abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19001274
Ik ga deze zomer normaal gezie twee ŕ drie weken naar Amerika (Oost-kust). Aangezien de gunstige dollarkoers ben ik van plan er mij een iBook en een iPod aan te schaffen. Maar mag dit eigenlijk wel? Of is er soort van wet die zegt hoeveel je mag kopen? Als het niet mag, zijn de controles hierop streng? En wat gebeurt er dan als ze toch vinden dat je iets gekocht hebt?
pi_19001306
quote:
Op zondag 9 mei 2004 19:31 schreef stevinski het volgende:
Ik ga deze zomer normaal gezie twee ŕ drie weken naar Amerika (Oost-kust). Aangezien de gunstige dollarkoers ben ik van plan er mij een iBook en een iPod aan te schaffen. Maar mag dit eigenlijk wel? Of is er soort van wet die zegt hoeveel je mag kopen? Als het niet mag, zijn de controles hierop streng? En wat gebeurt er dan als ze toch vinden dat je iets gekocht hebt?
Ik denk dat je je eerder zorgen moet maken over de invoerrechten bij de Nederlandse douane.
  zondag 9 mei 2004 @ 19:33:53 #3
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_19001339
quote:
Op zondag 9 mei 2004 19:32 schreef Oppersmurf het volgende:

[..]

Ik denk dat je je eerder zorgen moet maken over de invoerrechten bij de Nederlandse douane.
Bij de aanschaf van 1 iBook, lijkt me niet dat ze daar een probleem van maken. Als je er meer bij je hebt, val je zo door de mand lijkt me.
  Moderator zondag 9 mei 2004 @ 19:41:39 #4
45833 crew  Fogel
pi_19001544
Let ook op de garantiebepalingen. Bij laptops is het vaak zo dat de garantie in het land van aankoop geldig is. Als je mazzel hebt, is er wereldwijde garantie, maar daar hebben ze over het algemeen de clausule bij zitten dat de garantie niet geldig is in het land waar je woont (tenzij gekocht in het land waar je woont). Dit is om grijze import tegen te gaan.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2025:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_19001554
Houdt er wel rekening mee dat je meestal geen garantie hier in Nederland hebt als je het niet hier hebt gekocht. En als je vergeet het bonnetje weg te gooien voordat je door de douane komt wordt het voor hun wel erg makkelijk om te zien dat je het niet in Nederland hebt gekocht en zul je invoerrechten moeten betalen.
  maandag 10 mei 2004 @ 01:24:22 #6
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_19009555
quote:
Op zondag 9 mei 2004 19:42 schreef vanOekelen het volgende:
En als je vergeet het bonnetje weg te gooien voordat je door de douane komt wordt het voor hun wel erg makkelijk om te zien dat je het niet in Nederland hebt gekocht en zul je invoerrechten moeten betalen.
De douane kan meestal alleen al aan het serienummer zien waar het apparaat gekocht is (daar hebben ze lijsten van) dus bij controle heb je al snel een serieus probleem. En als je nu niet gecontroleerd wordt, dan ben je de volgende keer als je met dat ding door de douane gaat, misschien het haasje... Je kunt immers dan nog steeds geen NL aankoopbon tonen.
It's not a lie, if you believe
  maandag 10 mei 2004 @ 12:10:41 #7
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_19014888
ik heb de canon digital rebel in new york gekocht. Ik heb helaas geen garantie, maar heb het zonder moeite in handbagage meekunnen nemen door de douane...

Het is wel jammer dat de euro-dollar koers snel daalt. Maarja, electronica is al goedkoper in dollars , en dan heb je ook een meezittende koers, dus is het al helemaal goedkoop. De camera is hier 1000 euro of duurder, daar is ie 900 dollar. 1 eur = 1.18 dollar . Tijdje geleden was 1 eur = 1.3 dollar...
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
pi_19015027
quote:
www.douane.nl
Voor alle andere goederen geldt dat u deze tot een maximumwaarde van in totaal ¤ 175 per persoon belastingvrij mag invoeren. Het maakt niet uit of u de goederen heeft aangeschaft in een belastingvrije winkel of niet. Dit betekent dat u, wanneer u goederen koopt met een waarde van meer dan ¤ 175, bij terugkomst in Nederland over het gehele aankoopbedrag belasting moet betalen. Reist u met meerdere personen, dan mag u het aankoopbedrag niet splitsen. Voorbeeld: als een echtpaar een camera koopt van ¤ 300, dan moeten zij over het gehele bedrag belasting betalen. Koopt u meerdere artikelen die samen boven de ¤ 175 uitkomen, dan betaalt u alleen belasting over het goedkoopste artikel. Voorbeeld: u koopt een horloge van ¤ 125 en een vulpen van ¤ 55 (totaal ¤ 180), dan betaalt u alleen belasting over de vulpen.
pi_19031014
Zolang je ervoor zorgt dat je de verpakkingen/boekjes/bonnetjes weggooit (of nog beter, ff op de post doet en naar huis stuurt) zul je weinig last ervan hebben bij de douane. Zorg alleen dat het lijkt of de spullen al van jou waren, dus MP3s op je Ipod zetten, wat zooi op de laptop installen enz.

Garantie moet je wel uitzoeken natuurlijk en dan kijken of het prijsverschil dat risico (als je geen garantie hebt) waard is.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_19036641
Houd er ook rekening mee dat daar apparaten op 110 volt werken en er een ander snoer aan zit.
Life sucks
pi_19036682
Hoe wil men bij de Douane controleren of je je ibook uit de VS hebt?!
Doos laat je gewoon daar
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  dinsdag 11 mei 2004 @ 13:29:13 #12
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_19044327
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 01:20 schreef mr.marcus het volgende:
Houd er ook rekening mee dat daar apparaten op 110 volt werken en er een ander snoer aan zit.
je kan een verloopstekkertje kopen zodat je hem ook gewoon hier in het stopcontact kan stoppen. Het apparaat moet alleen wel 110-220 volt aankunnen ja
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
  woensdag 12 mei 2004 @ 10:13:07 #13
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_19066070
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 01:22 schreef Kluupkluup het volgende:
Hoe wil men bij de Douane controleren of je je ibook uit de VS hebt?!
Dat is te zien aan het serienummer. De douane beschikt over lijsten van de fabrikanten.
It's not a lie, if you believe
pi_19076197
maar niet alle electronica is (echt veel) goedkoper daar. heeft iemand ervaring met digitale camera's?
Let's check out that wave, before it checks out us!
pi_19168726
er zit zowiezo al een adapter op, dus je heb geen verloopstekker nodig, alleen een 220v adapter voor een iBook, bijvoorbeeld
-
pi_19173424
quote:
Op maandag 10 mei 2004 12:10 schreef The.PhantoM het volgende:
Tijdje geleden was 1 eur = 1.3 dollar...
Waar kocht jij je dollars dan
pi_19177602
quote:
Op zondag 16 mei 2004 16:26 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Waar kocht jij je dollars dan
1.28 dacht ik.. maar niet minder hoor
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  zondag 16 mei 2004 @ 19:42:29 #18
12221 Tijn