Ik denk dat je je eerder zorgen moet maken over de invoerrechten bij de Nederlandse douane.quote:Op zondag 9 mei 2004 19:31 schreef stevinski het volgende:
Ik ga deze zomer normaal gezie twee ŕ drie weken naar Amerika (Oost-kust). Aangezien de gunstige dollarkoers ben ik van plan er mij een iBook en een iPod aan te schaffen. Maar mag dit eigenlijk wel? Of is er soort van wet die zegt hoeveel je mag kopen? Als het niet mag, zijn de controles hierop streng? En wat gebeurt er dan als ze toch vinden dat je iets gekocht hebt?
Bij de aanschaf van 1 iBook, lijkt me niet dat ze daar een probleem van maken. Als je er meer bij je hebt, val je zo door de mand lijkt me.quote:Op zondag 9 mei 2004 19:32 schreef Oppersmurf het volgende:
[..]
Ik denk dat je je eerder zorgen moet maken over de invoerrechten bij de Nederlandse douane.
De douane kan meestal alleen al aan het serienummer zien waar het apparaat gekocht is (daar hebben ze lijsten van) dus bij controle heb je al snel een serieus probleem. En als je nu niet gecontroleerd wordt, dan ben je de volgende keer als je met dat ding door de douane gaat, misschien het haasje... Je kunt immers dan nog steeds geen NL aankoopbon tonen.quote:Op zondag 9 mei 2004 19:42 schreef vanOekelen het volgende:
En als je vergeet het bonnetje weg te gooien voordat je door de douane komt wordt het voor hun wel erg makkelijk om te zien dat je het niet in Nederland hebt gekocht en zul je invoerrechten moeten betalen.
quote:www.douane.nl
Voor alle andere goederen geldt dat u deze tot een maximumwaarde van in totaal ¤ 175 per persoon belastingvrij mag invoeren. Het maakt niet uit of u de goederen heeft aangeschaft in een belastingvrije winkel of niet. Dit betekent dat u, wanneer u goederen koopt met een waarde van meer dan ¤ 175, bij terugkomst in Nederland over het gehele aankoopbedrag belasting moet betalen. Reist u met meerdere personen, dan mag u het aankoopbedrag niet splitsen. Voorbeeld: als een echtpaar een camera koopt van ¤ 300, dan moeten zij over het gehele bedrag belasting betalen. Koopt u meerdere artikelen die samen boven de ¤ 175 uitkomen, dan betaalt u alleen belasting over het goedkoopste artikel. Voorbeeld: u koopt een horloge van ¤ 125 en een vulpen van ¤ 55 (totaal ¤ 180), dan betaalt u alleen belasting over de vulpen.
je kan een verloopstekkertje kopen zodat je hem ook gewoon hier in het stopcontact kan stoppen. Het apparaat moet alleen wel 110-220 volt aankunnen jaquote:Op dinsdag 11 mei 2004 01:20 schreef mr.marcus het volgende:
Houd er ook rekening mee dat daar apparaten op 110 volt werken en er een ander snoer aan zit.
Dat is te zien aan het serienummer. De douane beschikt over lijsten van de fabrikanten.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 01:22 schreef Kluupkluup het volgende:
Hoe wil men bij de Douane controleren of je je ibook uit de VS hebt?!
Waar kocht jij je dollars danquote:Op maandag 10 mei 2004 12:10 schreef The.PhantoM het volgende:
Tijdje geleden was 1 eur = 1.3 dollar...
1.28 dacht ik.. maar niet minder hoorquote:Op zondag 16 mei 2004 16:26 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Waar kocht jij je dollars dan
nergens, maar je kan op internet wel de market currencies volgen: http://money.cnn.com/markets/currencies/quote:Op zondag 16 mei 2004 16:26 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Waar kocht jij je dollars dan
O ik moet het even gemist hebben dat hij op 1.30 stond.quote:Op zondag 16 mei 2004 19:54 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
nergens, maar je kan op internet wel de market currencies volgen: http://money.cnn.com/markets/currencies/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |