Het antwoord is toch wel duidelijk?quote:Op maandag 10 mei 2004 16:09 schreef CMNiKoN het volgende:
wel beetje serieuze reacties graag![]()
ennuh hiervoor heb ik een praktijk + theorie examen moeten afleggen
Zo'n certificaat is niet nodig als je een rijbewijs hebt.quote:Op maandag 10 mei 2004 16:15 schreef AcidTrance het volgende:
Je mag met autotheorie volgens mij ook helemaal geen scooter rijden. Als je rijbewijs B wel hebt mag je geloof zo een scootercertificaat halen bij de gemeente.
Scooter = only theorie
Auto = theorie en praktijk
Das zelfs nog mooierquote:Op maandag 10 mei 2004 16:17 schreef TheMax het volgende:
[..]
Zo'n certificaat is niet nodig als je een rijbewijs hebt.
Je mag alleen op een brommer of scooter met bromfietscertificaat en/of A- en/of B-rijbewijs (dus niet met theorie). Oftewel, je mag niet met je tractor-certificaat brommer/scooter rijden.quote:Op maandag 10 mei 2004 15:49 schreef CMNiKoN het volgende:
Hallow F0kkers,
ik vroeg me af of ik met mijn tractorrijbewijs (certificaat van vakbekwaamheid) scooter/brommer mag rijden? omdat je dit namenlijk ook met auto en ik geloof ook met auto theorie mag ?
ik weet ook niet waar ik heen moet bellen ofzo dus vraag ik het hier maar ff
alvast bedankt
Nope... je moet je rijbewijs hebben (overigens is je theorie ook maar 1 jaar geldig en is ook alleen voor B categorie geldig en dus niet voor A categorie (motor) of F categorie (bromfiets))quote:Op maandag 10 mei 2004 16:26 schreef drugsgebruiker het volgende:
Je theorie examen van de auto kan je ook gebruiken voor een brommercertificaat.
Je mag wel op een quad rijden met een tractorrijbewijs.quote:Op maandag 10 mei 2004 15:49 schreef CMNiKoN het volgende:
Hallow F0kkers,
ik vroeg me af of ik met mijn tractorrijbewijs (certificaat van vakbekwaamheid) scooter/brommer mag rijden? omdat je dit namenlijk ook met auto en ik geloof ook met auto theorie mag ?
ik weet ook niet waar ik heen moet bellen ofzo dus vraag ik het hier maar ff
alvast bedankt
En het kromme is ook nog dat ik met mijn trekkerrijbewijs met een trekker/dieplader combinatie van ruim 50 ton over de weg mag. Nu mag ik met de auto een karretje trekken van maximaal 750kg.quote:Op maandag 10 mei 2004 21:08 schreef MRPhone het volgende:
Nee, het mag niet. Dat wat jij een tractorrijbewijs noemt is puur een ontheffing op de arbowet om iemand van 16 jaar met zwaar gemotoriseerd materieel te laten werken. Kijk maar eens in de kleine lettertjes, daar staat ook dat je maximaal zoveel uur per dag mag werken op een tractor, niet dat daar ook maar iemand zich aan houdt maarja.
Als het aan het CBR lag namen zij het graag van de landbouwscholen over. Toen ik destijds dat briefje haalde kreeg je 2x 20 vragen. 20 over veiligheid en 20 over verkeersregels. Je mocht van beide 20 vragen 10 fouten maken. 10 bij de veiligheid en 10 op het verkeer. Daarna komt er een leraar van de landbouwschool bij je thuis voor een simpele rijproef of je een beetje christelijk rijdt en voila 1 arbo ontheffing. En dan zijn er nog idioten die hiervoor zakken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |