Hoi,
Gister kwam ik er achter dat ik een trojan/virus probleem heb. Het volgende doet zich voor:
Maandag heb ik op msn van iemand die ik ken een word bestand ontvangen. Het ging hierbij om een draaiboek en was wel groot 4 mb vandaar via msn. Toen ik hem probeerde te openen werd de pc (amd athlon 64 bit 3000+) ontzettend sloom. Gelijk begonnen diverse programma`s te "crashen" hierbij te denken aan: opera, internet explorer. Als ik ctrl + alt + del probeerde te doen kreeg ik alleen het geluid van een foutmelding en hij opende niks. Toen ik wou proberen via configuratiescherm de map software probeerde te openen lukte dit ook niet. Virusscan laten draaien (Norton Antivirus 2003) en die vond niks. Opnieuw opgestart om te kijken of de pc weer werkte en hij werkte weer.
Dinsdag (gister dus) kwam ik thuis na stage en ik probeerde een tekstbestand te openen. Gelijk sprong norton omhoog met ee nvirusmelding. De melding was: Virus found:
C:windowssystem32naam van de virus verschillent per melding, eronder stond: Name:
Download.trojan, daaronder stond:
Succesfull deleted. Omdat ik hem van de usb pen probeerde te openen heb ik gelijk mn usb pen gescand maar niks gevonden. Ik d8 zal wel goed zijn omdat hij gelijk gedelete was dus ik ging ff verder met werken. Toen ik even later weer probeerde om een *.txt bestand te openen kreeg ik weer de bovenstaande melding te zien maar dan met een andere naam maar weer in dezelfde map.
Norton nog een keer laten scannen, weer niks gevonden. De updates erop gezet die er beschikbaar waren maar nog niks. Ik heb al rondgekeken en dit is enige topic dat in de buurt komt "
trojan kan niet verwijdert worden ". alleen dan met het probleem dat mn norton hem zelfs nergens vind.
Ik zit nu weer op stage en ik zal hier geregeld kijken. De links die hier in worden vermeld zal ik opslaan op usb pen zodat als ik thuiskom gelijk kan kijken.
Bij voorbaat dank.