Ik heb ooit een keer in een bed geslapen waar het matras doordat het bed ingezakt was in een V vorm lag. Toen ik hier toch maar in ging slapen werd ik verschrikt wakker omdat ik mn lichaam niet meer kon bewegen, voelde alsof ik geen energie meer had. Verder had ik ook het gevoel dat ik niet ademde en ik moest echt moeite doen om te ademen. Nadat ik ademde voelde ik in mn lichaam (en hersenen) een prikkel dat ik weer zuurstof kreeg. Dit gebeurde die nacht 2 keer omdat ik de 1e keer te moe was om door te hebben wat er aan de hand was.
Gisternacht sliep ik weer op mn rug (normaal in een foetushouding?) en kreeg hetzelfde probleem weer, ik kon niks bewegen. Deze keer, hoe moe ik ook was, schrikte ik niet en probeerde meteen adem te halen, en het voelde weer die prikkeling van zuurstoftoevoer (dit voelde niet onprettig, meer als een verlichting) even later viel ik weer in een andere houding in slaap.
Weet iemand wat dit is en of dit gevaarlijk kan zijn? Ik ben tot nu toe op tijd wakker geworden en lukte het me te ademen...
(Ik kon mn dromen trouwens redelijk herinneren, stond daarin geen doodsangsten uit ofzo, geen nachtmerries etc).
Laatste woorden Voltaire, nadat een priester hem vroeg Satan te verwerpen:
"Nou, nou, mijn beste man, dit is niet het moment om vijanden te maken."
.