abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19117426
quote:
DEN HAAG - Tegen garagehouder Cees Gardien (71) die vorig jaar tijdens een gewapende roofoverval op zijn bedrijf in Leidschendam een crimineel doodschoot, is gisteren voor de rechtbank in Den Haag anderhalf jaar celstraf met aftrek van voorarrest geëist.

De zieke en invalide ondernemer, die in een rolstoel zijn strafzaak bijwoonde, reageerde met afgrijzen. Moeizaam sprekend, omdat zijn strottenhoofd recent operatief is verwijderd: "Ik ben geen moordenaar en heb die man niet willen ombrengen. Ik heb nooit iets verkeerd gedaan en dan word ik zó behandeld..." Volgens officier van justitie mr. R. Klee heeft de ondernemer zich schuldig gemaakt aan opzettelijke doodslag op de Turkse crimineel Yacup Yuruyucu (24). Omdat Gardien op leeftijd is en lijdt aan levensbedreigende ziektes, vroeg de officier om een gematigde straf.

Volgens het openbaar ministerie (OM) kan Gardien zich niet beroepen op noodweer. Hoewel het vaststaat dat de vier Turken hem in de vroege ochtend van maandag 15 december wilden beroven en er later onder het lijk van Yuruyucu een mes werd aangetroffen, had de ondernemer van het OM niet mogen schieten. Klee: "Dat middel stond niet in verhouding tot de dreiging. Naar mijn idee was er geen aanval op Gardien, maar ging het de overvallers om zijn eigendommen. Uit niets blijkt dat zij hem wilden ombrengen."

Overmacht

Dat Gardien na twee eerdere overvallen en nog eens negen inbraken bij het, aan de afgelegen Stompwijkseweg gesitueerde garagebedrijf doodsbang was, ging er bij het OM ook al niet in. "Na de eerste overval in 1975 heeft de verdachte dat eveneens verklaard. Desondanks heeft hij zijn bedrijf gewoon op dezelfde plek voortgezet."De autohandelaar, pleitte zijn advocaat mr. P. Hoogendam, had destijds geen keuze en heeft puur uit zelfverdediging gehandeld. "Gardien werd in het pikkedonker belaagd door een stel kerels, met bivakmutsen en met wapens." Uitspraak: 27 mei
Waar gaat dit heen
dit is toch zelfverdediging

de opa zei al in de Telegraaf : Als ik de cel in moet dan pleeg ik zelfmoord

[ Bericht 3% gewijzigd door Meki op 14-05-2004 11:37:38 ]
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 10:36:17 #2
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_19117471
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 10:34 schreef Meki het volgende:
dit is toch zelfverdediging

de opa zei al in de Telegraaf : Als ik de cel in moet dan pleeg ik zelfmoord
was geen zelfverdediging.. geheel terecht dattie de cel inmoet...
en dattie dasn zelfmoord zal plegen is alleen maar een zwaktebod..
pi_19117482
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 10:36 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Waarom was dat geen zelfverdediging
  vrijdag 14 mei 2004 @ 10:38:03 #4
45511 TimmyAsd
pi_19117514
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 10:36 schreef Meki het volgende:

[..]

Waarom was dat geen zelfverdediging
werd hem fysiek iets aangedaan? waarom nam hij van te voren al een geladen pistool mee, wat zowiezo niet mag..
pi_19117526
Je mag geen wapen hebben
pi_19117546
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 10:36 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Als dit al geen zelfverdediging is, wat is 't dan wel? Vier gekken met een mes tegen een opa in een rolstoel..
  vrijdag 14 mei 2004 @ 10:39:22 #7
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_19117556
Ik vind het geheel terecht wat die man heeft gedaan...als je voor de zoveelste keer wordt overvallen en dit keer door 4 man,waarvan die dooie ook nog eens een mes heeft ,dan is het voor mij gewoon noodweer/zelfverdediging en kan ik er geen traan om laten dat die turk kapot is...( nu is het toevallig een turk maar als het een Nederlander of een Chinees of wat dan ook was had ik er ook geen traan om kunnen laten hoor)

Die man zou een lintje moeten krijgen.....
|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
  vrijdag 14 mei 2004 @ 10:39:35 #8
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_19117564
Typisch Nederlandse rechtspraak. Als ik zou worden belaagd door een stel kerels, met bivakmutsen en met wapens, dan zou ik ook gaan schieten. En dus niet eerst netjes vragen of ze de bedoeling hebben me te vermoorden.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_19117574
Mensen doodschieten wordt in Nederland bij de wet verboden, Meki.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_19117575
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 10:38 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

werd hem fysiek iets aangedaan? waarom nam hij van te voren al een geladen pistool mee, wat zowiezo niet mag..
Turkse Criminelen wouden hem beroven dus hij voelt zich bedreigd
en de zieke opa is al 9 keer beroofd
  vrijdag 14 mei 2004 @ 10:40:25 #11
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_19117584
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 10:38 schreef StephanL het volgende:
Je mag geen wapen hebben
Je moet met je klauwen uit andermans huis blijven en van andermans spullen afblijven....
|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
  vrijdag 14 mei 2004 @ 10:40:35 #12
45511 TimmyAsd
pi_19117587
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 10:39 schreef My_Way het volgende:

[..]

