abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19015076
Mijn vriend is laatst bij de dokter geweest vanwege rugpijn, en de dokter zei dat hij lumbacho of zoiets had en dat hij in fysiotherapie moest. Ik vroeg me af of er mensen zijn die weten wat dat is of het zelf gehad hebben en of dat snel weer over gaat?
Zelf heb ik trouwens gehad een paar jaar geleden dat ik opeens nauwelijks meer kon bukken of mn bekken kon kantelen etc, dat deed reuze pijn, ik was zo stijf als een plank. Ik had echt vette pijn in mn onderrug, wat helemaal uitstraalde naar mn billen en bovenbenen. Als ik lang zat deed dat pijn en op een kruk zitten al helemaal.
Ben toen naar mensendieck gegaan en ben een zooltje gaan dragen in mijn schoen omdat mijn ene been langer is dan de andere en ik daardoor scheef ben.
Heb ik ook lumbacho gehad of is dat wat anders?
  maandag 10 mei 2004 @ 12:56:04 #2
26118 paparia
Zit ook in een complot.....
pi_19015894
De term die je zoekt is waarschijnlijk lumbago, en daar zitten weer verschillende vormen in. Omdat ik niet echt een dokter ben kan ik helaas er niet meer over zeggen.
Heb helaas ook een vorm ervan nu (acute)lumbago ook wel spit genoemd. Maar volgens mijn dokter gaat dat wel vanzelf over, maar pas na 2-6 weken ofzo.
Verder staat op internet vrij veel informatie maar elke site die ik heb gezien zegt weer wat anders dus erg betrouwbaar lijkt het me allemaal niet.
  maandag 10 mei 2004 @ 13:32:31 #3
12237 Phaedrus
Nu met transparante avatar!
pi_19016839
Lumbago: spit, lendenpijn, lendenschot; meestal aan één kant optredende spierpijn in de lendenstreek.

Dat is wat mijn medisch zakwoordenboek als omschrijving geeft.
Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it.
pi_19017510
Lumbago betekent eigenlijk 'rugpijn maar we weten niet wat het precies is'
Kutdiagnose dus die je zelf ook wel kunt stellen.....
Sterkte!
Vrijwillig gebanned
pi_19017768
Ik dacht dat lumbago gewoon 'lage rugpijn' betekent, en die lage rugpijn kan verschillende oorzaken hebben.
No reason left for living, still there's alot to do. New tears to cry, old songs to sing. And feel forever blue.
pi_19018541
quote:
Op maandag 10 mei 2004 14:09 schreef trueblue het volgende:
Ik dacht dat lumbago gewoon 'lage rugpijn' betekent, en die lage rugpijn kan verschillende oorzaken hebben.
Dat bedoel ik dus
Vrijwillig gebanned
pi_19026365
TT aangepast
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_19027398
'kee dan! Ik dacht al.....

Hmm ik zal mijn vriend eens meedelen dan waar ie aan 'lijdt'. Misschien heb ik zelf dan ook wel lumbago gehad (zie begin van dit topic).....idd was dat binnen 2-6 weken wel over, maar ik ben dan ook wel een zooltje in mijn schoenen gaan dragen wat misschien ook wel goed geholpen heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')