abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19074998
Met een Française had ik het op een gegeven moment over betalingssystemen (we waren toen een beetje afgedwaald van het onderwerp lol). Maar ik zei dat een creditcard niet hetzelfde is als een pinpas, wat volgens haar wel zo was (hier kan je met een creditcard bijvoorbeeld niet pinnen). Maar het verschil echt uitleggen kan ik ook niet ..dus weet iemand wat precies het verschil is? En dan uitgelegd zodat iemand uit Frankrijk het begrijpt (liever niet in het Frans ze kan wonder boven wonder heel goed Engels).
  woensdag 12 mei 2004 @ 16:18:38 #2
46305 succubus
helhoer in het nederlands
pi_19075249
ehm . volgens mij is NL 1 van de weinige landen ter wereld waar deze twee verschillend zijn dus het uitleggen is tamelijk gecompliceerd omdat een buitenlander niet begrijpt wat een PIN-pas is.

vaak is het in het buitenland zo dat je een creditcard bij je rekening kunt aanvragen en hier ook mee kunt 'pinnen' bij een betaalautomaat.
in NL is dat dus gescheiden en bovendien is de regelgeving omtrent creditcards tamelijk streng. (vaak minimumleeftijd of minimumsalaris, vaste baan, etc.)
pi_19075329
In Nederland is het belangrijkste verschil dat je met een creditcard altijd 'credit' hebt en dus altijd betalen kan (rood mag staan). Deze krijgt niet iedereen, de mensen die geen credit verdienen dus niet.
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
  woensdag 12 mei 2004 @ 16:22:04 #4
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_19075356
Pinpas is een 'debet-card'. Je moet het geld al hebben voor je het uitgeeft. Bij een credit-card wordt het bedrag door de uitgevende instantie voorgeschoten en later met je afgerekend. Vaak heb je dan een mogelijkheid voor termijnbetaling, bij een debetcard is dit nooit het geval.

Het is wel degelijk mogelijk om met een creditcard te pinnen, maar daar zitten behoorlijke kosten aan vast.
pi_19075391
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 16:08 schreef TuuT het volgende:
Met een Française had ik het op een gegeven moment over betalingssystemen (we waren toen een beetje afgedwaald van het onderwerp lol).
Vroeg je of je ook kon pinnen?
pi_19075752
Maar ff in het engels, kan je het meteen doorsluizen.

A credit card is connected to a creditaccount from a creditcaompany, like Visa, Mastercard, etc, while a pin card is a bankcard, connected to someone's personal bankaccount. Unlike a creditcard, it has no number with which payments can be made (On the internet for example, you can not use it for creditcard payments) and it can not be used in combination with creditcard slips.
pi_19076840
bedankt iedereen!! Het is me nu wel duidelijk wat het verschil is. Vaag dat Nederland een van de weinige landen is waar het anders is.
pi_19076920
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 17:22 schreef TuuT het volgende:
bedankt iedereen!! Het is me nu wel duidelijk wat het verschil is. Vaag dat Nederland een van de weinige landen is waar het anders is.
T's volgens mij helemaal niet een van de weinige landen waar het anders is, je hebt volgens mij in vrijwel elk land debit en credit kaarten. Een pinpas kan zowel een debit als een credit kaart zijn. Ik kan b.v. met zowel mijn debit als mijn credit kaart pinnen. In dat opzicht hadden jullie dus allebei gelijk. Anders is dat in NL creditkaarten eigenlijk helemaal niet gebruikelijk zijn als regelmatig betaalmiddel.
pi_19076985
Was laatst in Frankrijk, daar kenden ze gewoon bankpassen hoor. Carte Bancaire heet het. Ik Frankrijk hebben die echter geen pincode, dus wat dat betreft lijkt het meer op de creditcard.
  woensdag 12 mei 2004 @ 17:58:42 #10
46305 succubus
helhoer in het nederlands
pi_19077646
De meeste buitenlandse bankkaarten werken idd niet met een pincode zoals wij kennen maar vaak met het traditionele kassabonnetje+handtekening = verificatie.

Gaat alleen niet op voor betaalautomaten.
pi_19078285
in Amerika noemen ze de Pin een ATM card
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')