abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 mei 2004 @ 22:21:00 #1
84328 Lllaura
painting pictures
pi_19135919
Mijn vriend fitnesst zo'n vier keer per week. Op trainingsdagen slikt ie:

- 's ochtends:
1 capsule HMB;
5 gr glutamine;
5 gr creatine;

- 's middags
5 gr glutamine;
5 gr creatine;

- 's avonds
5 gr glutamine;
5 gr creatine;

- Voor het trainen
2 capsules BCAA (aminozuur);
2 capsules HMB;

- Na het trainen
1 capsule HMB;

- Voor het slapen
2 capsules BCAA.

Dat is toch niet normaal?!

Hij beweert bij hoog en laag dat het ab-so-luut niet slecht is en dat het puur gezonde supplementen zijn die geen kwaad kunnen. Maar ik geloof er niks van..!

[ Bericht 24% gewijzigd door Lllaura op 14-05-2004 22:27:56 ]
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 22:30:26 #2
12237 Phaedrus
Nu met transparante avatar!
pi_19136146
Supplementen zijn de smeerolie van je organisme. Gaat mijn auto beter rijden als ik er een paar liter smeerolie extra ingooi? Nee, integendeel!
Idem voor supplementen. In het beste geval is de enige die er beter van wordt de fabrikant en doet het niks, in het slechtste geval kan het wel kwaad.

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaedrus op 14-05-2004 22:36:01 ]
Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it.
pi_19136271
Een beetje kan volgens mij geen kwaad, maar dit is echt teveel imo,
pi_19136318
Sowieso is 't een beetje veel creatine om dit wekelijks te slikken 4 keer in de week. Je moet een aantal dagen opbouwen en daarna een onderhoudsdosis slikken. En dat ook nog eens voor max. 2 maanden meen ik. Gebruikt hij het ook op de niet trainingsdagen?

Duidelijke no-go

Wat die andere zooi is weet ik niet.
pi_19136551
Om je vraag te beantwoorden: dit kan ab-so-luut geen kwaad. Het is echter wel geld verspilling (ik doel vooral op HMB en Glutamine). Hij kan beter whey eiwit nemen ipv die BCAA capsules.
[b]Fuck Off, ######## ##### #####![/b]
  vrijdag 14 mei 2004 @ 22:44:29 #6
84328 Lllaura
painting pictures
pi_19136569
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 22:35 schreef 205_Lacoste het volgende:
Sowieso is 't een beetje veel creatine om dit wekelijks te slikken 4 keer in de week. Je moet een aantal dagen opbouwen en daarna een onderhoudsdosis slikken. En dat ook nog eens voor max. 2 maanden meen ik. Gebruikt hij het ook op de niet trainingsdagen?

Duidelijke no-go

Wat die andere zooi is weet ik niet.
Creatine gebruikt hij 8 weken wel, 6 weken niet. Over het onderhouden na de opbouwfase zijn volgens hem de meningen verdeeld: de één zegt: op trainingsdagen 5 gram, de ander zegt: op trainingsdagen 3 x 5 gram, op rustdagen 1 x 5 gram...

Moet er nog bijzeggen dat bovenstaand schema is samengesteld door een sportarts aangesloten bij het Olympisch Steunpunt...

Hij is vooral geinteresseerd in het resultaat; ik vooral in zijn gezondheid...
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_19136788
kan hij ook zonder?
pi_19136944
Ik vind het iig goed dat je zo bezorgd bent om 'm!

Dat het door een sportarts is samengesteld wil niet zo heel veel zeggen natuurlijk. Met dit soort dingen zijn de meningen inderdaad nogal verdeeld zoals je zelf al aangeeft. Creatine te lang gebruiken achter elkaar kan problemen opleveren maar hij stopt 6 weken wat sowieso verstandig is.

Helaas denk ik dat je niet anders kan dan accepteren dat hij het gebruikt. De kans dat je hem eraf lult is toch minimaal. Als hij ook echt stopt met creatine zullen z'n spieren ook wel weer iets slinken en dat is nou net wat hij niet wilt denk ik.
pi_19137064
Dat is te veel, hij maakt zijn lichaam afhankelijk van suplementen, daardoor wordt het juist zwakker op termijn.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 23:03:57 #10
84328 Lllaura
painting pictures
pi_19137161
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 22:35 schreef 205_Lacoste het volgende:
Ik vind het iig goed dat je zo bezorgd bent om 'm!

Dat het door een sportarts is samengesteld wil niet zo heel veel zeggen natuurlijk. Met dit soort dingen zijn de meningen inderdaad nogal verdeeld zoals je zelf al aangeeft. Creatine te lang gebruiken achter elkaar kan problemen opleveren maar hij stopt 6 weken wat sowieso verstandig is.

Helaas denk ik dat je niet anders kan dan accepteren dat hij het gebruikt. De kans dat je hem eraf lult is toch minimaal. Als hij ook echt stopt met creatine zullen z'n spieren ook wel weer iets slinken en dat is nou net wat hij niet wilt denk ik.
Dankjewel!

Ik kan lullen als Brugman, maar dat heeft totaal geen zin. Hij is er heilig van overtuigd dat een hoop stoffen (waaronder creatine) lichaamseigen zijn en daarom geen kwaad kunnen... Zolang hij zeker weet dat het niet slecht voor hem is, heeft mijn inbreng dus totaal geen zin.

Hoopte hier dus eigenlijk te horen dat het geen kwaad kan...
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 23:00 schreef Evil_Jur het volgende:
Dat is te veel, hij maakt zijn lichaam afhankelijk van suplementen, daardoor wordt het juist zwakker op termijn.
Citaat van hemzelf:

"Daarom las je juist die pauzes in, dat is om geen gewenning te creeren!"

[ Bericht 10% gewijzigd door Lllaura op 14-05-2004 23:23:08 ]
pi_19141767
De hoeveelheid creatine in je spieren neemt ongelofelijk toe tijdens het gebruik ervan. Als je hiermee stopt dan zit je na verloop van tijd gewoon weer op je oude niveau terug; dat is of je nou pauzes neemt of niet.

Men, die verstand heeft van creatine en niet bij voorbaat tegen is, zegt dat creatine geen kwaad kan. Ik heb er zowel informatie over in sporthandleiding als op internet over gevonden enige tijd geleden omdat ik zelf nieuwsgierig was naar wat er precies met je lichaam gebeurt. De link staat hier

Het scheelt dat je zelf al beseft dat je er weinig aan kunt veranderen omdat hij waarschijnlijk toch niet luistert. Of het de situatie leuker maakt is een tweede. Hopelijk maak je jezelf wat minder zorgen na het lezen van de link!
  zaterdag 15 mei 2004 @ 06:50:53 #12
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_19141786
Er zijn met name bepaalde vitaminen die bij te veel giftig kunnen zijn. E bijvoorbeeld. Een goed gevarieerd dieet is het beste. Gezond en voldoende eten dus.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_19166700
Stel je vraag nog eens op het sportforum in het topic body-building. Denk dat ze daar je vraag goed kunnen beantwoorden.
pi_19167556
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 22:21 schreef Lllaura het volgende:
Mijn vriend fitnesst zo'n vier keer per week. Op trainingsdagen slikt ie:

- 's ochtends:
1 capsule HMB;
5 gr glutamine;
5 gr creatine;

- 's middags
5 gr glutamine;
5 gr creatine;

- 's avonds
5 gr glutamine;
5 gr creatine;

- Voor het trainen
2 capsules BCAA (aminozuur);
2 capsules HMB;

- Na het trainen
1 capsule HMB;

- Voor het slapen
2 capsules BCAA.

Dat is toch niet normaal?!

