abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19822204
quote:
Op maandag 7 juni 2004 09:43 schreef Christine het volgende:
Hij komt in Madame Toussaud!
YiiiiiHHHAAAA
If Matrix was here, he'd laugh too
  ESF Reporter zaterdag 12 juni 2004 @ 09:48:50 #102
87554 Cee
Welluk?
pi_19829768
Gaan ze Jamai omsmelten om was te besparen?
pi_19830443
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 09:48 schreef Cee het volgende:
Gaan ze Jamai omsmelten om was te besparen?
Ik kan nu een hele flauwe opmerking maken he? .
  zaterdag 12 juni 2004 @ 10:58:54 #104
82534 DePresident
Ik mis Tessje
pi_19830622
Ik hoop niet dat Boris dezelfde kant opgaat als Jamai. Dat hij ook in musicals gaat en zijn gezicht insmeert met zelfbruiner. Jamai is totaal geflopt qua muziek. Ik hoop voor jullie dat Boris wel meer dan 1 hitje zal scoren!

[ Bericht 16% gewijzigd door DePresident op 12-06-2004 11:06:38 ]
  ESF Reporter zaterdag 12 juni 2004 @ 12:13:51 #105
87554 Cee
Welluk?
pi_19831805
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 10:46 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Ik kan nu een hele flauwe opmerking maken he? .
Ga je gang!
  zaterdag 12 juni 2004 @ 16:29:52 #106
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_19836727
Ik ben ook benieuwd, Tom_Tom-
pi_19836777
Van Jamai's beeld kun je natuurlijk wel heel Idols 2004 in was omzetten.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 16:49:35 #108
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19837176
tiscali
quote:
Boris, de winnaar van het programma 'Idols', lanceert op 19 juni op grootse wijze zijn nieuwe album. De cd, getiteld 'Rely On Me', beleeft op die dag in Maastricht zijn première. Zijn eerste single 'When You Think of Me' bivakkeerde eerder dit jaar al enige tijd op de eerste plaats van de hitparade.

Hij zal de release inluiden met een gratis openluchtconcert in de Limburgse hoofdstad. Vlak daarvoor wordt de in Venlo geboren zanger gehuldigd door de provincie Limburg. De dag begint echter met een signeersessie in SnowWorld in Zoetermeer.
pi_19844195
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 10:58 schreef DePresident het volgende:
Ik hoop niet dat Boris dezelfde kant opgaat als Jamai. Dat hij ook in musicals gaat en zijn gezicht insmeert met zelfbruiner. Jamai is totaal geflopt qua muziek. Ik hoop voor jullie dat Boris wel meer dan 1 hitje zal scoren!
boris is GEEN Jamai .. asjeblieft niet zeg ..

Boris die zingt.. jamai die wilde graag in musicals zingen...boris zingt ! zeer goed ! en hij blijft zingen !
"Have you seen my Childhood?
I'm searching for the world that I come from
'Cause I've been looking around" M.J
  ESF Reporter zondag 13 juni 2004 @ 12:41:51 #110
87554 Cee
Welluk?
pi_19853393
Ik las gisteren dat ie op 17 september in 't Chassé in Breda gaat optreden met z'n band. En laat ik dan gvdmme net op vakantie zijn. ARGH!
pi_19857965
quote:
Op zondag 13 juni 2004 12:41 schreef Cee het volgende:
Ik las gisteren dat ie op 17 september in 't Chassé in Breda gaat optreden met z'n band. En laat ik dan gvdmme net op vakantie zijn. ARGH!
Waar heb je dat gelezen?? ik wil namelijk graag een keer een concert bij wonen!
~if they only knew love, true love, to love, like this before~
pi_19859048
Boris zit bij me op de sportschool. Vrijdag avond nog van hem mogen genieten

Had hem woensdag ook al gezien bij marco borsato in de Kuip.

Leuke jongen jongen hoor.
  ESF Reporter zondag 13 juni 2004 @ 17:01:22 #113
87554 Cee
Welluk?
pi_19859101
quote:
Op zondag 13 juni 2004 16:18 schreef beautiful_world het volgende:

[..]

Waar heb je dat gelezen?? ik wil namelijk graag een keer een concert bij wonen!
Kijk maar eens op de site van 't Chassé theater!
pi_19888154
quote:
Op zondag 13 juni 2004 17:01 schreef Cee het volgende:

[..]

Kijk maar eens op de site van 't Chassé theater!
never mind! ik heb het al gevonden! ik ga denk ik ook maar gelijk kaarten bestellen!!!

[ Bericht 15% gewijzigd door beautiful_world op 14-06-2004 19:36:47 (domme fout) ]
~if they only knew love, true love, to love, like this before~
  woensdag 16 juni 2004 @ 09:22:53 #115
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_19928937
Staat een interview met hem in het AD, de echte Boris komt duidelijk naar voren .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  woensdag 16 juni 2004 @ 09:25:32 #116
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_19928986
quote:
'Als je er bovenuit steekt, moet kennelijk je kop eraf'

Boris, straatjongen wordt superster
Door Antoinnette Scheulderman

Aan de vooravond van de lancering van zijn debuutalbum Rely on me, rekent Idols-winnaar Boris af met Gino Taihuttu ('een parasiet'), zijn critici ('zielig') en de vergelijking met zijn voorganger ('Jamai is geen zanger').

De relatie van Boris en zijn vriendin Irene staat op springen. Althans, dat beweert Story. Boris is een bedrieger en een schurk. Schrijft Beau van Erven Dorens in Nieuwe Revu. Welkom in Nederland sterrenland.

Boris Titulaer (23), de afgetekende en onbetwiste winnaar van Idols II, lacht er om. Soms slaat hij met zijn vuist op tafel, vaker nog haalt hij zijn schouders op. Dook z'n voorganger Jamai meteen nadat hij de eerste editie van de talentenjacht won een week onder voor de hijgerige media, gillende tienermeiden en geldbeluste zakenlieden, Boris hield het hoofd koel. ,,Ik ben nooit gek geworden van die aandacht. Natuurlijk is het moeilijk als er ineens 500 mensen voor je deur staan. Maar als ze hysterisch gaan doen, blijf ik op de één of andere manier heel relaxed.''

Wat niet betekent dat hij het prototype van de gemoedelijke Limburger is. Wordt de Idols-fabriek door velen gezien als een lopende band waar willoze sterretjes en voorgeproduceerde hitjes in recordrempo vanaf rollen, Boris beet wel degelijk van zich af. Zoals op die woensdag voor de finale, toen hij het nummer te horen kreeg dat voorbestemd was de eerste single te worden van hem of tegenstrever Maud. ,,Het was een ramp; ongelooflijk cheap, commerciële rotzooi. In die periode werd er met mij gesproken over de grootsten van de wereld: Marvin Gaye, Donny Hathaway. Dát moest mijn sound worden. En toen kwamen ze ineens met zo'n pop-trackje aan. Ik voelde me totaal niet serieus genomen, was echt beledigd.''

Hij schreef een brief, aan de platenmaatschappij en Idols, dat hij het nummer niet wilde opnemen. In aller ijl moest er een alternatief komen: When you think of me. ,,Van oorsprong een country-nummer en ik ben allesbehalve een country-zanger. De instrumenten zijn veranderd en ik heb het totaal anders ingezongen dan het origineel. Desondanks komt het niet echt uit mijn hart.''

De meeste andere nummers op zijn debuutalbum Rely on me gelukkig wel. Toen op het laatste moment niet juryvoorzitter Henkjan Smits maar Menno Timmermans (ex-Warner) het bij platenmaatschappij BMG voor het zeggen kreeg, verdween de pregefabriceerde productie van de plaat in de prullenbak. Waardoor Rely on me in plaats van uitsluitend makkelijk te verteren popliedjes, ook soul, funk en jazz ademt.

,,Waarschijnlijk had iedereen een popplaatje verwacht. Ikzelf ook. Gelukkig is 50 tot 60 procent funky, soul, r en b. Zodat het toch nog echt Boris is geworden.''

Al zou de échte Boris, perfectionist pur sang, nooit kiezen voor een in recordtempo opgenomen debuutalbum. Rely on me werd uit de grond gestampt met één week inzingen en anderhalve week productie. Boris: ,,Voor zover ik heb gehoord, is er nog nooit zo kort aan een plaat gewerkt.'' Het is de spagaat van de Idols-machinerie: zo snel mogelijk profiteren van het nieuw verworven succes, iets wat de kwaliteit niet ten goede komt. Boris: ,,Het laatste nummer, For all we know, was ook echt het laatste wat ik eruit kon persen. Het is live opgenomen, one take. Mijn stem klonk al rauw omdat ik moe was, maar geen tijd had voor een rustpauze. Maar veel mensen zeggen dat ze het juist daarom mooi vinden klinken; niet zo helder als een kristalletje, maar doorspekt met emotie.''

Toch zal het in de toekomst anders gaan. ,,Ik zie deze plaat als een visitekaartje, een begin. Alleen, normaal gesproken zou ik zo niet willen werken. Voor een volgend album wil ik zeker drie, vier maanden de tijd krijgen. Nog niet veel; topartiesten doen soms jaren over een plaat.''

Op een échte Boris-cd zullen nummers als Cordelia, Special, When you think of me en het mede door hemzelf geschreven Wasting time het niet halen, denkt hij. ,,Maar nu wilde ik ook songs opnemen die voor iedereen toegankelijk zijn.'' Desondanks is op Rely on me eerder de authentieke Boris hoorbaar dan op het door weekblad Nieuwe Revu zonder zijn toestemming uitgegeven plaatje van zijn oude band Sofuja. ,,In die periode wilde ik kijken of ik me ook in akoestische, mainstream-muziek kon ontplooien. De man met wie ik toen werkte, kon geen echte soulnummers schrijven, iets wat veel meer bij mij past.''

De door Boris consequent met die man of die gitarist aangeduide figuur is Gino Taihuttu, zijn voormalig begeleider die achter de rug van de Idols-winnaar om de tien Sofuja-nummers aan Nieuwe Revu verkocht. Volgens Taihuttu omdat zijn soulbrother hem niet het krediet gaf dat hij in zijn eigen ogen verdiende. Liever praat Boris niet meer over de affaire: ,,Want dan wordt elke keer zijn naam weer geplaatst en daar kickt-ie juist op. Dat verdient hij niet. Híj is niet degene geweest die drie maanden lang met zijn kop op tv moest.'' Tot een gesprek tussen Boris en Taihuttu is het nooit meer gekomen. ,,Iedereen denkt dat we eruit zijn, maar dat is niet zo. Ik ben klaar met hem. Hij heeft geprobeerd me op mijn ziel te trappen. Al vanaf de allereerste week dat ik in Idols zat, wilde hij dat materiaal verkopen. Niemand ging erin mee, totdat hij iemand vond die net zo'n grote parasiet is als hijzelf.''

De vader-zoonrelatie die Taihuttu in Nieuwe Revu beschreef, bestaat niet volgens Boris: ,,Een geromantiseerd verhaaltje om mensen voor je te winnen. Zeggen dat je het uit liefde doet, uit rock 'n' roll. Onzin is het. Het gebeurde niet uit goede wil: als je boven iemand anders uitsteekt, moet kennelijk je kop eraf. Ineens merkte ik dat mensen erop uit zijn om je te raken. Dat doet pijn.''

Want dat roem niet alleen met dwepende dames maar ook met critici op oorlogspad komt, merkte Boris al gauw. Zijn inmiddels fameuze uitroep Keep the soul alive werd afgeserveerd door dj Ruud de Wild en Kopspijkers ('Er zijn zoveel grapjes over die slogan gemaakt dat-ie uitgekotst en kapotgemaakt is. Ik gebruik 'm niet meer') en Beau van Erven Dorens wijdde een hele column aan de volgens hem 'geveinsde softe shit' van de Limburger, nota bene een week nadat hij Boris met open armen ontving in de studio van RTL Boulevard. ,,Hij is één van de duizend die me tegenwoordig wel eventjes zullen vertellen hoe ik me moet gedragen. In mijn ogen is hij gewoon een zielig figuur die één ding moet beseffen: ik ben en blijf een straatjongen. Als je me helemaal niet kent en me helemaal afbrandt, dan gaan we toch een keer knokken ofzo. Sommige mensen zijn er alleen maar op uit om je op je ziel te trappen.''

Als iedereen aan je trekt, knal je op een gegeven moment uit elkaar, zegt hij. De noodzakelijke rust vindt hij bij vriendin Irene en zoon Django, met wie Boris tegenwoordig in Amsterdam woont. Vanaf het moment dat elke scheet die hij liet groot nieuws werd, kwam ook het vergrootglas op hun relatie te liggen. Het heeft ze dichter bij elkaar gebracht, denkt hij. ,,We zijn 2,5 jaar samen. De roddelbladen schreven meteen dat we het niet zouden redden. Inderdaad is deze periode een soort test. Maar de muziek leeft al veel langer in mij. Ik heb altijd al van zo'n toekomst gedroomd, geloofd in mezelf. Dat weet Irene. De aandacht die ik nu ineens krijg, is niet altijd makkelijk. Maar onze liefde overwint dat wel.''

Faalangst kent hij vooralsnog niet, ook niet als hem de carrière van Jamai - tegenwoordig meer musicalster dan popartiest - en Jim - wiens tweede plaat nauwelijks aandacht kreeg - wordt voorgelegd. ,,Als mensen ons gaan vergelijken, alleen omdat ik ook Idols gewonnen heb, zijn ze bij mij aan het verkeerde adres. Ik denk dat Jamai doodongelukkig was geworden als hij op het podium was blijven staan. Jamai is geen zanger, musical past hem beter. Zelf zou ik nooit naar een concert van hem gaan. Als je vocaal gezien niet echt geweldig bent, kun je wel blijven touren, maar pikt het publiek het op een gegeven moment niet meer.

,,Ik denk dat mensen vorig jaar een verkeerd beeld van Idols hebben gekregen. Ze kwamen er nu achter: hé, we hadden toen een winnaar die niet credible, geen toptalent was. Toen ik won, zeiden zelfs de critici: dít is waar het programma over gaat.''

Boris treedt morgen op in Villa BVD (RTL 4, 22.40 uur). Zaterdag promoot hij zijn nieuwe cd in SnowWorld Zoetermeer (tussen 11 en 12 uur) en met een mini-concert in Maastricht (vanaf 15.30 uur).
  woensdag 16 juni 2004 @ 10:05:57 #117
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_19929707
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 09:22 schreef BVO het volgende:
Staat een interview met hem in het AD, de echte Boris komt duidelijk naar voren .
En jij gelooft dat? Achja, je hebt wel eerder bewezen naïef te zijn.

Vooral dat verhaal over dat nummer "When you think of me" is ontzettende bullshit. Het is echt niet zo dat ze dit nummer pas de woensdag voor de finale voor het eerst hoorde. Het nummer dat de eerste single zou worden van de winnaar, hebben JK, Maud en Boris samen uitgekozen. Ook hebben ze samen nagedacht over de invulling van het nummer en over het feit dat het geen country moest zijn.

Over Jamai heeft Boris wmb gelijk, al betwijfel ik dat Boris gezegd zou hebben dat Jamai vocaal niet zo sterk is.

Maar ja, deze wereld heeft ook naïevelingen nodig... denk ik dan...
  woensdag 16 juni 2004 @ 10:09:36 #118
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_19929774
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 10:05 schreef Christine het volgende:

[..]

En jij gelooft dat? Achja, je hebt wel eerder bewezen naïef te zijn.

Vooral dat verhaal over dat nummer "When you think of me" is ontzettende bullshit. Het is echt niet zo dat ze dit nummer pas de woensdag voor de finale voor het eerst hoorde. Het nummer dat de eerste single zou worden van de winnaar, hebben JK, Maud en Boris samen uitgekozen. Ook hebben ze samen nagedacht over de invulling van het nummer en over het feit dat het geen country moest zijn.

Over Jamai heeft Boris wmb gelijk, al betwijfel ik dat Boris gezegd zou hebben dat Jamai vocaal niet zo sterk is.

Maar ja, deze wereld heeft ook naïevelingen nodig... denk ik dan...
Wat geloof ik? Dat Boris dit gezegd heeft?
Ja, want hij komt precies zo over als wat ik altijd van hem gevonden heb .
pi_19929863
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 10:05 schreef Christine het volgende:

[..]

Dat is wel waar hoor.. ze moesten eerst een ander nummer zingen voor een single. Hier waren vooral Boris en JK het niet mee eens, en pas op het laatste moment is een nieuwe single gekozen.
  woensdag 16 juni 2004 @ 10:20:13 #120
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_19930009
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 10:13 schreef Timmai het volgende:

[..]

Dat is wel waar hoor.. ze moesten eerst een ander nummer zingen voor een single. Hier waren vooral Boris en JK het niet mee eens, en pas op het laatste moment is een nieuwe single gekozen.
Ach ja, Christine is nu eenmaal een beetje naïef.
Kan zij ook niks aan doen natuurlijk. .
  woensdag 16 juni 2004 @ 10:30:23 #121
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_19930215
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 10:13 schreef Timmai het volgende:

[..]

JK had dus ook inspraak...

Jammer dat hij de woensdag voor de finale, waarop het nummer volgens het artikel bekend werd, JK er allang uitgekickt was!

pi_19930283
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 10:30 schreef Christine het volgende:

[..]

JK had dus ook inspraak...

Jammer dat hij de woensdag voor de finale, waarop het nummer volgens het artikel bekend werd, JK er allang uitgekickt was!

het was de woensdag daarvoor.. want JK moest de single toch ook opnemen..
  woensdag 16 juni 2004 @ 10:33:31 #123
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_19930293
Vanmorgen stond er een stuk over Marco Borsato op de pagina prive van de telegraaf. Daarin kwam naarvoren dat Marco ondanks het grote succes gewoon en benaderbaar is gebleven en Boris is de roem naar de kop gestegen want toen ze hem wat wilde vragen sneerde hij dat er geen aanvraag was voor een interview. De jonge is zwaar over het paard getild.
  woensdag 16 juni 2004 @ 10:37:24 #124
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_19930369
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 10:33 schreef Timmai het volgende:

[..]

het was de woensdag daarvoor.. want JK moest de single toch ook opnemen..
Je zegt het zelf: de woensdag daarvoor. Dus niet de woensdag voor de finale. Dat is in elk geval al één onwaarheid in het artikel. Jammer alleen dat sommige mensen dit soort dingen als zoete koekjes aannemen.
  woensdag 16 juni 2004 @ 10:38:54 #125
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_19930405
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 10:37 schreef Christine het volgende:

[..]

Je zegt het zelf: de woensdag daarvoor. Dus niet de woensdag voor de finale. Dat is in elk geval al één onwaarheid in het artikel. Jammer alleen dat sommige mensen dit soort dingen als zoete koekjes aannemen.
Je snapt het niet he . Dat eerste nummer zal in de week voor de halve finale gepresenteerd zijn, dat werd afgekeurd, de woensdag voor de finale kwam dan dit nummer tevoorschijn. Zo duidelijker? .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')