abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19078094
Ik wist even niet waar ik dit neer kon zetten, maar Het Keldertje leek me weer wat teveel van het goede....

Het gaat om het volgende. In Zwolle is nu twee keer in de Broerenkerk een Le(t)'s Bi Gay feest gehouden. De bewuste kerk staat al jaren leeg en er zijn al allerhande feesten gehouden. Toen twee jaar geleden er voor het eerst een homofeest werd gehouden, spraken velen natuurlijk van hel en verdoemenis, want homo's horen niet in een kerk - laat staan als ze aan het feesten zijn.
Nu is er een speciale zomereditie op een 'geheime' buitenlokatie. Natuurlijk is het zo uit te vissen waar, want vergunningaanvragen worden gepubliceerd in de krant. Buurtbewoners en vissers hebben er nu tegen geprotesteerd, omdat ze denken dat het de natuur schaadt en dat er overlast ontstaat doordat velen 'het' wel buiten zullen gaan doen.
quote:
Grote weerstand tegen homofeest Westerveld
12 Mei 2004 Kabelkrant Zwolle

De Hengelsportvereniging Zwolle vreest voor ernstige overlast van de Let's Bi Gay Spring in juli houden op het natuurterrein bij het Zwolse bos in Westerveld. Maar de hengelsportvereniging, de bewoners en de eigenaars van de boten die daar aangemeerd liggen, zijn daar faliekant tegen.

Het feest zou de natuur ernstig beschadigen en geluidsoverlast veroorzaken. Bovendien wordt gevreesd voor vernielingen en onkuis gedrag in de bosjes van het natuurgebied.

De burgers hebben een petitie gehouden tegen het feest. Verder zijn er verschillende bezwaarschriften ingediend tegen het verlenen van een vergunning aan Borrel Totaal. "Door het vervoer van de zware apparatuur en de honderden feestgangers gaat het natuurterrein aan gort", zegt Zwollenaar Grafhorst namens de hengelsportvereniging. "Zo'n feest hoort niet in de natuur. Ze kunnen het beter vieren op bedrijventerrein Hessenpoort, daar heeft niemand last van ze."

Das toch te zot voor woorden??? Zoooo kinderachtig, bekrompen en hypocriet.
pi_19078227
Gezellig, zo'n feest op een betonnen bedrijventerrein.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  woensdag 12 mei 2004 @ 18:32:00 #3
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_19078363
Dit (overlast, beschadigingen aan natuur, vernielingen, onkuis gedrag ) kan natuurlijk op elk open-air feest gebeuren!! Of ze nou he, ho, of bi zijn, mensen maken nou eenmaal rommel.
Uit het stukje wat je hier plaatst is dus absoluut niet op te maken dat het feest tegengewerkt wordt omdat het homo's en lesbo's betreft. Slechts dat zo'n grootschalig feest in een natuurgebied, de rust van een heleboel dieren verstoort en de omgeving vervuilt, en dat is niet kinderachtig of hypocriet, maar een feit. Er wordt zelfs al een alternatief aangedragen door de tegenstanders, dus mijn steun hebben ze!
power to the people
pi_19078435
Het is geen beschermd natuurgebied, het is een lokatie in de buitenlucht met een heel groot grasveld en aan het water. In mijn ogen is dit puur een 'not in my back yard' kwestie.
  woensdag 12 mei 2004 @ 18:59:20 #5
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_19079081
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 18:34 schreef Waxxer het volgende:
Het is geen beschermd natuurgebied, het is een lokatie in de buitenlucht met een heel groot grasveld en aan het water. In mijn ogen is dit puur een 'not in my back yard' kwestie.
quote:
Bovendien wordt gevreesd voor vernielingen en onkuis gedrag in de bosjes van het natuurgebied.
.

Ook al zou het niet beschermd zijn, natuur is natuur. Punt. Ook in niet-beschermde gebieden, leven dieren, en groeien planten, en natuurlijk hebben die te lijden onder een dusdanig groot feest als dit.
power to the people
pi_19079234
Haha! "De Hengelsportvereniging!". Even een kleine beschrijving van een hoe ik iemand zie die als 'sport' vist:

Dikke man van middelbare leeftijd, werkt op kantoor, hoogtepunt van de afgelopen drie jaar: vis van 50 cm gevangen, getrouwd met een dikke uitgezakte vrouw, kinderen het huis uit, wandelt graag met de hond in het natuurgebied. Het laatste wat hij daar wil tegenkomen zijn twee broek-graaiende homos of twee aanklotende potten. Bah! Seks!

Goed, als dit een ander feest zou zijn geweest zou er ook bezwaar tegen zijn gemaakt. Ik denk dat dit weinig met de geaardheid van de bezoekers heeft te maken.. (begrijp me niet verkeerd, ben zelf lesbisch, maar ik vind dat je niet meteen de conclusie moet trekken dat 'we' aan worden gevallen..)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')