Je kan een aantal stappen nemen, ik heb ook een tijd in een benarde financieele stituatie gezeten zoals die van jou.
1) Zeg je internet op, dit scheelt je vaak tussen de 20 en 40 euro per maand. Hiermee kan je weer mooi je kaartjes betalen
2) Ga een andere baan zoeken, 28.5 uur per week is wat weinig, en dan moet je niet achteraf klagen dat je niet genoeg verdiend....
3) Je bent samenwonend...er zijn dus ook 2 potentieele kostwinners, en je vriendin kan waarschijnlijk wel even wat bijleggen zodat jij weer naar je werk kunt gaan.
4) Er is van alles mogelijk met je werk. Een klein voorschot van een paar tientjes per maand zodat je weer aan de slag kunt is helemaal niet zo raar...even goed met ze praten wil vaak helpen.
5) Een heel verhaal, ik vind het heel vervelend voor je, maar er is geen ENKEL excuus om 3,46 euro per dag wat je zelf te veel betaald de schuld te geven van je financieele malaise. Kinderen, een huis, tv, een auto, het eten, roken - dat kost allemaal geld, en op allemaal zijn flinke bezuinigingen te maken. Ik zeg niet dat je dat niet gedaan hebt, maar de praktijk leert me dat er altijd wel een aantal dingen zijn waarop je wat winst kunt boeken. Voordeliger boodschappen doen is er 1 van bijv. Stoppen met roken en/of stappen/internetten/computerhobbien een 2de. Een veel over het hoofd geziene mogelijkheid om meer financieele ruimte te krijgen is het verhuizen - veel mensen wonen veels te duur voor hun inkomsten/uitgaven patroon.
6) Je hebt ouders en schoonouders die in dit soort gevallen vaak meer dan bereid, en zo niet op zn minst lichtelijk verplicht zijn om je financieel een beetje uit de nood te helpen. Vooral omdat je zegt dat je niet naar je werk kunt gaan, en een paar euro per dag is voor je (schoon) ouders zeker wel op te brengen als dit weer financieele stabiliteit geeft.
In jou situatie heb ik precies zo gezeten, incl. kind, samenwonen en geen geld hebben voor de trein.
Ik kan je vertellen dat het alleen maar erger wordt naarmate het kind ouder wordt, de kosten blijven exponentieel stijgen - dat zijn de risico's van het nemen/krijgen van een kind. Ik ben zelf op zoek gegaan naar ander werk, en mijn (nu ex) vriendin alsmede ikzelf hebben geld geleend van onze ouders. Ik heb zelfs soms geld geleend van vrienden zodat ik de trein dus kon pakken...daar zijn ze voor, niet? Ik heb een hoop spullen verkocht om op de been te blijven - vooral veel pc spullen, een hobby die makkelijk extra geld op kan leveren per maand als je daar wat op inboet. Je bent fan van tweakers.net zie ik op je site - dus ook jij zal wel wat meer geld uitgegeven hebben per maand aan je computer dan goed voor je gezin is...zoniet, probeer er toch op te besparen / aan te verdienen met verkopen.
Er is plenty werk beschikbaar in allerlei markten, maar zeker de callcenter markt stikt er van - toevallig zit ik ook in die branche....en er is enorm veel vraag naar simpel callcenter werk waar je helemaal geen bijzondere achtergrond voor hoeft te hebben - voor zoveel (Flexibele) uurtjes per dag als je wil.
De oplossing voor het probleem wat je aankaart ligt voor de volle 100% bij jezelf, en niet bij mensen op een forum als deze, of bij de sociale dienst of bij wie dan ook. Creativiteit, flexibiliteit, inzet, bereidheid tot het vinden van werk en veel nadenken over je situatie en hoe deze te optimaliseren zijn de enige manieren om uit de malaise te komen waar je nu inzit. Bij sociale dienst blijven zitten zal je geen windeieren leggen in iedergeval - hint hint.
succes..
Ook toe aan een stijlvolle, unieke icon? Kijk
hier voor deel II