Beetje late reaktie, was mijn post alweer vergeten ondanks de mooie Myactive Topics knopje..quote:Op maandag 17 mei 2004 10:48 schreef Five_Horizons het volgende:
Hoewel ik dat als hypotheekadviseur best zou willen,ben je vrij om te praten met wie dan ook.
Zeker als je gevoel over de beste man/vrouw niet goed is, is het een aardig idee eens met anderen te praten.
Hou dan rekening met eventueel oversluiten en de misschien daarbij behorende boete. Ook kun je hypotheek en de daarbij behorende voorwaarden soms ook "meeverhuizen" naar de nieuwe woning.
quote:Op maandag 17 mei 2004 11:02 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Beetje late reaktie, was mijn post alweer vergeten ondanks de mooie Myactive Topics knopje..
Jij geeft dus aan dat op het moment van veranderen van hypotheekadviseur bij de aanschaf van een nieuw huis er mogelijk extra kosten aan verbonden zitten? Maar ik heb toch geen contract met de hypotheekadviseur, maar met de bank cq. geldverstrekker?
Het lijkt mij dat ik alleen een boetebedrag betaal als ik de hypotheek tussentijds zou oversluiten, maar in mijn geval gaat het om de aanschaf van een nieuw huis waardoor de hypotheekadviseur wederom een bepaalde provisie ontvangt.
Tja... dat kan lastig zijn, want dat heeft meer met software te maken. Toch denk ik dat je wel alle gegevens op papier kan meekrijgen.quote:Is het ook mogelijk om je complete dossier zoals opgemaakt bij de hypotheekadviseur over te hevelen naar de andere?
Wij gaan de hypotheek niet meeverhuizen. Wij zorgen ervoor dat de oude word afgelost en we sluiten waarschijnlijk een nieuwe af aangezien we helemaal niet tevreden zijn met de huidige hypotheek. Tenminste dit is verteld door onze huidige adviseur dat dit zonder enige problemen mogelijk is bij de verkoop van een huis (boeteloos).quote:Op maandag 17 mei 2004 11:50 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Idd. Je hebt een overeenkomst met de bank/verzekeraar. Die afsluitprovisie wordt door diezelfde bank/verzekeraar betaald aan de adviseur. Jij hoeft hem dus niets te betalen.
Bij aankoop van je nieuwe pand komt er een nieuwe hypotheek kijken idd. Maar misschien kun je de hypotheek meeverhuizen en dat kan in de kosten schelen. Bij de verzekeraar waar ik voor werk kan dat bijvoorbeeld wel, al was het alleen maar om de klant te behouden en daar wil je best een stap extra voor zetten.
[..]
Tja... dat kan lastig zijn, want dat heeft meer met software te maken. Toch denk ik dat je wel alle gegevens op papier kan meekrijgen.
Maar over het algemeen zijn dergelijke dossiers niet overdreven uitgebreid. Ik weet niet wat voor dossier je bij de adviseur hebt opgebouwd. (compleet financieel advies bijv.)
Dit is idd gewoon mogelijk.quote:Op maandag 17 mei 2004 11:58 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Wij gaan de hypotheek niet meeverhuizen. Wij zorgen ervoor dat de oude word afgelost en we sluiten waarschijnlijk een nieuwe af aangezien we helemaal niet tevreden zijn met de huidige hypotheek. Tenminste dit is verteld door onze huidige adviseur dat dit zonder enige problemen mogelijk is bij de verkoop van een huis (boeteloos).
Op die manier. Dan kun je dit gewoon krijgen, lijkt me.quote:Ik weet toevallig van onze huidige adviseur dat hij een hoop op papier heeft, waar onder briefwisseling tussen de geldverstrekker en de adviseur en ik zou indoen mogelijk deze graag verhuizen naar een mogelijke nieuwe adviseur zodat hij ook helemaal ingelicht is over de historische situatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |