abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19129963

Wellicht bekend bij een aantal mensen, maar ik heb hier met de forum search niets over kunnen vinden. Vandaar dit berichtje. Als je het nog niet kende, MTA is absoluut de moeite waard om eens te proberen.

Met deze mod kun je GTA Vice City online tegen andere spelen. Alhoewel nog steeds in beta is het goed speelbaar en er zijn intussen tal van servers.

Er zijn twee soorten servers: Deathmatch en Stunts. In Deathmatch neem je het op tegen je medespelers, al dan niet in teamverband. Bij Stunts zijn er geen wapens, maar is de stad bezaaid met ramps en allerlei voertuigen.

Download:
- GTA VC MTA: http://www.multitheftauto.com/
- All Seeing Eye: http://www.udpsoft.com/eye2/index.html
Installeer de hap

Starten:
- Start All Seeing Eye, ga naar MTA, scan/refresh servers evt.
- Kies een server met een lage ping
- rechtermuisknop, 'connect as player' zodat je de MTA console krijgt
- start game en enjoy
- bij foutmelding 'cannot find...' : klik in de console op knop 'reset game path'

In game keys:
-- F11 geeft overzicht van spelers, score en ping
-- ' T ' is voor chat.
-- ' V ' is om met iemand mee te liften op/in een voertuig ipv jatten

Veel plezier en wie weet, cu online...

It's easy... Nederland - Duitsland: 3-1
pi_19129989
stoer !
  vrijdag 14 mei 2004 @ 18:11:19 #3
83375 PuLZe
Valutaspeculant
pi_19129991
Hmm ik ga het zeker eens proberen
Econoom in de notedop uyteraerdt
pi_19130125
Eerlijk gezegd had ik reacties verwacht van 'dat wisten we al'.

Het is eigenaardig dat Rockstar zelf niet met deze mogelijkheid is gekomen, MTA is ondanks wat glitches bijzonder goed speelbaar en staat garant voor vele uren extra speelplezier. Serverside zijn er intussen allerlei scripts ontwikkeld om bijv. cheaters tegen te gaan. Er wordt serieus aan gewerkt.

GTA wil met de mod af en toe vastlopen. Meestal is een druk op ESC en herstart via de console voldoende om weer 'van bil' te gaan. Je blijft in ieder geval connected met de server. Verder heb ik een paar keer issues ondervonden met onverwacht te hoge ping. Nou ja, over het algemeen speelt het zaakje prima. MTA is nog geen 1Mb groot en bovenal... harstikke gratis. Mij hoor je niet klagen.

" (TTC)DeNiro "
  vrijdag 14 mei 2004 @ 18:20:16 #5
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_19130155
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 18:10 schreef Keromane69 het volgende:
[afbeelding]

Wellicht bekend bij een aantal mensen, maar ik heb hier met de forum search niets over kunnen vinden. Vandaar dit berichtje. Als je het nog niet kende, MTA is absoluut de moeite waard om eens te proberen.

Met deze mod kun je GTA Vice City online tegen andere spelen. Alhoewel nog steeds in beta is het goed speelbaar en er zijn intussen tal van servers.

Er zijn twee soorten servers: Deathmatch en Stunts. In Deathmatch neem je het op tegen je medespelers, al dan niet in teamverband. Bij Stunts zijn er geen wapens, maar is de stad bezaaid met ramps en allerlei voertuigen.

Download:
- GTA VC MTA: http://www.multitheftauto.com/
- All Seeing Eye: http://www.udpsoft.com/eye2/index.html
Installeer de hap

Starten:
- Start All Seeing Eye, ga naar MTA, scan/refresh servers evt.
- Kies een server met een lage ping
- rechtermuisknop, 'connect as player' zodat je de MTA console krijgt
- start game en enjoy
- bij foutmelding 'cannot find...' : klik in de console op knop 'reset game path'

In game keys:
-- F11 geeft overzicht van spelers, score en ping
-- ' T ' is voor chat.
-- ' V ' is om met iemand mee te liften op/in een voertuig ipv jatten

Veel plezier en wie weet, cu online...

[afbeelding]

[afbeelding]
kan je ook lannen met mta? Of moet je daarvoor op een server op het internet?
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
pi_19130204
Ik denk het haast van wel. De server kun je gewoon installeren en via MTA client aanspreken met IP-adres en poort. Je hoeft All Seeing Eye niet eens te installeren als je IP adressen uit je hoofd weet, dus op een LAN gaat dat ook wel werken.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 18:26:59 #7
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_19130268
Ik vind het zuigen :p ik had eerst lekker pingetje van 30 ofzo he ga ik spelen tegen een vriend ik schiet @ hem istie niet es gewond :/ blijktie ergens anders te staan dit had hij ook bij mij :/ gaar gemaakte patch hoor ....
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_19130491
Issues die ik had met onverwacht te hoge ping waren gerelateerd aan de firewall (Zonealarm).
pi_19130571
ik wacht al weken op versie 0.4...

ben al helemaal uitgekeken op 0.3, maar leuk dat je topic opend..
Dit keer zonder signature
pi_19130953
Ik zie Grand Theft Auto VC helemaal niet in de Games lijst staan? (Bij de opties van ASE)
pi_19131012
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 18:20 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

kan je ook lannen met mta? Of moet je daarvoor op een server op het internet?
ja.. dat kan..

moet je gewoon op 1 computer ff de server installeren (1 mb).. en vervolgens allemaal connecten op die server.. werkt uitstekend
Dit keer zonder signature
pi_19131274
Kan iemand mij helpen?
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 18:59 schreef BMWM3 het volgende:
Ik zie Grand Theft Auto VC helemaal niet in de Games lijst staan? (Bij de opties van ASE)
Oh, heb het nu gevonden!

Maar nu connect ik. En dan? Nieuw game of 1tje laden?
pi_19132774
Je moet de serverlijst opvragen. (En daarna de hele lijst nog eens pingen, dat scheelt af en toe aanmerkelijk) Vervolgens met rechtermuisknop op server naar keuze, connect as player.

Iets anders:

Een mod voor een mod...

www.gta-vc-clan.de heeft een Mod 'findet den Transporter'

Deze MOD werkt alleen op deze duitse server, maar is erg leuk. Je moet het banktransport overvallen. Als je hem zelf rijdt dan neemt het geld op je rekening toe en kun je dingen kopen. Wel krijg je de hele gemeenschap achter je aan. Actie!

Download de mod bij www.gta-vc-clan.de, maak een backup van MTA.SCM in \data (renamen) en maak een backup van MTAclient.exe (renamen). Plaats vervolgens de files van de site op deze plekken en connect met server " GMW-clan >> finde den transporter<< ( 82.98.204.28:12522 ) "

Als je op een andere server wilt spelen moet je even de files terughernoemen.
pi_19133343
PS wat betreft absurde high ping, dit had ik daarstraks toevallig weer eens. Zonealarm toen uitgezet en het draaide weer super. Ligt m.i. echt niet aan MTA.
pi_19135094
Ik heb alles gelezen en het klinkt aardi maar ik vraag me af waarom ze zo een spel gratis ontwikkelen?
Rigam tika gypros Ufaa Salleham 'kila
  vrijdag 14 mei 2004 @ 21:55:59 #16
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_19135326
vind het jammer dat er geen normaal verkeer rijdt. Het is er zo leeg...
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
pi_19136073
Waarom ze zoiets gratis doen? In eerste instantie liefhebberij. Er wordt weinig ontwikkeld voor MTA, je hebt de GTA engine immers al. En je hebt geheugenregistertjes die tijdens het spel veranderen. Bijv. positie en handeling van figuurtjes, de schade, dat soort dingen. Wat MTA console doet is uitwisselen van die registerwaarden. Ik vind het heel knap hoor, het vergt nogal wat onderzoek om uit te pluizen hoe alles zit, maar de techniek is uiteindelijk vrij eenvoudig. MTA geeft waarden door via de server die in jouw spel worden geprojecteerd op van oorsprong AI figuranten. Vandaar dat het ook zo leeg is, de mod is nog in ontwikkeling.

Er zijn nogal wat modding communities en spelfabrikanten zorgen ook voor steeds meer mogelijkheden. heb er wel eens een artikel over gelezen, een spel begon juist aan te slaan toen er tegen wil en dank Mods voor waren ontwikkeld, iets wat de verkoop ten goede kwam. Waarom mensen hiermee bezig zijn? Nou ja, liefhebberij op de eerste plaats dus. Maar ook zouden mensen op deze manier aan hun CV werken om aan de slag te kunnen in de professionele games industry.

