abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19067986
Wie van jullie is daar wel eens geweest? En wat waren jullie ervaringen?

Want mijn vader wil er graag heen, maar ik heb echt geen idee hoe ik daar moet komen.
Met het vliegtuig, welk vliegveld? En hoe dan verder? Met de bus of auto? Wat is het makkelijkst.

Ik heb al wat informatie gezocht, je bevind je op 2400 meter hoogte, dus je moet veel water e.d meenemen. Helicopter vlucht vind je in veel reisverslagen terug.

Maar verder heb ik echt geen idee wat ik daar kan verwachten. Is het de moeite waard?

Bedankt alvast
  woensdag 12 mei 2004 @ 11:57:37 #2
93168 Stefan2004
Spider-man 2 30 June
pi_19068582
Schiphol... martin air vliegen echt gigantisch MOOI !! zoow erg !! ja zkeer de moeite waard
  woensdag 12 mei 2004 @ 12:05:52 #3
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_19068810
Las Vegas, vanaf de Strip kun je per helicopter een vlucht maken
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
  woensdag 12 mei 2004 @ 12:07:08 #4
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_19068843
Wij zijn er vorig jaar geweest, dan niet alleen de Grand Canyon gehad maar meer als onderdeel van een rondreis door het zuidwesten van de VS. Je kunt volgens mij het snelst er komen als je landt in Las Vegas of in Phoenix, auto huren en op naar de Grand Canyon.

Verblijf kan dichtbij het park zelf, maar goedkoper op ongeveer een uur rijden in Williams. En vliegen kan met een helicopter boven de canyon, maar als je dezelfde afstand wilt doen als wat met een vliegtuig kan ben je vele malen duurder uit. Wij zijn er met een vliegtuig bovenlangs gevlogen waarbij het vliegtuig dankze zogenaamde "anti-stall" motoren soms leek te zweven.

Eerste blik op de Canyon is iets wat je heel lang bij zal blijven.

Voor wandelingen heb je zeker water en zout nodig, en langere wandelingen liefst met gids. En je kunt het vergeten om in een dag naar beneden en weer naar boven te gaan. Dus overnachten op de bodem.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_19069185
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 12:07 schreef JaapB het volgende:
Wij zijn er vorig jaar geweest, dan niet alleen de Grand Canyon gehad maar meer als onderdeel van een rondreis door het zuidwesten van de VS. Je kunt volgens mij het snelst er komen als je landt in Las Vegas of in Phoenix, auto huren en op naar de Grand Canyon.

Verblijf kan dichtbij het park zelf, maar goedkoper op ongeveer een uur rijden in Williams. En vliegen kan met een helicopter boven de canyon, maar als je dezelfde afstand wilt doen als wat met een vliegtuig kan ben je vele malen duurder uit. Wij zijn er met een vliegtuig bovenlangs gevlogen waarbij het vliegtuig dankze zogenaamde "anti-stall" motoren soms leek te zweven.

Eerste blik op de Canyon is iets wat je heel lang bij zal blijven.

Voor wandelingen heb je zeker water en zout nodig, en langere wandelingen liefst met gids. En je kunt het vergeten om in een dag naar beneden en weer naar boven te gaan. Dus overnachten op de bodem.
hoelang is dat ongeveer rijden, van Las Vegas of phoenix naar de canyon?

die vluchten (heli of vliegtuig) zijn gewoon daar te boeken of is het verstandig alvast hier in ned. te doen?
  woensdag 12 mei 2004 @ 12:27:44 #6
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_19069419
Kan terplekke, maar het is vast goedkoper om het van te voren te doen.
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
  woensdag 12 mei 2004 @ 12:34:21 #7
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_19069586
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 12:19 schreef Dizzee het volgende:

[..]

hoelang is dat ongeveer rijden, van Las Vegas of phoenix naar de canyon?

die vluchten (heli of vliegtuig) zijn gewoon daar te boeken of is het verstandig alvast hier in ned. te doen?
Is een uur of 4 rijden vanuit Las Vegas via de Hooverdam naar GC. Tenzij je ook onderweg nog leuke dingen wilt gaan bekijken.

En vluchten kun je daar ter plekke regelen, kijk in elk geval in Williams bij het VisitorsCentre even in de bakken wat de prijzen zoal zijn. En als je wilt kun je ook in Williams al een vlucht boeken.
pi_19069608
Ik ga met een groepsreis naar Californië deze zomer waar ook een helicoptervlucht over de Grand Canyon bij zit, kan niet wachten
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"
pi_19070042
ik ben er vijf jaar geleden geweest. Was echt gaaf. Wij zaten in las vegas en zijn toen met een klein (iets van 12 persoons) vliegtuigje naar de Grand Canyon gevlogen. En daar hebben we een soort tour gehad van indianen die daar leefden. Heel stoer Het zal alleen wel prijzig geweest zijn maar ja papa betaalde
  woensdag 12 mei 2004 @ 13:01:37 #10
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_19070256
Als je toch in de buurt bent, ga dan zeker ook naar Bryce canyon. Vind ik persoonlijk mooier dan de grand canyon.

http://www.nps.gov/brca/

Info over grand Canyon national parc >>> http://www.nps.gov/grca/index.htm
De mensen zijn gek geworden
  woensdag 12 mei 2004 @ 13:15:17 #11
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_19070632
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 13:01 schreef Da hopman het volgende:
Als je toch in de buurt bent, ga dan zeker ook naar Bryce canyon. Vind ik persoonlijk mooier dan de grand canyon.
[afbeelding]
http://www.nps.gov/brca/

Info over grand Canyon national parc >>> http://www.nps.gov/grca/index.htm
Of Bryce mooier is? Heel anders in elk geval. Minstens even mooi vonden wij Capitol Reef, vooral omdat je daar als het ware ook de bodem van de canyon verkent en dan onder de indruk kunt raken van de grootheid van de bergwanden. Bryce hebben we overigens wel met een helicopter bekeken.

Overigens is een bezoek aan het IMAX theater bij Grand Canyon zeker aan te raden, dan zie je prachtige beelden. Beelden die je helaas door beperkingen op de helicoptervluchten als gevolg van ongevallen nu niet meer zelf mee kunt maken.

[ Bericht 11% gewijzigd door JaapB op 12-05-2004 13:53:31 (Aanvullinkje) ]
pi_19070677
Ik wil me ook zeker ff aansluiten bij Da hopman.. Als je de grand canyon gaat bezoeken zeker ook die bryce canyon meepakken! Beiden zijn inderdaad dingen die je heel lang zullen bijblijven.

En natuurlijk ook de sunset niet missen Maar ja das logisch. Helaas geen helikoptervlucht toen gedaan, dat moet echt mooi zijn! Want van de uitzichtspunten (+ beetje erin natuurlijk) zie je maar een heeel klein deel .
pi_19073664
Denk ook aan het weer. Toen wij er waren was het -20 en hield je het dus niet lang vol. En het kan ook +40 of meer zijn.
pi_19074117
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 15:14 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Denk ook aan het weer. Toen wij er waren was het -20 en hield je het dus niet lang vol. En het kan ook +40 of meer zijn.
wow -20?
hoe koud/warm is het er s'nachts in de zomermaanden?
  woensdag 12 mei 2004 @ 18:36:10 #15
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_19078468
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 15:31 schreef Dizzee het volgende:

[..]

wow -20?
hoe koud/warm is het er s'nachts in de zomermaanden?
Weet dat het half september in Bryce 's morgens voor zonsopkomst en graad of 3 onder nul was, en ook 's avonds koelde het rap af als de zon onder was.

En overdag werd het dan toch zo zonder problemen ruim 30 graden.
pi_19092102
Prachtig en echt imposant, north rim geweest in zomer 2002, deze zomer naar de south rim, maar ook naar Bryce deze keer.

Destijds zijn we er gewoon met de auto heengereden, afhankelijk van je route is het sneller om het of van de zuid- of noordkant te benaderen.
  donderdag 13 mei 2004 @ 16:50:40 #17
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_19103381
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 08:03 schreef Singa het volgende:
Prachtig en echt imposant, north rim geweest in zomer 2002, deze zomer naar de south rim, maar ook naar Bryce deze keer.

Destijds zijn we er gewoon met de auto heengereden, afhankelijk van je route is het sneller om het of van de zuid- of noordkant te benaderen.
North Rim hebben wij vanuit Page gedaan, was er stukken minder druk en toeristisch en doordat je als het ware op de South Rim kijkt een heel andere ervaring. Bij mooi helder weer kun je de uitkijktoren bij de South Rim mooi zien.
pi_19111277
Ik ga volgend jaar met me ouders een 5 weekse camper reis door de westelijke staten maken. We zijn al btje aan t orienteren en lezen vaak dat the grand niet t mooiste is. ik zal eens zoeken op me pc wara ik de linkjes naar andere canyons heb gelaten.
pi_19111396

Wij hebben een rondreis gemaakt met een gehuurde auto en zijn er gewoon naar toe en doorheen gereden

Heel mooi, maar niet zo mooi als Bryce Canyon:

#geen
pi_19111434
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 12:35 schreef hp22 het volgende:
Ik ga met een groepsreis naar Californië deze zomer waar ook een helicoptervlucht over de Grand Canyon bij zit, kan niet wachten
Mag ik mee?
#geen
  donderdag 13 mei 2004 @ 23:27:17 #21
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_19111752
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 23:13 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Mag ik mee?
Bekend gevoel!

Is nu ruim een half jaar geleden dat we er geweest zijn en als we weer terugkijken op foto's en video dan willen we er zo weer heen.. Je weer klein voelen bij de grote Sequia's of onder de grote bogen in Arches
pi_19123418
*zucht* Ik zou ook zó weer teruggaan...we hebben een geweldige (huwelijks-)reis gehad...
#geen
pi_19124708
Ik persoonlijk vind de Bryce ook veel mooier, evenals capitol reef... De grand canyon vond ik veel minder grillig en indrukwekkend dan de bryce.

Ben er over gevlogen met een vliegtuig. Een tip voor iedereen die ook maar in de verste verte last heeft van zeeziekte, wagenziekte of aanverwante aandoeningen, neem iets in voor je gaat vliegen. Door de grillige ondergrond is er heel erg veel turbulentie, en daar kun je onwijs ziek van worden.
pi_19126225
Het beste van de Grand Canyon is is dat het heel dicht bij Las Vegas is!!! En Vegas is weer heel dicht bij LA!! Ben er een aantal keer geweest op weg van Albuquerque naar LA.
pi_19127542
Grand Canyon ja wel leuk om eens te zien, maar mocht ik echt moeten kiezen dan verkies ik Bryce Canyon. Helicoptervlucht boven de Grand Canyon was 5j geleden ongeveer $100 p/p. Is wel leuk ja....
Bryce Canyon hebben we een wandeling gemaakt naar beneden en boven het noemde iets van Indian Loop ofzoiets, stevig schoeisel is een voordeel :-)
Pain is weakness leaving the brain !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')