abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19078567
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 18:22 schreef Marvin het volgende:
Leg eens uit..?
Je zegt je abonnement op, maar je wil je mobiele nummer behouden? Houdt dat in dat je naar Ready wil (en heb je dat in je brief vermeld)?
Nee, dat houdt niet in dat ik naar Ready ga maar ik maak gebruik van de mogelijkheid tot nummerportatie. Dat heb ik uiteraard wel expliciet vermeld. Op het moment dat ik de bevestiging van Orange ontvang, sluit ik in een winkel een nieuw abonnement af en vul ik een formulier voor nummerbehoud in voordat ik mijn nummer bij Orange 'uit de lucht' gaat.

Edit: aanvulling vanuit een ander forum van Telecomvergelijker:
quote:
Net gebeld met KS.

De mevrouw leest voor:
De klant kan opzeggen per 7 juni 2004
Klant moet dit schriftelijk doen.
Klant moet aangeven dat de reden van opzegging is dat er een tariefsverhoging is.
Klant kan nummer enkel behouden als deze overstapt naar een andere provider.

Dit moet gestuurd worden naar:

Orange Klantenservice
t.a.v. Correspondentie
Postbus 5127
6802 EC Arnhem

Ik heb naam en tijdstip genoteerd en ga de brief samenstellen. Tevens probeer ik toch inderdaad met de slogan, wat van jou is blijft van jou, over te stappen naar prepaid

[ Bericht 40% gewijzigd door RubberenRobbie op 12-05-2004 18:44:53 (aanvulling) ]
  woensdag 12 mei 2004 @ 18:44:47 #52
22396 Marvin
Xbox junkie
pi_19078651
Dat is idd essentieel.. Voordat het 7 juni is.. want dan gaat ie in de koelkast en kan je het vergeten.
Euh....?
pi_19078683
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 18:44 schreef Marvin het volgende:
Dat is idd essentieel.. Voordat het 7 juni is.. want dan gaat ie in de koelkast en kan je het vergeten.
Als ik de bevestiging voor 7 juni binnen heb gaat het allemaal goedkomen
  woensdag 12 mei 2004 @ 18:50:18 #54
22396 Marvin
Xbox junkie
pi_19078811
En wat voor toestel neem je erbij? Ik heb nu de SPV en een Motorola V600, maar ik zie niks boeiends meer op de SE P900 na.. maar die is nog vrij prijzig..
Euh....?
pi_19078858
Op dit moment neem ik even geen nieuw mobiel toestel. Ik denk dat ik even het geld ga pakken bij een mooie cashback

Edit:

Verder heb ik op dit moment een halfjaar oude Siemens S55, dus die doet het nog prima. Niet het meest hippe toestel, maar ik heb al redelijk veel telefoons versleten. Niet omdat ze 'op' waren, maar omdat ik een nieuwe wilde. Ik ga deze nou maar eens opmaken. Bovnedien wil ik nog even wachten totdat er meer telefoons met een camera > 1MP op de markt komen.
pi_19079362
MOET je de opzegging aangetekend versturen?
pi_19079598
ja maar stel dat je van orange hoort dat het goed is dat je je abonnement ontbindt, en je een nieuw abonnement neemt, maar dat die nummer overzetting langer duurt dan gepland, en je oude abonnement is afgezegd... dan ben je wel de lul, want dan ben je je nr kwijt..
Strawberry Flavour..
pi_19079660
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 19:17 schreef -moi- het volgende:
ja maar stel dat je van orange hoort dat het goed is dat je je abonnement ontbindt, en je een nieuw abonnement neemt, maar dat die nummer overzetting langer duurt dan gepland, en je oude abonnement is afgezegd... dan ben je wel de lul, want dan ben je je nr kwijt..
Dat kan een risico zijn, maar het porteren van nummers gaat op dit moment bijna altijd goed. Op het moment dat ik weet dat Orange mijn aansluiting gaat beëindigen, sluit ik direct een nieuw abonnement af en direct daarna stuur ik een formulier voor nummerbehoud naar de nieuwe aanbieder. Die zal dan z.s.m. wel contact opnemen met Orange voor het porteren van het nummer.

Mijn nummer is alle aanbieders al langs geweest en tot op de dag van vandaag is het altijd goed gegaan

* RubberenRobbie klopt even af op het bureau
pi_19079676
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 19:08 schreef Shaii het volgende:
MOET je de opzegging aangetekend versturen?
Ik denk dat het niet moet, maar bij zo'n opzegging heb ik toch liever de zekerheid dat Orange het heeft ontvangen. Daar kunnen ze dan niet meer onderuit en die zekerheid is me wel 5,75 euro waard
pi_19079728
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 19:17 schreef -moi- het volgende:
Daarom laat ik mijn abo omzetten naar een prepaid. Dan wordt mijn bundel omgezet naar beltegoed en mijn nummer blijft behouden. Zodra dat gebeurd is sluit ik bij een andere provider een nieuw abo af met nummerportatie.

Dus restant belbundel en nummer blijven behouden!
pi_19080254
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 19:22 schreef Shaii het volgende:

[..]

Daarom laat ik mijn abo omzetten naar een prepaid. Dan wordt mijn bundel omgezet naar beltegoed en mijn nummer blijft behouden. Zodra dat gebeurd is sluit ik bij een andere provider een nieuw abo af met nummerportatie.

Dus restant belbundel en nummer blijven behouden!
dus jij wil orange vragen of zij jouw abo omzetten in pre paid? kan dat?

(ik heb telfort, en ik wil ook m'n abo opzeggen..)
Strawberry Flavour..
pi_19080714
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 19:39 schreef -moi- het volgende:

[..]

[offtopic]
Telfort heeft een andere abonnementsstructuur dan Orange. Bij Orange kun je alles doen met je bundel: bellen, smsen, buitenland, mms, etc. Bij Telfort heb je bij je abonnement alleen belminuten die je binnen Nederland kunt opbellen. Al het andere wordt extra in rekening gebracht. Daarnaast verloopt het tegoed bij Orange pas bij een opzegging, waarbij een uitzondering wordt gemaakt bij Free --> Ready (prepay). Bij andere aanbieders vervalt het deel van de bundel wat 2 maand oud is. In die zin is het bij Telfort onlogisch dat je je ongebruike belminuten mag omzetten naar prepay.

Of het bij Telfort mogelijk is om bij wijziging van de AV op te zeggen hangt af van Telfort: hoeveel ruimte ze je geven in de huidige AV en wat voor beleid ze hebben wanneer ze de AV wijzigen. Het kan best zijn dat je volgens de AV niet mag opzeggen, maar dat Telfort je wel laat gaan. Dan heb je geluk
[/offtopic]
pi_19080910
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 19:39 schreef -moi- het volgende:

[..]

ja
pi_19081120
Mr. Marvin, zou je eens als Telecom deskundige eens kunnen bekijken wat de beste manier is om een voordeel uit deze wijziging te halen!? ik heb nu een Orange 40, omdat ik gewoon genoeg bel en wil graag een nieuw toestel; wat kan je aanraden!?

Afwachtend op uw expertise
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_19081288
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 19:53 schreef RubberenRobbie het volgende:

[..]
bij telfort mag je ook opzeggen als de AV veranderen, maar ik zit alleen een beetje te klooien met dat nummer behoud. Ik ben als de doods dat m 'n nummer ineens pleite is als ik m'n abonnement afzeg... dat is t enige wat mij tegenhoudt..

@chandler: telfort is het goedkoopste, ook als je een los abonnement koopt
Strawberry Flavour..
pi_19081484
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 20:15 schreef -moi- het volgende:

[..]

bij telfort mag je ook opzeggen als de AV veranderen, maar ik zit alleen een beetje te klooien met dat nummer behoud. Ik ben als de doods dat m 'n nummer ineens pleite is als ik m'n abonnement afzeg... dat is t enige wat mij tegenhoudt..

@chandler: telfort is het goedkoopste, ook als je een los abonnement koopt
Ik heb het onderwerp (waarin het woord nummerbehoud in staat) en een aantal woorden (nummerbehoud weer) vet in de brief afgedrukt. Het staat niet heel erg chic, maar anders ben ik er bang voor dat de betreffende medewerker na 1 alinea weet dat het gaat om het opzegging zonder verder te lezen dat er wel een aantekening moet plaatsvinden dat mijn nummer actief moet blijven.

Ik laat je wel horen hoe het verder afloopt met mijn brief.

[offtopic: een Motorola MPX-200 voor < 100 euro bij een Vodafone-abonnement @ BelCompany. Met hele goede algemene voorwaarden [/offtopic]
pi_19086731
ik wil mijn abo nu dus ook afzeggen maar hoe zit het dan met de ¤200 die ik nog over heb?
krijg ik dan dat geld treuggestort?
of kan ik een prepaid kaart ervan laten maken?
pi_19087250
hoezo E200 die je over hebt?
Strawberry Flavour..
  woensdag 12 mei 2004 @ 23:52:53 #69
22396 Marvin
Xbox junkie
pi_19088744
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 20:08 schreef Chandler het volgende:
Mr. Marvin, zou je eens als Telecom deskundige eens kunnen bekijken wat de beste manier is om een voordeel uit deze wijziging te halen!? ik heb nu een Orange 40, omdat ik gewoon genoeg bel en wil graag een nieuw toestel; wat kan je aanraden!?

Afwachtend op uw expertise
Als je op zoek bent naar een nieuw toestel, zou ik deze laten ontbinden en een nieuw abonnement afsluiten incl. toestel. Ben je tevreden dan moet je hem gewoon door laten lopen..
Als je contract bijna is afgelopen en je denkt dat je nog wel een jaar met je toestel kunt doen, kun je bovendien verlengen en een jaar lang 20% korting op je abonnementskosten krijgen. (32 euro p/maand wordt dat dus)
Er verandert natuurlijk niet echt veel door deze wijziging, het geeft klanten alleen een mogelijkheid om onder hun contract uit te komen. Daar hebben we gelukkig een wet voor
Euh....?
  woensdag 12 mei 2004 @ 23:56:18 #70
22396 Marvin
Xbox junkie
pi_19088878
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 23:04 schreef -moi- het volgende:
hoezo E200 die je over hebt?
Hij zal wel opgespaard beltegoed bedoelen. Dit kan je om laten zetten naar prepaid.
Euh....?
pi_19089108
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 23:56 schreef Marvin het volgende:

[..]

Hij zal wel opgespaard beltegoed bedoelen. Dit kan je om laten zetten naar prepaid.
ohzo kee
Strawberry Flavour..
pi_19095655
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 23:52 schreef Marvin het volgende:

[..]

Als je op zoek bent naar een nieuw toestel, zou ik deze laten ontbinden en een nieuw abonnement afsluiten incl. toestel. Ben je tevreden dan moet je hem gewoon door laten lopen..
Als je contract bijna is afgelopen en je denkt dat je nog wel een jaar met je toestel kunt doen, kun je bovendien verlengen en een jaar lang 20% korting op je abonnementskosten krijgen. (32 euro p/maand wordt dat dus)
Er verandert natuurlijk niet echt veel door deze wijziging, het geeft klanten alleen een mogelijkheid om onder hun contract uit te komen. Daar hebben we gelukkig een wet voor
Dat zwartgedrukte bedoel je natuurlijk weer bij een andere telefoon maatschappij?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  donderdag 13 mei 2004 @ 12:04:58 #73
38298 Leujel
Citroen C2 1.4i VTR SensoDrive
pi_19096127
Oke, ff een vraagje tussendoor... Ik wil ook ff wat weten van de klantenservice hierover... Maar hoe krijg ik gewoon een mens aan de lijn ipv een computer??

Ik bel nu 1200, is er een ander nummer wat ik moet bellen??
Gretsch fan
  donderdag 13 mei 2004 @ 12:12:05 #74
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_19096309
Ik ga wil ookk mn orange abbo afzeggen want ik wil een nieuw toestel en nummerbehoud.
Maar ik ben opzich tevreden met Orange.
Ik moet dus naar een andere provider als ik dit doe, maar ik weet niet welke,
Ik denk aan t-mobile omdat de belkosten pm goedkoop zijn, alleen vraag k me af of het smssen enzo ook in die bundel zit of apart is.
Telfort heb ik niet zo'n vertrouwen in...
Vodaphone is duur als ik kijk naar de gesprekstarieven..
Ik wil +/- 40 euro pm uitgeven en daarvan smssen en bellen.. what to do what to do..

Iemand advies voor mij?
Liftverhalen http://liftendehollander.web-log.nl
Enjoy Life. Always Look For Adventure.
The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.
  donderdag 13 mei 2004 @ 12:33:31 #75
77400 ApC_IcE
nogsteeds zelfde icon
pi_19096784
ik heb me brief verstuurd aan oranje..
ik wacht nog op een reactie ...
en als me abbo is afgesloten doe ik een cashback actie bij www.gsmeasy.nl maar wordt denk ik wel weer een orange... kan dat ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')