abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 mei 2004 @ 01:57:53 #1
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_19114245

Website: http://www.opera.com
Download: http://www.opera.com/download
Nieuwste versie: Opera 7.50 (3,4Mb)

Features: Tabbed browsing, Mouse Gestures, Ingebouwde Email/RSS/IRC-client, volledig aanpasbare interface, volledig aanpasbare zoekfuncties, hotkeys, en nog veel meer.

Beschrijving: Opera is de snelste browser op de markt. Alhoewel Mozilla en Firefox ook een prima snelheid hebben, blijft Opera de browser die het snelste tekstuele inhoud levert. Bovendien bevat de browser heel veel features die jou sneller laten browsen. Met mouse gestures open, sluit, refresh en navigeer je pagina's met een enkele muisbeweging. Met Fast Forward kun je razendsnel door directory listings en forum-topics heen bladeren.

Opera onthoudt pagina's die je al hebt afgesloten, zodat je ze, als je ze later nog nodig hebt, weer direct kunt openen. Het Notes-systeem stelt je in staat tekst te kopiëren van websites (of zelf te schrijven) en deze te bewaren, inclusief een link naar de desbetreffende pagina, wat erg handig is als je informatie wilt opslaan inclusief de bron, zodat je er bijvoorbeeld rustig offline mee verder kan werken. Bovendien bevat de browser allerhande hotkeys, zodat je alle functies van de browser met één of twee muisklikken of toetsaanslagen te pakken hebt.

De ingebouwde Email/RSS/IRC client is heel erg klein, en wordt niet in het geheugen geladen als je deze niet gebruikt. In tegenstelling tot Mozilla, dat als pakket met extra's een stuk groter en zwaarder is dan Firefox, is Opera met al haar opties zelfs nog een stuk kleiner dan laatstgenoemde. Absoluut geen "bloatware" dus.

Advertenties: Opera is geen opensource, en is dus ook niet gratis. Niet getreurd, je kunt de browser nog steeds gewoon gratis en ongelimiteerd gebruiken, alleen krijg je een banner of een Google Ad te zien aan de bovenkant van de pagina zolang je hem niet geregistreerd hebt. Zeker de Google Ads nemen heel weinig ruimte in en zijn niet tot nauwelijks vervelend te noemen.

Waarom Opera:
http://tntluoma.com/opera/lover/7/ en vooral http://nontroppo.org/wiki/WhyOpera geven een goed overzicht waarom Opera simpelweg de beste browserkeuze is

Handige Links:
Opera Forums: http://my.opera.com/forums/
Opera Community: http://my.opera.com/community/
Non-Troppo's Opera Wiki: http://nontroppo.org/wiki/Opera7
Opera Search.ini Editor: http://www.operapl.prv.pl/en/
AdFilter Tool: http://www.monroeworld.com/operafilter/

[ Bericht 2% gewijzigd door Leshy op 15-05-2004 12:39:18 ]
  vrijdag 14 mei 2004 @ 01:59:54 #2
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_19114262
Gezien het feit dat de nieuwe versie van Opera net uit is, en Mozilla/Firefox ook een eigen topic heeft, lijkt het me geen gek idee alle posts over Opera ook centraal te verzamelen, en zo deze browser de aandacht te geven die ze verdient
pi_19114719
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 01:59 schreef Leshy het volgende:
Gezien het feit dat de nieuwe versie van Opera net uit is, en Mozilla/Firefox ook een eigen topic heeft, lijkt het me geen gek idee alle posts over Opera ook centraal te verzamelen, en zo deze browser de aandacht te geven die ze verdient
Gelijk heb je .

Ik gebruik sinds een paar maanden Opera, en het programma bevalt me wel.
Hoewel ik als ik even snel 1 google opdracht moet doen ik alsnog eventjes explorer gebruik.

Het transfers scherm is ook ideal
Soldaat bij de verbindingsdienst
  vrijdag 14 mei 2004 @ 07:53:49 #4
42027 Tu5
DnB-Addicts Crew®
pi_19115269
Ik vind het enige nadeel van opera dat als je en pagina opnieuw opent in dezelfde sessie, dat hij die dan niet ververst. Bijvoorbeeld de active topics lijst hier op fok!, als je die opent door bijvoorbeeld op back te klikken, krijg je niet de nieuwste lijst...Verder is het idd een superbrowser.....
Hoogbevaagd
pi_19115658
Opera heeft nog een hele lange weg te gaan wat mij betreft, helemaal met de brakke UI die ze standaard meelevern.

Sure. Je kan er honderdduizend dingen mee tweaken en helemala instellen zoals je zelf wilt. Maar de default options zijn prut en ook de plaats waar die opties soms verborgen zitten laat nog wel eens wat te wensen over.. .

Voorlopig blijf ik bij de vos.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 09:00:52 #6
57623 Nicket
n i c k e t
pi_19115698
Ik gebruik hem al 2jaar.. perfect...

Ik kan hem draaien onder mijn windows en ook in mijn linux machines ! En als je de functies leert gebruiken. Wordt hij nog veeeeel makkelijker...

Bijv als je een user pass hebt ingevuld op een site. vraagt hij of hij hem moet opslaan... Ja
volgende keer als je op die site komt.. CTRL + ENTER En je krijgt een keuze menutje met inlognamen die je op die site hebt gebruikt. En alles wordt voor je ingevuld..

En alle websites die je opent in 1 venster !!! en niet gevoelig voor spyware.. waar IE gewoon niet omheen kan.... en waarvan je startbalk stampvol zit met IE balkjes..

Supper browser

[ Bericht 15% gewijzigd door Nicket op 14-05-2004 09:09:34 ]
::| life isn't suppose to be easy, it's just suppose to be worth it |::
  vrijdag 14 mei 2004 @ 09:07:55 #7
57623 Nicket
n i c k e t
pi_19115785
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 03:30 schreef Antagonist het volgende:

[..]

Gelijk heb je .

Ik gebruik sinds een paar maanden Opera, en het programma bevalt me wel.
Hoewel ik als ik even snel 1 google opdracht moet doen ik alsnog eventjes explorer gebruik.

Het transfers scherm is ook ideal
Hoezo google in IE.. je hebt toch een handige google bar in je opera
  vrijdag 14 mei 2004 @ 09:16:09 #8
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_19115893
Ook als ontwikkelaar is opera de beste keuze: je kunt zien hoe je pagina gezien wordt door textbrowsers, met 1 knop print-preview en afbeeldingen aan/uit, accessability layout etc....

Ook voor de slechtzienden onder ons: Opera's zoom functie zoomed je pagina perfect - en niet alleen je letters.

echt - de top browser van dit moment
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_19115901
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 09:07 schreef Nicket het volgende:

[..]

Hoezo google in IE.. je hebt toch een handige google bar in je opera
Ik vind het ook een prachtige browser,maar ik moet toch regelmatig nog naar IE omdat een link weer eens niet werkt op een website......
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
  vrijdag 14 mei 2004 @ 09:18:39 #10
57623 Nicket
n i c k e t
pi_19115922
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 09:16 schreef LowJoe het volgende:

[..]

Ik vind het ook een prachtige browser,maar ik moet toch regelmatig nog naar IE omdat een link weer eens niet werkt op een website......
Daar ben ik het mee eens.. af en toe heeft hij wat moeite met javaapplets, en met de opbouw van een bepaalde site. Maar dat komt weinig en steeds minder voor.

Opera blijft mijn grote vriend
  vrijdag 14 mei 2004 @ 09:30:22 #11
39230 Enlightenment
Fiat Voluntas
pi_19116112
Ik vind Opera iets te 'bloated'. Veel functies zijn goed, maar het ziet er gewoon niet zo "schoon" uit als mijn Firefox. Bovendien is er geen versie voor FreeBSD voor zover ik weet (windows-only?).

En $39 vind ik erg veel geld voor genoeg gratis alternatieven. Oke, je hoeft het niet te betalen, maar als ze het nou $15 hadden gemaakt hadden wellicht meer Opera-liefhebbers het gekocht. Ik ben dus iemand die dingen graag legaal wilt doen, en Firefox spreekt mij op dat punt dus ook meer aan. Beetje principieel misschien.
Extend your awareness outward, beyond the self of body, to embrace the self of group and the self of humanity. The goals of the group and the greater race are transcendent, and to embrace them is to achieve enlightenment.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 09:35:34 #12
57623 Nicket
n i c k e t
pi_19116211
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 09:30 schreef Enlightenment het volgende:
Ik vind Opera iets te 'bloated'. Veel functies zijn goed, maar het ziet er gewoon niet zo "schoon" uit als mijn Firefox. Bovendien is er geen versie voor FreeBSD voor zover ik weet (windows-only?).

En $39 vind ik erg veel geld voor genoeg gratis alternatieven. Oke, je hoeft het niet te betalen, maar als ze het nou $15 hadden gemaakt hadden wellicht meer Opera-liefhebbers het gekocht. Ik ben dus iemand die dingen graag legaal wilt doen, en Firefox spreekt mij op dat punt dus ook meer aan. Beetje principieel misschien.
uuh geen Free BSD... ohjah ik heb opera zelfs op mijn nokia 6600 !! vergeten te vertellen

Opera is er voor : Windows | Linux | Mac | OS/2 | Solaris | FreeBSD | QNX | Smartphone/PDA
  vrijdag 14 mei 2004 @ 09:39:26 #13
39230 Enlightenment
Fiat Voluntas
pi_19116286
Je hebt gelijk, zie hem nu in de ports collectie.
Extend your awareness outward, beyond the self of body, to embrace the self of group and the self of humanity. The goals of the group and the greater race are transcendent, and to embrace them is to achieve enlightenment.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 10:05:17 #14
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_19116812
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 09:30 schreef Enlightenment het volgende:

Je mag Opera gewoon gratis gebruiken - en als je een resolutie hoger hebt dan 1024x768 heb je ook geen last van de reclame-banner.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 11:38:42 #15
39230 Enlightenment
Fiat Voluntas
pi_19119457
Mja, maar ik zie het voordeel boven het gratis én open source Firefox niet zo, eigenlijk.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 12:46:40 #16
42027 Tu5
DnB-Addicts Crew®
pi_19121527
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 11:38 schreef Enlightenment het volgende:
Mja, maar ik zie het voordeel boven het gratis én open source Firefox niet zo, eigenlijk.
Same for me, heb de afgelopen 2 maanden opera gebruikt, maar b& nu weer trug bij men vertouwde vuurvosje!
Hoogbevaagd
  vrijdag 14 mei 2004 @ 12:59:12 #17
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_19121822
Als ontwikkelaar - ik wel: als ik het onder opera perfect heb, kan ik er voor 95% vanuit gaan dat IE en Moz (firebadger - camino) ook braaf doen. Tel daarbij op dat de javascript foutmeldingen nuttig zijn (unlike some browsers...no names of course ) en alle ontwikkelaars features die ik eerder heb genoemd... voor mij de ideale browser

En mouse gestures - die wil ik eigelijk in heel windows
pi_19124416
heb Firefox net ookeven geinstalleerd, maar bevalt me helemaal niet. Heel weinig functies in tegenstelling tot Opera.

The feel en de snelheid van Opera mis ik in Firefox.

Ik zou dan nog eerder MyIE2 gebruiken dan Firefox, die veel meer functionaliteit met zich meebrengt. Tevens is de compabiliteit met de sites behouden, vanwege het feit dat MyIE2 gebruik maakt van de "engine" van IE (soort schilletje eroverheen dus).

[ Bericht 19% gewijzigd door detron23 op 14-05-2004 15:14:56 ]
  vrijdag 14 mei 2004 @ 15:51:45 #19
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_19126470
* wijsneus gebruikt de firesnake eik alleen om te kijken of zijn html-gepruts het onder Gecko browser doet.

oh - en natuurlijk om de fire-something plugin
pi_19127603
http://www.monroeworld.com/operafilter/
Programma om de (ad blocking) filter van Opera mee in te stellen, ook erg handig
  vrijdag 14 mei 2004 @ 23:23:02 #21
39230 Enlightenment
Fiat Voluntas
pi_19137677
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 12:59 schreef wijsneus het volgende:
Als ontwikkelaar - ik wel: als ik het onder opera perfect heb, kan ik er voor 95% vanuit gaan dat IE en Moz (firebadger - camino) ook braaf doen.
Sorry maar dat is niet zo. MSIE heeft zeer slechte CSS(2) support, dus als iets goed werkt in Opera/Firefox dan betekent dat niet automatisch dat het ook in MSIE werkt.

En daarnaast, je kan ook gewoon Firefox gebruiken hiervoor. Gecko is een prima standards-compliant browser, vergelijkbaar met Opera.
quote:
Mouse Gestures heeft Firefox ook. Maar Firefox is modulair. Je hebt een basis en je installeert de extensions die je wilt, zoals Tab Browser Extensions en Flash-clicktoplay. En als PHP developer vind ik de http header-extensie erg handig.

