abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 juni 2004 @ 14:41:50 #201
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_19615908
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 06:38:43 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_19615910
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 14:37 schreef SjacoBaco het volgende:
Film was wel ok maar wat hierboven al gezegd is...een hoop open eindjes die je dan van een ander moet horen (die de boeken heeft gelezen).... zal mij benieuwen wat de volgende film gaat doen want dat boek is weer dikker (en nu lukt het ze al niet om een fatsoenlijk sluitend verhaal neer te zetten)

JK had beter moeten opletten toen ze de boeken schreef.....
Onzin! Ze schrijft die boeken niet voor warner bros
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  donderdag 3 juni 2004 @ 14:47:21 #203
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_19616043
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 96% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 06:38:43 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_19616206
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 14:47 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Je hebt gedeeltelijk een punt. Ik heb de boeken van Lord of the Rings niet gelezen, maar vond de films toch behoorlijk aardig te volgen... heb maar heel weinig gehad dat ik dingen echt niet snapte.

Echter bij Harry Potter merk je nu gewoon dat mensen overduidelijk tegen essentiële problemen aanlopen. Kleine dingen zijn misschien niet belangrijk... en daar stappen mensen ook overheen als ze het niet kennen... maar één van de belangrijkste ontbrekende elementen vond ik toch wel de uitleg wáárom Sirius onschuldig was... wat had Pettigrew precies uitgevreten dan? Zonder uitleg van een boeklezer kom je daar niet uit. Het belang van Hogsmeade wordt niet duidelijk... je ziet er maar weinig van... er wordt niet duidelijk dat ze Harry liever niet daar hebben omdat ie daar kwetsbaarder is. En Sirius Animagus... daar wordt met geen woord over gerept. Je ziet hem ook niet duidelijk veranderen in een hond... waardoor mensen met vraagtekens blijven zitten.

Dat zijn kleine dingen die je in totaal misschien 10 minuten extra kosten, maar waardoor het mijns inziens een stuk duidelijker wordt.

Maar ach... zo blijft het in elk geval een film om over na te praten
Dat van het verraad aan zijn ouders van Pettigrew wordt toch wel degelijk uitgelegd aan het einde
Maar ik ben het met je eens dat er een aantal dingen snel wordt behandelt... de boeken van Rowling zijn misschien ook wel moeilijker te vertellen omdat ze zoveel herhaaldelijke aanwijzingen rondstrooit, dat is in een film van 2 en half uur moeilijk allemaal net zo bevattelijk te maken.
In die zin is LOTR aanzienlijk makkelijker te verfilmen, de plot en de achterliggende structuur van het verhaal zijn aanzienlijk simpeler. Rowling schrijft meer een soort magische detectives, met veel bijfiguren en zaken...
pi_19616293
Potter Look-alike

I look like Harry Potter what do I do?

linda barber

Chris' Answer
Whatever you do, keep away from J K Rowling. She has vicious lawyers who will slap a breach of trademark law suit on you in about two poofteenths of a second. You'll be forced to have plastic surgery to remove the unsightly lightning bolt scar from your forehead, and they'll make you trade in your geeky spectacles for contact lenses.

On second thoughts, you might like to send a photo of yourself to J K. Given who you look like, a free make over wouldn't be such a bad idea.

Liam's Answer
Congratulations Linda. Yours is a million dollar face. That's how much you can sue J K Rowling for.

She has obviously stolen your likeness and used you as the subject of a popular children's book series. She has slandered you by suggesting you deal with magic and the dark arts. She has made you look like a fool, highlighting your poor dating prowess with that Fleur Delacore incident in the Goblet of Fire. She has even suggested you are a homosexual, living inside a closet.

Sue Linda, sue!
`either you or your head must be off, and that in about half no time! Take your choice!'
  donderdag 3 juni 2004 @ 15:04:04 #206
32196 SjacoBaco
Are we there yet?
pi_19616475
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 14:41 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Onzin! Ze schrijft die boeken niet voor warner bros
maar wel voor het geld!
  donderdag 3 juni 2004 @ 15:44:34 #207
3185 Adelante
To let it go now
pi_19617441
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 15:04 schreef SjacoBaco het volgende:

maar wel voor het geld!
denk dat mevrouw Rowling al wel beetje binnen is
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_19617778
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 15:44 schreef Adelante het volgende:

[..]

denk dat mevrouw Rowling al wel beetje binnen is
Dat weet ik wel zeker

Desnoods schrijft ze in het volgende deel dat harry een kippeneuker is, het zal haar aan d'r deriere roesten of warner dat geen leuke wending vind
  Redactie Frontpage donderdag 3 juni 2004 @ 20:12:24 #209
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_19623522
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 14:40 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Als je nog niets van Potter gelezen hebt ben je ofwel analfabeet, ofwel heb je een lange tijd op een andere planeet doorgebracht
Of je vindt er niets aan, zoals ik. De films zijn leuk, maar ik heb niets met die boeken, wel geprobeerd. de boeken van LOTR vind ik ook vreselijk. Ik hou niet van fantasy om te lezen.
pi_19626690
Ik heb 'm net gezien, Nix op aan te merken, hoewel ik toch liever de originele Dumbledore heb, En dat er veel te weinig Oldman in zit!

Ook jammer dat ze veel facts weg hebben gelaten, zoals wie die kaart heeft gemaakt enzo
"Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
  donderdag 3 juni 2004 @ 23:03:12 #211
58276 nederhorror.nl
Wieken des Doods
pi_19627725
Tijdreizen goed krijgen blijft een hele opgave, blijkt wel weer.
Nederhorror leeft! | www.nederhorror.nl
pi_19627806
Ik heb hem net gezien en ik vond hem echt erg leuk. Beter dan deel 1 en 2.
Vooral dat stukje met die kaart & sneep is hilarisch. "Professor Sneep moet zijn
abnormaal grote neus uit andermans zaken halen" (of iets in die trant, kan er even niet op komen)

Ik ga morgen waarschijnlijk nog een keer
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  donderdag 3 juni 2004 @ 23:23:22 #213
8369 speknek
Another day another slay
pi_19628338
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 00:36 schreef kamagurka het volgende:
Waar Tolkien een allegaartje aan oude mythen en sagen door elkaar husselt en nog wat ouwe talen herbewerkt om tot een verhaal te komen... gebruikt Rowling dingen uit haar ECHTE leven.
!

Als er iemand veelvuldig beticht wordt van alle clichés en bekende verhalen bij elkaar jatten is het JK Rowling wel!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 3 juni 2004 @ 23:39:20 #214
8369 speknek
Another day another slay
pi_19628747
Overigens vond ik deze film met afstand de beste van de drie. De eerste twee waren aardig/leuk, maar deze gewoon goed te noemen. Dat mocht je natuurlijk ook wel verwachten, als de regisseur van Y tu mama tambien het overneemt van de regisseur van Home Alone, maar toch. Direct vertaalde deze verandering zich in meer dynamische camerashots (vrijwel allen hadden wel een subtiele camerabeweging); indirect, want ik mag toch aannemen dat de regisseur hier een hand in heeft gehad, de complete restyling van Hogwarts.

Vooral dat laatste kwam de sfeer veel ten goede, de eerste twee films kwamen erg gemaakt Disney's Magical Kingdom over. Hagrid z'n plastic bruine hutje stond op een keurig gemaaid diepgroen kunstgras, twee meter van de school met daarachter een statisch aangepland groen bos. De beukende wilg stond op het pleintje in het midden van de school (alsof dat niet honderden doden per jaar oplevert). Het is alsof iemand alle objecten uit de boeken heeft gehaald en vervolgens netjes en overzichtelijk alles bij elkaar heeft neergezet (NB ik heb de boeken niet gelezen, ik weet dus niet of het daar ook zo is). In de nieuwe film staat alles een eind uit elkaar, ergens halverwege of aan de voet van een grote heuvel. Er staat een echt woud achter het huis van Hagrid. De heuvel is daarbij niet meer keurig groen en gelijk gemaaid, maar met veel modder en begroeiing.
Dat modderige en vieze komt vervolgens weer terug in de rest van de film. Het Quidditch wordt gespeeld in een zware regen en onweersbui, Hogwarts lijkt een echt oud gebouw, in plaats van een grote aaneenschakeling van nieuwe cardboard sets.

Als de eerste twee films Disney's Magical Kingdom waren, is dit Lord of the Rings Junior.

[ Bericht 0% gewijzigd door speknek op 03-06-2004 23:49:29 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 3 juni 2004 @ 23:43:52 #215
8369 speknek
Another day another slay
pi_19628860
Overigens ook grote eer voor de Special Effects afdeling. Als Virtual Environments student zit ik altijd met enige interesse naar de computeranimaties te kijken, dit is denk ik de eerste keer dat computergegenereerde beesten me niet als nep overkwamen (hooguit de weerwolf, maar dat kwam meer door mijn eigen opvatting -meer haar- ervan). Vooral de hippogriff was erg goed gedaan, z'n verenpak deed niet kunstmatig aan (alhoewel veren natuurlijk makkelijker zijn dan haar) en alle schaduwen leken goed te kloppen.
pi_19629810
Ik moet de film nog zien...... maar van wat ik aan stukjes heb gezien lijkt hogwarts nu wel een groot klooster :s..... Wtf doet die klok boven de ingang!! dat zwiepende ding of hoe dat dan ook mag heten ..........

Ik hoop dat de omgeving toch nog een magische sfeer geeft zoals in de eerste 2 delen....
Ge leeft maar eensh!
pi_19630019
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 23:03 schreef nederhorror.nl het volgende:
Tijdreizen goed krijgen blijft een hele opgave, blijkt wel weer.
Volgens mijn Back to the Future logica klopte er niets van. Je moet het Harry Potter Prisoner of Azkaban: Centraal Spoilertopic # 1 lezen. Daar hebben we nog 100 andere plotholes gevonden.
  vrijdag 4 juni 2004 @ 00:41:07 #218
8369 speknek
Another day another slay
pi_19630053
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 00:38 schreef Patvs het volgende:
Volgens mijn Back to the Future logica klopte er niets van.
Volgens logica klopt er niets van tijdreizen.
  vrijdag 4 juni 2004 @ 00:44:15 #219
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_19630095
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 23:23 schreef speknek het volgende:

[..]

!

Als er iemand veelvuldig beticht wordt van alle clichés en bekende verhalen bij elkaar jatten is het JK Rowling wel!
JRR kon er ook wat van hoor

Bovendien kan JK Rowling tenminste een spannend en onderhoudend boek bij elkaar schrijven, dat is JRR op de hobbit na, nog nooit gelukt
pi_19630118
Heeft iemand toevallig duidelijke plaatjes van hoe zweinstein er nu uitziet en de omgeving?
Ge leeft maar eensh!
  vrijdag 4 juni 2004 @ 01:00:49 #221
8369 speknek
Another day another slay
pi_19630409
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 00:44 schreef kamagurka het volgende:
JRR kon er ook wat van hoor
Vast wel. Punt is dat Tolkien behoorlijk wat vernieuwender is geweest in het Fantasy genre dan Rowling. En dat Rowling t.o.v. Tolkien afschilderen als iemand die veel origineler is, niet bepaald strookt met de heersende opinie.
quote:
Bovendien kan JK Rowling tenminste een spannend en onderhoudend boek bij elkaar schrijven, dat is JRR op de hobbit na, nog nooit gelukt
Is dit het Lord of the Rings topic? .
  vrijdag 4 juni 2004 @ 01:04:20 #222
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_19630456
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 01:00 schreef speknek het volgende:

[..]

Vast wel. Punt is dat Tolkien behoorlijk wat vernieuwender is geweest in het Fantasy genre dan Rowling. En dat Rowling t.o.v. Tolkien afschilderen als iemand die veel origineler is, niet bepaald strookt met de heersende opinie.
Kan mij de heersende opinie nou schelen man! Rowling verkoopt stukken meer boeken dan die ouwe dwaas, is dat dan ook een voorbeeld van de heersende opinie?

Het lijkt me dat iemand die hele generaties jongere en oudere mensen weer aan het lezen krijgt weinig onder hoeft te doen voor iemand die vooral allerlei vaag hippievolk en nerds heeft aangezet tot het spelen van magic games
  vrijdag 4 juni 2004 @ 01:09:32 #223
8369 speknek
Another day another slay
pi_19630548
Yep. Maar ik beweer dan ook nergens anders. Ik zeg alleen dat het kinderboeken zijn.
pi_19630611
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 01:09 schreef speknek het volgende:
Yep. Maar ik beweer dan ook nergens anders. Ik zeg alleen dat het kinderboeken zijn.
Mischien is dit jou mening en ze worden ook wel bestempeld als kinderboeken maar dit was helemaal niet Rowlings bedoeling. Ze heeft ooit eens in een interview gezegt dat ze deze boeken niet schreef voor kinderen van 8 jaar maar voor de wat oudere lezers...

Verder heb ik ook ooit ergens gehoord dat de helft van de lezers van de boeken volwassen zijn!

Maar je hebt zelf de boeken gelezen? anders kun je hier natuurlijk niet over oordelen over wel of geen kinderboek....
Ge leeft maar eensh!
  vrijdag 4 juni 2004 @ 01:13:28 #225
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_19630628
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 01:09 schreef speknek het volgende:
Kinder- en volwassenboeken idd! Zeker niet leuk voor kinderen onder de 9 lijkt me, die pikken er nog veels te weinig van op.

Het knappe aan de boeken vind ik in elk geval is dat ze voor stokoude kinderen als mezelf ook zeer onderhoudend, verrassend en geestig zijn. Dat kan ik van slechts weinig kinderboeken zeggen.
  vrijdag 4 juni 2004 @ 01:21:02 #226
8369 speknek
Another day another slay
pi_19630749
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 01:12 schreef Mister-Me het volgende:
Maar je hebt zelf de boeken gelezen? anders kun je hier natuurlijk niet over oordelen over wel of geen kinderboek....
Een gedeelte van het eerste boek dus.

Kijk ik vind het vermakelijke films, maar van wat ik gelezen/gezien heb vond ik de boeken niet geestiger dan Discworld en niet intrigerender dan de serieuzere fantasy waar ik fan van ben. Het voegt voor mij totnutoe gewoon nog niet zoveel toe. Het is Pepsi Light voor de Coca-Cola fan. Mooi als meer mensen Cola gaan drinken, en nog best lekker op z'n tijd. Maar niet heel speciaal.

Maar ik ben op zich wel voornemens de latere wat duistere boeken te lezen.
pi_19630784
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 01:21 schreef speknek het volgende:

[..]

Kijk ik vind het vermakelijke films, maar van wat ik gelezen/gezien heb vond ik de boeken niet geestiger dan Discworld en niet intrigerender dan de serieuzere fantasy waar ik fan van ben. Het voegt voor mij totnutoe gewoon nog niet zoveel toe. Het is Pepsi Light voor de Coca-Cola fan. Mooi als meer mensen Cola gaan drinken, en nog best lekker op z'n tijd. Maar niet heel speciaal.

Oja is waar ook... eerder al gevraagd .... mijn exuses
Ge leeft maar eensh!
pi_19632684
Heb gisteren het laatste van boek 5 gelezen. Ben nu in de engelse versie´s bezig.
Heb nog een paar dagen voordat ik naar de film ga dus heb ik nog tijd om t/m boek 3 te komen.

Wie regiseert trouwens boek 4?
X-box GT: Nalyu
PSN tag: nalyu
pi_19636990
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 08:59 schreef trance_fan het volgende:
Heb gisteren het laatste van boek 5 gelezen. Ben nu in de engelse versie´s bezig.
Heb nog een paar dagen voordat ik naar de film ga dus heb ik nog tijd om t/m boek 3 te komen.

Wie regiseert trouwens boek 4?
Mike Newell.... oa bekend van Mona Lisa Smile..

(zonde dat je trouwens ergens in het midden begint met lezen)
Ge leeft maar eensh!
pi_19638209
Ziet die Emma watson er nou al een beetje leuk uit ??
  vrijdag 4 juni 2004 @ 14:03:41 #231
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_19638652
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 13:43 schreef _bigmac_ het volgende:
Ziet die Emma watson er nou al een beetje leuk uit ??
maar wacht maar tot in boek 6 ofzo
pi_19638684
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 14:03 schreef Timo20 het volgende:

[..]

maar wacht maar tot in boek 6 ofzo
Gaat ze dan eeuh ??
pi_19638700
Dubbel
  vrijdag 4 juni 2004 @ 18:00:54 #234
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_19645091
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 01:21 schreef speknek het volgende:

[..]

Het eerste boek begint inderdaad wat kinderachtig. Later wordt het wel beter maar het wordt pas echt leuk als het hoofdverhaal zich begint te onwikkelen ergens in boek 3. Deel 1 ging een beetje te snel en is echt geschreven voor zwakzinnige driejarige geestelijk gehandicapte debielen. De latere delen worden spannender, uitgebreider en in het geheel een stuk leuker. Ik heb weinig boeken zo moeilijk weg kunnen leggen als The Prisoner of Azakaban en The Goblet of Fire. Van The order of the Phoenix was ik wat minder kapot. Het lijkt wel of ze nu een beetje op verzoek begint te schrijven en vooral zoveel mogelijk mensen tevreden wilt stellen. Maar nu dwaal ik af.

Overigens: , speknek, .
  vrijdag 4 juni 2004 @ 19:57:31 #235
15625 Robbie007
100% Hardstyle
pi_19647484
Goed, een echte fan ben ik nou ook weer niet zo zeer. Wel wil ik graag deze film in de bios gaan bekijken...

Maar even een vraag, is de schrijfster van de HP boeken nog steeds aan het door schrijven? Of houdt het ook een keer ergens op.

Ik zou die Hermione Granger anders wel willen zien in de verfilming van het toekomstige deel 6 boek. Volgens mij is het dan zeker een lekkere babe geworden .

En hoe oud zijn de spelers in deel 5 dan? Jaartje of 18 ofzo?
pi_19648180
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 19:57 schreef Robbie007 het volgende:
Goed, een echte fan ben ik nou ook weer niet zo zeer. Wel wil ik graag deze film in de bios gaan bekijken...

Maar even een vraag, is de schrijfster van de HP boeken nog steeds aan het door schrijven? Of houdt het ook een keer ergens op.
Ze gaat door t/m boek 7.
quote:
Ik zou die Hermione Granger anders wel willen zien in de verfilming van het toekomstige deel 6 boek. Volgens mij is het dan zeker een lekkere babe geworden .

En hoe oud zijn de spelers in deel 5 dan? Jaartje of 18 ofzo?
In boek 5 zijn ze 15 jaar.
Ik weet niet precies hoe oud de spelers nu zijn, maar ze zijn nu deel 4 aan het verfilmen.
Wanneer ze deel 5 gaan doen weet ik niet, maar ik denk dat als ze 18 zijn nog best wel iemand van 15 kunnen spelen.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_19653115
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 12:47 schreef Mister-Me het volgende:

[..]

Mike Newell.... oa bekend van Mona Lisa Smile..

(zonde dat je trouwens ergens in het midden begint met lezen)
nee ik begin niet in het midden heb net alle 5 boeken achter elkaar uit en nu begin ik weer overnieuw maar dan in het engels.
X-box GT: Nalyu
PSN tag: nalyu
pi_19653204
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 23:42 schreef trance_fan het volgende:

[..]

nee ik begin niet in het midden heb net alle 5 boeken achter elkaar uit en nu begin ik weer overnieuw maar dan in het engels.
Ok sorry.... ... dacht echt dat je eerst 4/5 las en nu pas begon met 1,2,3.... mijn exuses...
Ge leeft maar eensh!
  Redactie Frontpage zondag 6 juni 2004 @ 01:01:44 #239
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_19675766
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban debuted triumphantly at the top of the charts on Friday with an estimated haul of $41.2M making it the largest opening day in box office history, without previews. The third installment of the Warner Bros. franchise beat out the first-day tallies of its predecessors Sorcerer's Stone ($32.3M in November 2001) and Chamber of Secrets ($29.6M in November 2002). Only studio stablemate The Matrix Reloaded can boast a comparable opening day with $42.5M although that figure included roughly $5M in Wednesday night previews. For the weekend, Azkaban looks to collect a towering $110-120M and will give Spider-Man a serious challenge for the all-time opening weekend record.
pi_19675857
Was wel te verwachten dat deze film weer veel bezoekers zou trekken.... nogal logisch.... het is 1 van de groostste hypes van de laatste jaren....
Ge leeft maar eensh!
  Redactie Frontpage zondag 6 juni 2004 @ 01:06:56 #241
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_19675882
En het is een van de betere films van deze zomer.
pi_19675945
Ja volgens mij is er dit jaar nog geen film geweest die beter was dan deze volgens het grote publiek...

Kijk bijvoorbeeld maar eens op imdb.nl een best betrouwbare site waar filmfans zelf stemmen... Deze film haalt op deze site een 7.9! dat is gewoon heel hoog omdat the godfateher (nummer 1) op die site een 9.1/9.2 krijgt!

Ik vind het soms best wel interessant om op die site te kijken welke cijfers films gemiddeld krijgen van de meerderheid...

[ Bericht 0% gewijzigd door Mister-Me op 06-06-2004 12:38:20 ]
Ge leeft maar eensh!
  dinsdag 15 juni 2004 @ 00:50:47 #243
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_19898578
Eindelijk gezien.

Wat een verschil met de eerste twee films. Eindelijk eens een Harry Potter die niet de vooroordelen bevestigt maar juist de versie neerzet die ik me had voorgesteld. Ik geloof dat het Speknek was die de eerste twee films vergeleek met een Disney sprookje, en dat klopt ook eigenlijk wel. Deze versie is veel grimmiger, en zelfs bijzonder spannend.

Alfonso Cuarón is een schot in de roos. De film ademt een soort mengeling van naderend onheil en de romantiek van de tovenaarswereld uit. Ik weet niet in hoeverre de regisseur daarmee te maken heeft maar Hogwarts is omgetoverd van het kasteel van Assepoester naar een supermooi middeleeuws kasteel. De beelden die je krijgt zijn schitterend. De overgangen van jaargetijden zijn mooi en soms krijg je echt mooie filmtruukjes te zien. Wat ik erg grappig vond is dat er een paar keer een vogeltje vrolijk langs de beukwilg vliegt en dan een genadeloze ram krijgt.

Het verhaal vind ik ook goed. Ik heb het boek twee keer gelezen en ik vind dat ze precies de juiste dingen hebben weg gelaten. Soms hadden ze wel wat meer kunnen uitleggen voor de leken, maar voor mij was dit prima. Misschien is dat wel de reden dat de film vooral door de standaard Harry Potter fans goed ontvangen wordt.

Gary Oldman is hartstikke goed. Jammer alleen dat je daardoor wel ziet hoe slecht de rest eigenlijk is. Het stoorde me verder niet echt. Ron is nog steeds precies zoals ik me hem voorstel in de boeken. Lupin was okay. Trelawney ook wel. Dumbledore vind ik iets minder geworden maar hij is wel iets minder zoetsappig en dat is wel weer positief. Harry Potter vind ik gewoon slecht. In mijn gedachte is hij altijd wat stoerder en misschien probeert Cuarón dat wel zo neer te zetten maar Radcliffe is, denk ik, gewoon een te slechte acteur.

Verder vond ik de special effects rete mooi. Vooral de Hypogrief. Maar bijvoorbeeld de sluipwegwijzer is ook mooi. Al met al een erg goede film. Ik heb echt genoten. Echt jammer dat Cuarón ook deel 4 niet wilt/mag doen.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 10:06:33 #244
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_19902250
Gisteravond HP3 gezien! Stukken beter dan de vorige twee films al je het mij vraagt. Wat vooral opvalt, is dat de hoofdpersonen beter acteren, met name Oldman is geweldig en Hermelien is leuk op aan het groeien. Ook wordt het verhaal stukken minder gehaast verteld, nadeel is dat ze dit bereikt hebben door grote delen van het boek weg te laten waardoor sommige zaken voor leken onduidelijk zullen blijven. Tenslotte was het aanstellen van een nieuwe regisseur een goede zet van Warner Bros! Het ziet er allemaal een stuk somberder en fraaier uit, wat de sfeer zeker ten goede komt, ook zitten er enkele geniale stukjes camerawerk in!

Kortom: zeker een aanrader (maar lees ook het boek)!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_19958620
Ik ga pas volgende week vrijdag

Maar de laatste twee posts hebben me wel zeer nieuwsgierig gemaakt.
pi_20113535
Kom er net achter dat Moaning Myrtle gespeeld word door iemand van 38
"Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
pi_20114214
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 06:31 schreef BrianMay het volgende:
Kom er net achter dat Moaning Myrtle gespeeld word door iemand van 38
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_20174589
Vanavond ga ik
Ben heel erg benieuwd!
  vrijdag 25 juni 2004 @ 14:41:04 #249
86305 Markman
Grappig hier.
pi_20179898
moet je deel 1 en 2 gezien hebben om die laatste te kunnen begrijpen lieve jongetjes en meisjes?
  vrijdag 25 juni 2004 @ 14:48:29 #250
34153 BrianMay
Het Genie
pi_20180060
Nee niet echt, alleen een beetje de achtergrond informatie weten

Heb de info in een spoiler gezet, zodat je het niet hoeft te lezen als je liever niet wil, Er staat in iedergeval geen informatie bij die Deel 3 voor je zal bederven (Ook de andere delen niet trouwens)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Das denk ik wel zo'n beetje wat je moet weten

Veel plezier
"Looooooooooooosch!!"
- Pim Derks, 1 juni 2005
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')