Eiwit + vet, naast de melksuikers...quote:Op woensdag 12 mei 2004 19:33 schreef JeOma het volgende:
0?
dus je krijgt helemaal geen energie van water?
ik verbaasde me er al over dat er in halfvolle melk bijna 50 kcal zit eigenlijk... da's per 100 ml, dus een normale beker melk is al 200 kcal! Ik let er nu met fitness vrij sterk op, maar als ik 20 minuten stevig (170W, flink tempo) doorfiets op zo'n hometrainer zit ik nog niet eens aan de 200 kcal. Da's 1 fucking beker melk!
Je moet niet zo op al die cijfertjes letten als je wil afvallen/fit worden. Werkt alleen deprimerend, en dat werkt weer slecht op je resultaat.quote:Op woensdag 12 mei 2004 19:33 schreef JeOma het volgende:
0?
ik verbaasde me er al over dat er in halfvolle melk bijna 50 kcal zit eigenlijk... da's per 100 ml, dus een normale beker melk is al 200 kcal! Ik let er nu met fitness vrij sterk op, maar als ik 20 minuten stevig (170W, flink tempo) doorfiets op zo'n hometrainer zit ik nog niet eens aan de 200 kcal. Da's 1 fucking beker melk!
je moest eens weten wat het menselijk lichaam met al die calorietjes doet. hoeveel energie denk je dat het kost om je hart te laten kloppen, je rug recht te houden, je lichaamstemperatuur op peil te houden en je hersenen te laten werken? veel meer als die 200. en dan hebben we het nog niet eens over andere lichaamsactiviteitenquote:Op woensdag 12 mei 2004 19:33 schreef JeOma het volgende:
0?
Welnee.quote:Op woensdag 12 mei 2004 19:39 schreef ralfie het volgende:
[..]
je moest eens weten wat het menselijk lichaam met al die calorietjes doet. hoeveel energie denk je dat het kost om je hart te laten kloppen, je rug recht te houden, je lichaamstemperatuur op peil te houden en je hersenen te laten werken? veel meer als die 200. en dan hebben we het nog niet eens over andere lichaamsactiviteiten
Ja, en als TS er kernfusie mee doet, dan kan ie ook meteen E=mc2 meepakken.quote:Op donderdag 13 mei 2004 15:00 schreef Solitarias het volgende:
Dat hangt van de temperatuur af. Als je die kent (we kennen de warmtecapiciteit en de massa vh water), dan weet je ook hoeveel energie er in het water behouden zit (E=m*c*T) met T in Kelvin en c in J/kg/graad en m de massa vh water (0.1 kg dus)
Dat zijn flinke bekers... 400 mlquote:Op woensdag 12 mei 2004 19:33 schreef JeOma het volgende:
0?
ik verbaasde me er al over dat er in halfvolle melk bijna 50 kcal zit eigenlijk... da's per 100 ml, dus een normale beker melk is al 200 kcal!
dus jij wil zeggen dat je van warm water sneller dik word dan van koud water?quote:Op donderdag 13 mei 2004 15:00 schreef Solitarias het volgende:
Dat hangt van de temperatuur af. Als je die kent (we kennen de warmtecapiciteit en de massa vh water), dan weet je ook hoeveel energie er in het water behouden zit (E=m*c*T) met T in Kelvin en c in J/kg/graad en m de massa vh water (0.1 kg dus)
Lol sommige mensen drinken juist warm water om af te vallen..quote:Op vrijdag 14 mei 2004 00:12 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
dus jij wil zeggen dat je van warm water sneller dik word dan van koud water?
't is ook pure bullshit, daar niet van, maar ik vond t wel een leuke theoriequote:Op vrijdag 14 mei 2004 00:16 schreef DeXtOuRiuS het volgende:
[..]
Lol sommige mensen drinken juist warm water om af te vallen..
Koud water toch? Omdat dat warm moet worden gemaakt wat energie kost.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 00:16 schreef DeXtOuRiuS het volgende:
[..]
Lol sommige mensen drinken juist warm water om af te vallen..
Het kost energie om koud water op te warmen naar lichaamstemperatuur.:)quote:Op vrijdag 14 mei 2004 00:12 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
dus jij wil zeggen dat je van warm water sneller dik word dan van koud water?
ja en? aardappels opwarmen kost ook energie.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 00:23 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Het kost energie om koud water op te warmen naar lichaamstemperatuur.:)
MM heeft meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer nodigquote:Op woensdag 12 mei 2004 19:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Welnee.
Het lichaam is juist verbazend efficient. Een gemiddelde man heeft niet meer dan 2000 Kcal/dag nodig. En vrouwen 1500 KCal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |