abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 mei 2004 @ 22:43:30 #1
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_19032864
Vannacht werd ik er definitief gek van!
Ik heb echt al heel erg vaak dezelfde droom gehad. De laatste 4 weken zeker 5 keer. Het is niet echt een nachtmerrie, maar ik word er ook niet echt vrolijk van.

Ik droom dat mijn rechterbeen "oncontroleerbaar" word. dat mijn rechterbeen de hele tijd rondjes aan het draaien is, en hoe hard ik ook mijn best doe, dat die níet stopt. Een soort omgekeerde verlamming. Een keer droomde ik dat ik het had tijdens mijn werk (disco), en ook al hield ik me vast aan de barrailing, mijn been wilde er echt met mij vandoor. Ook al een keer gedroomd dat het met me gebeurde als ik in de auto zat.
Wat echter nog vreemder is: meestal is het bij mij bij een droom dat als ik het echt eng vind, dat ik weer uit die droom kom. (Ook al slaap ik, het lukt me!) Ik kan denken wat ik wil, ik heb het gevoel dat ik weet dat ik in bed lig, ik kan allemaal real-life gedachtens oproepen, maar de droom blijft. Het voelt net alsof dat ik wakker ben en het gebeurd...

Weet iemand wat de droom kan betekenen, en/of hoe ik er vanaf kom?

(Overigens heb ik het bijna altijd dat ik dromen heel goed herinner)
Action is the enemy of thoughts
pi_19032925
Dromen zijn maar rare dingen. Als ik een nachtmerrie heb wat afgelopen 2 jaar maar één keer ofzo is geweest dan is het altijd dezelfde, al 10 jaar lang ofzo. Heel raar. Wat het betekent, geen idee.

Het zijn gebeurtenissen uit je onderbewustzijn; angsten en dat soort dingen waar je in het dagelijks leven (ongemerkt) mee worstelt.
  maandag 10 mei 2004 @ 22:48:35 #3
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_19033031
Blijft altijd irri. Drijfnat wakker worden van het zweet ook.
Kan ze nooit onthouden maar goed ook. Maar soms denk je echt van waar slaat het in godsnaam op
  maandag 10 mei 2004 @ 22:58:09 #4
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_19033313
hmmm, ik ken dat... ik ben als klein jochie gekweld door terugkerende "nachtmerrie's" die niet in woorden zijn uit te drukken....
Sigmoid: f(x) = 1 / (1 + 2.718281828458# ^ -x)
pi_19033333
als je zelf je dromen kunt regelen dan droom je lucide das cool! Ik droom de leukste dingen!!
And as a finishing touch, God created the Dutch
  maandag 10 mei 2004 @ 22:59:34 #6
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_19033354
het kan zijn, dat als je terugkerende dromen hebt, dat je onderbewuste je mischien iets wil duidelijk maken.
misschien mak je je ergens zorgen over, moet je nog iets doen, etc.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_19033356
Dromenboek moet je even doorbladeren. Simpel nagedacht zou het kunnen betekenen dat je bang bent om de controle over je leven te verliezen...maargoed, das mijn verklaring.
Ik had tijdje terug kerende dromen over tornado's die met 6 tegelijk op me afkwamen. In dromenboek stond dat dit betekende dat er een verandering aan zat te komen. Klopte wel.
Verder kun je oefenen om je dromen onder controle te hebben, dromen wat je wilt. Maar hoe je dat voor elkaar krijgt weet ik niet.
  maandag 10 mei 2004 @ 23:27:49 #8
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_19034243
quote:
Op maandag 10 mei 2004 22:59 schreef idiotbox het volgende:
Dromenboek moet je even doorbladeren. Simpel nagedacht zou het kunnen betekenen dat je bang bent om de controle over je leven te verliezen...maargoed, das mijn verklaring.
Ik had tijdje terug kerende dromen over tornado's die met 6 tegelijk op me afkwamen. In dromenboek stond dat dit betekende dat er een verandering aan zat te komen. Klopte wel.
Verder kun je oefenen om je dromen onder controle te hebben, dromen wat je wilt. Maar hoe je dat voor elkaar krijgt weet ik niet.
Ik slaap sinds een paar maanden "anders", sinds ik op mijn nieuwe kamer zit heb ik véél meer dromen die ik onthoud. Als ik een droom niet leuk vind, kan ik er ook meestal wel uitkomen gewoon door te denken "ik droom". Heel vaag, maar wel grappig. Buiten deze dromen dus...
Action is the enemy of thoughts
pi_19034892
Sorry er is een centraal topic: [centraal] Rare Dromen Topic
Bovendien past het daar beter
Openingspost daarheen verplaatst.
Deze doe ik verder dicht.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')