Het is toch niet waar he!!!
Jeugdige vandalen hebben zondagmiddag het oorlogsmonument aan het Stationsplein in Veenendaal bezoedeld door het moedwillig weghalen van bossen bloemen die bij de jaarlijkse dodenherdenking waren neergelegd.
Nadere inventarisatie leerde dat tenminste twaalf bossen bloemen verdwenen waren, getuige de lege bloemenhouders bij het monument. Ook lagen er zondagmiddag vertrapte bloemen. De verontwaardiging over deze daad is groot. Een inwoonster van Veenendaal was zo verontwaardigd dat zij uit eigener beweging een weggegooide bos zodanig fatsoeneerde teneinde deze weer in een van de houders te plaatsen. Een andere inwoner geeft geprobeerd de daders te achterhalen die op heterdaad betrapt werden. Ze wisten echter te ontkomen. Tijdens hun vlucht gooiden zij de bloemen op straat.
De politie heeft nog geen melding binnen inzake deze wandaad. Wie informatie heeft wordt verzocht dat te melden.
Ik ben benieuwd naar de afkomst van de heren. Ik vermoed zomaar dat het dezelfde gastjes zijn die een paar jaar geleden in het nieuws kwamen omdat ze het Veenendaalse zwembad terroriseerden. En laten dat nou net mijn Turkse buurjochies zijn...