abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 augustus 2001 @ 16:48:03 #1
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_1357222
quote:
JOHANNESBURG (RTR) - Op een strand in het zuidoosten van Zuid-Afrika is maandag een levend aangespoelde walvis opgeblazen. Volgens hulpverleners zat er niets anders op, nadat pogingen om het dier weer terug in zee te krijgen waren mislukt. Het incident geeft volgens milieubeschermers aan dat Zuid-Afrika niet adequaat kan reageren als walvissen opeens de kust opzoeken.

Een plaatselijke televisiezender liet zien hoe de tien meter lange bultrug tot onploffing werd gebracht. Een mengeling van walvisvet en bloed vloog meters de lucht in en meeuwen en haaien waren er snel bij om de overblijfselen van de enorme vis naar binnen te werken. Door het opkomend tij dreven de resten van de walvis vanzelf weer in zee.

Aanvankelijk was geprobeerd om de 20 ton zware walvis weer in de oceaan terug te krijgen. Een boot probeerde met een touw de bultrug los te trekken, maar dat lukte niet. Er zat toen niets anders op dan het dier te doden. In verband met de omvang van de vis was een kogel of injectie niet afdoende. Het enige dat overbleef was een bom.

Om de stress voor de walvis niet te groot te maken, werd ervan afgezien om de explosieven in het lichaam te stoppen. Ze werden daarom vlakbij het hoofd geplaatst. Een wrede methode, maar de enige manier om het beest snel uit zijn lijden te verlossen, zeggen deskundigen.
Het Internationale Fonds voor het Welzijn van Dieren vindt dat Zuid-Afrika beter voorbereid moet zijn op dergelijke incidenten. ,,We hebben een systeem nodig waarbij we snel kunnen reageren'', zegt directeur Jason Bell. ,,Een aangespoelde walvis moet zo snel mogelijk terug naar zijn natuurlijke omgeving. Als dat niet lukt, moet het dier worden gedood. Een humanere oplossing is er niet.''

De opgeblazen walvis was vermoedelijk een mannetje. De bultrug kan 15 meter lang worden en 40 ton zwaar. Het aanspoelen van walvissen is voor wetenschappers een groot mysterie. Een theorie die de ronde doet is dat dieren de weg kwijt zijn en niet doorhebben dat ze dichtbij de kust zijn in ondiep water.

bron: ANP

Nu kunnen ze ZOVEEL, maar een walvis terug de zee in takelen is ineens niet te doen?

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 7 augustus 2001 @ 16:49:53 #2
14326 Caballero
what the fuck is wtf
pi_1357241
zie nieuws 16:29 ?

* Caballero vind het wel heel triest

"Get Rich Or Die Tryin"
pi_1357257
tis inderdaad niet te bevatten, gebouwen verplaasen is geen probleem maar een groot dier ...

The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_1357277
Zielig
  dinsdag 7 augustus 2001 @ 16:55:29 #5
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_1357286
Oh, ze kunnen hem wel verplaatsen hoor, maar na een week is hij toch al morsdood.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_1357292

Blijkbaar heeft het redden van een dier totaal geen prioriteit.

dinsdag 7 augustus 2001 @ 16:56:19 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1357295
Een sleepboot zou ook waarschijnlijk niet helpen want doordat het dier vastligt in het zand wordt die uitelkaar getrokken .. en das ook nie prettig
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_1357306
aww..wat ...geen woorden voor ..
tis gewoon
  dinsdag 7 augustus 2001 @ 17:01:19 #9
12750 Hrun
Special Obedience
pi_1357339
Heeft iemand een link naar de avi?
Anything that contributes to depopulating earth, is good.
  dinsdag 7 augustus 2001 @ 17:16:12 #10
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1357452
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_1357469
quote:
Op dinsdag 07 augustus 2001 16:56 schreef Re het volgende:
Een sleepboot zou ook waarschijnlijk niet helpen want doordat het dier vastligt in het zand wordt die uitelkaar getrokken .. en das ook nie prettig
Precies. Volgens mij is het echt niet mogelijk om die dieren dan nog te redden. Bovendien kun je in zo'n geval ook gewoon zeggen dat het gewoon bij de natuur hoort, zulke (on)gevallen.
Wittgenstein
pi_1357545
quote:
Op dinsdag 07 augustus 2001 17:17 schreef Koekepan het volgende:
Precies. Volgens mij is het echt niet mogelijk om die dieren dan nog te redden
Jawel hoor. Er staat me een verhaal bij dat er een keer meerdere walvissen terug naar zee zijn gesleept (nb: zonder uit elkaar getrokken te worden). Ik weet alleen niet meer waar dat was. Het was een enorme klus, maar het kan dus wel.
  dinsdag 7 augustus 2001 @ 18:02:33 #13
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_1357725
quote:
Op dinsdag 07 augustus 2001 17:16 schreef Re het volgende:
hier voor de link
Mooie link, ik zag alleen een hele grote zwarte pik van een neger, klopt er iets niet
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_1358484
Ach. Het kan zeker. Als je maar genoeg materiaal hebt.

En dat was niet voorhanden. En natuurlijk hebben die mensen ook niet de financiele luxe zoals wij die kennen en kan ik me goed voorstellen dat Moby Dick ergens laag op de prioriteiten lijst komt.

Toevallig laatst een dergelijk issue op TV gezien over een Orka in, ik meen Australie. Daar duurde het ook een anderhalve dag. Maar toen kwamen ze wel met een enorme kraan aan die het beest in een zeil optilde en naar zee bracht.

Nu is een bultrug even wat anders. Maar met genoeg manchappen, materiaal en boten is alles te doen.

"When the last tree is cut, the last river poisoned, and the last fish dead, we will discover that we can't eat money."
  dinsdag 7 augustus 2001 @ 19:46:45 #15
14339 Tiggle
ik heb altijd een alibi
pi_1358565
Trouwens wel weer smakeloos om dit op het nieuws van 18.00 te zien. Mijn vriend zat net aan z'n kip Siam toen de walvis stukjes over het beeld vlogen.
En bedankt.
psies
  dinsdag 7 augustus 2001 @ 20:33:59 #16
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_1359120
Is er geen manier om een flink grote net onder de walvis te slepen (d.m.v. een geboren tunneltje) en dat dan al slepende achter en onder de walvis te spannen? Of ligt het meer aan het gewicht van de walvis dat de sleepboten het niet aankunnen?
The Internets, I needs it..
pi_1359541
quote:
Op dinsdag 07 augustus 2001 20:33 schreef Dr_Crouton het volgende:

Is er geen manier om een flink grote net onder de walvis te slepen

Jawel hoor maar harpoeneren werkt net zo goed en is makkelijker.
[b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
  woensdag 8 augustus 2001 @ 01:05:13 #18
272 R@b
No-nonsens
pi_1361804
quote:
Op dinsdag 07 augustus 2001 16:48 schreef Verbal het volgende:

Nu kunnen ze ZOVEEL, maar een walvis terug de zee in takelen is ineens niet te doen?

V.

Ach, Japan heeft er net 150 gedood, maakt die ene ook niet zoveel meer uit.
http://www.fokzine.net/news.fok?id=9633
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  woensdag 8 augustus 2001 @ 01:47:18 #19
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_1361978
Kewl
Had ik wel willen zien...

*bedenkt zich dat dames wat anders willen horen*

Awwww....wat ZIELIG!!

Nicht ärgern, nur wundern!
  woensdag 8 augustus 2001 @ 16:24:10 #20
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_1367469
een walvis die dood ligt te bakken in de zon zal uiteindelijk zichzelf opblazen. Dit komt doordat de hitte van de zon binnenin het carcas gassen doet vrijkomen. Daarom wordt een aangespoelde walvis altijd in stukken gesneden.

Ze hebben alles geprobeerd om het dier te redden. Ik vind het lomp om te roepen dat ze voor het dier niets hebben gedaan, want dat is een leugen.
Als ze hem hadden laten liggen en hadden gewacht dat hij zichzelf langzaam dooddrukte dan was het zielig geweest.

Nu hebben ze het beest, nadat er geprobeerd was het terug naar zee te brengen, een snelle dood gegund. En nog is het godverdomme niet goed.

Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_1367529
Akkoord. Hulde dan maar!
Wittgenstein
  woensdag 8 augustus 2001 @ 16:34:48 #22
3485 kavorka
lure of the animal
pi_1367560
op http://nu.nl/document?n=38789 een filmpje en een uitleg. De walvis was al half dood, enkele organen deden het niet meer, waaronder een ingeklapte long.
animal magnetism sexual attractive state
pi_1367686
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 16:24 schreef Cairon het volgende:
Nu hebben ze het beest, nadat er geprobeerd was het terug naar zee te brengen, een snelle dood gegund. En nog is het godverdomme niet goed.
Van mij hoeven ze dat soort beelden niet op tv te laten zien....
O+. Ripley. O+.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')