abonnement Unibet Coolblue
pi_19095988
Ik durf het nu toch aan om te laten zien wat er zo'n beetje aan 'onze' CRX verbouwd is
Graag geen posts zoals "Johnny-bak", want daar zit ik niet echt op te wachten en ik vind het ook nergens op slaan en heb ook geen zin in discussies!
Ga daar maar voor naar het forum van CRX Club Holland

De CRX zoals ie gekocht is:




Na een tijdje (half jaar ongeveer) wilden we toch wel wat aan de CRX verbouwen.
Eenmaal rondgekeken wisten we gewoon dat hij een redelijk grote make-over zou krijgen!
Maar eerst moest hij door de keuring heen!
Er waren niet veel dingen mis behalve 1tje dan.
De dorpels waren helemaal verrot en er zaten grote gaten in. Dit is toen gemaakt door een kennis bij mij in de straat. Er zitten nu 'nieuwe' dorpels in en hij is uiteraard hierna goedgekeurd
Het verbouwen kon beginnen!

Eerst moest het roest worden weggewerkt:

Hier hebben we een tijdje mee rond gereden

Toen kwamen de booskijkers:


Aangezien de voorbumper en de sideskirts onderweg waren hadden we al een afspraak gemaakt bij een spuiter (dom achteraf)
Want tja.. de voorbumper en sideskirts pasten voor geen meter.
De voorbumper was 4-5 cm te breed en de sideskirts was bij de een te lang en bij de een te kort en de deuren gingen niet meer open.
De spuiter zei dat we later nog wel een keer terug mochten komen om de rest te laten spuiten.
De auto werd parelmoer zwart met een paars tintje erin (dus zwart in het donker en paars in fel licht)



Toen hebben we ook meteen de raamband erop laten plakken bij Spider-design.
En nadat de auto was overgespoten hebben we een paar mensen van CCH gevraagd of ze ons niet wilden helpen met de sideskirts en voorbumper.
De voorbumper kregen ze er wel op maar er zit wel een spanning op waardoor het kan gaan scheuren.
De sideskirts gingen ze niet eens aan beginnen want dat was 3x niks.





We hebben tussendoor ook een nieuwe chip gekocht waarbij je de ecu kan aflezen op je laptop
Dus je sluit je laptop dan aan op de auto.



Maarja, de sideskirts..
Iemand op het CCH forum bood ons aan om ze passend te maken.
Dus wij naar België toe de skirts brengen.
En we kregen ze terug, maar ze pasten nog steeds niet (weg 100 euro)
Hij bood nog wel aan om ze nog een keer te maken (want ze passen wel op zijn crx, maar niet op dei van ons! raar!)
Maar wij hadden geen zin om wéér naar België te rijden...
Het onderwerp sideskirts lag dus even stil..

Wij wilden eigenlijk ook een swap doen omdat deze motor nogal olie verbruikte.
Er ligt dus ook een ander blok klaar, een a9.
Meteen hebben we er leren VTEC stoelen bij gekocht waarvan 1 er niet helemaal goed meer uitzag, maar die is inmiddels alweer gemaakt

Op een gegeven moment zagen we dat de raamband los begon te laten, dus hebben we bij spider design een nieuwe gekregen.
Wij met de CRX er naar toe..
En op de terug weg... tja.. botsing
We zaten in een soort file die net op gang aan het komen was en achter ons zat een Opel astra al de hele tijd te bumperkleven en dergelijke.
En ineens begonnen ze voor ons te remmen.
Dus wij volop de rem achter ons volop de rem, maar achter ons was de Opel te laat en knalde bovenop ons.
Hij had een deukje in zijn nummerplaat en wij hadden een flinke deuk in de auto.
De auto is een stuk in elkaar geschoten en is dus krom.
Op deze foto kan je ook zien dat de naad ineens kleiner is:



En ook de achterkant zit flink in elkaar. De bumper is kapot, 1 achterlicht is kapot, er zit een deuk in de zijkant van de auto, de uitlaat is ongelofelijk scheef en de achterkant is helemaal naar binnen gevouwen.
Op de foto ziet het er niet eens zo erg uit als dat je het zonder bumper hebt gezien.



Momenteel staat hij dus bij de schadehersteller en wordt alles weer gemaakt.
Zelfs meer dan dat eigenlijk de bedoeling was.
De sideskirts worden namelijk passend gemaakt en alles wordt opnieuw gespoten (behalve het dak) omdat de schadehersteller dit het makkelijkst vond
Als het goed is hebben we hem zaterdagmorgen terug! Ik kan niet wachten!
En ik hou jullie op de hoogte
pi_19096096
Netjes!! Ik ben echt CRX verslaafd!
  donderdag 13 mei 2004 @ 12:07:14 #3
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_19096174
Sjonniebak

Ik denk dat het uiteindelijk wel gaaf wordt. Ik vind het best een leuk type auto.
Persoonlijk vind ik het jammer dat die grote booskijker erop zit. De normale voorkant vind ik iets mooier.

Hoe gaan jullie dat doen met de lak? wordt de auto nogmaals overgespoten dan?
pi_19096230
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 12:07 schreef Tjabbo het volgende:
Sjonniebak

Ik denk dat het uiteindelijk wel gaaf wordt. Ik vind het best een leuk type auto.
Persoonlijk vind ik het jammer dat die grote booskijker erop zit. De normale voorkant vind ik iets mooier.

Hoe gaan jullie dat doen met de lak? wordt de auto nogmaals overgespoten dan?
Hij wordt nog een keer overgespoten ja
Omdat de zijlijsten en de sideskirts moeten worden gespoten deed hij meteen de hele zijkant.
Omdat de (vergeten te zeggen) ANDERE achterbumper ook moet worden overgespoten wordt meteen de hele achterkant gespoten..
Omdat de voorbumper moet worden overgespoten doet hij meteen de hele voorkant.
Zo krijg je teminste ook geen kleurverschil, maar als het goed is wordt het wel dezelfde kleur
pi_19096331
Voor zover mijn mening interessant is, had ik de CRX gelaten als op de 1e 2 foto's, en alleen de spoiler en de sticker eraf gehaald. De TSW's laten zitten, want dat staat wel oke. Dan heb je naar mijn mening een mooie (en best speciale, want redelijk standaard) CRX.
  donderdag 13 mei 2004 @ 12:12:57 #6
6002 Eek
 houdt van autorijden
pi_19096337
Tjeez, wat een ellende met de Astra. Schiet natuurlijk niet op zo. Wel beter dat eindelijk de skirts erop kunnen. Lijkt me zwaar frustrerend als je die dingen thuis hebt liggen, met de wetenschap dat ze niet helemaal passen.

Hoe dan ook: stoere bak Hopelijk dat de schadehersteller zijn werk een beetje goed doet.
Verbod op radardetectors..?? Fascisme zeg ik je...
pi_19096427
Die motorklep vind ik ECHT zonde... voor de rest best leuke auto.. alhoewel ik het uiterlijk van de auto zelf standaard zou laten en van dat geld (+ een beetje meer ) er een 2JZ-GTE in zou hangen
pi_19096455
Ik zie nu opeens dat er nog zo'n mooie parelmoerlak CRX staat
pi_19096480
Er zitten trouwens dezelfde velgen op alleen dan 17" (geruild)

pi_19096503
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 12:18 schreef BMWM3 het volgende:
Ik zie nu opeens dat er nog zo'n mooie parelmoerlak CRX staat
dat is de kauwgomballen CRX van Jupke/Jurgen.
  donderdag 13 mei 2004 @ 12:20:26 #11
50639 Visie
SAAB 9-3 AERO
pi_19096513
ongeveer de meest onveilige auto die je kan kopen zie www.crashtest.com
pi_19096556
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 12:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Die motorklep vind ik ECHT zonde... voor de rest best leuke auto.. alhoewel ik het uiterlijk van de auto zelf standaard zou laten en van dat geld (+ een beetje meer ) er een 2JZ-GTE in zou hangen
Ik vind de motorkap juist net zo leuk
pi_19096574
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 12:22 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Ik vind de motorkap juist net zo leuk
sjonnie(anita) smaak hè
pi_19096576
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 12:20 schreef Visie het volgende:
ongeveer de meest onveilige auto die je kan kopen zie www.crashtest.com
Ach ja, als je er normaal in rijdt heb je niet zoveel kans op een ongeluk
pi_19096581
Ik vond hem eigenlijk ook mooier voor de booskijkers. De booskijkers komen net niet helemaal lekker over, het pat niet echt bij de motorkap, komt een beetje er-op-geplakt over. Verder issie best netjes voor een crx, al zal zoiets nooit mijn favo auto kunnen worden.

dat andere blok? is dat sterker dan wat er nu in ligt? iets van specs? ben je nog meer met het kloppend hart van plan?

Overigens de velgen zijn erg netjes

[ Bericht 5% gewijzigd door Delnooz op 13-05-2004 12:24:47 (toevoeging) ]
pi_19096583
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 12:23 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

sjonnie(anita) smaak hè
foei.
pi_19096597
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 12:23 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

foei.
Laat ze maar lullen ..

Je CRX ziet er netjes uit Wil wel is erin rijden
  donderdag 13 mei 2004 @ 12:25:30 #18
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_19096620
toet toet wel leuk, bij ons rijdt geloof ik zon kauwgomballe crx rond ofzo (of andere autoding). Kvind het er echt niet uit zien (groen met paars en weet ik veel wat), maar bij dees is het wel mooi denk ik
  donderdag 13 mei 2004 @ 12:26:22 #19
75426 Romek
spreek je uit als ROMMEK
pi_19096630
Heeft ook TSW 17" onder zijn reeds verkochte CRX gehad......
Eet nooit gele sneeuw!!
Didier klinkt als Dj
  donderdag 13 mei 2004 @ 12:27:40 #20
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_19096653
btw ik vind die voorspoiler niet zo
pi_19096666
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 12:24 schreef BMWM3 het volgende:

[..]

Laat ze maar lullen ..

Je CRX ziet er netjes uit Wil wel is erin rijden
Hij is meer van me vriend hoor
pi_19096680
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 12:23 schreef Delnooz het volgende:
Ik vond hem eigenlijk ook mooier voor de booskijkers. De booskijkers komen net niet helemaal lekker over, het pat niet echt bij de motorkap, komt een beetje er-op-geplakt over. Verder issie best netjes voor een crx, al zal zoiets nooit mijn favo auto kunnen worden.

dat andere blok? is dat sterker dan wat er nu in ligt? iets van specs? ben je nog meer met het kloppend hart van plan?

Overigens de velgen zijn erg netjes
Ik weet eigenlijk helemaal niks van dat blok, ik zal me vriend eens vragen of ie zich wil aanmelden ofzo

De velgen zijn trouwens helemaal niet netjes Gaten en deuken in..
Maar me vader zal er wat aan gaan doen als de auto klaar is enzo
pi_19096707
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 12:29 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Ik weet eigenlijk helemaal niks van dat blok, ik zal me vriend eens vragen of ie zich wil aanmelden ofzo

De velgen zijn trouwens helemaal niet netjes Gaten en deuken in..
Maar me vader zal er wat aan gaan doen als de auto klaar is enzo
Ik ken iemand die heeft dezelfde velgen als jullie... Maar dan Blackchroom Echt super uit. Kosste 300¤ met het spuiten en rechtmaken van de velgen!
  donderdag 13 mei 2004 @ 12:30:04 #24
6002 Eek
 houdt van autorijden
pi_19096708
Trouwens, ff een vraagje:

HOE sluit je de laptop aan op je auto. Ik bedoel, zit er op de ecu een interface met com of usb kabeltje? Of gebruik je de standaardstekker van de Honda zelf, die monteurs ook gebruiken?
Verbod op radardetectors..?? Fascisme zeg ik je...
pi_19096721
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 12:25 schreef Fugie het volgende:
toet toet wel leuk, bij ons rijdt geloof ik zon kauwgomballe crx rond ofzo (of andere autoding). Kvind het er echt niet uit zien (groen met paars en weet ik veel wat), maar bij dees is het wel mooi denk ik
Zo erg is het bij deze niet hoor
Je ziet maar een klein beetje paars als hij in het licht staat.. een soort wazige gloed ofzo
Hij is voornamelijk zwart.. hier een fotootje als voorbeeldje van het paars

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')