Modulair is natuurlijk veel beter dan alles er maar gewoon inproppen, dan wordt het bloated.
pi_19143312
Ik gebruik Opera al sinds v5.12, it roxxorz my soxxorz!
  zaterdag 15 mei 2004 @ 11:29:06 #23
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_19143383
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 07:53 schreef Tu5 het volgende:
Ik vind het enige nadeel van opera dat als je en pagina opnieuw opent in dezelfde sessie, dat hij die dan niet ververst. Bijvoorbeeld de active topics lijst hier op fok!, als je die opent door bijvoorbeeld op back te klikken, krijg je niet de nieuwste lijst...Verder is het idd een superbrowser.....
Preferences History & cache Check documents: Always

-edit-
Bij 'back' doet 'ie dat inderdaad niet. En terecht wmb, dat scheelt dus weer een hoop snelheid.
And so I throw the windows wide /
And call to you across the sky
Lissabon!
  zaterdag 15 mei 2004 @ 12:37:39 #24
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_19144457
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 16:31 schreef kingfinn het volgende:
http://www.monroeworld.com/operafilter/
Programma om de (ad blocking) filter van Opera mee in te stellen, ook erg handig
Zal 'm toevoegen aan de lijst boven
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 23:23 schreef Enlightenment het volgende:
Modulair is natuurlijk veel beter dan alles er maar gewoon inproppen, dan wordt het bloated.
Mozilla Firefox 0.8 (basis, zonder extensies): 6,2Mb
Opera 7.50 (inclusief alle opties): 3,4Mb

Verder kun je de interface net zo vol of leeg gooien als je zelf wilt, als je het er nogal bloated uit vindt zien - het voelt zo in elk geval niet aan
  zaterdag 15 mei 2004 @ 15:17:33 #25
30106 Hiawatha
Had ie nu maar een camera.....
pi_19147305
Leuk denk ik, nieuwe Opera versie. Maar weer eens proberen. Hmmmm, lelijk buttons aan de linkerkant. Gelijk maar uitzetten. Volgende keer Opera starten en ze staan er weer Effe de mail mogelijkheid bekijken. De outgoing-server als vaste optie van een mailaccount... Da's niet handig. IMAP accountje aanmaken, IMAP folders selecteren...... CRASH Oke, dag Opera, terug naar Firefox en KMail.

Opera, leuke browser. Jammer dat ze er toch welke keer weer een paar nare dingen inhebben waardoor ik er toch niet tevreden over kan zijn.
  zaterdag 15 mei 2004 @ 15:25:36 #26
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_19147432
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 15:17 schreef Hiawatha het volgende:
Leuk denk ik, nieuwe Opera versie. Maar weer eens proberen. Hmmmm, lelijk buttons aan de linkerkant. Gelijk maar uitzetten. Volgende keer Opera starten en ze staan er weer
Vreemd, als je ze gewoon via het menu uitzet (View -> Panels -> Panel Placement Off), blijven ze keurig netjes weg. Ik gebruik ze zelf ook niet vaak genoeg om ze constant aan te hebben staan.

Ik gebruik zelf een ander email-programma, dus over OperaMail kan ik zelf niet zoveel zeggen. Van wat ik van de meeste mensen die het gebruiken hoor, schijnt het wel erg goed te werken
pi_19147607
heej, een oude vertrouwde.
tijdje geleden veel met opra gesurft, maar tegenwoordig toch maar weer met IE.
Maar nu ik dit topic lees met een nieuwe mozilla maar weer eens gedownload. De versie die ik download is 15,81 Mb?, terwijl hij volgens de openingspost 3,4 Mb is

Ik snap het al, het gaat om de javafuncties die hij erbij download.
Er
is
nochtans
H O O P
pi_19147649
ok even een leuke link mss voor de mensen die Opera willen vergelijken met IE en FireFox http://www.multidesk.be/operatic/

[ Bericht 47% gewijzigd door detron23 op 15-05-2004 15:49:51 ]
  zaterdag 15 mei 2004 @ 15:50:59 #29
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_19147900
In tegenstelling tot MSIE en Mozilla, maakt Opera gebruik van de Java client van Sun, in plaats van die van Microsoft. Als je die nog niet hebt, dan kun je die idd in combinatie met Opera downloaden.

De Java client zelf is 12,5Mb - het is echter geen onderdeel van Opera
pi_19147941
nou, geinstalleerd en aan het gebruiken.
maar bij de meest bezochte website: Fok! wil hij niet inloggen
ik heb me al uitgelogd bij de IE sessie, dus daar kan het ook niet aan liggen. Iemand een idee?
Er
is
nochtans
H O O P
  zaterdag 15 mei 2004 @ 16:03:49 #31
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_19148151
Wat is het probleem precies? Krijg je een popup-venster dat zegt "Ik log je lekker niet in", of word je automatisch geredirect, of wat?

Heb je cookies aan staan?
pi_19148206
heeft er iemand al ervaring met de IRC chat functie in opera? kan iemand even uitleggen hoe het werk?
pi_19148277
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 16:03 schreef Leshy het volgende:
Wat is het probleem precies? Krijg je een popup-venster dat zegt "Ik log je lekker niet in", of word je automatisch geredirect, of wat?

Heb je cookies aan staan?
de koekjes was het probleem. Dan even het laatste vraagje. Is het mogelijk een hotmail adres in te stellen bij de opera mail? Ik heb een paar pogingen gedaan, tevergeefs
Er
is
nochtans
H O O P
pi_19148348
die MouseGestures zijn echt superhandig zeg....ik raak er nu al aan gewend.

Maar weet iemand hoe je die RSS newsfeed kan gebruiken in Opera?
  zaterdag 15 mei 2004 @ 16:12:04 #35
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_19148361
Kwestie van account aanmaken - gegevens invullen (wijst zich vanzelf). Vervolgens krijg je in het menu het net door jou gemaakte account te zien, waar je kunt instellen wat je status is (Online, Lunch, Offline, etc, net als bij MSN). In het menu zit ook netjes de optie om een channel list te krijgen, of om een channel te joinen.

Voor de rest kun je hem net als mIRC gebruiken - het wijst zich vanzelf als je weet hoe IRC werkt
  zaterdag 15 mei 2004 @ 16:13:59 #36
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_19148400
Je kunt overigens niet direct via Opera's mail client gebruik maken van Hotmail, omdat het gewoon een email client is die gebruik maakt van POP3 of IMAP mailboxen, net als Outlook, Eudora, PegasusMail etc.

Er zijn wel verschillende programma's om via POP3 op Hotmail, Yahoo! ed. in te loggen, zoals http://mrpostman.sourceforge.net/ - dit werkt voor elk standaard email programma, inclusief OperaMail.
  zondag 16 mei 2004 @ 00:34:03 #37
30106 Hiawatha
pi_19162312
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 15:53 schreef n00fer het volgende:
nou, geinstalleerd en aan het gebruiken.
maar bij de meest bezochte website: Fok! wil hij niet inloggen
ik heb me al uitgelogd bij de IE sessie, dus daar kan het ook niet aan liggen. Iemand een idee?
Same here. Keb Opera er maar weer afgedonderd, prutbrowser. Lekker Firefoxen, weet je tenminste zeker dat alles het doet.
  zondag 16 mei 2004 @ 00:41:48 #38
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_19162529
quote:
Amen to that.

Dat moeten ze gewoon in explorer.exe bakken.
Ik ga naar huis.
pi_19163384
Mouse gestures in mozilla

opera is op zich een prima browser, maar na 1.5 jaar gebruik viel het me op dat het toch wel erg vaak crashed. Ik gebruik nu mozilla en dat bevalt me prima. Misschien dat ik bij versie 8.5 weer eens opera installeer.
  zondag 16 mei 2004 @ 01:33:05 #40
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_19163656
quote:
http://www.tcbmi.com/strokeit/
quote:
Op zondag 16 mei 2004 00:34 schreef Hiawatha het volgende:
Same here. Keb Opera er maar weer afgedonderd, prutbrowser. Lekker Firefoxen, weet je tenminste zeker dat alles het doet.
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 16:08 schreef n00fer het volgende:
de koekjes was het probleem.
Als je cookies uitschakelt, doet Firefox het net zo min
pi_19164290
quote:
Op zondag 16 mei 2004 01:33 schreef Leshy het volgende:
http://www.tcbmi.com/strokeit/
stroke-it

Ziet er goed uit, zodra ik tijd heb probeer ik het eens. Iemand ervaring ermee?
pi_19164534
Gebruik Opera nu een jaartje ongeveer en bevalt echt supergoed.
*Snel tabbed browsen
*Goede mail-client met quick-reply functie
*overzichtelijke transfers (met resume)
En die banner merk je op een gegeven moment echt niets meer van.
pi_19171226
quote:
Op zondag 16 mei 2004 02:16 schreef devzero het volgende:

[..]

stroke-it

Ziet er goed uit, zodra ik tijd heb probeer ik het eens. Iemand ervaring ermee?
heb het geinstalleerd. zie dat het programma nog wel veel moet leren. de tijd zal het leren ....wat ik ervan ga vinden. iig is het van linksonder naar rechtsboven (maximalize, restore) en rechtsboven naar linksonder move (minimize) met je muis wel handig.

Je moet per applicatie met speciale functies nog wel die functies laten leren dus, maar er zijn ook globale acties.
  zondag 16 mei 2004 @ 21:55:23 #44
61556 klappernoot2000
ik heb hele mooie kokosnoten..
pi_19181282
Opera rules!
(vinnik tenminste)
Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
  maandag 17 mei 2004 @ 12:59:22 #45
87975 Da_DvD
Raar maar waar!
pi_19191871
Gebruik nu ook Opera maar heb wel iets te klagen. Ten eerste laadt ie afbeeldingen vaak niet helemaal, dan helpt zelfs een manual "Afbeelding laden" of een refresh niet, ten tweede crashed ie best vaag, vooral in PhPbb fora (om een of andere reden), ten derde is de transfer-functie ook niet helemaal ok, soms stopt een download en dan zeg je dat ie verder moet gaan waar ie gebleven is, begint ie weer helemaal opnieuw Ook weigert dat ding op sommige URLs op te slaan in de cache (zelfs wanneer ik die URLs invoer vlak nadat ik die cache ff geleegd heb)

Verder hele strakke browser, tabbladen en zoom functie is geweldig, fast forward/backward ook... nieuwe vensters gaan lekker snel op dit ouwe beestje (net als Netscape vroeger...)
"One Cannot leave footprints in the sand of time, while sitting down! Walk with the Brotherhood, and make your mark in history."
pi_19192214
quote:
Op maandag 17 mei 2004 12:59 schreef Da_DvD het volgende:
ten derde is de transfer-functie ook niet helemaal ok, soms stopt een download en dan zeg je dat ie verder moet gaan waar ie gebleven is, begint ie weer helemaal opnieuw
Ook weigert dat ding op sommige URLs op te slaan in de cache (zelfs wanneer ik die URLs invoer vlak nadat ik die cache ff geleegd heb)
[/quote]
Ligt dit niet aan de sites? (geen resume ondersteuning bijvoorbeeld of no-caching aangegeven aan client-side)?
Dat hij afbeeldingen niet laadt heb ik nog nooit gehad wel crasht hij af en toe (de beta versie in ieder geval, final 7.50 is bij mij nog niet gecrasht). Maarjah de sessies worden automatisch opgeslagen dus je kan zo weer verder.
pi_19193401
al die features die worden genoemd zitten ook in myie2, dus zou niet weten waarom iemand ervoor zou betalen
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
  maandag 17 mei 2004 @ 14:05:16 #48
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_19193448
quote:
Op maandag 17 mei 2004 14:03 schreef Hayek het volgende:
al die features die worden genoemd zitten ook in myie2, dus zou niet weten waarom iemand ervoor zou betalen
Waar lees jij dat er betaald moet worden?
Lissabon!
  maandag 17 mei 2004 @ 14:12:08 #49
30106 Hiawatha
pi_19193636
Oke, ik heb Opera nu EINDELIJK goed aan de praat. Het probleem zat em in de oude instellingen (van v 7.21). Keb mijn hele .opera directory (werk in Linux) weg gegooid en ben opnieuw begonnen. Hij lijkt nu wel goed te draaien. Zal em eens een paar dagen testen.

_edit_
Hmmm,... meteen al caching problemen...

_edit2_
Oke, dit is echt brak. Ik moet elke keer als ik een bericht post of wijzig op refresh drukken, anders krijg ik de vorige versie van de pagina te zien. Opera cached dynamische pagina's..... da's niet goed!!

[ Bericht 7% gewijzigd door Hiawatha op 17-05-2004 14:18:29 ]
pi_19193827
quote:
Op maandag 17 mei 2004 14:05 schreef bolivian het volgende:

[..]

Waar lees jij dat er betaald moet worden?
op de site van opera.. tenzij je gaat cracken of adware wil accepteren natuurlijk
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
  maandag 17 mei 2004 @ 14:20:19 #51
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_19193892
quote:
Op maandag 17 mei 2004 14:18 schreef Hayek het volgende:

[..]

op de site van opera.. tenzij je gaat cracken of adware wil accepteren natuurlijk
Psssst!
Opera werkt ook *zonder* cracken en *met* banner!
Lissabon!
  maandag 17 mei 2004 @ 14:21:34 #52
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_19193939
quote:
Op maandag 17 mei 2004 14:12 schreef Hiawatha het volgende:
_edit_
Hmmm,... meteen al caching problemen...

_edit2_
Oke, dit is echt brak. Ik moet elke keer als ik een bericht post of wijzig op refresh drukken, anders krijg ik de vorige versie van de pagina te zien. Opera cached dynamische pagina's..... da's niet goed!!
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 11:29 schreef bolivian het volgende:

[..]

Lissabon!
pi_19194024
quote:
Op maandag 17 mei 2004 14:20 schreef bolivian het volgende:

[..]

Psssst!
Opera werkt ook *zonder* cracken en *met* banner!
dat zeg ik, adware
  maandag 17 mei 2004 @ 14:25:49 #54
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_19194073
quote:
Op maandag 17 mei 2004 14:24 schreef Hayek het volgende:

[..]

dat zeg ik, adware
Zie je dat? Een grote banner rechtsbovenin!
Oh, dat hoort bij Fok!.
Lissabon!
pi_19194109
quote:
Op maandag 17 mei 2004 14:25 schreef bolivian het volgende:

[..]

Zie je dat? Een grote banner rechtsbovenin!
Oh, dat hoort bij Fok!.
  maandag 17 mei 2004 @ 15:05:18 #56
30106 Hiawatha
pi_19195244
quote:
Op maandag 17 mei 2004 14:21 schreef bolivian het volgende:
Test test

_edit_
oke, dat werkt. Wat een debiele optie dan zeg..... Het lijkt me dat Fok! cache-info aan de browser meegeeft. Opera gaat daar dus niet goed mee om.
  maandag 17 mei 2004 @ 15:54:04 #57
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_19196522
quote:
Op maandag 17 mei 2004 15:05 schreef Hiawatha het volgende:
oke, dat werkt. Wat een debiele optie dan zeg.....
Niet echt. Als je het zo ingesteld hebt, kijkt Opera eerst of je een pagina in je cache hebt, in plaats van hem direct van de server te halen. Als je dat niet wilt - en met dynamische forumpagina's wil je dat niet, dan stel je Opera in om documenten altijd te controleren op vernieuwingen
quote:
Het lijkt me dat Fok! cache-info aan de browser meegeeft.
Niet dat ik kan zien, eigenlijk.
  maandag 17 mei 2004 @ 17:57:08 #58
30106 Hiawatha
pi_19199200
quote:
Op maandag 17 mei 2004 15:54 schreef Leshy het volgende:
Niet echt. Als je het zo ingesteld hebt, kijkt Opera eerst of je een pagina in je cache hebt, in plaats van hem direct van de server te halen. Als je dat niet wilt - en met dynamische forumpagina's wil je dat niet, dan stel je Opera in om documenten altijd te controleren op vernieuwingen
Een goede browser die cached onthoud de datum van opvraag. Je doet, ook als je cached, ALTIJD een request naar de server. Als je cached stuur je een If-Modified-Since HTTP header optie mee. Bij een 200 antwoord heb je een nieuwe pagina, bij een 304 haal je de pagina uit de cache. Simpel. Een optie van Always Check Documents is dan volslagen overbodig. Maar goed dat Firefox (mijn browser) dat WEL goed doet.
quote:
Niet dat ik kan zien, eigenlijk.
Omdat jij dat niet kan zien, wil niet zeggen dat het niet zo is
  maandag 17 mei 2004 @ 18:17:54 #59
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_19199609
quote:
Op maandag 17 mei 2004 17:57 schreef Hiawatha het volgende:
Maar goed dat Firefox (mijn browser) dat WEL goed doet.
Mijn browser geeft ook netjes nieuwe pagina's weer. Ik kan hem echter ook specifiek instellen om dat niet te doen, wat betekent dat pagina's uit de cache sneller openen dan in bijvoorbeeld Firefox - omdat er niet gewacht hoeft te worden op een request.

Opera's cache control is een stuk geavanceerder dan die van Mozilla/Firefox.
quote:
Omdat jij dat niet kan zien, wil niet zeggen dat het niet zo is
quote:
HTTP/1.1 200 OK
Date: Mon, 17 May 2004 16:13:06 GMT
Server: Apache/1.3.29 (Unix) PHP/4.3.4
X-Powered-By: Replique/v0.2.6:0905c
Set-Cookie: sessid=[..]; expires=Wed, 16-Jun-04 16:13:06 GMT; path=/; domain=.fok.nl
Set-Cookie: user=0; expires=Wed, 16-Jun-04 16:13:06 GMT; path=/; domain=.fok.nl
Connection: close
Content-Type: text/html; charset=iso-8859-15
Weet jij toevallig waar ze dan wel zitten?

[ Bericht 2% gewijzigd door Leshy op 17-05-2004 18:24:50 ]
pi_19200547
weet je wat ik ook mis in Firefox? (en mozilla, netscape, IE6 etc)
De Quickfind optie bij de bookmarks. Als je een lange lijst hebt met URL's en je wilt bijv. alle sites zoeken die de term "download" bevatten, dan tik je gewoon de eerst paar letters in, bijv. "dow" en vaak is dat al genoeg om de rest uit te filteren.

Daarom verkies ik Opera
  maandag 17 mei 2004 @ 19:07:56 #61
30106 Hiawatha
pi_19200666
quote:
Op maandag 17 mei 2004 18:17 schreef Leshy het volgende:
Mijn browser geeft ook netjes nieuwe pagina's weer. Ik kan hem echter ook specifiek instellen om dat niet te doen, wat betekent dat pagina's uit de cache sneller openen dan in bijvoorbeeld Firefox - omdat er niet gewacht hoeft te worden op een request.
Met dus de mogelijkheid (zoals ik dus had) dat je de onjuiste informatie op je scherm krijgt. Je moet em dus op altijd Always zetten om zeker van de inhoud van de pagina te zijn. De overige opties zijn waardeloos.
quote:
Opera's cache control is een stuk geavanceerder dan die van Mozilla/Firefox.
Om boven genoemde reden duidelijk dus NIET.
quote:
Weet jij toevallig waar ze dan wel zitten?
Dan is dat in Replique eruit gehaald. In de vorige software zat het wel.
  maandag 17 mei 2004 @ 19:35:40 #62
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_19201273
quote:
Op maandag 17 mei 2004 19:07 schreef Hiawatha het volgende:
Met dus de mogelijkheid (zoals ik dus had) dat je de onjuiste informatie op je scherm krijgt. Je moet em dus op altijd Always zetten om zeker van de inhoud van de pagina te zijn. De overige opties zijn waardeloos.

Wat een onzin. Als je cache gebruikt, loop je altijd het risico dat je verouderde content krijgt, hetzelfde geldt als je een proxy-server gebruikt. Mozilla en Firefox sturen elke keer dat je een pagina opent een HTTP header om te kijken of de pagina inmiddels is vernieuwd - als de server niet beschikbaar is, of je internetverbinding traag is, betekent het dat je alsnog moet wachten op de server voordat je de door jou gevraagde informatie te zien krijgt.

Opera stelt je in staat om geheel zelf in te stellen hoe vaak de browser moet controleren of een pagina is vernieuwd. Een zeer groot gedeelte van de pagina's op internet is statisch en word niet vaak geupdate. Als je dus je browser één keer per dag naar nieuwe pagina's laat zoeken, betekent het dat je voor de rest razendsnel en zelfs offline door de cache heen kunt browsen. Sites die wel vaak geupdate worden (lees: een newsportal of een forum), krijgen daarom normaal een No-Cache header mee, om te voorkomen dat browsers en/of proxies pagina's in hun cache opslaan. Dit is bijvoorbeeld handig voor mensen met een trage dial-up verbinding, of voor palmtops/smartphones.

Dat Fok! geen No-Cache headers meestuurt is niet de schuld van Opera, maar een gebrek van Fok!. Als je het zelf erg belangrijk vindt dat je altijd de laatste versie van een pagina krijgt, dan kun je Opera instellen om gewoon elke keer een If-Modified-Since request uit te laten voeren, net als Mozilla en Firefox dat doen.

Bovendien laat Opera je dit ook nog eens apart instellen voor documenten, images en andere objecten (javascript applets, Flash-files). Met andere woorden: Opera kan exact hetzelfde doen als Mozilla/Firefox, maar dan een heel stuk uitgebreider - en dat is volgens jou een reden waarom Firefox goed en Opera slecht is?

[ Bericht 4% gewijzigd door Leshy op 17-05-2004 19:42:36 ]
  maandag 17 mei 2004 @ 19:38:34 #63
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_19201332

Op dit bannertje kroelen FireFox en Opera. .
Ik ga naar huis.
  maandag 17 mei 2004 @ 19:40:14 #64
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_19201371
Wat lief
pi_19206740
quote:
Op maandag 17 mei 2004 19:01 schreef detron23 het volgende:
De Quickfind optie bij de bookmarks. Als je een lange lijst hebt met URL's en je wilt bijv. alle sites zoeken die de term "download" bevatten, dan tik je gewoon de eerst paar letters in, bijv. "dow" en vaak is dat al genoeg om de rest uit te filteren.

Daarom verkies ik Opera
Bij de bookmarks sidembar of manager zit een zoekvakje, die alle niet-atchende results wegfiltert. Zo hou je in Firefox een mooi lijstje over van alle bookmars die matchen met je ingetikte tekst. Niks aan de hand dus.
  Lieve Belg maandag 17 mei 2004 @ 23:59:19 #66
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_19206845
quote:
Op maandag 17 mei 2004 19:01 schreef detron23 het volgende:

Daarom verkies ik Opera
je kan je sites ook ordenen in mapjes, spaart ook al veel zoekwerk uit
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_19207477
quote:
Op maandag 17 mei 2004 23:59 schreef Jump het volgende:

[..]

je kan je sites ook ordenen in mapjes, spaart ook al veel zoekwerk uit
de ordening is prima hier. Alleen als je heeel veel mappen hebt en heel veeeeeel links. kan het net iets sneller gaan met Quickfind dan in je mapstructuur te zoeken.
pi_19207546
quote:
Op maandag 17 mei 2004 23:55 schreef SpuitElf het volgende:

[..]

Bij de bookmarks sidembar of manager zit een zoekvakje, die alle niet-atchende results wegfiltert. Zo hou je in Firefox een mooi lijstje over van alle bookmars die matchen met je ingetikte tekst. Niks aan de hand dus.
ik heb zelf Firefox getest hierop... maar grote verschil is dat het wegfilteren daarvan niet Realtime/dynamisch gaat. Bijv. door "download" te zoeken typ ik per ongeluk "don" terwijl het "dow" moet zijn, kan je zo de backspage gebruiken en in realtime veranderd alles in je zoekscherm
pi_19208151
Hij is veel sneller dan IE, gebruik het al een tijdje. Maar soms vind ik Crazy Browser (hoesje voor IE) toch wat handiger.
  dinsdag 18 mei 2004 @ 01:33:16 #70
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_19208595
quote:
Op maandag 17 mei 2004 23:55 schreef SpuitElf het volgende:
http://tntluoma.com/opera/lover/7/06/

Heeft Firefox ook bookmark en folder nicknames?
pi_19209171
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 01:33 schreef Leshy het volgende:

[..]

Haha Leshy echt een vertegenwoordiger van Opera
Weer iets geweldigs gevonden "Nicknames"!! thx Ik ga het vaker gebruiken.
pi_19210558
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 00:29 schreef detron23 het volgende:

[..]

ik heb zelf Firefox getest hierop... maar grote verschil is dat het wegfilteren daarvan niet Realtime/dynamisch gaat. Bijv. door "download" te zoeken typ ik per ongeluk "don" terwijl het "dow" moet zijn, kan je zo de backspage gebruiken en in realtime veranderd alles in je zoekscherm
Dan weet ik niet wat je denkt dat je getest hebt in Ffx, want dat kan gewoon.
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 01:33 schreef Leshy het volgende:

[..]

You bet. Bookmark keywords heten ze. En ze zijn behoorlijk geavanceerd, Je kan er bijvoorbeeld mee zoeken vanaf je adresbalk. En in 0.9 worden ze nog verder uitgebreid, onder andere met mogelijkheden tot het gebruik van POST-forms.
pi_19210668
Beetje jammer dat het hier lijkt op een "Opera is beter/slechter dan Mozilla" . Het is juist mooi dat er mensen alternatieven overwegen en niet slaafs aan de IE zitten. Onderling "ruzien" lijkt mij erg jammer. En elkaar overtuigen welke browser beter is, heeft denk ik ook niet veel nut. Overtuig dan maar IE gebruikers om een fatsoenlijke browser te gebruiken, hetzij Moz, hetzij Op.

Ik heb jarenlang Op gedraaid. Was er mega fan van. Toen een keer Firebird geprobeerd en was gelijk verkocht. Sindsdien gebruik ik Op alleen maar om te checken of sites het ook daar goed in doen.
pi_19211630
quote:
Op maandag 17 mei 2004 19:38 schreef nietzman het volgende:
[[url=http://giantfightingrobots.com/betterbrowser.gif]afbeelding][/url]

Op dit bannertje kroelen FireFox en Opera. .
mja ik vind het prima dat mensen een andere browser willen gebruiken, maar soms lijkt het wel een religie waartoe iedereen bekeerd moet worden..

-edit- dit bedoel ik dus
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 08:57 schreef ToBe het volgende:
Beetje jammer dat het hier lijkt op een "Opera is beter/slechter dan Mozilla" . Het is juist mooi dat er mensen alternatieven overwegen en niet slaafs aan de IE zitten.
als je IE gebruikt ben je een slaaf van microsoft (een heiden, een ketter)

lijkt wel alsof men hier in de puberale afzet-periode zit
  dinsdag 18 mei 2004 @ 10:39:43 #75
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_19212330
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 08:57 schreef ToBe het volgende:
Beetje jammer dat het hier lijkt op een "Opera is beter/slechter dan Mozilla".
Dat is inderdaad niet de bedoeling van het topic. Persoonlijk vind ik Opera een betere browser - maar ik kan best begrijpen dat mensen liever met Mozilla of Firefox werken. Als er echter mensen een vooroordeel of een feitelijke onjuistheid gebruiken om te claimen dat een andere browser beter is, zal ik daar op reageren.

Opera zit tot op zekere hoogte nog steeds vast aan het imago van die alternatieve browser die nergens mee werkt, terwijl ze toch zeker is uitgegroeid tot een snelle, moderne en compatible browser die een wereld aan features bevat.
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 08:48 schreef SpuitElf het volgende:
You bet. Bookmark keywords heten ze. En ze zijn behoorlijk geavanceerd, Je kan er bijvoorbeeld mee zoeken vanaf je adresbalk. En in 0.9 worden ze nog verder uitgebreid, onder andere met mogelijkheden tot het gebruik van POST-forms.
Dat is heel mooi voor Firefox gebruikers, altijd veel plezier van gehad met Opera. Er gaat niets boven "ig jaguar xkr" in je adresbalk te gooien voor een Google Image search
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 10:03 schreef Hayek het volgende:

Het probleem van MSIE is absoluut niet dat het een MS produkt is. Het grootste probleem voor veel mensen is dat MSIE een 3 jaar oude browser is, die erg slechte support heeft voor standaarden (CSS2 wordt vooral heel slecht ondersteund), waarvoor heel veel security leaks zijn ontdekt, die puur en alleen een browser is zonder enige extra features, en die de komende twee jaar in elk geval niet geupdate zal gaan worden.

Ik denk dat veel mensen die MSIE geen warm hart toe dragen, juist mensen zijn die nogal eens aan webdesign doen - dan blijkt vaak dat MSIE een groot probleem vormt. Dingen die makkelijk te doen zijn in bijvoorbeeld Mozilla, Safari, Opera, etc werken vaak niet in MSIE, en vereisen weer complete workarounds. Verschillende bedrijven, waaronder Adobe, hebben er al bij Microsoft op aangedrongen om hun browser te updaten, maar Microsoft houdt vast aan het plan de nieuwe Explorer pas in Windows Longhorn te stoppen.

MSIE heeft het grootste marktaandeel en stagneert daarmee ontwikkeling. En daarom is het belangrijk dat meer mensen overstappen op een andere browser - zodat technieken die inmiddels al zoveel jaar bestaan ook daadwerkelijk gebruikt kunnen gaan worden, en dat we niet meer aan al die "1024x768 MSIE 5.5 of hoger!" websites vast zitten.
pi_19212603
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 10:03 schreef Hayek het volgende:

[..]

mja ik vind het prima dat mensen een andere browser willen gebruiken, maar soms lijkt het wel een religie waartoe iedereen bekeerd moet worden..

-edit- dit bedoel ik dus
[..]

Helaas misinterpreteer je mijn woorden.

Hetgeen ik bedoel is, mensen die zonder erbij na te denken hetgeen gebruiken wat zij voorgeschoteld krijgen, zonder te kijken of alternatieven beter zijn. Dat noem ik slaafs. Als iemand alle pluspunten en minpunten op een rijtje heeft gezet en dan op IE uitkomt, is daar niets mis mee.

(nouja, )
pi_19213593
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 10:51 schreef ToBe het volgende:

Helaas misinterpreteer je mijn woorden.

Hetgeen ik bedoel is, mensen die zonder erbij na te denken hetgeen gebruiken wat zij voorgeschoteld krijgen, zonder te kijken of alternatieven beter zijn. Dat noem ik slaafs. Als iemand alle pluspunten en minpunten op een rijtje heeft gezet en dan op IE uitkomt, is daar niets mis mee.

(nouja, )
ow ok, maar in het algemeen lijkt opensource wel een soort religie voor velen, ik maak zelf ook opensource dus heb er niets op tegen, maar sommige mensen lijken wel alles te doen om maar niet software te hoeven gebruiken van een commercieel bedrijf. En dat geld niet alleen voor browsers maar ook voor bijvoorbeeld OS'en of IM programma's..
  dinsdag 18 mei 2004 @ 13:28:09 #78
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_19216236
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 11:33 schreef Hayek het volgende:
maar sommige mensen lijken wel alles te doen om maar niet software te hoeven gebruiken van een commercieel bedrijf.
Je bevindt je in een topic over een commerciele non-open-source browser van een beursgenoteerd commercieel bedrijf
pi_19253861
toevallig dat iemand weet of je de windowtabs ook rechts naast je menuregel kan plaatsen ipv eronder?
  woensdag 19 mei 2004 @ 21:55:54 #80
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_19255031
Je kunt de tabs niet van hun eigen toolbar afhalen, en je kunt op de window tab toolbar ook geen andere buttons plaatsen.

Wat je wel kunt doen, is naar http://nontroppo.org/wiki/CustomButtons#menu gaan, en een van de Menu buttons op bijvoorbeeld je address bar zetten. Kwestie van aanklikken en naar de juiste toolbar slepen, gewoon vanaf de website. Met Ctrl+F11 kun je vervolgens je menu-bar uitzetten, en heb je dezelfde hoeveelheid ruimtewinst, en toch nog toegang tot het menu.
pi_19266732
op de pagina van http://www.iiyama.nl/ krijg ik de volgende melding: Layer bar0container not found met opera. Hebben jullie dat ook ?
pi_19269446
ja
pi_19269572
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 14:47 schreef kingfinn het volgende:
ja
en wat is de oplossing?
pi_19271255
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 14:52 schreef detron23 het volgende:

[..]

en wat is de oplossing?
heb het al opgelost Identify as Opera teruggezet naar Identify as MSIE
pi_19271972
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 21:55 schreef Leshy het volgende:
Wat je wel kunt doen, is naar http://nontroppo.org/wiki/CustomButtons#menu gaan, en een van de Menu buttons op bijvoorbeeld je address bar zetten. Kwestie van aanklikken en naar de juiste toolbar slepen, gewoon vanaf de website. Met Ctrl+F11 kun je vervolgens je menu-bar uitzetten, en heb je dezelfde hoeveelheid ruimtewinst, en toch nog toegang tot het menu.
Dit werkt perfect....wist niet dat Opera zo erg aanpasbaar is.

Verder heb ik een linkje voor mensen die browsers willen vergelijken:
http://home.earthlink.net/~intelligentlife/ItemMenu/browsers.html
pi_19322878
het lijkt wel alsof Macromedia Flash niet goed geinstalleerd is in opera....http://www.mopyfish.net/ deze kan ik niet openen. HEb net flash 7 geinstalleerd maar het wil niet lukken om de site te bekijken.
iemand??
pi_19325218
Ik gebruik opera al meer dan een jaar en bevalt me zeker goed, vooral muisgestures De nieuwe versie ziet er ook een stuk schoner uit
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
  zondag 23 mei 2004 @ 13:09:58 #88
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_19334231
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 20:28 schreef detron23 het volgende:
het lijkt wel alsof Macromedia Flash niet goed geinstalleerd is in opera....http://www.mopyfish.net/ deze kan ik niet openen. HEb net flash 7 geinstalleerd maar het wil niet lukken om de site te bekijken.
iemand??
Ga eens direct naar http://www.mopyfish.net/mopysite/flash.html

Werkt dat? Zo ja, dan is het idd het ongelofelijk brakke browser-detectiescript dat voor geen meter werkt, en je naar een blanco HTML-pagina stuurt.
pi_19335023
quote:
Op zondag 23 mei 2004 13:09 schreef Leshy het volgende:

[..]

Ga eens direct naar http://www.mopyfish.net/mopysite/flash.html

Werkt dat? Zo ja, dan is het idd het ongelofelijk brakke browser-detectiescript dat voor geen meter werkt, en je naar een blanco HTML-pagina stuurt.
ja deze werkt....maar hoe kan je erachter komen naar welke redirect pagina ik moet gaan,zodat ik het geljk kan intikken?
  zondag 23 mei 2004 @ 14:23:55 #90
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_19335820
Kwestie van op elke pagina "View source" gebruiken en kijken welke frameset er nu weer ingeladen wordt, en welke pagina's daar in staan, net zolang tot je bij de gewenste pagina uitkomt.

Slecht webdesign is altijd vervelend.
  zaterdag 5 juni 2004 @ 12:41:44 #91
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_19659926
Opera verkozen tot beste browser van 2004 door PC World
http://www.pcworld.com/news/article/0,aid,116015,pg,4,00.asp

"An alternative browser without the bloat, according to Rob Enderle, president and principal analyst of the Enderle Group, Opera 7.23 is a fleet-footed package that provides innovative ways to view, analyze, and store Web pages. Opera's security options are strong and easy to configure. The beta for version 7.5 looks promising, too. Free ($39 without the ad banner)"

Opera 7.51 released
quote:
New in Opera 7.51

Security
Restricted image size in address bar, page bar and page/window cycler. This addresses issue reported in GreyMagic security advisory GM#007-OP: wide favicons could cover URL in the address line.

Miscellaneous
Various stability improvements
Redirecting links correctly marked as visited
Initial support for quoting selected text in messages
Solved problem with duplicate addresses when using "Reply all"
pi_19660044
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 01:57 schreef Leshy het volgende:
[afbeelding]
Advertenties: Opera is geen opensource, en is dus ook niet gratis.
Opensource != gratis. Sommige opensource programma's kosten geld.
  zaterdag 5 juni 2004 @ 12:53:49 #93
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_19660108
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 12:50 schreef F.U.B.A.R het volgende:
Opensource != gratis. Sommige opensource programma's kosten geld.
Vaak betaal je in zo'n geval niet voor het programma, maar voor bijgeleverde documentatie en support. Denk bijvoorbeeld aan Linux distributies die je in de winkel tegenkomt.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 19:20:26 #94
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_20101190
Niet leuk: Nieuw (beveiligings)probleem voor webbrowser Opera

Hopelijk komt er gauw een patch voor uit, en volgt daarna een tijdje rust... Is wel even nodig nu, ik vind Opera functioneel een fantastische browser maar van deze lekken (zoals pas ook al in de 7.50) word ik wat onrustig.

PS Niet met Firefox gaat zitten schermen graag, zoals eerder in dit topic. Doe dat maar in een eigen draadje.
Stop the world, I want to get out.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 19:54:31 #95
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_20102144
Ik geloof dat intern al met Opera 7.52 gewerkt wordt, en ze zijn ook hard bezig met Opera 7.60 die compatibel zou moeten zijn met GMail. Ik verwacht dat een update ook niet lang uit zal blijven.
  donderdag 24 juni 2004 @ 18:47:49 #96
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_20158652
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 19:54 schreef Leshy het volgende:
Ik geloof dat intern al met Opera 7.52 gewerkt wordt, en ze zijn ook hard bezig met Opera 7.60 die compatibel zou moeten zijn met GMail. Ik verwacht dat een update ook niet lang uit zal blijven.
Ik heb nu nog versie 7.23, maar zat te denken over upgraden naar 7.51. Als er echter al een Opera 7.60 aan zit te komen, wacht ik daar nog even mee. Hoe kom je eigenlijk aan die informatie? Heb je een website of zo waar ik eea af en toe op kan checken? Ik kan namelijk via Google niks vinden...

O, en nog een vraagje: de skin die ik altijd gebruik (en het mooiste vind) is Minimalist Native. Weet jij of die ook onder Opera 7.51 draait?

Thnx
pi_20158993
http://my.opera.com/forums/
daar kan je veel info vinden
  donderdag 24 juni 2004 @ 19:46:40 #98
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_20159693
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 18:47 schreef Lkw het volgende:
Ik heb nu nog versie 7.23, maar zat te denken over upgraden naar 7.51. Als er echter al een Opera 7.60 aan zit te komen, wacht ik daar nog even mee.
Opera 7.5x biedt sowieso al veel functionaliteit over 7.23, dus upgraden kun je sowieso al wel doen

Voor de meeste informatie kun je het best inderdaad de link gebruiken die hierboven werd gegeven
  vrijdag 25 juni 2004 @ 00:03:57 #99
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_20167530
Thnx allebei!

Ik heb inmiddels versie 7.51 geïnstalleerd. Helaas is de MinimalistNative-skin nog niet geupdate voor deze versie, en verder heb ik flink moeten schuiven, knippen en plakken voordat ik mijn vertrouwde Opera-look weer had (sidebars zijn irritant! ).

Het bestand nederlands.lng kun je trouwens ook voor deze nieuwe versie gebruiken. Verreweg de meeste dingen worden gewoon goed vertaald (behalve de nieuwste toevoegingen, die zijn nog niet bijgewerkt).
  vrijdag 25 juni 2004 @ 02:27:20 #100
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_20170430
Mja, ik gebruik zelf de sidebars ook niet, alhoewel sommige van die panels wel erg handig zijn. Zeker de 'Info' panel gebruik ik regelmatig, net als het Notes systeem

Overigens kun je op http://nontroppo.org/wiki/BreezeSkin Breeze downloaden, ook een erg minimalistische skin, net als Breeze Simplified
  vrijdag 25 juni 2004 @ 04:37:01 #101
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_20171033
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 00:03 schreef Lkw het volgende:

Het bestand nederlands.lng kun je trouwens ook voor deze nieuwe versie gebruiken. Verreweg de meeste dingen worden gewoon goed vertaald (behalve de nieuwste toevoegingen, die zijn nog niet bijgewerkt).
Dit kun je ook gewoon zelf vertalen. Ik ben er een tijdje geleden mee bezig geweest. Heb niet alles vertaald, omdat ik gewoonweg geen alternatieven wist. Als je 'm wilt gebruiken, hier staat 'ie iig. Mocht je 't werk willen voortzetten, je kunt 'm gewoon openen in een teksteditor. Zet je updates wel ff hier neer
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')