abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19464657
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 08:51 schreef Roönaän het volgende:
Heb je die categorynamen zelf verzonnen?
En waarom loopt je 2e kolom niet recht naar beneden?
Omdat de 'layout' niet recht is, er komt daar rechtsboven in een banner, als ik die 2 andere naar links had geschoven, was er teveel leeg plek tussen de 2e en 3e kolom.

/edit
Die kolommen zijn vast eerder ook op andere websites gebruikt, het is een standaard die namen.
ne okuyon, bokmu var?
  vrijdag 28 mei 2004 @ 08:55:56 #102
11753 Roonaan
Strictly
pi_19464670
maar dan is er toch gewoon iets mis met je layout als dat het geval is? Dan zou ik in dat bovenste blok anders gewoon gamenews zetten ofzo.
pi_19464683
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 08:55 schreef Roönaän het volgende:
maar dan is er toch gewoon iets mis met je layout als dat het geval is? Dan zou ik in dat bovenste blok anders gewoon gamenews zetten ofzo.
Daar wou ik eigelijk een poll neerzetten, maar dat gaat waarschijnlijk ook veranderen, daarom zit ik hier, voor tips/opmerkingen.
ne okuyon, bokmu var?
  vrijdag 28 mei 2004 @ 13:48:15 #104
59049 Dwork
Ik ben niet lelijk..!
pi_19471281
Ok, mijn site is dan bijna af.
Ik moet de splash veranderen, de content is op een paar dingen af.
- dingen die ik nog moet doen.
- alle htm files w3c complitant maken.(index file is dat wel, maar de include htm niet.)
- en nog een paar andere dingen.

Nu de content er staat vat vinden jullie er nu van?
adres is http://aquadrome.net
www.ukkienet.com Mijn zoontje's website.
www.aquadrome.net Mijn aquarium.
Gratis onzichbare webstatistieken fujindesign.com/stats
pi_19497362
Nog even ter toevoeging over game-nu.nl

Waarop zoekt/kijkt google ? Op inhoud of meta tags ? De index is geheel in php die gegevens ophaalt uit een database, lukt dat ook als google zoekt ?

Dus hoe kan ik eigelijk het beste mijn website promoten ?
ne okuyon, bokmu var?
pi_19522623
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 18:14 schreef saban het volgende:
Nog even ter toevoeging over game-nu.nl

Waarop zoekt/kijkt google ? Op inhoud of meta tags ? De index is geheel in php die gegevens ophaalt uit een database, lukt dat ook als google zoekt ?

Dus hoe kan ik eigelijk het beste mijn website promoten ?
Meta tags worden al een tijdje niet meer door google gebruikt, daar werd teveel mee 'gefraudeert'. Google kijkt gewoon naar de inhoud dus.

Php = serverside scripting, dat betekent dat iedere client gewoon een door de php-parser geparste pagina toegestuurd krijgt. Welke client dat is(IE, mozilla, en de bijvoorbeeld de googlebot) maakt niet uit.

Je zou je website aan kunnen melden bij startpagina-dochters, zie startpagina.nl daarvoor...

Sitecheck:
http://dnorm.matthijs.info, is voor een schildersbedrijf, commentaar aub dus.
Foto's worden nog veranderd, evenals de content.

[ Bericht 2% gewijzigd door DutchBlood op 30-05-2004 23:02:23 ]
  zondag 30 mei 2004 @ 22:54:32 #107
59049 Dwork
Ik ben niet lelijk..!
pi_19523133
snap niet wat die foto's van het gras om de site heen doen..?
Tis toch voor een schilders bedrijf, lijkt nu voor een plantsoen schoonmaak bedrijf..
pi_19523343
quote:
Op zondag 30 mei 2004 22:54 schreef Dwork het volgende:
snap niet wat die foto's van het gras om de site heen doen..?
Tis toch voor een schilders bedrijf, lijkt nu voor een plantsoen schoonmaak bedrijf..
Ow, dat was ik vergeten te vermelden, die foto's moeten nog worden vervangen door 'sfeer-foto's ' van schilders/schilderwerk.

