet meer met argumenten te komen.
*Ontroerdquote:Op zaterdag 15 mei 2004 16:05 schreef Viola_Holt het volgende:
[..]
Hij heeft ook meegeholpen om Henny Huisman God te laten vinden
Juist, nogal zinloos om dezelfde discussie meerdere malen te voeren als je al weet wat de uitkomst is.quote:[..]
ach, je mag best verwijzen. 10x dezelfde discussie lijkt me vervelend. Dit topic lijkt me dan ook een uitkomst.
Hoe de allereerste eencellige wezens zijn ontstaan weet ik niet precies, maar het heeft iets te maken met spontane chemische reacties die stoffen vormde die zichzelf gingen kopieren. Men probeert dit ook na te doen in labrotorium (en heeft al wat stappen succesvol behaald, dus wie weet loopt er ineens een mens bij hun naar buitenquote:Op zaterdag 15 mei 2004 16:11 schreef Adnan het volgende:
Stel we hebben een groep ééncellige beestjes..deze kunnen zich alleen maar splitsen en voorderest eigenlijk nix. ze zijn zo klein dat ze geen negatief invloed ondervinden van een stukje steen wat hun weg blokkeerd of roofdieren (die bestaan nog niet). Wat gebeurt er bij deze dingen dan onderbewust dat ze gaan doorontwikkelen? En welk gedeelte van het ééncellige beestje zorgt voor dat onderbewuste denk vermogen?
Stel het wordt koud daar buiten, dat beestje :
a voelt dat niet, omdat hij daar niet de nodige cellen voor heeft en het systeem niet bestaat
dus
b hij gaat of dood of blijft in leven
En wat zorgt er in dat beestje voor het random gokken van lichaamsdelen?
We hebben het nu dus over het eerste wezen wat is ontstaan..
Nee, maar wel in oervorm. Dus niet alle hondenrassen zoals we die nu kennen, maar een oerwolf ofzo. En daar zijn alle andere soorten honden uit ontstaan. En of dat in 1 dag is gebeurd weet ik niet, maar het is er wel mee begonnen op een of andere manier.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 14:52 schreef OldJeller het volgende:
Het bewijs dat er een relatie tussen deze organismen zit.
Of ben jij er zo één die denkt dat alle organismen op een dag op aarde zijn gezet?
Er wordt niets gegokt. Evolutie is geen bewust proces. Er ontstaat mutatie door, bijvoorbeeld, straling en het resultaat kan positief zijn of negatief.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 16:11 schreef Adnan het volgende:
En wat zorgt er in dat beestje voor het random gokken van lichaamsdelen?
Natuurlijke selectie, ofwel een natuurlijk fokproces. En nee, het moet ook mogelijk zijn dat er een zwarte vlinder uit een witte is ontstaan. Die genetische informatie moet voorhanden zijn geweest.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 15:14 schreef alsem het volgende:
Dus je denkt dat alle vlinders met zwarte vleugels van dat ene vlindertje afstammen?
Roetaanslag gaat niet zo heel snel dus hebben ze de tijd gehad om langzaam grijsgeel, grijs, donkergrijs, zwart te worden doormiddel van natuurlijke selectie, elke vlinder die wit was werd opgegeten, dat heet evolutie!
en hoe denk je dat dat zwarte vlindertje dat er voor de industriele revolutie was is ontstaan? gewoon toeval, en hij is blijven leven doordat hij niet opviel op het roet van de bomen, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat alle vlinders na de industriele revolutie van die vlinder afstammen, ze hadden ook hun eigen evolutie kunnen ondergaan..
Ik zal je een voorbeeld geven om mijn DNA verhaal wat duidelijker te maken.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 15:26 schreef Bensel het volgende:
jaja, tuurlijk.. Jij hebt nog niet eens basale kennis over het genomisch systeem.
...blabla...
Niet zo jaloers Viola_Holt.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 16:05 schreef Viola_Holt het volgende:
Hij heeft ook meegeholpen om Henny Huisman God te laten vinden
Maar het gaat er bij jou dus echt in dat er doormiddel van het geringe beetje natuurlijke straling(of ok misschien was toen de ozonlaag enz niet gevormd..hmm maarja alsnog..) een eencellige wezen of een meercellige wezen lichtgevoelige sensoren gaat ontwikkelen? of zelfs hele ogen? En dan ook nog zo knap om ze voorin te plaatsen(oo w8 nu gaan jullie zeggen er waren ook beesten met 5 ogen en dan op hun kont maarja die gingen dood omdat ze nix zagen..maar heel toevallig muteerde het ergens anders precies het zelfde maar dan overleefde een koppel het wel omdat bij die de ogen voorop zaten..) en dan ook echt gewoon zorgen dat je schedel 2 gaten krijgt en dan draadje er naartoe en dan die lichtgevoelige sensoren verder ontwikkelen en die daaraan koppelen..quote:Op zaterdag 15 mei 2004 18:05 schreef Monidique het volgende:
[..]
Er wordt niets gegokt. Evolutie is geen bewust proces. Er ontstaat mutatie door, bijvoorbeeld, straling en het resultaat kan positief zijn of negatief.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |