abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 mei 2004 @ 15:31:12 #1
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_19074103
Het lot wil dat ik een kleine operatie aan mijn hand laat doen binnenkort, helaas is het de vorige keer misgegaan met de littekens tot gevolg (de arts had zich de dag ervoor laten dotteren en had helemaal niet mogen opereren) en dus is mijn vertrouwen een stuk minder geworden in de vaderlandse medische zorg.

Nou vernam ik dat het in Belgie wat beter geregelt zou zijn, maar kan je gewoon een ziekenhuis bellen en een afspraak maken en dezelfde operatie laten doen als in Nederland zonder dat je de verzekeringsmaatschappij erom moet smeken?

Heb zelf geen idee namelijk.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_19074534
Dat ligt aan de verzekeraar. Ik zou eerst de verzekeraar bellen en de lijst van ziekenhuizen opvragen waar het mag. Bovendien moet je ook vragen of de betreffende operatie in het buitenland wordt vergoed. Zolang het ook in Nederland kan geef ik je weinig kans. Er zijn meer chirurgen die het kunnen doen. Dat je een slechte ervaring hebt mee een wil niet zeggen dat ze allemaal zo zijn.
Voer de vrede...
Fok needs you! Cybernations!
Boxxy ain't trollin'
pi_19074540
Ik wil je vertellen dat als je het laat doen, je het niet moet laten doen in Franstalig gebied. Ik heb zelf na een ongeval in Franstalig belgië in een ziekenhuis gelegen. Ze zijn daar niet bereidwillig om Nederlands of Engels te praten en er heerst een vijandige sfeer. Ik verwacht geen discussie hierover, maar geef het alleen mee als geheugensteuntje

Succes
  woensdag 12 mei 2004 @ 15:58:36 #4
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_19074762
in belgie heb je zowiezo minder last van de wachtlijsten, want die hebben ze daar niet. Verder hangt het idd van je verzekeraar af of het uberhaupt kan. Dus die moet je iig even bellen. En ja daar is het beter, want daar schijnen ze langer de tijd te mogen nemen voor een operatie, dus heb je minder kans op littekens en andere ellende.

Succes!
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_19075496
Omdat wij thuis particulier verzekerd zijn is het maybe wat anders, maar bij ons thuis gaan we met alles naar belgië

Goeie ervaringen mee, en nooit problemen met de verzekering, we betalen namelijk gewoon de rekening, en sturen deze door naar de verzekering en deze stort tot nu toe alles gewoon terug.
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  woensdag 12 mei 2004 @ 17:23:04 #6
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_19076861
Vaak is het zo, dat als je persé een operatie oid in het buitenland wilt laten doen, terwijl het hier in Nederland ook kan, je het zelf moet betalen. Maar dit is niet bij alle operaties het geval, dus vraag even na bij je verzekeraar!

Tegenwoordig sluiten ziekenhuizen ook vaak samenwerkingsverbanden met ziekenhuizen in het buitenland (Voorbeeld: AZM in Maastricht werkt samen met het ziekenhuis in Tongeren). Hier kun je dan gewoon naartoe. De reden waarom ze dit doen is om wachtlijsten te verminderen, ze 'delen' hun patiënten dan als het ware.
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_19080391
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 15:50 schreef Bruud het volgende:
Ik wil je vertellen dat als je het laat doen, je het niet moet laten doen in Franstalig gebied. Ik heb zelf na een ongeval in Franstalig belgië in een ziekenhuis gelegen. Ze zijn daar niet bereidwillig om Nederlands of Engels te praten en er heerst een vijandige sfeer. Ik verwacht geen discussie hierover, maar geef het alleen mee als geheugensteuntje

Succes
Mag ik eens vragen in welk ziekenhuis dat was? En hoe uitte zich die "vijandige sfeer"?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')