Onzin, kanker is typisch een westerse ziekte. Komt door al die chemische troep in ons systeem.quote:Op maandag 10 mei 2004 10:35 schreef P-Style het volgende:
In een derde wereldland bijv. gaan véél meer mensen met diabetes, nieraandoeningen, kanker, cara, enz. vroeg dood en blijven letterlijk de sterksten in leven.
Nee... dit is onzin! Kanker komt overal voor en bestaat al sinds de mens bestaat! (en daarvoor ook al trouwens) Deze "onderzoeken" doen je graag geloven dat het komt door chemische troep in ons systeem.quote:Op maandag 10 mei 2004 10:38 schreef Luukzor het volgende:
Onzin, kanker is typisch een westerse ziekte. Komt door al die chemische troep in ons systeem.
Was een inschatting, heb ik geen bron voor. Maar ik tel dan dus in de gevallen van kanker die in mijn familie zijn geteld ook de (80%) overledenen mee.quote:Op maandag 10 mei 2004 10:38 schreef Luukzor het volgende:
[..]
Onzin, kanker is typisch een westerse ziekte. Komt door al die chemische troep in ons systeem.
TS: Hoe kom je d'r bij dat er in Nederland miljoenen gevallen van kanker zijn?
Nee, het zal er helemaal niets mee te maken hebben.quote:Op maandag 10 mei 2004 10:43 schreef P-Style het volgende:
Deze "onderzoeken" doen je graag geloven dat het komt door chemische troep in ons systeem.
Tuurlijk komt het overal voor, maar relatief vaker in westerse landen. Het komt door een aantasting van het dna in een cel. Kan dus ook door ze zon komen en daar hebben afrikanen geen gebrek aan. Maar ook door vet eten, roken alcohol en al die dingen waar wij westerlingen geen genoeg van kunnen krijgen.quote:Op maandag 10 mei 2004 10:43 schreef P-Style het volgende:
Nee... dit is onzin! Kanker komt overal voor en bestaat al sinds de mens bestaat! (en daarvoor ook al trouwens) Deze "onderzoeken" doen je graag geloven dat het komt door chemische troep in ons systeem.
Dat komt omdat het hier vaker de diagnose wordt gesteld en het hier vaker geregistreerd wordt.quote:Op maandag 10 mei 2004 10:49 schreef Luukzor het volgende:
Tuurlijk komt het overal voor, maar relatief vaker in westerse landen.
Dit valt reuze mee!quote:Het komt door een aantasting van het dna in een cel. Kan dus ook door ze zon komen en daar hebben afrikanen geen gebrek aan.
quote:Maar ook door vet eten,
dat dan weer wel...quote:roken
Oh?quote:alcohol
Zoals?quote:en al die dingen waar wij westerlingen geen genoeg van kunnen krijgen.
Lol p-style, alcohol is chemische troep (wel lekker) daar kun je kanker van krijgen. Vet (ook lekker) vervuilt je lichaam, lever en bloed daar kun je kanker van krijgen.quote:Op maandag 10 mei 2004 10:54 schreef P-Style het volgende:
blablablabla
OVERMATIG vetgebruik is verkeerd ja, het blijft een essentiele stof voor ons lichaam hoor..quote:Op maandag 10 mei 2004 10:58 schreef Luukzor het volgende:
[..]
Lol p-style, alcohol is chemische troep (wel lekker) daar kun je kanker van krijgen. Vet (ook lekker) vervuilt je lichaam, lever en bloed daar kun je kanker van krijgen.
Niet praten als je onwetend bent.
En daarnaast is het zo dat mensen lin het westen langer leven en dus meer kans hebben om kanker te ontwikkelen.quote:Op maandag 10 mei 2004 10:49 schreef Luukzor het volgende:
[..]
Tuurlijk komt het overal voor, maar relatief vaker in westerse landen. Het komt door een aantasting van het dna in een cel. Kan dus ook door ze zon komen en daar hebben afrikanen geen gebrek aan. Maar ook door vet eten, roken alcohol en al die dingen waar wij westerlingen geen genoeg van kunnen krijgen.
quote:Op maandag 10 mei 2004 10:58 schreef Luukzor het volgende:
[..]
Lol p-style, alcohol is chemische troep
Man, dat is de grootste onzin die je nu verkondigd.quote:Niet praten als je onwetend bent.
Ik neem aan dat je bedoelt een laag verzadigd vet gehalte en een relatief hoog onverzadigde vetzuren gehalte.quote:Op maandag 10 mei 2004 11:07 schreef Luukzor het volgende:
één is met een laag vet- en
dat en men overleeft ziekte. Ziekte is niet meer terminaal, maar wordt chronischquote:Op maandag 10 mei 2004 11:16 schreef Aventura het volgende:
Hm ,ik ken niemand in mijn nabije omgeving met een ziekte.
Ik heb misschien wel een theorie die dit verschijnsel kan verklaren: misschien zijn de manieren waarop een diagnose kan worden gesteld, wel gewoon verbeterd en komen aandoeningen gewoonweg vaker aan het licht?
Tuurlijk is alcohol een natuurproduct. Toch is het een feit dat overmatig gebruik ervan kankerverwekkend is. Eigenlijk is dat met alles als je er te veel van gebruikt. De meeste gevallen van slokdarmkanker word veroorzaakt door roken en te veel alcoholquote:Op maandag 10 mei 2004 11:14 schreef mvt het volgende:
Man, dat is de grootste onzin die je nu verkondigd.
Je hebt 2 soorten energieverbranding in je lichaam. Met en zonder zuurstof.
De anaerobe (zonder zuurstof) "verbranding" van glucose kan met als eindproduct melkzuur OF alcohol. puur natuur dus.
overmatig gebruik van water is ook slecht voor jequote:Op maandag 10 mei 2004 11:23 schreef Luukzor het volgende:
[..]
Tuurlijk is alcohol een natuurproduct. Toch is het een feit dat overmatig gebruik ervan kankerverwekkend is. Eigenlijk is dat met alles als je er te veel van gebruikt. De meeste gevallen van slokdarmkanker word veroorzaakt door roken en te veel alcohol
Die ken ik ook ja lol. Wetenschappelijk onderzoek wijst uit dat 10000 liter water dodelijk is. Niet omdat je dan openbarst maar theoretisch, omdat je lichaam dan vergiftigd is.quote:Op maandag 10 mei 2004 11:28 schreef mvt het volgende:
[..]
overmatig gebruik van water is ook slecht voor je
maar licht alcoholgebruik heeft weer een positief effect op mortaliteit
Zelfs de wetenschappers die hier onderzoek naar doen willen GEEN harde uitspraken over die hypothese doen aangezien het nog een redelijk onzekere theorie isquote:Op maandag 10 mei 2004 11:24 schreef Aventura het volgende:, een te overdreven hygiene waardoor men juist weer vatbaarder is voor allergieen,
als je 5 liter gedestilleerd water drinkt krijg je al knallende koppijn.quote:Op maandag 10 mei 2004 11:30 schreef Luukzor het volgende:
[..]
Die ken ik ook ja lol. Wetenschappelijk onderzoek wijst uit dat 10000 liter water dodelijk is. Niet omdat je dan openbarst maar theoretisch, omdat je lichaam dan vergiftigd is.
Hm, ik las laatst nog een artikel over twee groepen mensen, ene groep reinigden hun huis met anti-bacteriële middelen en de andere groep met reguliere middelen. De groep met de antibacteriële middelen ontwikkelden in die tijd allerlei allergieën en waren vaker ziek (verkoudheid etc.) dan de mensen uit de andere groep. Ik zal dit artikel proberen op te zoekenquote:Op maandag 10 mei 2004 11:33 schreef mvt het volgende:
[..]
Zelfs de wetenschappers die hier onderzoek naar doen willen GEEN harde uitspraken over die hypothese doen aangezien het nog een redelijk onzekere theorie is
Nee, je ziet het verkeerd, kijk een aantal factoren kan kanker veroorzaken, maar dat gebeurt natuurlijk niet bij iedereen. Als je elke dag 2 pakjes sigaretten rookt, elke dag patat eet, en weet ik al niet meer, wil dat niet zeggen dat je zeker kanker ontwikkelt...quote:Op maandag 10 mei 2004 11:36 schreef P-Style het volgende:
Beste Luukzor... als ik àl deze "wetenschappelijke onderzoeken" m.b.t. kanker mag geloven, dan is alles... maar dan ook ALLES kankerverwekkend! Je moest eens weten (misschien weet je dat al) hoeveel nieuws er de afgelopen jaren voorbij is gekomen over wat er wel niet kankerverwekkend zou zijn.Veel van deze onderzoeken mag je best met een korreltje zout nemen, anders was ik al làng overleden aan de gevolgen van kanker.
En dan nog. Het gaat er om of je een tumor ontwikkelt (kanker is per definitie kwaadaardig/invasief, maar niet alle tumors zijn kwaadaardig)quote:Op maandag 10 mei 2004 11:39 schreef Aventura het volgende:
wil dat niet zeggen dat je zeker kanker ontwikkelt...
Nou ja... 30? Eerder 40 tot 50. Maarja... wat is "van nature"? De mens is zelf een stukje natuur dat zijn eigen natuur weer creëert. We willen "ideale omstandigheden" maken voor onszelf, waardoor we inderdaad ouder worden. Als mensen nog in berenvelletjes rond zouden lopen, hangt de maximale leeftijd er ook vanaf waar een mens zich bevindt, hoe groot de populatie is, enz.quote:Op maandag 10 mei 2004 12:34 schreef Disorder het volgende:
Mensen horen van nature maar zo'n 30 jaar oud te worden. We worden steeds zieker omdat ons lichaam er eigenlijk niet voor gemaakt is het hele leven zo'n 40 tot 70 jaar langer uit te rekken.
Nee dus. Kanker wordt vooral veroorzaakt door tijd. Kanker is een soort ouderdomsziekte. (ja ik weet dat het ook bij kinderen voorkomt maar i veel mindere mate) De incidentie van kanker is dan ook enorm toegenomen nu de mens ouder wordt. Daarom ook zal bijvoorbeeld in een cultuur waar de levensverwachting door andere oorzaken maar op een jaar of 40 ligt veel minder kanker voorkomen.quote:Op maandag 10 mei 2004 11:07 schreef Luukzor het volgende:
Kanker word vooral veroorzaakt door voeding.
...
Vor zover ik weet komt daar geen alcohol bij vrij. En alcohol is wel degelijk een gifstof. Je lever maakt overuren als jij alcohol drinkt. En van alcohol is aangetoond dat het het risico op mond-, slokdarm-, en leverkanker verhoogd.quote:De anaerobe (zonder zuurstof) "verbranding" van glucose kan met als eindproduct melkzuur OF alcohol. puur natuur dus.
vraag maar aan de gisten die er zijn.quote:Op maandag 10 mei 2004 14:42 schreef Teng het volgende:
[..]
Vor zover ik weet komt daar geen alcohol bij vrij. En alcohol is wel degelijk een gifstof. Je lever maakt overuren als jij alcohol drinkt. En van alcohol is aangetoond dat het het risico op mond-, slokdarm-, en leverkanker verhoogd.
alles wordt te hygienisch gehouden, en we worden ziek gemaakt door wat de gezondheids-profeten ons vertellen. weerstand opbouwen is iets wat nauwelijks meer gebeurtquote:Op maandag 10 mei 2004 10:28 schreef Verbal het volgende:
Wat zegt dat over ons en onze maatschappij? Doen we dingen verkeerd? Wat kan/moet dan anders?
"vroeger" was je afhankelijk van je kinderen, flink neueken voor de kerk = hoger pensioen (meer kinderen die je kunnen onderhouden)quote:Op maandag 10 mei 2004 15:18 schreef jogy het volgende:
Alhoewel.. ze zeggen nu wel dat de wereldbevolking alweer af gaat nemen door de moderne maatschappij ( jaja, ik heb de klok horen ringelen maar ik weet niet op welke url de klepel hangt)
onzin. ooit wel eens aan gedacht dat iemand met kanker in een derde werledland gewoon doodgaat zonder diagnose omdat er geen (niet voldoende) medische zorg is, en ze er dus nooit achter komen dat diegene is overleden aan kanker?? of ook wel eens aan gedacht dat die mensen al eerder doodgaan aan een andere ziekte (zoals bv HIV)???quote:Op maandag 10 mei 2004 10:38 schreef Luukzor het volgende:
[..]
nee dat vergeet ik niet, want ook die processen kunnen foutgaan, waardoor ziektes optreden!quote:Op maandag 10 mei 2004 16:48 schreef Alicey het volgende:
je vergeet alleen ook even dat je lichaam ook een hele hoop manieren kent om foutjes te herstellen, blublub
wanneer er een ziekte optreedt zal het lichaam er echter ook weer op reageren (soms zelfs vrij heftig)quote:Op maandag 10 mei 2004 16:49 schreef blublub het volgende:
[..]
nee dat vergeet ik niet, want ook die processen kunnen foutgaan, waardoor ziektes optreden!
natuurlijke groenten, daar zit pas rotzooi inquote:Op maandag 10 mei 2004 16:52 schreef zhe-devilll het volgende:
Voeding..zit vol rotzooi in ...kleur en smaak en geur en odeur stoffen.......zeer gezond
Misschien wel leuk om even op te merken dat je als roker een groter risico op kanker (en het overlijden aan kanker) hebt dan wanneer je in Tjernobyl zou gaan wonen.quote:Op maandag 10 mei 2004 16:52 schreef zhe-devilll het volgende:
Oh en niet te vergeten
TJERNOBYL
jaja dat wordt vergeten voor het gemak
en al die kernproeven in zee en ondergronds..
...
Nu ik thuis ben, had ik even de gelegenheid om het na te zoeken. Inderdaad bij anaerobe verbranding kan er zowel alcohol of melkzuur vrijkomen. MAAR bij mensen vindt alleen de verbranding plaats waarbij melkzuur ontstaat.quote:Op maandag 10 mei 2004 11:14 schreef mvt het volgende:
[..]
[..]
De anaerobe (zonder zuurstof) "verbranding" van glucose kan met als eindproduct melkzuur OF alcohol. puur natuur dus.
jah, en wat is nu je punt? die mensen worden dan toch ook ziek???quote:Op maandag 10 mei 2004 16:50 schreef Alicey het volgende:
[..]
wanneer er een ziekte optreedt zal het lichaam er echter ook weer op reageren (soms zelfs vrij heftig)
Eh dat is dus weer geklets in de ruimte. Laatst nog een uitgebreid rapport over verschenen. Kanker wordt vrijwel nooit veroorzaakt door voeding.quote:Op maandag 10 mei 2004 11:07 schreef Luukzor het volgende:
Kanker word vooral veroorzaakt door voeding.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |