Hou er rekening mee dat er ook gecheat wordt waardoor je wazige dingen krijgt. Mensen die te voet sneller zijn dan de snelste wagen en kunnen vliegen met rijdend spul. Mensen die zich even uit het spel terugtrekken (pausing). MTA is niets meer dan een 'poort' en niet cheat-proof. Goede servers hebben actieve admins die cheaters kicken/bannen. Daar heb je minder van die wazige dingen (en minder game crashes!)
Laat je niet afschrikken door glitches. Over het algemeen is het verdomd leuk spelen online. De auto's mogen wat mij betreft inderdaad iets minder snel vlam vatten, spelers iets minder snel dood, en de verschillende personages mogen beter worden uitgebalanceerd qua wapens. Die Mexicanen en matrozen zijn onoverwinnelijk onderhand terwijl die 'hooligan' het moet doen met een hamer en een uzi. Wat betreft spawnpoints, die bij het vliegveld vind ik irritant. Je ziet nogal eens dat iedereen een beetje binnen rondhangt.
Iets irritants van GTA zelf -en ik hoop dat dat in SA is opgelost- zijn de 'kalme' sequences. Als je in een auto stapt terwijl je onder vuur wordt genomen zie je je mannetje ineens alle tijd nemen. Als je wilt vuren dan zie je je mannetje soms snel handelen, maar soms neemt ie ook daar alle tijd voor. Vuren met een revolver? Na een paar schoten laat ie het wapen weer zakken alsof er niets aan de hand is. Ook als ie geraakt is 'bevriest' ie even, oftewel als je 1 keer geraakt wordt dan kun je niets meer. Dat is de manier waarop goede spelers hoge frag-scores halen: je zorgt ervoor dat je blijft raakschieten, zonder pauze. Je tegenstander kan niets meer. Nou ja, op de trage sequences bij bijv. instappen is de rest iets wat alleen naar voren komt bij online spelen en daar is GTA-VC als single player game eigenlijk niet op afgestemd.
Hoe dan ook, kom af en toe lekker online gamen. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.