@Menaz: ben ik dus met je eens, maar misschien zit dit in een volgende versie. In de originele game verschijnen en verdwijnen figuranten zomaar. Dit zal te maken hebben met het feit dat het bijhouden van duizenden voertuigen en figuranten enorm veel rekenkracht vergt (of een nog te ontwikkelen algoritme) . Misschien dat de 'modders' er iets op verzinnen en dat we voorbijgangers gaan zien in een latere MTA versie. Er zijn wel een paar trucjes te bedenken om de illusie te wekken. Anders is het wachten op een volgende engine van Rockstar.

OT: persoonlijk vond ik de AI in GTA-3 net iets leuker dan in GTA-VC, terwijl ik overal hoor dat het dezelfde engine was. Maar in GTA-3 zag je mensen alle kanten opstuiven bij een ongeval om daarna als ramptoeristen te komen kijken. Ook waren de gangstergevechten onderling meer gelikt. Nou ja, mij hoor je ook hier niet over klagen. GTA is een topserie die ik al ken vanaf deel 2. Ik verwonder me nog steeds over de grootsheid.

Ik ga zo even online, op die Duitse Transporter server.
pi_19136116
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 19:10 schreef BMWM3 het volgende:
Kan iemand mij helpen?
[..]

Oh, heb het nu gevonden!

Maar nu connect ik. En dan? Nieuw game of 1tje laden?
? Je doet connect as player, dan opent de console en ben je online. Dan klik je op 'start game'.
pi_19136294
Ah ik zie wat je bedoelt.

Als je 'start game doet' dan moet je bladeren naar je GTA exe. En die moet je 'openen'.

Als je later ooit eens de 'the dll could not be...' boodschap krijgt dan moet je klikken op 'reset game cfg pad' oid, en opnieuw 'start game' klikken.
pi_19152992
!

Klinkt gooooed!!

Altijd al gewilt, mn makker Struijsje verrot schieten/rijden..

whehehehehe
pi_19153499
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 22:35 schreef Keromane69 het volgende:
Ah ik zie wat je bedoelt.

Als je 'start game doet' dan moet je bladeren naar je GTA exe. En die moet je 'openen'.

Als je later ooit eens de 'the dll could not be...' boodschap krijgt dan moet je klikken op 'reset game cfg pad' oid, en opnieuw 'start game' klikken.
Snap er nog niets van. Maar ga even vogelen!

___

Wat moet ik eigenlijk met deze map doen: "MTAServer-Win32-0_3_1"

Er zitten daar 4 tekstbestanden in en 3 pictogrammen. Zoals : "MTAServer0.3.1, banned.lst" en "mtaserver.conf"

[ Bericht 25% gewijzigd door BMWM3 op 15-05-2004 19:55:46 ]
pi_19155934
ALs je Al Seeing Eye hebt geinstalleerd, plus de MTA client, dan start je All Seeing Eye. Daar blader je naar de MTA-servers. Met rechtermuisknop op een server naar keuze klikken en 'connect as player' kiezen start de MTA console. In dat schermpje klik je op 'Start Game' en dat opent vervolgens een boxje waarmee je naar je GTA-VC directory moet gaan om de GTAVC exe te openen. GTA-VC start nu in MTA mode. Het lijkt ingewikkelder dan dat het is.

Als GTA (in het spel zelf) start dan heb je een rijtje characters waaruit je kunt kiezen, allen met eigen wapens. Met pijltjestoetsen links en rechts blader je door de types. Met enter kies je je character. Afhankelijk van je keuze heb je ook verschillende spawnpoints.

In-game kun je met F11 de score en ping controleren, met T kun je chatten met andere spelers, en met V kun je instappen bij iemand anders.

Piece of cake en veel plezier. Misschien dat ik straks nog even kom streettrashen.
pi_19157871
Gaan we direkt eens uitproberen...
&lt;a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]ESTOFEX[/b]&lt;/a&gt;
pi_19158161
Ja maar ik krijg helemaal geen schermpje te zien
pi_19165048
Loopt iedere keer na 15 minuten vast
&lt;a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]ESTOFEX[/b]&lt;/a&gt;
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')