abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19054087
quote:
Extremistische moslimsite toont onthoofding Amerikaan

Uitgegeven: 11 mei 2004 19:38
Laatst gewijzigd: 11 mei 2004 19:41

DUBAI - Op een video die dinsdag is verschenen op een website van moslimextremisten is te zien hoe vijf gemaskerde mannen een Amerikaan onthoofden. De daders zeggen de man, wiens lijk zaterdag in Bagdad is gevonden, te straffen voor de mishandeling van Iraakse gevangenen door Amerikaanse militairen.

De in een oranje overall geklede man zegt wie hij is. "Mijn naam is Nick Berg, mijn vaders naam is Michael, mijn moeders naam is Suzanne. Ik woon in Philadelphia." Achter hem staan vijf gemaskerde mannen met hoofddoeken op. Een van hen leest een verklaring voor, waarna zij de man op zijn zij rollen en hem het hoofd afsnijden. "Allah akbar", schreeuwen de daders - Allah is groot.

"Aan de moeders en de vrouwen van Amerikaanse soldaten, wij vertellen jullie dat wij de Amerikaanse regering hebben aangeboden deze gijzelaar te ruilen voor enkele van de gevangenen in Abu Ghraib. Dat is geweigerd. Wij vertellen jullie dat de waardigheid van de moslimmannen en -vrouwen in Abu Ghraib en elders alleen terug te krijgen is met bloed en zielen. Jullie krijgen niets van ons behalve doodskist na doodskist."

Het slachtoffer is geen soldaat, maar een zelfstandige Amerikaanse ondernemer van 26 die in Irak werk zocht op het gebied van communicatie-infrastructuur. Volgens zijn ouders werd hij sinds 9 april vermist. Hij was toen van plan naar huis terug te keren, omdat hij geen werk had kunnen vinden.

De video is getiteld "Abu Musab al-Zarqawi slacht een Amerikaan af". Het is onduidelijk of Al-Zarqawi - een terrorist die banden heeft met Osama bin Laden - zelf in de video te zien is, of dat hij de verantwoordelijkheid opeist. De video is verschenen op een website genaamd Muntada al-Ansar waarop vaker verklaringen en opnames van extremistische organisaties zoals Al-Qaida worden gepubliceerd
hier wachten de moeders van de Nederlandse toch niet op!???/ lijken zonder hoofden? ..dus .snel wegwezen uit irak!
pi_19054137
Er zit nogal een verschil tussen een Amerikaan en een Nederlander, ook volgens de Irakezen.
Lijkt me dan ook geen reden voor Nederland om terug te trekken......
pi_19054157
Ik vind dat Nederland moet blijven in Irak !
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  dinsdag 11 mei 2004 @ 20:03:40 #4
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_19054177
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 20:00 schreef misschien het volgende:

[..]

hier wachten de moeders van de Nederlandse toch niet op!???/ lijken zonder hoofden? ..dus .snel wegwezen uit irak!
Waarom? Sinds wanneer zjin er dagelijkse protesten van Irakezen tegen de Nederlanders? Dat een of andere mongool een handgranaat gooit is juist een reden om zeker tot de huidige deadline te blijven. Verlenging daarna is echter discutabel.
pi_19054220
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 20:02 schreef Woffel het volgende:
Er zit nogal een verschil tussen een Amerikaan en een Nederlander, ook volgens de Irakezen.
Lijkt me dan ook geen reden voor Nederland om terug te trekken......
volgens de irakezen?! die zogenaamde 'azzarqawi' werkt met een groep irakezen en belooft de pakistaanse troepen die naar irak zullen komen met een nederlaag en dat ze ook gedood zullen worden net als hun broeders de amerikanen....
de spanjaarden zijn ook gedood 'eentje maar ..toch..' dus waarom de nederlanders niet!?! omdat ze hollanders zijn?
pi_19054378
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 20:00 schreef misschien het volgende:

[..]

Wat een geweldig argument zeg. Nederlanders terugtrekken uit Irak omdat er een Amerikaan onthoofd is ....
pi_19054437
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 20:05 schreef misschien het volgende:

[..]

volgens de irakezen?! die zogenaamde 'azzarqawi' werkt met een groep irakezen en belooft de pakistaanse troepen die naar irak zullen komen met een nederlaag en dat ze ook gedood zullen worden net als hun broeders de amerikanen....
de spanjaarden zijn ook gedood 'eentje maar ..toch..' dus waarom de nederlanders niet!?! omdat ze hollanders zijn?
Omdat de Nederlanders niet, net als de Amerikanen provocerend met de Irakezen omgaan.
Heb dan ook niet echt het idee dat er een hetze jegens de Nederlanders is ontstaan. Natuurlijk zijn er incidenten maar dat deze aanwezig zouden zijn was van te voren ook wel bekend.
pi_19054474
dit nieuws is nog niet eens op aljazeera of cnn gekomen..
interessant dat nu.nl nu zelfstandig gaat werken
  dinsdag 11 mei 2004 @ 20:18:48 #9
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_19054547
Beetje dom topic.. een onthoofde amerikaan heeft werkelijk niets te maken met het verblijf vd nederlanders in irak..
  dinsdag 11 mei 2004 @ 20:18:59 #10
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_19054554
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 20:12 schreef mwh het volgende:

[..]

Wat een geweldig argument zeg. Nederlanders terugtrekken uit Irak omdat er een Amerikaan onthoofd is ....
Ik weet wel een argument te bedenken. Zoals ik had begrepen was het de bedoeling dat tegen de tijd dat de eerste periode voor Nederland erop zou zitten ( nu dus ) er een nieuwe resolutie bij de VN zou liggen en er daarna een uitgebreidere internationale troepenmacht zou komen.
Aangezien die resolutie er niet is en ook niet lijkt te komen zie ik geen reden om nog bij te dragen aan de wilde avonturen van een Amerikaans olie cowboy.
  dinsdag 11 mei 2004 @ 20:19:59 #11
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_19054578
Dat is toch geen reden om uit Irak weg te gaan We wisten toch allang dat extremisten voor nix terug deinzen Da's juist een reden om daar te blijven en te proberen een beetje rust te brengen in dat land. ( niet dat ik dat voorlopig zie gebeuren )
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_19054602
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 20:18 schreef doemaardrie het volgende:

[..]

Ik weet wel een argument te bedenken. Zoals ik had begrepen was het de bedoeling dat tegen de tijd dat de eerste periode voor Nederland erop zou zitten ( nu dus ) er een nieuwe resolutie bij de VN zou liggen en er daarna een uitgebreidere internationale troepenmacht zou komen.
Aangezien die resolutie er niet is en ook niet lijkt te komen zie ik geen reden om nog bij te dragen aan de wilde avonturen van een Amerikaans olie cowboy.
Het was ook niet mijn punt of er ook daadwerkelijk een argument is, maar ik vond het argument door misschien gegeven nogal lomp. Dus maar goed, er zijn talloze argumenten tegen en talloze voor...
pi_19054741
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 20:16 schreef misschien het volgende:
dit nieuws is nog niet eens op aljazeera of cnn gekomen..
interessant dat nu.nl nu zelfstandig gaat werken
wel op bbc, zie ook FP

http://msnbc.msn.com/id/4953015/

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/3705409.stm
  dinsdag 11 mei 2004 @ 20:43:31 #14
45511 TimmyAsd
pi_19055162
het filmpje is erg vaag opgenomen..
maar verder ook erg ranzig
  dinsdag 11 mei 2004 @ 20:46:55 #15
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_19055253
Gatver.

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_19055326
(gelukkig) niet erg duidelijk...Heb weleens duidelijker gezien ...
  dinsdag 11 mei 2004 @ 20:50:57 #17
45511 TimmyAsd
pi_19055378
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 20:49 schreef beeer het volgende:
Mietjes. Ik wil bloed zien.
wist trouwens niet dat je zo makkelijk een hoofd kan afsnijden..
is het, voor diegenen die het filmpje hebben gezien, wel echt?
pi_19055411
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 20:49 schreef beeer het volgende:
Mietjes. Ik wil bloed zien.
Is bijna niet te zien. Met de uitzondering van een hoop propaganda, een pratende gevangene en zijn naar mijn mening knullige onthoofding met een of ander bot mes. Geen aanrader voor mensen met een zwakke maag.
pi_19055441
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 20:50 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Ja. Hij spreekt eerst wat, daarna spreken de daders, en dan vermoorden ze hem
  † In Memoriam † dinsdag 11 mei 2004 @ 20:55:55 #20
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19055513
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 20:50 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Jawel, dat is zeer eenvoudig, er zijn ook filmpjes vanuit Tsjetsjenië in omloop alwaar dit soort dingen te zien zijn.
  dinsdag 11 mei 2004 @ 20:56:54 #21
45511 TimmyAsd
pi_19055543
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 20:55 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Jawel, dat is zeer eenvoudig, er zijn ook filmpjes vanuit Tsjetsjenië in omloop alwaar dit soort dingen te zien zijn.
erg ziek als je in staat bent om zowiets te doen..
  dinsdag 11 mei 2004 @ 20:57:38 #22
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_19055567
loedertje... die rochel maakte me inderdaad naar... had het geluid te laat uitstaan van het filmpje waar je over spreekt.. Daniel Pearl moet ook zijn hoofd kwijt.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_19055619
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 20:56 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

erg ziek als je in staat bent om zowiets te doen..
de spreker noemt dat een reactie op wat de amerikanen doen met moslimse mannen en vrouwen in Abu Ghraib en guantanamo ect..
  dinsdag 11 mei 2004 @ 21:01:11 #24
45511 TimmyAsd
pi_19055675
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 20:59 schreef misschien het volgende:

[..]

de spreker noemt dat een reactie op wat de amerikanen doen met moslimse mannen en vrouwen in Abu Ghraib en guantanamo ect..
dat maakt het niet minder ziek..
pi_19055759
Het gerochel op dat beruchte Tsjetjeense filmpje is misschien wel het naarste geluid dat ik ooit heb gehoord. Die beelden die daar bijhoren zijn ook geen pretje trouwens. Om nog maar te zwijgen over de Tsjetjeense martelfilmpjes waarbij vingers worden afgehakt en geschoten in ruil voor losgeld.

"Allah Ackbar!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')