Foto's staan er dus nog nog om het design alvast af te hebben.
pi_19523353
quote:
Op zondag 30 mei 2004 22:34 schreef DutchBlood het volgende:

Sitecheck:
whats the deal met die foto's links? staan een beetje niks te doen, geen toevoeging aan het geheel.

het binnenste gebeuren heeft bij mij overal een horizontale scrollbalk, het gastenboek en de contactpagina ook een verticale.
---
Just one note
Could make me float
Could make me float away
pi_19523593
quote:
Op zondag 30 mei 2004 23:02 schreef E.r.w.i.n het volgende:

[..]

whats the deal met die foto's links? staan een beetje niks te doen, geen toevoeging aan het geheel.

het binnenste gebeuren heeft bij mij overal een horizontale scrollbalk, het gastenboek en de contactpagina ook een verticale.
Welke browser gebruik je, Mozilla? En bij welke resolutie?
Dat gastenboek/contactpagina is de bedoeling iig.
pi_19523711
quote:
Op zondag 30 mei 2004 23:11 schreef DutchBlood het volgende:

[..]

Welke browser gebruik je, Mozilla? En bij welke resolutie?
Dat gastenboek/contactpagina is de bedoeling iig.
Opera 7.23 @ 1280x960
---
Just one note
Could make me float
Could make me float away
pi_19523804
quote:
Op zondag 30 mei 2004 23:15 schreef E.r.w.i.n het volgende:

[..]

Opera 7.23 @ 1280x960
Ok, in IE heeft men er namelijk geen last van, dmv van overflow-y: none, maar dat is weer niet volgens de officiele standaard.

Ik zal eens kijken of ik de content in een table kan gooien.
Zo, tabletje gefixt.

[ Bericht 3% gewijzigd door DutchBlood op 30-05-2004 23:31:26 ]
pi_19536426
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 13:48 schreef Dwork het volgende:

Nu de content er staat vat vinden jullie er nu van?
adres is http://aquadrome.net
- De scriptjes sie je gebruikt om het selecteren van tekst te disablen en de rechtermuisknop is zeer irritant en amateuristisch.
- Je hebt het op een gegeven moment over "Artikels." ipv "Artikelen"
- Er zit een dikke vette beveiligingslek op je pagina doordat je de pagina $aqua laat includen zonder dat je checked wat de waarde daarvan is. Zoek effe op Cross Site Scripting (XSS).
- Bij de uploader staat niet vermeld wat de maximale grootte is. Heb je die upload sowieso een beetje beveiligd?
- Ik zou het kopje onderhoud hernoemen naar Nieuws

Succes ermee!!
  Lieve Belg maandag 31 mei 2004 @ 15:44:02 #114
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_19536549
quote:
Op maandag 31 mei 2004 15:38 schreef schwa78 het volgende:

[..]

- De scriptjes sie je gebruikt om het selecteren van tekst te disablen en de rechtermuisknop is zeer irritant en amateuristisch.
- Er zit een dikke vette beveiligingslek op je pagina doordat je de pagina $aqua laat includen zonder dat je checked wat de waarde daarvan is. Zoek effe op Cross Site Scripting (XSS).
- Bij de uploader staat niet vermeld wat de maximale grootte is. Heb je die upload sowieso een beetje beveiligd?

Succes ermee!!
idd, scriptjes zijn amateuristisch. en FF kan je trouwens makkelijk JS disabelen. en je hebt nog een 'bekijk bron' knop ook, waardoor dit allemaal overbodig wordt

check ook de titel op die pagina:
quote:
<title>Aquadrome
Uw bron van informatie,
aquarium,aqua,aquaria,forum,vis,vissen,filter,eheim,juwel,neon,treta,neonaquarium,aqua,aquaria,forum,vis,vissen,filter,eheim,juwel,neon,treta,neon
tetra,NBAT,co2,zuurstof turf,kienhout,malawi,discus</title>
<meta name="Keywords" content="aquarium,aqua,aquaria,forum,vis,vissen,filter,eheim,juwel,neon,treta,neon
tetra,NBAT,co2,zuurstof turf,kienhout,malawi,discus,cichliden,maanvis aquarium,
aquaria, forum, vis, vissen, filter, eheim, juwel, neon, treta, neontetra, NBAT,
co2, zuurstof, turf, kienhout, malawi, discus, cichliden, maanvis,
aquariumspeciaalzaak, aquariums, tropische aquarium windes, vijvervis,
schildpadden, maanvis, voer, visvoer, vissenvoer, droogvoer, levendvoer,
tubifex, muggenlarven, watervlooien, artemia, krill, plankton, cyclops,
zoutwatervissen, zeewatervissen, anemoonvis, rifwachter, doktersvissen,
aquariumwinkel, juffertjes, koraalduivel, murene, haaien, trekkersvissen,
keizervissen, vlindervissen, goby, pitvissen, dwergkeizer, percula, lagere
dieren, kokerwormen, koralen, levend steen, lederkoraal, spijkerpoliepen,
anemonen, steenkoralen, hersenkoralen, softleder, eheim, juwel, aqua medic,
tetra, osmose, hqi, hql, aquariumpompen, pompen, vijverpompen, vijverartikelen,
aquariumartikelen, aquariumplanten, zeezout, aquariumonderhoud, tl verlichting,
biologisch filter">
Titel veel te lang, en zelfde als keywords meta. Zoekrobots houden bijna geen rekening meer met de meta tags (zeker niet keywords en description)
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  maandag 31 mei 2004 @ 15:53:05 #115
46794 Berkery
Fat bastard
pi_19536774
quote:
Op zondag 30 mei 2004 22:34 schreef DutchBlood het volgende:

Sitecheck:
Foto's worden nog veranderd, evenals de content.
Een gastenboek vind ik niet echt passen op de site van een professioneel bedrijf, op een persoonlijke homepage kan het nog net. Maar het is sowieso erg jaren '90.
No Dukes of Hazzard in the classroom
  maandag 31 mei 2004 @ 17:47:54 #116
59049 Dwork
Ik ben niet lelijk..!
pi_19540065
quote:
Op maandag 31 mei 2004 15:38 schreef schwa78 het volgende:

[..]

Succes ermee!!
Thanx, ja idd een beetje "kinderachtig" maar is wel nodig, het disable script.
Het vissen bestand is allemaal typ werk en wordt vaak gejat/gecopieerd en naar/op een andere website gezet. vandaar.

Thanx, voor de uitleg van $aqua ik weet daar niet alteveel van af vandaar ik ga meteen kijken en zoeken aar xss.

Die upload hoeft eigelijk niet beveiligd te worden, de max upload is geloof ik 2mb omdat sommige nogal grote foto's willen uploaden.

Nieuws naar onderhoud thanx (stom dat dat niet bij me is opgekomen )
  maandag 31 mei 2004 @ 20:00:58 #117
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_19543334
Ik plaats ook maar weer eens een site...

Het gaat om de heer Hendrik Wieland, architect uit Indonesie. Deze meneer doet over de hele wereld aan projectinrichting voor vier en vijfsterren hotels en restaurants, en heeft sinds een paar jaar ook een exclusief restaurant in Drachten. (Werd geopend door de Indonesische expresident.)

Wieland is nu bezig zijn producten ook in Nederland op de markt te brengen, (Alles wat in het restaurant van hem staat heeft hij zelf ontworpen, van servies tot tafels.) dit wil hij gaan doen met het bedrijf "Wieland Design."

De site is gebouwd met behulp van Photoshop en later Golive, al werd Golive later vervangen door Ultraedit en de EditCSS plugin van FireFox, dat werkte toch een tikke secuurder. Er hangt verder een miniCMS achter, maar dat stelt in principe niet zoveel voor, het is niet checkwaardig. Vooral door last minute wijzingen heeft de development wel een aantal maanden geduurt.

Waar het om gaat: http://wielanddesign.nl/
Ik ga naar huis.
pi_19543344
quote:
Op maandag 31 mei 2004 17:47 schreef Dwork het volgende:

[..]

Thanx, ja idd een beetje "kinderachtig" maar is wel nodig, het disable script.
Het vissen bestand is allemaal typ werk en wordt vaak gejat/gecopieerd en naar/op een andere website gezet. vandaar.

Thanx, voor de uitleg van $aqua ik weet daar niet alteveel van af vandaar ik ga meteen kijken en zoeken aar xss.

Die upload hoeft eigelijk niet beveiligd te worden, de max upload is geloof ik 2mb omdat sommige nogal grote foto's willen uploaden.

Nieuws naar onderhoud thanx (stom dat dat niet bij me is opgekomen )
Ik wist ookniet zoveel van XSS... tot ik een mailtje kreeg van een hacker met daarin het wachtwoord en username van mijn database. Gelukkig was hij vrij sportief.

Op http://www.cgisecurity.com/articles/xss-faq.shtml staat meer info hierover.

Iemand die je content wil jatten kan dat ook gewoon doen door de source van je pagina te bekijken. Geloof me, met die scriptjes kom je alleen maar dom over en het stimuleert mensen juist om van je site te jatten.
  maandag 31 mei 2004 @ 20:59:34 #119
59049 Dwork
Ik ben niet lelijk..!
pi_19545186
quote:
Op maandag 31 mei 2004 20:01 schreef schwa78 het volgende:

[..]

Ik wist ookniet zoveel van XSS... tot ik een mailtje kreeg van een hacker met daarin het wachtwoord en username van mijn database. Gelukkig was hij vrij sportief.

Op http://www.cgisecurity.com/articles/xss-faq.shtml staat meer info hierover.

Iemand die je content wil jatten kan dat ook gewoon doen door de source van je pagina te bekijken. Geloof me, met die scriptjes kom je alleen maar dom over en het stimuleert mensen juist om van je site te jatten.
Ik haal het er wel vanaf, thanx was al de hele avond aan het kijken op google over xss
pi_19547828
quote:
Op maandag 31 mei 2004 15:53 schreef Berkery het volgende:

[..]

Een gastenboek vind ik niet echt passen op de site van een professioneel bedrijf, op een persoonlijke homepage kan het nog net. Maar het is sowieso erg jaren '90.
Agreed, maar degene waarvoor ik die site maakt wou dat graag...
pi_19577659
Sitecheck

Graag commentaar op mijn nieuwe website http://www.e-creative.nl
pi_19581849
Schop
  Lieve Belg woensdag 2 juni 2004 @ 13:09:14 #124
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_19586090
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 00:06 schreef flat_erik het volgende:
Sitecheck

zeer schone site flat_erik. Het eerste wat me opviel bij die links vanbovn (in de grijze balk) is dat de link bijna hetzelfde kleur krijgt bj een mouseover.
Voor de rest een zeer coherente layout. En er verspringt niet van alles als je naar een andere pagina gaat.
Mooi logo btw
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 13:01 schreef JOPPI3 het volgende:
Mijn website www.smartphonefreaks.nl
Spijtig dat je logo niet in de header van de site verwerkt is. Verder is het gewoon een site die gebruikt maakt van phpnuke en een theme die op hun site of andere site aangeboden wordt. Voorst is het een schone site en tof onderwerp

------------------------------------------------------------

even ter herhalen voor sommige:
Regels:
  • Het plaatsen van een niet zelf gemaakt forum of site, zoals phpBB, IkonBoard, Cu2, Blogger.com, weblog.com heeft geen nut. Dit heb je zelf geinstalleerd en wordt niet als eigen gemaakte site gezien. Ook niet met een andere layout.
  • Als je je eigen site voor het checken aanbiedt, zorg dan voor wat uitleg over die site. Waar je zelf tevreden over bent en waarover juist niet.
  • Zie ook de rest in de OP

[ Bericht 6% gewijzigd door Jump op 02-06-2004 13:21:05 ]
  • Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
    &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      woensdag 2 juni 2004 @ 13:19:17 #125
    46794 Berkery
    Fat bastard
    pi_19586337
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2004 00:06 schreef flat_erik het volgende:
    Sitecheck

Het design is erg strak, maar wat ik niet begrijp is de enorme header die de helft van de content buiten het venster duwt (op 1024*768 maar niet fullscreen) zodat ik pas op de helft van het scherm kan beginnen met lezen.

No offence overigens, maar ik zie dit steeds vaker, het nieuwe design van dit forum heeft er ook last van.
    No Dukes of Hazzard in the classroom
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')