abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1416772
quote:
Op woensdag 15 augustus 2001 15:24 schreef Kimmie het volgende:
Wat ik me steeds meer ging afvragen: wat is nu jullie doel van de hele trip

Nou vertel maar

Toegegeven, ben niet ECHT een die-hard backpacker, maar de meeste keren deed ik het omdat ik gewoon hou van hiken, dus dan is een rugzak wel handig (een lichte helemaal).. daarnaast geeft het gewoon veel vrijheid vind ik dan.. maar goed.. ben geen echte backpacker misschien
pi_1416995
quote:
Op woensdag 15 augustus 2001 15:50 schreef HellSpawn het volgende:

ben geen echte backpacker misschien

Of misschien juist wel en zijn de mensen die ik tegen ben gekomen zielige wannebees.

De rest van de backpackers op reis hier?

fake a dream
  woensdag 15 augustus 2001 @ 16:57:11 #28
169 Amoebe
Is there more to say???
pi_1417051
Grappig, laats een gesprek over wat nou backpackers zijn.

Even eerst: het is natuurlijk totaal onzinnig om mensen in hokjes te zetten enzo, bladiebla....

Een 'backpacker' is anders dan een 'hiker'. Het doel van een hiker is (denk ik) om je te voet te verplaatsen door een wat afgelegen gebied en hierbij als het ware uit je rugzak te leven (aangezien je geen winkels onderweg tegen komt) en 's avonds in je tentje te liggen. Een backpacker daarentegen heeft geen tent bij zich, maar trekt meer van het ene jeugdhostel naar de ander en begeeft zich meer in de steden. Ik denk dat backpackers er ook meer op uit zijn om anderen te ontmoeten dan hikers die juist meer voor de natuur gaan.

Je hebt natuurlijk ook hikende backpackers en backpackende hikers, maar ik merk regelmatig dat vooral hikende backpackers niet echt een aantal dagen de natuur in kunnen omdat ze gewoon de spullen niet bij zich hebben (tent/brander e.d.). Als hiker kan je tussendoor natuurlijk ook backpacken, maar dan zeul je dus de hele tijd je kampeeruitrusting mee.

Het zelfde probleem met uitrusting maakt een verschil tussen hikers en 'mountaineers'. Het is als hiker verdomt lastig om tussendoor even een topje te bedwingen aangezien je daar dan vaak veel klimmateriaal voor nodig hebt die gewoon te zwaar is om de rest van je toch mee te nemen. Je 'moet' dan dus óf gaan klimmen óf afstanden gaan lopen.

Natuurlijk geldt dit niet voor iedereen, maar ik heb ook echt het idee dat er een verschil is tuusen de mensen die gaan backpacken en die gaan hiken (persoonlijkheid/leeftijd/wat zoek je op je reis).

Anyway,
De paden op, de lanen in, vooruit met frisse moed!!

pi_1417063
quote:
Op woensdag 15 augustus 2001 16:57 schreef Amoebe het volgende:

Even eerst: het is natuurlijk totaal onzinnig om mensen in hokjes te zetten enzo, bladiebla....

Een 'backpacker' is anders dan een 'hiker'. Het doel van een hiker is (denk ik) om je te voet te verplaatsen door een wat afgelegen gebied en hierbij als het ware uit je rugzak te leven (aangezien je geen winkels onderweg tegen komt) en 's avonds in je tentje te liggen. Een backpacker daarentegen heeft geen tent bij zich, maar trekt meer van het ene jeugdhostel naar de ander en begeeft zich meer in de steden. Ik denk dat backpackers er ook meer op uit zijn om anderen te ontmoeten dan hikers die juist meer voor de natuur gaan.

Je hebt natuurlijk ook hikende backpackers en backpackende hikers, maar ik merk regelmatig dat vooral hikende backpackers niet echt een aantal dagen de natuur in kunnen omdat ze gewoon de spullen niet bij zich hebben (tent/brander e.d.). Als hiker kan je tussendoor natuurlijk ook backpacken, maar dan zeul je dus de hele tijd je kampeeruitrusting mee.

Het zelfde probleem met uitrusting maakt een verschil tussen hikers en 'mountaineers'. Het is als hiker verdomt lastig om tussendoor even een topje te bedwingen aangezien je daar dan vaak veel klimmateriaal voor nodig hebt die gewoon te zwaar is om de rest van je toch mee te nemen. Je 'moet' dan dus óf gaan klimmen óf afstanden gaan lopen.

Natuurlijk geldt dit niet voor iedereen, maar ik heb ook echt het idee dat er een verschil is tuusen de mensen die gaan backpacken en die gaan hiken (persoonlijkheid/leeftijd/wat zoek je op je reis).

Anyway,

Goed verhaal ik heb ook het idee dat dat verschil er is. Mountaineers dat is idd weer een anders soort, die vind ik meestal wel bewonderingswaardig, ik sprak er laast nog 2 die (Duits) die in de Himalaya geklommen maar ook gehiked hadden.
fake a dream
  donderdag 16 augustus 2001 @ 12:36:06 #30
13949 spauw
hans und heidi haben spass
pi_1421700
quote:

Anyway,

quote:

Een backpacker daarentegen heeft geen tent bij zich, maar trekt meer van het ene jeugdhostel naar de ander en begeeft zich meer in de steden. Ik denk dat backpackers er ook meer op uit zijn om anderen te ontmoeten dan hikers die juist meer voor de natuur gaan.

Anyway,

De keren dat ik met de rugzak ben weggeweest, heb ik altijd een tent en bijbehorende spullen meegenomen die ik nodig had voor de camping. Dus een tentje, brandertje enz. Dat is ook backpacken maar dan met de keuze uit of een hostel of een camping. Ik persoonlijk vind de camping leuker dan een hostel omdat de sfeer iets anders is.

De mensen die gaan backpacken/hiken zoeken een andere soort van vakantie dan het gros van de nederlandse bevolking doet. Het avondtuur, contacten, blij zijn met een douche na een paar dagen treinen/lopen/varen. Het is het soort vakantie waar je meer op jezelf aangewezen bent en je je eigen boeltje moe

LowLands 2002......here i come
pi_7401600
Sorry voor de topickick maar ik vind 't wel leuk om m'n materiaal op een rijtje te zetten:

Jas: TNF Mountain Light 2L GTX
Broek: Fjallräven Groenland oid
Broek 2: Millet Annapurna 2l GTX
Fleecetrui: Vaude
Brander: MSR Whisperlite
Tent: Helsport Isfjell 2 (echt superding)
Rugzak: Karrimor Cougar 55+15
Matje: Artiach (kutding..is nu al lek )
Schoenen: Hanwag Forest GTX
Slaapzak: Een of ander dons ding tot +5 van een Duits merk.
Pannen: Lekkere cheape aluminium van m'n ouders
Sokken: Falke TK2

"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
pi_7412295
Ik zou bijna denken dat dit een traveller-topic is. Backpacker is een beetje een besmette term de laatste jaren. Dat zijn van die mensen die vooral met de LP-gids van het ene goedkope bierhol naar het volgende kruipen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')