Probeert die vriendin te minderen met paracetamol en in plaats daarvan ibuprofen te slikken? Ibuprofen is slechter voor je maag dan paracetamol. Misschien moet ze dat ff met de huisarts overleggen, lijkt me sowieso wijs om er even langs te gaan met die gelige ogen en gespatte adertjes!quote:Op dinsdag 11 mei 2004 10:52 schreef joscelin het volgende:
Wat is een opiaat?
Ze heeft de eerste 2 weken na het auto-ongeluk (zware hersenschudding, whiplash) valium + diclofenac geslikt. Omdat de diclo slecht voor haar maag is heeft de huisarts toen gezegd dat ze over moest op paracetamol.
En sinds 1,5 week meen ik, probeert ze te minderen met paracetamol en ipv ibuprofen te slikken. Dat is op zich ook goed als vervanging van paracetamol? (qua pijn wel, maar ik bedoel ook ivm met haar lever nu dus) Sinds zondag slikt ze nu 6 para + 1 ibu. Het is een goed idee dus om veel te minderen met die para?
Ik zal dadelijk even opzoeken wanneer het telefonisch spreekuur is van de dokter, voor de specifics.
-joscelin-
Sorry! Excuus!quote:Op zaterdag 15 mei 2004 01:26 schreef BBQ-kip het volgende:
En en en?
8 x 1 tablet is toch wel de maxquote:Op zaterdag 15 mei 2004 18:25 schreef joscelin het volgende:
[..]
Sorry! Excuus!
De huisarts belde. Vriendin doet haar verhaal. Het lig iig niet aan de paracetamol.. Wel is het verstandig er mee te gaan minderen, hoewel 8 op een dag niet een max is maar wel veel. Ibu moet zo ook mee oppassen ivm haar maag. Mocht de gele gloed blijven moet ze een bloedtest om te kijken of het misschien geelzucht is..
(Maar bij geelzucht krijgt je huid toch ook een teint?)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |