hier wachten de moeders van de Nederlandse toch niet op!???/ lijken zonder hoofden? ..dus .snel wegwezen uit irak!quote:Extremistische moslimsite toont onthoofding Amerikaan
Uitgegeven: 11 mei 2004 19:38
Laatst gewijzigd: 11 mei 2004 19:41
DUBAI - Op een video die dinsdag is verschenen op een website van moslimextremisten is te zien hoe vijf gemaskerde mannen een Amerikaan onthoofden. De daders zeggen de man, wiens lijk zaterdag in Bagdad is gevonden, te straffen voor de mishandeling van Iraakse gevangenen door Amerikaanse militairen.
De in een oranje overall geklede man zegt wie hij is. "Mijn naam is Nick Berg, mijn vaders naam is Michael, mijn moeders naam is Suzanne. Ik woon in Philadelphia." Achter hem staan vijf gemaskerde mannen met hoofddoeken op. Een van hen leest een verklaring voor, waarna zij de man op zijn zij rollen en hem het hoofd afsnijden. "Allah akbar", schreeuwen de daders - Allah is groot.
"Aan de moeders en de vrouwen van Amerikaanse soldaten, wij vertellen jullie dat wij de Amerikaanse regering hebben aangeboden deze gijzelaar te ruilen voor enkele van de gevangenen in Abu Ghraib. Dat is geweigerd. Wij vertellen jullie dat de waardigheid van de moslimmannen en -vrouwen in Abu Ghraib en elders alleen terug te krijgen is met bloed en zielen. Jullie krijgen niets van ons behalve doodskist na doodskist."
Het slachtoffer is geen soldaat, maar een zelfstandige Amerikaanse ondernemer van 26 die in Irak werk zocht op het gebied van communicatie-infrastructuur. Volgens zijn ouders werd hij sinds 9 april vermist. Hij was toen van plan naar huis terug te keren, omdat hij geen werk had kunnen vinden.
De video is getiteld "Abu Musab al-Zarqawi slacht een Amerikaan af". Het is onduidelijk of Al-Zarqawi - een terrorist die banden heeft met Osama bin Laden - zelf in de video te zien is, of dat hij de verantwoordelijkheid opeist. De video is verschenen op een website genaamd Muntada al-Ansar waarop vaker verklaringen en opnames van extremistische organisaties zoals Al-Qaida worden gepubliceerd
Waarom? Sinds wanneer zjin er dagelijkse protesten van Irakezen tegen de Nederlanders? Dat een of andere mongool een handgranaat gooit is juist een reden om zeker tot de huidige deadline te blijven. Verlenging daarna is echter discutabel.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 20:00 schreef misschien het volgende:
[..]
hier wachten de moeders van de Nederlandse toch niet op!???/ lijken zonder hoofden? ..dus .snel wegwezen uit irak!
volgens de irakezen?! die zogenaamde 'azzarqawi' werkt met een groep irakezen en belooft de pakistaanse troepen die naar irak zullen komen met een nederlaag en dat ze ook gedood zullen worden net als hun broeders de amerikanen....quote:Op dinsdag 11 mei 2004 20:02 schreef Woffel het volgende:
Er zit nogal een verschil tussen een Amerikaan en een Nederlander, ook volgens de Irakezen.
Lijkt me dan ook geen reden voor Nederland om terug te trekken......
Wat een geweldig argument zeg. Nederlanders terugtrekken uit Irak omdat er een Amerikaan onthoofd is ....quote:Op dinsdag 11 mei 2004 20:00 schreef misschien het volgende:
[..]
hier wachten de moeders van de Nederlandse toch niet op!???/ lijken zonder hoofden? ..dus .snel wegwezen uit irak!
Omdat de Nederlanders niet, net als de Amerikanen provocerend met de Irakezen omgaan.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 20:05 schreef misschien het volgende:
[..]
volgens de irakezen?! die zogenaamde 'azzarqawi' werkt met een groep irakezen en belooft de pakistaanse troepen die naar irak zullen komen met een nederlaag en dat ze ook gedood zullen worden net als hun broeders de amerikanen....
de spanjaarden zijn ook gedood 'eentje maar ..toch..' dus waarom de nederlanders niet!?! omdat ze hollanders zijn?
Ik weet wel een argument te bedenken. Zoals ik had begrepen was het de bedoeling dat tegen de tijd dat de eerste periode voor Nederland erop zou zitten ( nu dus ) er een nieuwe resolutie bij de VN zou liggen en er daarna een uitgebreidere internationale troepenmacht zou komen.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 20:12 schreef mwh het volgende:
[..]
Wat een geweldig argument zeg. Nederlanders terugtrekken uit Irak omdat er een Amerikaan onthoofd is ....![]()
Het was ook niet mijn punt of er ook daadwerkelijk een argument is, maar ik vond het argument door misschien gegeven nogal lomp. Dus maar goed, er zijn talloze argumenten tegen en talloze voor...quote:Op dinsdag 11 mei 2004 20:18 schreef doemaardrie het volgende:
[..]
Ik weet wel een argument te bedenken. Zoals ik had begrepen was het de bedoeling dat tegen de tijd dat de eerste periode voor Nederland erop zou zitten ( nu dus ) er een nieuwe resolutie bij de VN zou liggen en er daarna een uitgebreidere internationale troepenmacht zou komen.
Aangezien die resolutie er niet is en ook niet lijkt te komen zie ik geen reden om nog bij te dragen aan de wilde avonturen van een Amerikaans olie cowboy.
wel op bbc, zie ook FPquote:Op dinsdag 11 mei 2004 20:16 schreef misschien het volgende:
dit nieuws is nog niet eens op aljazeera of cnn gekomen..
interessant dat nu.nl nu zelfstandig gaat werken
wist trouwens niet dat je zo makkelijk een hoofd kan afsnijden..quote:Op dinsdag 11 mei 2004 20:49 schreef beeer het volgende:
Mietjes. Ik wil bloed zien.
Is bijna niet te zien. Met de uitzondering van een hoop propaganda, een pratende gevangene en zijn naar mijn mening knullige onthoofding met een of ander bot mes. Geen aanrader voor mensen met een zwakke maag.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 20:49 schreef beeer het volgende:
Mietjes. Ik wil bloed zien.
Ja. Hij spreekt eerst wat, daarna spreken de daders, en dan vermoorden ze hemquote:Op dinsdag 11 mei 2004 20:50 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
wist trouwens niet dat je zo makkelijk een hoofd kan afsnijden..
is het, voor diegenen die het filmpje hebben gezien, wel echt?
Jawel, dat is zeer eenvoudig, er zijn ook filmpjes vanuit Tsjetsjenië in omloop alwaar dit soort dingen te zien zijn.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 20:50 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
wist trouwens niet dat je zo makkelijk een hoofd kan afsnijden..
is het, voor diegenen die het filmpje hebben gezien, wel echt?
erg ziek als je in staat bent om zowiets te doen..quote:Op dinsdag 11 mei 2004 20:55 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Jawel, dat is zeer eenvoudig, er zijn ook filmpjes vanuit Tsjetsjenië in omloop alwaar dit soort dingen te zien zijn.
de spreker noemt dat een reactie op wat de amerikanen doen met moslimse mannen en vrouwen in Abu Ghraib en guantanamo ect..quote:Op dinsdag 11 mei 2004 20:56 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
erg ziek als je in staat bent om zowiets te doen..
dat maakt het niet minder ziek..quote:Op dinsdag 11 mei 2004 20:59 schreef misschien het volgende:
[..]
de spreker noemt dat een reactie op wat de amerikanen doen met moslimse mannen en vrouwen in Abu Ghraib en guantanamo ect..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |