Kun jij een paar bronnen van verontwaardiging geven bij het laatste indcident? En dan niet het nieuwsbericht van huilende papa, en ook geen nieuwsberichten over barbaarse moslims.quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:14 schreef niet_links het volgende:
Niet westerse wereld.. wordt iemand onthoofd.. nergens maar dan ook nergens verontwaardiging... zou het zelfs al goed vinden als zon koning zn verontwaardiging zou uispreken ook al is ie niet door volk gekozen
Joh, want hij leest natuurlijk ook alle Arabische kranten incl. columns en volgt Al Jazhera net zoals hij de Nederlandse media volgt!quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:25 schreef niet_links het volgende:
[..]
Mijn vooroordelen kloppen blijkbaar.. anders had je het gelijk ontkracht.. doet pijn he niet gelijk hebben.
Ik bedoel geef me 1 voorbeeld.. 1 arabische krant die er schande over spreekt.. iets op al jazheera dat zegt dat dit niet kan .. een intelectueel.. ect...
Er hoeven ook geen advertenties te komen ofzo. Maar dat een deel van de Arabische wereld dergelijke gruwelijkheden eerder als een soort van overwinning/heldendaad ziet in plaats van een misselijkmakende wanvertoning is toch wel ook een teken. Ohja, en van alle kanten vergoelijken natuurlijk. We mogen natuurlijk niet de acties van de Amerikanen vergeten. Die onthoofding is slechts een reactie daarop...quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:22 schreef robh het volgende:
[..]
Nah, jij zit gewoon te hengelen met je vooroordelen.
Zolang de Sjeik van Zandbakkistan geen paginagrote advertentie in de Telegraaf laat zetten waarin hij het onthoofden afkeurd is hij voor dit soort geweld, als ik jou mag geloven.
Is dat niet zo dan?quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:49 schreef nikk het volgende:
We mogen natuurlijk niet de acties van de Amerikanen vergeten. Die onthoofding is slechts een reactie daarop...
Die man was zowieso onthoofd. Was het niet om de foto's van mishandelde gevangenen, dan wel om de bezetting van Irak, dan wel om de bezetting van Palestina, dan wel het gebeuren rond Fallujah en Al-Sadr, dan wel om de positie van de nieuwe regering, etc, etc, etc.quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Is dat niet zo dan?
Je hebt gelijk dat het moeilijker voor hem te vinden is daarom vraag ik er maar 1 en niet meerdere. Je ziet hier gewoon dat mensen het afkeuren (dat van die gevangenen of wil jij dat ontkennen)quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:44 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Joh, want hij leest natuurlijk ook alle Arabische kranten incl. columns en volgt Al Jazhera net zoals hij de Nederlandse media volgt!
Nogal logisch dat jij de verontwaardiging hier beter meemaakt dan de verontwaardiging daar, je zit er hier middenin!
Geef jij mij trouwens eens een voorbeeld van een Nederlandse krant die er schande over spreekt? De meeste Nederlandse media proberen directe uitspraken als "Een schande!!" vaak te vermijden, dus dat soort koppen zul je meestal niet snel vinden. Hiervoor zul je vaak toch bij columnisten en interviews e.d. moeten zijn. Iets wat je als buitenstaander een stuk minder snel zal tegen komen dan als insider.
Tuurlijk, we gaan net zo doen als de landen waar we zoveel commentaar op hebbenquote:Op woensdag 12 mei 2004 12:55 schreef nikk het volgende:
[..]
Die man was zowieso onthoofd. Was het niet om de foto's van mishandelde gevangenen, dan wel om de bezetting van Irak, dan wel om de bezetting van Palestina, dan wel het gebeuren rond Fallujah en Al-Sadr, dan wel om de positie van de nieuwe regering, etc, etc, etc.
Dat soort lui moet je niet serieus nemen of mee onderhandelen. Keihard aanpakken en het liefst nog zo snel mogelijk elimineren.
Het doel was een gevangenenruil. Dat ging niet door. Dus toen dit maar.quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:55 schreef nikk het volgende:
Die man was zowieso onthoofd. Was het niet om de foto's van mishandelde gevangenen, dan wel om de bezetting van Irak, dan wel om de bezetting van Palestina, dan wel het gebeuren rond Fallujah en Al-Sadr, dan wel om de positie van de nieuwe regering, etc, etc, etc.
Ik zat te zoeken naar een uitspraak van Bush waarin hij dit afkeurt, maar dat heeft hij nog niet eens gedaan.quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:59 schreef niet_links het volgende:
Je hebt gelijk dat het moeilijker voor hem te vinden is daarom vraag ik er maar 1 en niet meerdere. Je ziet hier gewoon dat mensen het afkeuren (dat van die gevangenen of wil jij dat ontkennen)
Laten we die lui vooral geloven. Daarnaast, het onthoofden van iemand is natuurlijk een doodnormale reactie wanneer je geen terroristen uit de gevangenis kan krijgen.quote:Op woensdag 12 mei 2004 13:01 schreef robh het volgende:
[..]
Het doel was een gevangenenruil. Dat ging niet door. Dus toen dit maar.
Geloven? Nee natuurlijk niet. Alhoewel het (godzijdank) voor die Italianen wél goed is afgelopen (na de demo zijn ze vrijgelaten)....quote:Op woensdag 12 mei 2004 13:04 schreef nikk het volgende:
Laten we die lui vooral geloven. Daarnaast, het onthoofden van iemand is natuurlijk een doodnormale reactie wanneer je geen terroristen uit de gevangenis kan krijgen.
Wat wil je dan doen met dit soort lui? Uitnodigen voor een kopje thee en de boel bij mekaar houden? Het zijn terroristen, en Al-Qaida heeft al duidelijk laten blijken dat ze niet zullen stoppen totdat ze 'gewonnen' hebben.quote:Op woensdag 12 mei 2004 13:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Tuurlijk, we gaan net zo doen als de landen waar we zoveel commentaar op hebben
quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:25 schreef niet_links het volgende:
Ik bedoel geef me 1 voorbeeld..
quote:Nou nee het is gewoon in strijd met alles om iemand zo te onthoofden. Wat voor excuus wil je nou gaan aanvoeren om hem te onthoofden terwijl hij ongewapend is en zo totaal geen gevaar voor je vormt?
Dit kan je net zo min goed praten als wat er in die gevangenissen is gebeurd.
quote:Zeker!!! Dit is erg verboden in de Islam.... Subhana Allah... dat ze mensen kunnen VERMOORDEN in Zijn naam...
quote:Zoals blizzard op pagina 1 het heeft gezegd vind ik een MashAllah mooie stuk. Zo hoort het in de Islam , we horen niet de ander na te doen Martelen en Moorden uit wraak is Haram.
Ik vind het vreselijk hoe door zulke stomme acties weer de islam wordt verlaagd naar barbaarse geloof. En dan nog luidt Allahou Akbar schreeuwen!!!
vreselijk gewoon
quote:In mijn ogen is dt een groe fout van de mensen die deze onthoofding op hun geweten hebben.
Bush en Rumsfeld zaten tot hun kin in de stront met de problemen over de mishandeling van Iraakse gevangenen.
Nog nooit had Bush zo weinig vertrouwen van het Amerikaanse volk.
En wat doen deze idioten. Zij sturen een gruwelijk filmpje de wereld in wat in één keer alle aandacht van de gevangenisschandalen af leidt. Er wordt in Amerika ineens niet meer gepraat over de mishandeling van Iraakse gevangenissen en Bush word weer in het zadel geholpen met de roep om een reactie op dit soort wandaden.
quote:" Waarom nu van het onderwerp afwijken? Het gaat er om dat er een soldaat op een laffe en onmenselijke manier is geexecuteerd. Er is nooit een excuus om dit soort laffe moorden te begaan. Door niemand!"
HUSSLER een laffe moord...wat vind jij dan van de daden die de amerikanen in de gevangenissen uithalen...en de marteling processen en de onschuldige slachtoffers?....dat vind jij cker wel humanitair?.....
quote:Onthoofden van krijgsgevangenen is naar mijn weten tegen de Islam die Alqaida zo voorstaat volgens hen maar er zijn wel meer dingen die ze doen tegen de Islam als het ze uitkomt.
Het is gewoon ziek en tegen ieder moraal in.
(van een Marokkaans forum )quote:Voor welke Islaam staat al-Qaida?
Zelfmoord is verboden in de Islaam net als zelfmoordaanslagen en al-Qaida doet bijna niets anders.
quote:
En het ergste vond ik wel da ze in Naam van Allah spraken!
quote:Op woensdag 12 mei 2004 13:05 schreef niet_links het volgende:
Heeft bush niet bij die koning zn verontschuldigenen gemaakt ? Robh...
Maar blijkt toch dat ik gelijk heb en heeft niets met vooroordelen te maken maar met feiten.
Als we zo'n grote bek hebben over de de methodes van andere regimes, zijn we volstrekt ongeloofwaardig als we hetzelfde doen.quote:Op woensdag 12 mei 2004 13:06 schreef nikk het volgende:
[..]
Wat wil je dan doen met dit soort lui? Uitnodigen voor een kopje thee en de boel bij mekaar houden? Het zijn terroristen, en Al-Qaida heeft al duidelijk laten blijken dat ze niet zullen stoppen totdat ze 'gewonnen' hebben.
Zozo, iemand die niet eerst nog uren probeert te konte-draaien wanneer hij ernaast zit.quote:Op woensdag 12 mei 2004 13:10 schreef niet_links het volgende:
Loedertje .. geaccepteerd.. zie hier verontwaardiging
mea culpa mea culpa
quote:Op woensdag 12 mei 2004 13:10 schreef niet_links het volgende:
Loedertje .. geaccepteerd.. zie hier verontwaardiging
mea culpa mea culpa
Hoezo ongeloofwaardig? We maken ons al Nederlandse staat toch ook niet ongeloofwaardig als we bijvoorbeeld moordenaars opsluiten in een gevangenis maar vrijheidsberoving strafbaar stellen?quote:Op woensdag 12 mei 2004 13:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Als we zo'n grote bek hebben over de de methodes van andere regimes, zijn we volstrekt ongeloofwaardig als we hetzelfde doen.
Verre van datquote:Op woensdag 12 mei 2004 13:16 schreef niet_links het volgende:
Is het zo erg inzien dat je fout zit ?
Daar had ik het afgelopen week nog over met iemand, de vervlakking die juist komt doordat beelden als deze vrij toegankelijk zijn.quote:Op woensdag 12 mei 2004 13:26 schreef GangstaX het volgende:
Natuurlijk erg voor die man en nabestaanden wat er gebeurd is. Heb al zowat alle gore filmpjes gezien wat er te vinden zijn op internet dus zo geschokt was ik niet.
En waarom kijk ik zo'n filmpjes? Tja, zo zie je waar de mens echt toe in staat is. Ik weet nog een aantal jaren geleden als ik hoorde dat iemand vermoord of onthoofd was dat het me niet echt veel boeide, maar door het te zien ben ik pas echt gaan inzien hoe verschrikkelijk de mens wel niet kan zijn.
Integendeel.quote:Op woensdag 12 mei 2004 13:16 schreef niet_links het volgende:
Is het zo erg inzien dat je fout zit ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |