Nee, dat houdt niet in dat ik naar Ready ga maar ik maak gebruik van de mogelijkheid tot nummerportatie. Dat heb ik uiteraard wel expliciet vermeld. Op het moment dat ik de bevestiging van Orange ontvang, sluit ik in een winkel een nieuw abonnement af en vul ik een formulier voor nummerbehoud in voordat ik mijn nummer bij Orange 'uit de lucht' gaat.quote:Op woensdag 12 mei 2004 18:22 schreef Marvin het volgende:
Leg eens uit..?
Je zegt je abonnement op, maar je wil je mobiele nummer behouden? Houdt dat in dat je naar Ready wil (en heb je dat in je brief vermeld)?
quote:Net gebeld met KS.
De mevrouw leest voor:
De klant kan opzeggen per 7 juni 2004
Klant moet dit schriftelijk doen.
Klant moet aangeven dat de reden van opzegging is dat er een tariefsverhoging is.
Klant kan nummer enkel behouden als deze overstapt naar een andere provider.
Dit moet gestuurd worden naar:
Orange Klantenservice
t.a.v. Correspondentie
Postbus 5127
6802 EC Arnhem
Ik heb naam en tijdstip genoteerd en ga de brief samenstellen. Tevens probeer ik toch inderdaad met de slogan, wat van jou is blijft van jou, over te stappen naar prepaid
Als ik de bevestiging voor 7 juni binnen heb gaat het allemaal goedkomenquote:Op woensdag 12 mei 2004 18:44 schreef Marvin het volgende:
Dat is idd essentieel.. Voordat het 7 juni is.. want dan gaat ie in de koelkast en kan je het vergeten.
Dat kan een risico zijn, maar het porteren van nummers gaat op dit moment bijna altijd goed. Op het moment dat ik weet dat Orange mijn aansluiting gaat beëindigen, sluit ik direct een nieuw abonnement af en direct daarna stuur ik een formulier voor nummerbehoud naar de nieuwe aanbieder. Die zal dan z.s.m. wel contact opnemen met Orange voor het porteren van het nummer.quote:Op woensdag 12 mei 2004 19:17 schreef -moi- het volgende:
ja maar stel dat je van orange hoort dat het goed is dat je je abonnement ontbindt, en je een nieuw abonnement neemt, maar dat die nummer overzetting langer duurt dan gepland, en je oude abonnement is afgezegd... dan ben je wel de lul, want dan ben je je nr kwijt..
Ik denk dat het niet moet, maar bij zo'n opzegging heb ik toch liever de zekerheid dat Orange het heeft ontvangen. Daar kunnen ze dan niet meer onderuit en die zekerheid is me wel 5,75 euro waardquote:Op woensdag 12 mei 2004 19:08 schreef Shaii het volgende:
MOET je de opzegging aangetekend versturen?
Daarom laat ik mijn abo omzetten naar een prepaid. Dan wordt mijn bundel omgezet naar beltegoed en mijn nummer blijft behouden. Zodra dat gebeurd is sluit ik bij een andere provider een nieuw abo af met nummerportatie.quote:Op woensdag 12 mei 2004 19:17 schreef -moi- het volgende:
ja maar stel dat je van orange hoort dat het goed is dat je je abonnement ontbindt, en je een nieuw abonnement neemt, maar dat die nummer overzetting langer duurt dan gepland, en je oude abonnement is afgezegd... dan ben je wel de lul, want dan ben je je nr kwijt..
dus jij wil orange vragen of zij jouw abo omzetten in pre paid? kan dat?quote:Op woensdag 12 mei 2004 19:22 schreef Shaii het volgende:
[..]
Daarom laat ik mijn abo omzetten naar een prepaid. Dan wordt mijn bundel omgezet naar beltegoed en mijn nummer blijft behouden. Zodra dat gebeurd is sluit ik bij een andere provider een nieuw abo af met nummerportatie.
Dus restant belbundel en nummer blijven behouden!
[offtopic]quote:Op woensdag 12 mei 2004 19:39 schreef -moi- het volgende:
[..]
dus jij wil orange vragen of zij jouw abo omzetten in pre paid? kan dat?
(ik heb telfort, en ik wil ook m'n abo opzeggen..)
jaquote:Op woensdag 12 mei 2004 19:39 schreef -moi- het volgende:
[..]
dus jij wil orange vragen of zij jouw abo omzetten in pre paid? kan dat?
(ik heb telfort, en ik wil ook m'n abo opzeggen..)
bij telfort mag je ook opzeggen als de AV veranderen, maar ik zit alleen een beetje te klooien met dat nummer behoud. Ik ben als de doods dat m 'n nummer ineens pleite is als ik m'n abonnement afzeg... dat is t enige wat mij tegenhoudt..quote:Op woensdag 12 mei 2004 19:53 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
Ik heb het onderwerp (waarin het woord nummerbehoud in staat) en een aantal woorden (nummerbehoud weer) vet in de brief afgedrukt. Het staat niet heel erg chic, maar anders ben ik er bang voor dat de betreffende medewerker na 1 alinea weet dat het gaat om het opzegging zonder verder te lezen dat er wel een aantekening moet plaatsvinden dat mijn nummer actief moet blijven.quote:Op woensdag 12 mei 2004 20:15 schreef -moi- het volgende:
[..]
bij telfort mag je ook opzeggen als de AV veranderen, maar ik zit alleen een beetje te klooien met dat nummer behoud. Ik ben als de doods dat m 'n nummer ineens pleite is als ik m'n abonnement afzeg... dat is t enige wat mij tegenhoudt..
@chandler: telfort is het goedkoopste, ook als je een los abonnement koopt
Als je op zoek bent naar een nieuw toestel, zou ik deze laten ontbinden en een nieuw abonnement afsluiten incl. toestel. Ben je tevreden dan moet je hem gewoon door laten lopen..quote:Op woensdag 12 mei 2004 20:08 schreef Chandler het volgende:
Mr. Marvin, zou je eens als Telecom deskundige eens kunnen bekijken wat de beste manier is om een voordeel uit deze wijziging te halen!? ik heb nu een Orange 40, omdat ik gewoon genoeg bel en wil graag een nieuw toestel; wat kan je aanraden!?
Afwachtend op uw expertise
Hij zal wel opgespaard beltegoed bedoelen. Dit kan je om laten zetten naar prepaid.quote:Op woensdag 12 mei 2004 23:04 schreef -moi- het volgende:
hoezo E200 die je over hebt?
ohzo keequote:Op woensdag 12 mei 2004 23:56 schreef Marvin het volgende:
[..]
Hij zal wel opgespaard beltegoed bedoelen. Dit kan je om laten zetten naar prepaid.
Dat zwartgedrukte bedoel je natuurlijk weer bij een andere telefoon maatschappij?quote:Op woensdag 12 mei 2004 23:52 schreef Marvin het volgende:
[..]
Als je op zoek bent naar een nieuw toestel, zou ik deze laten ontbinden en een nieuw abonnement afsluiten incl. toestel. Ben je tevreden dan moet je hem gewoon door laten lopen..
Als je contract bijna is afgelopen en je denkt dat je nog wel een jaar met je toestel kunt doen, kun je bovendien verlengen en een jaar lang 20% korting op je abonnementskosten krijgen. (32 euro p/maand wordt dat dus)
Er verandert natuurlijk niet echt veel door deze wijziging, het geeft klanten alleen een mogelijkheid om onder hun contract uit te komen. Daar hebben we gelukkig een wet voor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |