abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 mei 2004 @ 10:28:55 #1
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_19012571
Dat vraag ik mij weleens af. Als ik cijfers hoor: 800.000 diabetesgevallen, honderdduizenden nierpatiënten, miljoenen gevallen van kanker, honderdduizenden CARA-patiënten en ga zo maar door.

Als ik alleen al naar mijn persoonlijke situatie kijk: ikzelf loop te kloten met een -tot nu toe onopgelost- schildklierprobleem. Alleen al binnen mijn naaste familie lopen afgezien van mijzelf nog vier anderen met hun schildklier te kloten. Verder zijn er gevallen van Crohn, ME, MS, kanker, een veelheid aan allergieën, endometriose en nog flink wat kwalen gediagnosticeerd.

Noem mij een zwartkijker, maar als ik het zo beschouw is de meerderheid van ons land op de een of andere manier ziek...

Wat zegt dat over ons en onze maatschappij? Doen we dingen verkeerd? Wat kan/moet dan anders?

Ik kan er behoorlijk mismoedig van worden (al was het alleen omdat ik het verkeerde beroep heb gekozen, ik had dokter moeten worden).

Herkent iemand dit gevoel, of de mate van ziekte in de directe omgeving?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 10 mei 2004 @ 10:31:45 #2
74383 cLau-
Ik ben onschuldig
pi_19012631
Eigenlijk heb ik het nooit zo bekeken maar nu ik er over nadenk, ik schrik niet eens meer wanneer een gezonde knul van 20 jaar mij verteld dat hij diabetes heeft. Dus dat betekent dat het voor deze maatschappij heel normaal is geworden dat een groot aantal wel één of meerdere ziektes heeft.
pi_19012707
Het is héééél simpel. In onze maatschappij worden alle mensen met "slechte eigenschappen" in leven gehouden. Deze mensen zullen zich dus ook voortplanten en het worden er steeds meer en meer. Over het algemeen kun je zeggen dat mensen hier steeds zwakker worden ja. In een derde wereldland bijv. gaan véél meer mensen met diabetes, nieraandoeningen, kanker, cara, enz. vroeg dood en blijven letterlijk de sterksten in leven.
  maandag 10 mei 2004 @ 10:38:24 #4
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_19012766
quote:
Op maandag 10 mei 2004 10:35 schreef P-Style het volgende:
In een derde wereldland bijv. gaan véél meer mensen met diabetes, nieraandoeningen, kanker, cara, enz. vroeg dood en blijven letterlijk de sterksten in leven.
Onzin, kanker is typisch een westerse ziekte. Komt door al die chemische troep in ons systeem.

TS: Hoe kom je d'r bij dat er in Nederland miljoenen gevallen van kanker zijn?
Een stad is slechts een bos met her en der wat huizen en wat apen
pi_19012771
We vervuilen inderdaad de genenpoel door zwakke mensen in leven te houden. Bovendien krijgen we voor het kleinste tegenwoordig al een medicijn in de handen gedrukt. Zodoende is ons afweersysteem erg zwak geworden, al denk ik niet dat een sterk afweersysteem de echt zware ziektes ook tegen zou houden.
pi_19012857
quote:
Op maandag 10 mei 2004 10:38 schreef Luukzor het volgende:
Onzin, kanker is typisch een westerse ziekte. Komt door al die chemische troep in ons systeem.
Nee... dit is onzin! Kanker komt overal voor en bestaat al sinds de mens bestaat! (en daarvoor ook al trouwens) Deze "onderzoeken" doen je graag geloven dat het komt door chemische troep in ons systeem.
  maandag 10 mei 2004 @ 10:44:25 #7
136 V.
pi_19012883
quote:
Op maandag 10 mei 2004 10:38 schreef Luukzor het volgende:

[..]

TS: Hoe kom je d'r bij dat er in Nederland miljoenen gevallen van kanker zijn?
Was een inschatting, heb ik geen bron voor. Maar ik tel dan dus in de gevallen van kanker die in mijn familie zijn geteld ook de (80%) overledenen mee.

Dus nee, op dit moment zullen er geen miljoenen mensen in NL met kanker rondlopen, maar 1 op de drie Nederlanders schijnt kanker te zullen krijgen. Dat zijn miljoenen. Die ik wel meetel.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 10 mei 2004 @ 10:46:11 #8
136 V.
pi_19012922
quote:
Op maandag 10 mei 2004 10:43 schreef P-Style het volgende:
Deze "onderzoeken" doen je graag geloven dat het komt door chemische troep in ons systeem.
Nee, het zal er helemaal niets mee te maken hebben.

V,
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 10 mei 2004 @ 10:49:55 #9
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_19012998
quote:
Op maandag 10 mei 2004 10:43 schreef P-Style het volgende:
Nee... dit is onzin! Kanker komt overal voor en bestaat al sinds de mens bestaat! (en daarvoor ook al trouwens) Deze "onderzoeken" doen je graag geloven dat het komt door chemische troep in ons systeem.
Tuurlijk komt het overal voor, maar relatief vaker in westerse landen. Het komt door een aantasting van het dna in een cel. Kan dus ook door ze zon komen en daar hebben afrikanen geen gebrek aan. Maar ook door vet eten, roken alcohol en al die dingen waar wij westerlingen geen genoeg van kunnen krijgen.
pi_19013094
quote:
Op maandag 10 mei 2004 10:49 schreef Luukzor het volgende:
Tuurlijk komt het overal voor, maar relatief vaker in westerse landen.
Dat komt omdat het hier vaker de diagnose wordt gesteld en het hier vaker geregistreerd wordt.
quote:
Het komt door een aantasting van het dna in een cel. Kan dus ook door ze zon komen en daar hebben afrikanen geen gebrek aan.
Dit valt reuze mee!
quote:
Maar ook door vet eten,
quote:
roken
dat dan weer wel...
quote:
alcohol
Oh?
quote:
en al die dingen waar wij westerlingen geen genoeg van kunnen krijgen.
Zoals?
  maandag 10 mei 2004 @ 10:58:23 #11
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_19013180
quote:
Op maandag 10 mei 2004 10:54 schreef P-Style het volgende:
blablablabla
Lol p-style, alcohol is chemische troep (wel lekker) daar kun je kanker van krijgen. Vet (ook lekker) vervuilt je lichaam, lever en bloed daar kun je kanker van krijgen.

Niet praten als je onwetend bent.
pi_19013276
Ik vind dat hij wel een goed punt heeft. In de westerse wereld weten we meer af over kanker, dus is de diagnose gemakkelijker gemaakt. Bovendien zullen er in veel Afrikaanse landen niet eens plekken zijn waar kanker behandelt kan worden. Dus blijft het dan ook onopgemerkt.
pi_19013354
Aah, ik denk dat we blij mogen zijn dat we tegenwoordig gemiddel 78 worden..

En natuurlijk is Nederland ziek, de wereld is ziek, maar dit is nog steeds niet te vergelijken met hoe het vroeger was.

En het moge duidelijk zijn dat bacterieen resistent worden, en antibiotica moeilijker wordt te blijven ontwikkelen.
  maandag 10 mei 2004 @ 11:07:55 #14
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_19013359
Kanker word vooral veroorzaakt door voeding.

Kanker is in de westerse wereld de tweede meest voorkomende doodsoorzaak. Hoewel factoren als roken, genetische aanleg en milieu een belangrijke rol kunnen spelen bij de ontwikkeling van kanker, wordt het belang van voeding steeds meer benadrukt, niet alleen bij de preventie maar ook bij de behandeling van kanker. Talrijke studies tonen aan dat het gezondste voedingspatroon er één is met een laag vet- en een hoog vezelgehalte, en veel fruit, groenten, volle granen en bonen.

Dus al die chocola, snoep, chips, friet, mcdonalds enz enz die wij dagelijks naar binnen werken hebben weldegelijk invloed op het ontstaan van deze ziekte. Iemand met te weinig of eenzijdig voedsel (zoals veel in afrika voorkomt) zal eerder aan een andere ziekte overlijden.
pi_19013383
quote:
Op maandag 10 mei 2004 10:58 schreef Luukzor het volgende:

[..]

Lol p-style, alcohol is chemische troep (wel lekker) daar kun je kanker van krijgen. Vet (ook lekker) vervuilt je lichaam, lever en bloed daar kun je kanker van krijgen.

OVERMATIG vetgebruik is verkeerd ja, het blijft een essentiele stof voor ons lichaam hoor..
  maandag 10 mei 2004 @ 11:11:23 #16
17061 mvt
blame Canada
pi_19013448
quote:
Op maandag 10 mei 2004 10:49 schreef Luukzor het volgende:

[..]

Tuurlijk komt het overal voor, maar relatief vaker in westerse landen. Het komt door een aantasting van het dna in een cel. Kan dus ook door ze zon komen en daar hebben afrikanen geen gebrek aan. Maar ook door vet eten, roken alcohol en al die dingen waar wij westerlingen geen genoeg van kunnen krijgen.
En daarnaast is het zo dat mensen lin het westen langer leven en dus meer kans hebben om kanker te ontwikkelen.
We were to understand there would be pie and punch?
  maandag 10 mei 2004 @ 11:14:06 #17
17061 mvt
blame Canada
pi_19013514
quote:
Op maandag 10 mei 2004 10:58 schreef Luukzor het volgende:

[..]

Lol p-style, alcohol is chemische troep
quote:
Man, dat is de grootste onzin die je nu verkondigd.
Je hebt 2 soorten energieverbranding in je lichaam. Met en zonder zuurstof.
De anaerobe (zonder zuurstof) "verbranding" van glucose kan met als eindproduct melkzuur OF alcohol. puur natuur dus.
  maandag 10 mei 2004 @ 11:15:54 #18
17061 mvt
blame Canada
pi_19013547
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:07 schreef Luukzor het volgende:
één is met een laag vet- en
Ik neem aan dat je bedoelt een laag verzadigd vet gehalte en een relatief hoog onverzadigde vetzuren gehalte.
  maandag 10 mei 2004 @ 11:16:07 #19
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_19013549
Hm ,ik ken niemand in mijn nabije omgeving met een ziekte.
Ik heb misschien wel een theorie die dit verschijnsel kan verklaren: misschien zijn de manieren waarop een diagnose kan worden gesteld, wel gewoon verbeterd en komen aandoeningen gewoonweg vaker aan het licht?
  maandag 10 mei 2004 @ 11:19:29 #20
17061 mvt
blame Canada
pi_19013624
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:16 schreef Aventura het volgende:
Hm ,ik ken niemand in mijn nabije omgeving met een ziekte.
Ik heb misschien wel een theorie die dit verschijnsel kan verklaren: misschien zijn de manieren waarop een diagnose kan worden gesteld, wel gewoon verbeterd en komen aandoeningen gewoonweg vaker aan het licht?
dat en men overleeft ziekte. Ziekte is niet meer terminaal, maar wordt chronisch
  maandag 10 mei 2004 @ 11:23:03 #21
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_19013691
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:14 schreef mvt het volgende:
Man, dat is de grootste onzin die je nu verkondigd.
Je hebt 2 soorten energieverbranding in je lichaam. Met en zonder zuurstof.
De anaerobe (zonder zuurstof) "verbranding" van glucose kan met als eindproduct melkzuur OF alcohol. puur natuur dus.
Tuurlijk is alcohol een natuurproduct. Toch is het een feit dat overmatig gebruik ervan kankerverwekkend is. Eigenlijk is dat met alles als je er te veel van gebruikt. De meeste gevallen van slokdarmkanker word veroorzaakt door roken en te veel alcohol
  maandag 10 mei 2004 @ 11:24:50 #22
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_19013732
Ja, dat ook denk ik, hygiene en levensstandaard zijn in de afgelopen jaren alleen maar toegenomen, waardoor de levensverwachting toenam. Helaas zijn er ook factoren die allerlei aandoeningen in de hand hebben gewerkt, zoals (overmatig voorschrijven van) antibiotica, een te overdreven hygiene waardoor men juist weer vatbaarder is voor allergieen, en zoals eerder gezegd slechte voeding en slechte leefgewoonten (zittend leven).
pi_19013743
We moeten allemaal back-to-basic.

Gewoon weer terug naar het voedingspatroon van 20 jaar geleden. Al dat gezeik van fruit uit een flesje en van die troep. Het kauwen op een appel is goed voor je, het wegdrinken van een appel al minder...
  maandag 10 mei 2004 @ 11:27:23 #24
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_19013798
idd aventura:

Ongeveer een derde van de kankergevallen is mede te wijten aan voedingsfactoren en inactieve leefstijl .

Bron: http://www.gezond-en-weltevrede.nl/voeding.htm
  maandag 10 mei 2004 @ 11:28:06 #25
17061 mvt
blame Canada
pi_19013815
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:23 schreef Luukzor het volgende:

[..]

Tuurlijk is alcohol een natuurproduct. Toch is het een feit dat overmatig gebruik ervan kankerverwekkend is. Eigenlijk is dat met alles als je er te veel van gebruikt. De meeste gevallen van slokdarmkanker word veroorzaakt door roken en te veel alcohol
overmatig gebruik van water is ook slecht voor je
maar licht alcoholgebruik heeft weer een positief effect op mortaliteit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')