Ik wist even niet waar ik dit neer kon zetten, maar Het Keldertje leek me weer wat teveel van het goede....
Het gaat om het volgende. In Zwolle is nu twee keer in de Broerenkerk een Le(t)'s Bi Gay feest gehouden. De bewuste kerk staat al jaren leeg en er zijn al allerhande feesten gehouden. Toen twee jaar geleden er voor het eerst een homofeest werd gehouden, spraken velen natuurlijk van hel en verdoemenis, want homo's horen niet in een kerk - laat staan als ze aan het feesten zijn.
Nu is er een speciale zomereditie op een 'geheime' buitenlokatie. Natuurlijk is het zo uit te vissen waar, want vergunningaanvragen worden gepubliceerd in de krant. Buurtbewoners en vissers hebben er nu tegen geprotesteerd, omdat ze denken dat het de natuur schaadt en dat er overlast ontstaat doordat velen 'het' wel buiten zullen gaan doen.
quote:
Grote weerstand tegen homofeest Westerveld
12 Mei 2004 Kabelkrant Zwolle
De Hengelsportvereniging Zwolle vreest voor ernstige overlast van de Let's Bi Gay Spring in juli houden op het natuurterrein bij het Zwolse bos in Westerveld. Maar de hengelsportvereniging, de bewoners en de eigenaars van de boten die daar aangemeerd liggen, zijn daar faliekant tegen.
Het feest zou de natuur ernstig beschadigen en geluidsoverlast veroorzaken. Bovendien wordt gevreesd voor vernielingen en onkuis gedrag in de bosjes van het natuurgebied.
De burgers hebben een petitie gehouden tegen het feest. Verder zijn er verschillende bezwaarschriften ingediend tegen het verlenen van een vergunning aan Borrel Totaal. "Door het vervoer van de zware apparatuur en de honderden feestgangers gaat het natuurterrein aan gort", zegt Zwollenaar Grafhorst namens de hengelsportvereniging. "Zo'n feest hoort niet in de natuur. Ze kunnen het beter vieren op bedrijventerrein Hessenpoort, daar heeft niemand last van ze."
![]()
Das toch te zot voor woorden??? Zoooo kinderachtig, bekrompen en hypocriet.