abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19110005
Demon Astronauts tegen MPC Capitals.
Eindstand 56-58 naar een weinig hoopgevende ruststand van 41 - 26
Door deze overwinning staat MPC Capitals, door de fans het liefst Donar genoemt, in de finale tegen Tulip Den Bosch .
2 Basketbal steden, geen supporters via de speakers, veel gedis, geen 'lieverds' en goede spelers beloven een waar spectakel.
Zowel uit als thuis.

Volgen nog meer mensen dit ?
* Bloodzone aanhanger van Donar !! Kampioenen

Links:
Verslag Radio/TV noord: http://www.rtvnoord.nl/asp-rtvn/indexs.asp?pag_id=39000
Website MPC Capitals: http://www.donar.nl
Website Demon Astronauts: http://www.astronauts.nl/
De massa vertoont het gedrag van lemmingen.
  donderdag 13 mei 2004 @ 22:26:54 #2
30919 mitt
Michael Corleone
pi_19110159
even de titel wat duidelijker gemaakt hoor
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  donderdag 13 mei 2004 @ 23:45:37 #3
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_19112145
Zo eerst even mijn complimenten aan de topicstarter voor het openen van het topic, en dan met name vanwege het feit dat er eindelijk een topic over het basketbal in Nederland is en compliment twee is vanwege zijn support aan de beste basketbal club van Nederland Donar aka MPC Capitals!
Ik zat er ook al aan te denken om een topic over dit onderwerp te openen, maar dat is nu niet meer nodig.
Om eerlijk te zijn had ik voorheen niet onwijs veel met het basketbal, ik had meer met het voetballen. Maar na het bezoek aan de wedstrijd MPC Capitals - EiffelTowers ben ik echt helemaal fan geworden, de sfeer is zo onwijs gaaf dat valt gewoon niet uit te leggen. Ik kijk nu ook heel anders naar het spel, ik vind het veel leuker geworden want voor die wedstrijd was mijn interesse minder groot.

Na deze wedstrijd ben ik nog naar alle thuis playoff wedstrijden geweest (Omniworld en Demon) en jah vandaag wilde ik wel gaan, en ik zal eerlijk zijn ik zat na het horen van de uitslag echt met tranen in mijn ogen! de wedstrijd volgen via Radio Noord was een hel, met name de laatste 30 seconden met de stand 56 - 56 en twee vrije worpen voor Valmo Kriisa waren erg zwaar.

Anyway ik ben er uiteraard zaterdag en de rest van de wedstrijden weer bij, wil eigenlijk ook een paar uitwedstrijden bijwonen (heb de smaak goed te pakken ) en ik hoop jullie te zien in de Martiniplaza, de sfeer zal nog heftiger worden dan dinsdag toen er al 4300 man aanwezig waren!

Vind het wel een groot nadeel dat Den Bosch een langere rust periode heeft gehad en dat een boel spelers van de Capitals niet meer okselfris zijn, Travis Reed is niet meer 100% (niets van gemerkt vandaag ) Valmo Kriisa heeft/had een pols blessure, Buchanan heeft iets met zijn achillespees meende ik en ga zo maar door.
Ik ben erg benieuwd hoe de wedstrijd zaterdag gaat verlopen, de Capitals hebben het thuis voordeel en het publiek!
quote:
2 Basketbal steden, geen supporters via de speakers, veel gedis, geen 'lieverds' en goede spelers beloven een waar spectakel.
Gewoon allemaal komen, het gaat echt een onwijs spektakel worden!! de sfeer is super en het onderlinge respect voor de tegenstander is prachtig! het was vandaag zelfs zo dat Capitals supporters de spelers van Demon gingen troosten, ik bedoel maar.

Nou misschien tot zaterdag en ik ben zeer benieuwd hoe het gaat aflopen, i.i.g. zijn die cassettebandjes niet meer nodig want dat heeft het Den Bosch en Capitals publiek niet nodig.

" Sta op als je voor Donar bent! "
pi_19112164
Wordt gekkenhuis zaterdag in Martiniplaza. Er zijn maar 4300 plaatsen als ik me niet vergis. Dat wordt dus vroeg op staan morgen.

Hans>Het is gewoon Donar hoor, skip that Capitals
Hoeveel publiek trekt Den Bosch?
  donderdag 13 mei 2004 @ 23:57:05 #5
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_19112412
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 23:46 schreef Cruoninga het volgende:
Wordt gekkenhuis zaterdag in Martiniplaza. Er zijn maar 4300 plaatsen als ik me niet vergis. Dat wordt dus vroeg op staan morgen.

Hans>Het is gewoon Donar hoor, skip that Capitals
Hoeveel publiek trekt Den Bosch?
Nou nog meer er kunnen 4500 man in, al heb ik daar echt mijn twijfels bij want ik weet niet of je er dinsdag bij was maar toen waren er 4300 man en toen zat het volgens mij al echt vol dus waar ze die 200 man dan willen stoppen
De dondergod had het over een evt. groot scherm naast de zaal en dat zou betekenen dat er 8000 supporters erin kunnen, maar je moet er snel bij zijn want de kaartverkoop zal hard gaan!

Donar klinkt wel beter.

Den Bosch is ook aardig groot, volgens mij kunnen in die sporthal ook iets van 3000 man, wilde gok hoor maar het zijn er aardig wat.
Ik had dinsdag nog wat pics gemaakt maar die waren niet goed gelukt, ik zag Roy Beukenkamp ook weer lopen en Ron Jans zal er vast ook wel hebben rondgelopen.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 00:06:12 #6
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_19112628
Dinsdag was ik er niet, maar de donderdag er voor wel. Dat was toen ookal een behoorlijk gekkenhuis met 4260 man. Dat er bij Den Bosch 3000 inkunnen zegt nog niet dat die er ook zitten. In Amsterdam passen er ook ongeveer zoveel in toch? Daar zaten er vanavond zo'n 1200 waarvan ongeveer de helft uit Groningen. Jij gaat ook zaterdag?
  vrijdag 14 mei 2004 @ 07:14:23 #7
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_19115097
Was gisteren in Amsterdam. Helemaal te gek. Nog schor.

Kan niet wachten op de wedstrijd van morgen maar de jongens moeten rusten.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  vrijdag 14 mei 2004 @ 07:18:51 #8
30220 Barca
pi_19115112
Tja ... het bandje met "defence" van Amsterdam is nou niet echt gezellig maar verder alle respect: gastvrijheid was, ondanks slechte vooruitzichten, prima. Het waren mooie wedstrijden waarin volop werd geknokt.
pi_19117479
Den Bosch kon volgens mij ook nog in de brabant hallen +12.000 ofzo
Als in de Martini Plaza ook nog wat extra plek wordt gecreerd, dan komt dat echt wel vol.
Maareuh snel erbij zijn. De thuiswedstrijd tegen Demon had ik net het laatste kaartje, en ik was er om 18.15.
Nu ga ik dus wel ff bestellen.
En Cruoninga, Den Bosch heeft na Groningen het meeste aantal supporters.
Geschiedenis herhaald zichzelf, 1982 anyone ?

* Bloodzone staat op voor Donar
  vrijdag 14 mei 2004 @ 13:01:00 #10
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_19121876
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 00:06 schreef Cruoninga het volgende:
Dinsdag was ik er niet, maar de donderdag er voor wel. Dat was toen ookal een behoorlijk gekkenhuis met 4260 man. Dat er bij Den Bosch 3000 inkunnen zegt nog niet dat die er ook zitten. In Amsterdam passen er ook ongeveer zoveel in toch? Daar zaten er vanavond zo'n 1200 waarvan ongeveer de helft uit Groningen. Jij gaat ook zaterdag?
Ik verwacht toch wel wat meer Den Bosch supporters, hun aanhang is ook best wel groot en trouw.
Zaterdag ben ik er zeker bij! de kaartjes zijn binnen, om 10:00 ging de receptie open bij de Martiniplaza en toen was het daar al aardig druk dus die 4500 zullen wel gehaald worden. Ik vrees alleen wel dat ik er onwijs vroeg heen moet gaan, dinsdag was ik er om 18:30 en toen zat het al behoorlijk vol. (was al geen plek meer op de lage tribune achter de basket )
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 07:18 schreef Barca het volgende:
Tja ... het bandje met "defence" van Amsterdam is nou niet echt gezellig maar verder alle respect: gastvrijheid was, ondanks slechte vooruitzichten, prima. Het waren mooie wedstrijden waarin volop werd geknokt.
Zeker alle respect voor de supporters van Demon! en het waren zeker weten mooie wedstrijden. Nog één dag en dan gaat het weer stormen! ik hoop maar dat de spelers van Donar uitgerust zijn en dat er niet nog meer blessures zijn bijgekomen want ik vrees dat het wel een nadeel voor Donar is dat Den Bosch een langere rustperiode heeft gehad.
quote:
Stormloop op toegangskaarten

Nadat gisteravond bekend werd dat MPC Capitals de tegenstander van Tulip Den Bosch is in de finale van de play-offs 2003-2004, is er een ware stormloop op de kaartjes ontstaan.

Het begon al vlak na de wedstrijd, toen tientallen belangstellenden kaartjes bestelden via internet. Deze trend trok zich door en in de loop van vrijdagochtend was de organisatie genoodzaakt de internetverkoop te stoppen door de enorme vraag. Ook bij alle voorverkoopadressen stonden mensen in de rij om een kaartje te bemachtigen. De wedstrijd van morgenavond zal dus worden gespeeld in een bomvol Martiniplaza.

[ Bericht 11% gewijzigd door -Hans- op 14-05-2004 13:35:11 ]
  vrijdag 14 mei 2004 @ 13:44:11 #11
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_19122874
Ik heb mijn kaart voor morgen binnen. Om 10 uur gehaald bij de kiosk op de Grote Markt. Volgens de verkoper gingen ze toen al als warme broodjes over de toonbank en ik heb ook inmiddels ergens gelezen dat de volwassen kaarten daar dan ookal zijn uitverkocht.
quote:
Welke supporter heeft het shirt van Travis Reed
Je brengt ons in grote problemen !
We beschikken momenteel slechts over één geschikt wedstrijdtenue dus Travis Reed kan niet spelen als hij zijn shirt niet heeft.
Als je weet wie het shirt heeft of heb je deze in je enthousiasme meegenomen neem contact op met het managementbureau zodat wij verder kunnen in de finale! info@mpccapitals.nl of 050-3603895
BRON : www.donar.nl
Inmiddels schijnt die trouwens weer terecht te zijn , wel opvallend dat ze maar 1 exemplaar hebben...
pi_19128762
Idd vreemd :p
En dat met zoveel publiek...kunnen ze toch wel 2e laten maken :S
Maar ja daar gaat het nu niet om....eerst nog een kaartje voor morgen zien te regelen
  vrijdag 14 mei 2004 @ 22:01:14 #13
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_19135458
uuuhhm ik ben niet echt blij met de manier waarop de verkoop van kaarten voor de volgende wedstrijden gaat verlopen.
quote:
De belangstelling voor de kaarten zijn overweldigend en het is duidelijk dat Martiniplaza te klein is. MPC Capitals heeft het volgende beleid:

Voor de thuiswedstrijd van donderdag 20 mei zijn maandag 17 mei (12.00 - 14.00 uur) zijn de bestelde internetkaarten af te halen bij Martiniplaza.
<knip>
Vanaf dinsdag 12.00 uur tot 17.00 uur is de voorverkoop voor de overige liefhebbers bij de MPC Capitals kassa in Martiniplaza. (er is vanaf heden geen internet voorverkoop meer)
Dus de kaart verkoop is alleen op dinsdag en dan tot 17:00 nou dat gaat een drukke dag worden.
Wel verdomd klote dat voor de wedstrijd van donderdag de verkoop pas dinsdag start en ook het tijdstip is klote want reken maar dat je dan erg lang kan gaan wachten want de kaarten zijn alleen nog maar verkrijgbaar via Martiniplaza en helaas niet meer via de andere bekende verkooppunten.
quote:
Voor de uitwedstrijd van dinsdag 18 mei zijn slechts 180 kaarten beschikbaar. Deze kaarten zijn in eerste instantie voor seizoenkaarthouders (nr vermelden !), Vikingleden en BBC leden. Deelnemers kunnen zich voor maandag 12.00 uur aanmelden via email
Dat moet een typo zijn 180 kaarten, wat belachelijk weinig.

Trouwens Tv Noord had wel mooie beelden van de wedstrijd van gisteren, maar ook van de training van vandaag.

[ Bericht 1% gewijzigd door -Hans- op 14-05-2004 22:29:51 ]
  vrijdag 14 mei 2004 @ 23:36:40 #14
30220 Barca
pi_19138034
Niet alleen respect voor de supporters van Astronauts maar ook voor de spelers. Ja, ook het trio Bennes, Lieverst en Spinks.
  zaterdag 15 mei 2004 @ 16:01:19 #15
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_19148093
Een interview met beide coaches staat hieronder:

Interview Ton Boot
Interview Toon van Helfteren

Vandaar ga ik lekker op tijd weg (18:00) en dan hoop ik er rond 18:20 te zijn, ik hoop dat ik dan op tijd ben om plaats te nemen op de tribune achter de basket en anders maar de hoofdtribune wat ook wel een mooie plek is.
Ik ben zeer benieuwd hoe het vanavond gaat verlopen want gezien de uitslagen tijdens de competitie maakt Donar zeker wel een kans maar jah er zit nogal een verschil tussen een beker of eredivisie wedstrijd en daarnaast lijkt de selectie van Den Bosch fitter te zijn maar goed we zien het vanavond wel!
  zaterdag 15 mei 2004 @ 21:54:36 #16
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_19157006
YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS en de eerste is binnen !!!!!!!!!!!!!!!!!

Kampioenen olé olé

Damn dat ging relatief simpel zeg, maar goed we moeten oppassen voor al teveel optimisme want de weg is nog lang.
Ik zat op de hoofdtribune precies in het midden en dan t.h.v. dat lichtkanon met het MPC Capitals logo. Sfeer ging op zich wel, al vond ik de sfeer dinsdag iets beter. Een paar keer probeerden wij de wave in te zetten maar dat werd niet echt goed opgepakt.

Wij zijn supporters van oohhh MPC !!!!!
  zaterdag 15 mei 2004 @ 22:32:54 #17
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_19158184
1-0! Mooi dus.

Wat foto's van vanavond. De kwaliteit is helaas nogal beroerd.

Martiniplaza

Martiniplaza

Martiniplaza

Sterretjes vlak voor aanvang

Sterretjes vlak voor aanvang

Wedstrijd moment

Sfeer in Martiniplaza

Feest na de overwinning.
  zaterdag 15 mei 2004 @ 22:34:14 #18
30220 Barca
pi_19158227
Ik ben supporter van DONAR!! F*ck de sponsornaam! Blij dat we met 68 - 54 hebben gewonnen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Barca op 15-05-2004 22:47:03 ]
  zaterdag 15 mei 2004 @ 22:36:08 #19
30220 Barca
pi_19158296
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 22:32 schreef Cruoninga het volgende:
1-0! Mooi dus.

Ach ... dat je foto's plaatst is al leuk!
  zaterdag 15 mei 2004 @ 22:54:12 #20
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_19158880
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 22:32 schreef Cruoninga het volgende:
1-0! Mooi dus.

Feest na de overwinning.
Geweldige pics man! cam heb ik maar thuis gelaten want de vorige keer had ik hem bij mij maar toen had ik geen pics genomen.
De Sterretjes vlak voor aanvang zag er vet, we will rock you was mij ook een hoogtepunt.

Op een gegeven moment maakte het publiek zoveel herrie dat de cheerleaders de muziek niet konden horen, je zag ze toen duidelijk wat improviseren.

Voor de volgende thuis wedstrijd zijn de kaarten verkrijgbaar vanaf dinsdag 12.00 uur tot 17.00 uur bij de Martiniplaza.
quote:
Blij dat we met 68 - 54 hebben gewonnen
En daar gaat het om!
quote:
Eerste klap voor Capitals tegen onmachtig Tulip

Tulip Den Bosch is er in de eerste finalewedstrijd in de Play-Offs om de nationale basketbaltitel in Groningen tegen MPC Capitals niet aan te pas gekomen. In een met 5000 toeschouwers volgestampt Martiniplaza verloren de Bosschenaren met 68-54 (rust 41-26) van een vooral defensief en qua vechtlust geweldig spelend MPC Capitals. Op de grote overwinning viel helemaal niks af te dingen.

<knip>
Wedstrijd verslag Den Bosch site, http://www.inter-iq.nl/ebbc/content.html
uuhhm de Donar site kan de drukte niet meer aan, lees hij is gecrashed.

[ Bericht 27% gewijzigd door -Hans- op 15-05-2004 23:21:29 ]
pi_19160136
Cruoninga: mag ik je foto's gebruiken voor www.donarbasketbal.com?
  zondag 16 mei 2004 @ 00:20:12 #22
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_19161929
Donar> Dat mag uiteraard. En ik ben trouwens niet Harris' alter ego

[ Bericht 68% gewijzigd door Cruoninga op 16-05-2004 00:32:35 ]
pi_19162572
w00t de topic starter is terug van een after party en ole wat een wedstrijd
Wel voorspelbaar de laatste kwart, maar ja......iedereen zong gewoon door toen Den Bosch 2 keer op het eind scoorde...wat deerde het ons ook.

Op het laatst nog net een kaartje kunnen krijgen via internet.
En bedankt voor de pics
pi_19162774
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 23:45 schreef -Hans- het volgende:

[eigenlijk voetbalfan, sinds kort fanatieke basketbal-supporter, enz.]
Hé, dat klinkt bekend!

Bij mij klopt eigenlijk letterlijk álles aan je verhaal, alleen geldt het dan voor EBBC uiteraard! Ben de laatste twee halve finales wezen kijken in de Maaspoort, met twee (vooral de laatste) keer een top-sfeertje. Ook dinsdag ben ik weer van de partij als ik aan kaartjes kan komen (brandweer heeft de capaciteit ineens teruggebracht naar 3.300 ).

Website EBBC: http://www.ebbc.nl/ebbc03/index.html
Meldt je ook eens aan voor HomeCourt (nieuwsbrief), echt een aanrader!
  zondag 16 mei 2004 @ 02:06:38 #25
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_19164144
Gij hier? Eén Bosch kampioenschap lijkt me meer dan genoeg dit jaar niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')