Regelmatig zie ik hier topics voorbij komen waar Firefox helemaal de hemel in wordt geprezen. Prima niks mis mee, dus ik denk ik ga het ook maar weer is proberen. Gewoon omdat de "leken" hier vaak wordt verteld dat ze dit geweldige stukje software moeten gebruiken.
En inderdaad het leek in eerste instantie best aardig te werken. Dus ik volg vrolijk een linkje wat standaard in de bookmarks wordt gepropt en kom uit op de "themes" site. Een ander themaatje leek me wel aardig want de standaard layout vind ik zo saai. Ja en toen begon de ellende, want je moet eerst je browser opnieuw opstarten alvorens het zaakje van kracht is. Dat is natuurlijk een staaltje slecht programmeren, maar daar kan ik nog wel overheen komen. Maar jij, dan start je een foutmelding, en heb je enkel een groot grijs vlak voor je neus.
Maar goed, je hebt het toch net geinstalleerd dus je denkt ik verwijder het zootje wel even, en installeer het opnieuw. Maar helaas ook deze aanpak werkt niet. Want als je firefox verwijderd haalt hij niet alles weg, nee hij is zo vriendelijk om je "persoonlijke bestanden" nog even te behouden. Kom op makers, weg is weg, en zo niet, dan wil ik er toch minstens een vraag over gesteld krijgen.
Afijn je moet dus handmatig (en dus voor een leek meer dan een dag taak) die corrupte zooi verwijderen uit je verborgen gebruikers mappen. Alleen hier om zou ik dus firefox voor de leek afraden, en zeker als alternatief wat vaak door de "fans" geroepen wordt.
Het is leuk speelgoed voor de fanatiekelingen maar als serieuze browser kun je maar beter iets anders kiezen. Zo dat wilde ik even kwijt