Hij beweert bij hoog en laag dat het ab-so-luut niet slecht is en dat het puur gezonde supplementen zijn die geen kwaad kunnen. Maar ik geloof er niks van..!
Dit kan absoluut geen kwaad hoor
Ik zou me eerder zorgen maken over zijn financiele gesteldheid. Hij heeft het trouwens niet allemaal in deze combinatie nodig. HMB is bijvoorbeeld een supplement dat bij uitstek werkt in een katabole toestand, maw als je gaat afvallen (en daar is dit schema niet voor neem ik aan). Tevens zou ik een of twee keer een goede eiwitshake nemen ipv al die losse supplementen (zoals BCAAs en glutamine).
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
  zondag 16 mei 2004 @ 13:13:16 #15
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_19168860
Ik denk dat het wel degelijk kwaad kan, dan heb ik het over de lange termijn.
HMB is inderdaad bedoeld om af te vallen, maar ik denk dat hij het gebruikt om vet na het trainen sneller af te voeren simpel gezegd.
Zo'n rotzooi is nooit gezond voor je!
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_19169166
quote:
Op zondag 16 mei 2004 13:13 schreef miki het volgende:
Ik denk dat het wel degelijk kwaad kan, dan heb ik het over de lange termijn.
HMB is inderdaad bedoeld om af te vallen, maar ik denk dat hij het gebruikt om vet na het trainen sneller af te voeren simpel gezegd.
Zo'n rotzooi is nooit gezond voor je!
Als je creatine gebruikt, zit je als het goed is in een groeifase. Dan moet je ververlies aan de kant zetten
HMB is volgens mij gewoon een metaboliet van leucine, een aminozuur. Lijkt me schadeloos.
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
  zondag 16 mei 2004 @ 14:59:28 #17
84328 Lllaura
painting pictures
pi_19171067
quote:
Op zondag 16 mei 2004 11:14 schreef Den_Haag het volgende:
Stel je vraag nog eens op het sportforum in het topic body-building. Denk dat ze daar je vraag goed kunnen beantwoorden.
Misschien is er een mod die 'm even een schopje wil geven..?
  zondag 16 mei 2004 @ 18:47:24 #18
19018 Brennie
CCU nurse
pi_19176640
Zie: [centraal] BodyBuilding-Topic deel VII
Laat dit topic wel hier, omdat het toch wat meer hier past
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  zondag 16 mei 2004 @ 21:19:41 #19
84328 Lllaura
painting pictures
pi_19180370
Dank je!
  maandag 17 mei 2004 @ 17:20:44 #20
71941 JePevePe
Angelina rules
pi_19198495
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 06:50 schreef Megumi het volgende:
Er zijn met name bepaalde vitaminen die bij te veel giftig kunnen zijn. E bijvoorbeeld. Een goed gevarieerd dieet is het beste. Gezond en voldoende eten dus.
das nog niet zo stellig te zeggen dat giftig zijn, toon mij de onderzoeken die dat aangeven... je vindt ze nl. niet! Ja, sommige muis onderzoeken, waarbij ze muisjes volgeladen hebben met vitamines, maar dan heb je het omgerekend naar mensen bijna over kilogrammen!

Vitamine E en A 'zouden' gevaarlijk kunnen zijn omdat ze in vet opgeslagen worden, en dus niet bij te hoge concentraties uitgescheiden worden.... maar dan heb je het wel over mega hoeveelheden.
Men doet altijd zo angstig over supplementen terwijl de meesten zich wel klem zuipen in het weekend, verkeerd eten en misschien nog erger, roken as een ketter.... maar nee, supplementen vindt men gevaarlijk!!

Tis grappigerwijze ook nog zo dat mensen die dit soort supplementen nemen, over het algemeen beter op hun voeding letten en dus gezonder leven, dan al die zeikerds die beweren dat het onzin is. Spul is alleen wel fcking duur (vooral glutamine), dus moet je je afvragen of je dat er voor over hebt, en of het voor jou wel effect heeft... meeste mensen die licht trainen zullen er niet zoveel aan hebben denk ik....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')