abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19020563
Hallow F0kkers,

ik vroeg me af of ik met mijn tractorrijbewijs (certificaat van vakbekwaamheid) scooter/brommer mag rijden ? omdat je dit namenlijk ook met auto en ik geloof ook met auto theorie mag ?

ik weet ook niet waar ik heen moet bellen ofzo dus vraag ik het hier maar ff

alvast bedankt
pi_19020634
Volgens mij niet hoor!
pi_19020806
Heb je voor je tractorrijbewijs een theorieexamen af moeten leggen bij het CBR?

Victory is mine!!
pi_19020944
Joh ga lekker op je trekker naar school
Dus...
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 10 mei 2004 @ 16:04:09 #5
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_19021077
Is jouw brommer/scooter een tractor? Nee dus. Brommercertificaat halen, dus.
pi_19021086
lol
blaat
pi_19021150
neen mag niet
pi_19021271
wel beetje serieuze reacties graag

ennuh hiervoor heb ik een praktijk + theorie examen moeten afleggen
pi_19021469
Je mag met autotheorie volgens mij ook helemaal geen scooter rijden. Als je rijbewijs B wel hebt mag je geloof zo een scootercertificaat halen bij de gemeente.

Scooter = only theorie
Auto = theorie en praktijk
Ik ga incognito door het leven..........
pi_19021513
quote:
Op maandag 10 mei 2004 16:09 schreef CMNiKoN het volgende:
wel beetje serieuze reacties graag

ennuh hiervoor heb ik een praktijk + theorie examen moeten afleggen
Het antwoord is toch wel duidelijk?
pi_19021520
quote:
Op maandag 10 mei 2004 16:15 schreef AcidTrance het volgende:
Je mag met autotheorie volgens mij ook helemaal geen scooter rijden. Als je rijbewijs B wel hebt mag je geloof zo een scootercertificaat halen bij de gemeente.

Scooter = only theorie
Auto = theorie en praktijk
Zo'n certificaat is niet nodig als je een rijbewijs hebt.
Ja..ik wilde je wat vertellen..maar als ik dat vertel,dan ben ik wel uren aan het vertellen en dan denk je ook van vertel dit nou maar niet..dus vertel ik het ook maar niet..
  maandag 10 mei 2004 @ 16:17:11 #12
60908 G1ml1
Keep falling......
pi_19021523
als je tractor 2 wielen had mag t wel
Gravitation cannot be held responsible for people falling in love
It is better to keep a friend from falling than to help him up
pi_19021556
quote:
Op maandag 10 mei 2004 16:17 schreef TheMax het volgende:

[..]

Zo'n certificaat is niet nodig als je een rijbewijs hebt.
Das zelfs nog mooier niet dat ik scooter rij
Ik ga incognito door het leven..........
pi_19021770
quote:
Op maandag 10 mei 2004 15:49 schreef CMNiKoN het volgende:
Hallow F0kkers,

ik vroeg me af of ik met mijn tractorrijbewijs (certificaat van vakbekwaamheid) scooter/brommer mag rijden ? omdat je dit namenlijk ook met auto en ik geloof ook met auto theorie mag ?

alvast bedankt
Je mag alleen op een brommer of scooter met bromfietscertificaat en/of A- en/of B-rijbewijs (dus niet met theorie). Oftewel, je mag niet met je tractor-certificaat brommer/scooter rijden.
  maandag 10 mei 2004 @ 16:26:00 #15
29358 drugsgebruiker
Rien à perdre
pi_19021797
Je theorie examen van de auto kan je ook gebruiken voor een brommercertificaat.
Why? Don't we make ya laugh? Aren't we fuckin' funny? You best come up with an answer, cos I'm gonna come back here and check on you and your momma and if you ain't got a reason why you hate clowns, I'm gonna kill your whole fucking family.
pi_19021868
quote:
Op maandag 10 mei 2004 16:26 schreef drugsgebruiker het volgende:
Je theorie examen van de auto kan je ook gebruiken voor een brommercertificaat.
Nope... je moet je rijbewijs hebben (overigens is je theorie ook maar 1 jaar geldig en is ook alleen voor B categorie geldig en dus niet voor A categorie (motor) of F categorie (bromfiets))
pi_19022177
Wat denk je zelf?
pi_19029760
Nee, het mag niet. Dat wat jij een tractorrijbewijs noemt is puur een ontheffing op de arbowet om iemand van 16 jaar met zwaar gemotoriseerd materieel te laten werken. Kijk maar eens in de kleine lettertjes, daar staat ook dat je maximaal zoveel uur per dag mag werken op een tractor, niet dat daar ook maar iemand zich aan houdt maarja.

Als het aan het CBR lag namen zij het graag van de landbouwscholen over. Toen ik destijds dat briefje haalde kreeg je 2x 20 vragen. 20 over veiligheid en 20 over verkeersregels. Je mocht van beide 20 vragen 10 fouten maken. 10 bij de veiligheid en 10 op het verkeer. Daarna komt er een leraar van de landbouwschool bij je thuis voor een simpele rijproef of je een beetje christelijk rijdt en voila 1 arbo ontheffing. En dan zijn er nog idioten die hiervoor zakken.
Saab op 4 wielen en Suzuki op 2 wielen, wat een combinatie :D
pi_19030257
Neej! Tuurlijk niet.. logisch toch?? Een tractor en een scooter.. groot verschil he.. :/
pi_19030362
quote:
Op maandag 10 mei 2004 15:49 schreef CMNiKoN het volgende:
Hallow F0kkers,

alvast bedankt
Je mag wel op een quad rijden met een tractorrijbewijs.
  maandag 10 mei 2004 @ 22:34:12 #21
37540 Gerako
Mille, er is geen betere!
pi_19032558
quote:
Op maandag 10 mei 2004 21:08 schreef MRPhone het volgende:
Nee, het mag niet. Dat wat jij een tractorrijbewijs noemt is puur een ontheffing op de arbowet om iemand van 16 jaar met zwaar gemotoriseerd materieel te laten werken. Kijk maar eens in de kleine lettertjes, daar staat ook dat je maximaal zoveel uur per dag mag werken op een tractor, niet dat daar ook maar iemand zich aan houdt maarja.

Als het aan het CBR lag namen zij het graag van de landbouwscholen over. Toen ik destijds dat briefje haalde kreeg je 2x 20 vragen. 20 over veiligheid en 20 over verkeersregels. Je mocht van beide 20 vragen 10 fouten maken. 10 bij de veiligheid en 10 op het verkeer. Daarna komt er een leraar van de landbouwschool bij je thuis voor een simpele rijproef of je een beetje christelijk rijdt en voila 1 arbo ontheffing. En dan zijn er nog idioten die hiervoor zakken.
En het kromme is ook nog dat ik met mijn trekkerrijbewijs met een trekker/dieplader combinatie van ruim 50 ton over de weg mag. Nu mag ik met de auto een karretje trekken van maximaal 750kg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')