Als dit al geen zelfverdediging is, wat is 't dan wel? Vier gekken met een mes tegen een opa in een rolstoel..
niet praten als je niet weet wat zelfverdediging inhoudt.. wat die opa deed was volledig tegen de regels zij er bestaan..
  vrijdag 14 mei 2004 @ 10:41:03 #13
45511 TimmyAsd
pi_19117602
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 10:40 schreef --HOOLIE-- het volgende:

[..]

Je moet met je klauwen uit andermans huis blijven en van andermans spullen afblijven....
dat zeker, maar dat staat los van wat die opa deed..
pi_19117611
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 10:40 schreef RichardQuest het volgende:
Mensen doodschieten wordt in Nederland bij de wet verboden, Meki.
2 mensen komen naar je toe ( turken ) je hebt een pistool bij je - de turken willen je beroven ze bedreigen je met een pistool , je weigert geld te geven de turken willen je neerschieten
WAT GA JE DOEN
pi_19117615
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 10:40 schreef --HOOLIE-- het volgende:

[..]

Die krijgen ook hun straf hoor....
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  vrijdag 14 mei 2004 @ 10:41:41 #16
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_19117617
Die turk had daar niet moeten inbreken. Volledig terecht dat ie als een hond is afgeschoten.

Die invalide opa had een lintje moeten krijgen!

Nederland, waar de crimineel meer rechten heeft dan een burger/slachtoffer.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 10:42:01 #17
45511 TimmyAsd
pi_19117627
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 10:39 schreef --HOOLIE-- het volgende:
Ik vind het geheel terecht wat die man heeft gedaan...als je voor de zoveelste keer wordt overvallen en dit keer door 4 man,waarvan die dooie ook nog eens een mes heeft ,dan is het voor mij gewoon noodweer/zelfverdediging en kan ik er geen traan om laten dat die turk kapot is...( nu is het toevallig een turk maar als het een Nederlander of een Chinees of wat dan ook was had ik er ook geen traan om kunnen laten hoor)

Die man zou een lintje moeten krijgen.....
terecht misschien wel, ik zou misschien hetzelfde hebben gedaan.. maar het mag wettelijk gewoon niet.. dit valt niet onder zelfverdediging, en je mag geen geladen pistool in huis hebben..
pi_19117632
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 10:41 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

neeh de Crimineel is dood en maar goed ook
  vrijdag 14 mei 2004 @ 10:42:11 #19
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_19117634
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 10:41 schreef DoctorB het volgende:
Die turk had daar niet moeten inbreken. Volledig terecht dat ie als een hond is afgeschoten.

Die invalide opa had een lintje moeten krijgen!

Nederland, waar de crimineel meer rechten heeft dan een burger/slachtoffer.

|X|
|X|
pi_19117649
Opa ik steun je. je hebt in mijn ogen volledig gelijk. je had ze allemaal dood moeten schieten.
Deal with it; rock 'n roll
pi_19117651
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 10:41 schreef Meki het volgende:

[..]

2 mensen komen naar je toe ( turken ) je hebt een pistool bij je - de turken willen je beroven ze bedreigen je met een pistool , je weigert geld te geven de turken willen je neerschieten
WAT GA JE DOEN
Als ik sterker ben gooi ik ze op de grond, als ze sterker dan ik zijn geef ik ze wat ze willen en bel ik de politie.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 10:42:41 #22
45511 TimmyAsd
pi_19117652
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 10:41 schreef Meki het volgende:

[..]

WAT GA JE DOEN
Er is een duidelijk verschil tussen wat je wil doen, en wat verboden is...
  vrijdag 14 mei 2004 @ 10:43:03 #23
45511 TimmyAsd
pi_19117664
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 10:42 schreef Meki het volgende:

[..]

de dood is geen straf?
  vrijdag 14 mei 2004 @ 10:43:15 #24
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_19117673
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 10:41 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

geloof je het zelf? In Nederland?
lul toch niet man!
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_19117685
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 10:42 schreef Meki het volgende:

[..]

Het waren meerdere criminelen, lees jij je eigen posts wel door?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')