abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19123952
ik heb gehoord van een aantal mensen dat een pet dragen slecht is voor je haar, omdat er dan weinig of geen lucht bij kan.
weet iemand of dat klopt?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  vrijdag 14 mei 2004 @ 14:34:07 #2
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_19124243
als je dood gaat groeit je haar nog een tijdje door...
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 14:35:38 #3
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_19124278
Ja. Daarom hangen al die ontzettende hippe trendy gasten een truckerspet aan hun riem
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoėn"
pi_19124289
lol ja je kan er kaal van worden
.mwep
pi_19124430
' Mogelijke oorzaken van haaruitval kunnen zijn:
Erfelijk, natuurlijk proces (alopecia androgenetica) veroorzaakt door het hormoon dihydrotestosteron. Bij mannen leidt dit tot de bekende inhammen op het voorhoofd of een groter wordende kale plek op de kruin. Bij vrouwen komt deze vorm van haaruitval in mindere mate ook voor. De haaruitval is bij hen verspreid over het hele hoofd: het haar oogt dan dunner. Deze vorm van haaruitval is een natuurlijk proces en moet niet als abnormaal beschouwd worden.

Alopecia areata. Er ontstaan volkomen kale plekken op hoofd, wenkbrauwen of andere lichaamsdelen. Ook dit geneest vanzelf, tenzij volledige kaalheid is ontstaan. Ontstaat vaak na spanningen.

Tijdelijke haaruitval door bijvoorbeeld koorts, na een bevalling, bij een geslachtsziekte, psychische aandoening of als bijwerking van bepaalde geneesmiddelen (bijvoorbeeld cytostatica of een chemokuur).

Haaruitval door voortdurend trekken aan het haar (trichotillomanie).

Kale plekken als gevolg van verbrandingen, verwondingen, infecties of bestraling van de huid, die tot littekens hebben geleid. Deze kunnen niet meer genezen.

Er bestaan veel fabels over de oorzaken van kaalheid. Er wordt wel beweerd dat je kaal wordt als je je haar te hard borstelt, elastiekjes er te strak indoet of als je je haar permanent of verft. Ook zou je kaal worden als je vaak een pet of hoofddoek draagt of teveel met je hoofd draait als je slaapt. Het haar kan hier inderdaad van beschadigen, maar dan breekt het meestal af en groeit vanzelf weer aan. Alleen door het extreem straktrekken van de haren kunnen ze helemaal uitgetrokken worden; dit heet tractiealopecia. '

http://www.gezondheidsplein.nl
pi_19124521
oke bedankt, het is dus een fabeltje volgens www.gezondheidsplein.nl
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_19126987
Het is dus echt geen fabeltje, heb zellf jaren lang een pet gedragen met daaronder een bloempot kapsel ( 1 keer raden waarom ik die pet droeg ). Maar mooi wel dat ik last kreeg van haar uitval ( pet zat vol met haren ) en trok ze ook zo uit m'n kop. Bovendien werd de scheiding ook steeds breder enzo :\
  vrijdag 14 mei 2004 @ 16:29:07 #8
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_19127524
Zou dat geen natuurlijk proces geweest kunnen zijn?
Ik heb al een boek.
pi_19128976
Geen idee, maar ik was 12 dus komt iig niet door ouderdom
  vrijdag 14 mei 2004 @ 17:27:19 #10
82534 DePresident
Ik mis Tessje
pi_19129042
Het zal wel weer onzin zijn, dan kun je ook zeggen dat gel slecht is van je haar en kun je bezig blijven. Ik heb nooit een pet gedragen en ga het ook nooit doen zoals veel anderen. Want nu denk ik: wat is het doel? Waarvoor zou je een dragen? Draag een zonnebril als je last hebt van de zon. Ik zou me alleen maar voor lul voelen lopen.

oops

offtopic

vrijdag 14 mei 2004 @ 17:35:03 #11
73813 JonDZ
Wie anders?
pi_19129223
Mjah, ik heb jarenlang dag in dag uit een pet gedragen, is wel zichtbaar dat je een beetje inhammen krijgt, maar vreemd genoeg groeit er nu weer haar.

Of het echt slecht is kan ik niet met zekerheid zeggen, het zal wel niet bevorderend voor de haargroei zijn.
pi_19129260
En het staat niet, en hij zit niet lekker, aflaten dus
1337ness straal je uit....
  vrijdag 14 mei 2004 @ 19:53:44 #13
19018 Brennie
CCU nurse
pi_19132437
Sorry voor de mensen die het beste met dit topic en subfora voor hebben en 1 persoon aanpakken, maar het bericht van de betreffende user met onzinposts en alle reacties daarop verwijder ik, zodat het weer rustig door kan gaan hier.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  vrijdag 14 mei 2004 @ 20:05:33 #14
19018 Brennie
CCU nurse
pi_19132702
TT aangepast
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  vrijdag 14 mei 2004 @ 20:27:45 #15
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_19133245
Het zal denk niet van veel invloed zijn. Wel blijft het natuurlijk ook als het kan een beetje te variėren, en bijvoorbeeld een luchtign exemplaar te gebruiken. Maar belangrijkste van alles blijft gewoon je haar en hoofdhuid goed te verzorgen (wassen, e.d.).
pi_19135146
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 20:27 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Het zal denk niet van veel invloed zijn. Wel blijft het natuurlijk ook als het kan een beetje te variėren, en bijvoorbeeld een luchtign exemplaar te gebruiken. Maar belangrijkste van alles blijft gewoon je haar en hoofdhuid goed te verzorgen (wassen, e.d.).
oh dan zit het wel goed bij mij, ik draag mijn pet niet elke dag
pi_19138078
petten .. ik zou echt nooit een pet/muts opzetten. gaat mn haar door de war
pi_19140842
Het is een fabeltje hoor. Heb er kort een onderzoek van gezien op televisie. Gingen ze allemaal geruchten onderzoeken. Dus ook of je kaal wordt van een pet dragen. Nou, er was zelfs geen licht bewijs voor dat dit zo is. Maak je maar geen zorgen
pi_19141844
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 23:38 schreef Dizzee het volgende:
petten .. ik zou echt nooit een pet/muts opzetten. gaat mn haar door de war
daarom zet ik een pet op, zodat ik m'n haar niet hoef te doen...daar heb ik namelijk een hekel aan
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 02:00 schreef Poerkie het volgende:
Het is een fabeltje hoor. Heb er kort een onderzoek van gezien op televisie. Gingen ze allemaal geruchten onderzoeken. Dus ook of je kaal wordt van een pet dragen. Nou, er was zelfs geen licht bewijs voor dat dit zo is. Maak je maar geen zorgen
oke bedankt
pi_19141873
door gel kan er toch ook weinig lucht bij
pi_19141894
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 07:50 schreef cyberterrorist het volgende:
door gel kan er toch ook weinig lucht bij
dan kan er iig lucht bij de hoofdhuid, bij een pet niet
  zaterdag 15 mei 2004 @ 08:18:09 #22
75426 Romek
spreek je uit als ROMMEK
pi_19141947
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 14:35 schreef got.rice het volgende:
lol ja je kan er kaal van worden
Eet nooit gele sneeuw!!
Didier klinkt als Dj
pi_19144563
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 14:25 schreef crossover het volgende:
ik heb gehoord van een aantal mensen dat een pet dragen slecht is voor je haar, omdat er dan weinig of geen lucht bij kan.
weet iemand of dat klopt?
Iets met een broodje en een aapje................ maw iets met een stier en poep......
Dan zou dus iedereen rond de schaamstreek ook kaal/kalend moeten zijn (daar kan immers ook geen lucht bij gedurende een groot gedeelte van de dag)...maw: zelf even logisch nadenken en je weet het antwoord op je vraag!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')