abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19065884
Hoi,

Gister kwam ik er achter dat ik een trojan/virus probleem heb. Het volgende doet zich voor:

Maandag heb ik op msn van iemand die ik ken een word bestand ontvangen. Het ging hierbij om een draaiboek en was wel groot 4 mb vandaar via msn. Toen ik hem probeerde te openen werd de pc (amd athlon 64 bit 3000+) ontzettend sloom. Gelijk begonnen diverse programma`s te "crashen" hierbij te denken aan: opera, internet explorer. Als ik ctrl + alt + del probeerde te doen kreeg ik alleen het geluid van een foutmelding en hij opende niks. Toen ik wou proberen via configuratiescherm de map software probeerde te openen lukte dit ook niet. Virusscan laten draaien (Norton Antivirus 2003) en die vond niks. Opnieuw opgestart om te kijken of de pc weer werkte en hij werkte weer.

Dinsdag (gister dus) kwam ik thuis na stage en ik probeerde een tekstbestand te openen. Gelijk sprong norton omhoog met ee nvirusmelding. De melding was: Virus found: C:windowssystem32naam van de virus verschillent per melding, eronder stond: Name: Download.trojan, daaronder stond: Succesfull deleted. Omdat ik hem van de usb pen probeerde te openen heb ik gelijk mn usb pen gescand maar niks gevonden. Ik d8 zal wel goed zijn omdat hij gelijk gedelete was dus ik ging ff verder met werken. Toen ik even later weer probeerde om een *.txt bestand te openen kreeg ik weer de bovenstaande melding te zien maar dan met een andere naam maar weer in dezelfde map.

Norton nog een keer laten scannen, weer niks gevonden. De updates erop gezet die er beschikbaar waren maar nog niks. Ik heb al rondgekeken en dit is enige topic dat in de buurt komt " trojan kan niet verwijdert worden ". alleen dan met het probleem dat mn norton hem zelfs nergens vind.

Ik zit nu weer op stage en ik zal hier geregeld kijken. De links die hier in worden vermeld zal ik opslaan op usb pen zodat als ik thuiskom gelijk kan kijken.

Bij voorbaat dank.
  woensdag 12 mei 2004 @ 10:03:51 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_19065907
FAQ - Virussen

Kijk daar eens
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 12 mei 2004 @ 10:04:03 #3
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_19065913
FAQ - Virussen

Hier staan wat online virusscans in .
pi_19065924
draai in veilige modus en kill deze daar
en scan dan online met house call
en draai eenm trojan removal proggie
pi_19066138
ok alvast bedankt zoals ik zeg zit ik nu op stage dus ik heb de link van de faq inmiddels naar huis gemaild. moet nog tot 16:00
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 10:04 schreef AlwaysConnected het volgende:
draai in veilige modus en kill deze daar
en scan dan online met house call
en draai eenm trojan removal proggie
Welke bedoel je met "en kill deze daar"
  woensdag 12 mei 2004 @ 10:19:35 #6
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_19066194
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 10:16 schreef dark-future het volgende:
ok alvast bedankt zoals ik zeg zit ik nu op stage dus ik heb de link van de faq inmiddels naar huis gemaild. moet nog tot 16:00
[..]

Welke bedoel je met "en kill deze daar"
In veilige modus kan je de trojan "killen" met je virusscanner .
pi_19067772
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 10:19 schreef Slarioux het volgende:

[..]

In veilige modus kan je de trojan "killen" met je virusscanner .
precies
  woensdag 12 mei 2004 @ 11:29:03 #8
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_19067841
Als je met XP werkt? Ook even systeemherstel uitzetten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_19068703
hmm ja ik gebruik xp home
zie dat ik het vergeten ben te melden.
  woensdag 12 mei 2004 @ 13:18:31 #10
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_19070720
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 12:01 schreef dark-future het volgende:
hmm ja ik gebruik xp home
zie dat ik het vergeten ben te melden.
denk niet dat dat zo veel uitmaakt voor je probleem toch
pi_19092273
hmm gister toen ik thuiskwam gelijk opgestart in veilige modus. Online virusscanner gedraaid.
vond 18 trojans Gelijk verwijderd. 2 kon hij erniet verwijderen dus via de lieve dos verwijdert. ook heb ik gelijk adaware laten draaien die 345 bestanden vond. Ook allemaal laten draaien.

Ik start opnieuw op met gedachte yes geen virus meer. Probeer ik de eerste beste kladblok bestand te openen gelijk weer de trojan die norton vindt. Ik ff via de goochelaar van internet gezocht en dan kwam je op het sasser virus uit. dus maar weer in veilige modus opgestart en ee nsasser repair tool laten draaien. Die vond niks. omdat ik toch bezig was maar gelijk de reparatie tool erop gezet.

Het virus doet zich alleen op als ik een kladblok bestand wil openen. Voor mij lijkt het duidelijk dat hij dus in kladblok kan zitten. Ik heb geen zin om de hele pc opnieuw te installeren. Dus misschien is kladblok verwijderen een optie. Misschien iemand die dit probleem ook heeft gehad en toch anders heeft opgelost ????

zit nu weer op stage. Als ik thuis ben zal ik wel eens een screenie maken van het popup venster van Norton met de preciese naam. dus dat wordt tegen 16:30 dat hij hier staat
  donderdag 13 mei 2004 @ 08:36:13 #12
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_19092309
Zelfs met systeemherstel uit nog steeds het trojan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_19097154
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 08:36 schreef Megumi het volgende:
Zelfs met systeemherstel uit nog steeds het trojan.
ja.. :(:(
  donderdag 13 mei 2004 @ 13:35:18 #14
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_19098104
Heb je uberhaubt een firewall draaien..? Norton killed alleen virussen, een firewall houdt het bij als een pakket probeert verbinding te maken via het internet (een trojan) Dan hadden het er nooit 18 geworden.
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_19099592
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 13:35 schreef neo2000 het volgende:
Heb je uberhaubt een firewall draaien..? Norton killed alleen virussen, een firewall houdt het bij als een pakket probeert verbinding te maken via het internet (een trojan) Dan hadden het er nooit 18 geworden.
ja sinds gister zone alarm zolang aangezet ik krijg binne nu en 1 week norton antivirus 2004 met firewall dus dan een stuk beter. Maar ja dus eigenlijk wel te laat. Voornaamste is dat ik niet helemaal opnieuw windows hoef te installeren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')