abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 mei 2004 @ 19:08:48 #1
93939 kapiteincitroen
overal zit paardenhaar!
pi_19000814
Gedeeltelijke weergave nieuwsbericht:

Rel tussen Van Gogh en Jahjah

Uitgegeven: 9 mei 2004 13:57

AMSTERDAM - Het moest een discussie worden over de toekomst van Nederland, maar het werd een rel waarbij gespreksleider Theo van Gogh de leider van de Arabisch Europese Liga (AEL) Abou Jahjah in de gordijnen joeg. Tijdens een debat over idealisme in een volle Stadsschouwburg in Amsterdam noemde Van Gogh de AEL-leider "de pooier van de profeet''.

De aanval deed Van Gogh zaterdag 10 minuten voor aanvang van de derde ronde van het debat. Hij had toen net van de organisatie te horen gekregen dat Jahjah hem niet accepteerde als voorzitter van de discussie, aldus Van Gogh. Daarop trok de interviewer zich terug, "omdat ik vind dat het debat boven de voorzitter moet staan. Ik heb toen alleen de eerste twee rondes geleid en de derde waarbij Jajah en D66-leider Dittrich zou optreden, zou journalist Yoeri Albrecht op zich nemen.''

Voordat Van Gogh afzwaaide, gaf hij het publiek wel even een toelichting op het feit dat hij afhaakte. "Ik zei dat ik het raar vond dat de pooier van de profeet met Allah aan zijn kant en een paar indrukwekkende lijfwachten niet aan de discussie mee wilde doen als ik die zou leiden'', aldus Van Gogh. Daarop verliet Jahjah de zaal en bleef onder anderen Dittrich verbouwereerd achter. De politicus reageerde ontstemd op het incident, evenals de helft van de aanwezigen in de Stadsschouwburg. Dittrich: "ik vind het onbeschoft wat Van Gogh deed.''

Terwijl Jajah wegliep, riep de interviewer hem nog na dat "Allah het beter weet''. Buiten ontstond een emotinele sfeer met wat duw- en trekwerk. Albrecht probeerde daar Jahjah tevergeefs terug te halen, maar er werden teksten geroepen als "we pikken het niet langer van dat varken''
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

MENINGEN!!
He went to a place, where normal things don't happen very often.
  zondag 9 mei 2004 @ 19:09:50 #2
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_19000836
Enorm kinderachtig van Van Gogh, maar 'zo is hij nou eenmaal'.
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 mei 2004 @ 19:11:04 #3
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_19000863
topic nummer 3
pi_19001173
Theo
SAPPIG!! SAPPIG!! "Shit negro, that's all you had to say!"
pi_19001457
die abou jah jah is zo kinderachtig. Echt zielig figuur.
  zondag 9 mei 2004 @ 19:42:46 #6
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_19001582
Beiden zijn gewoon foute figuren die er alleen maar op uit zijn om te provoceren.

Met de koppen tegen elkaar slaan zou een uitstekend idee zijn lijkt me.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  zondag 9 mei 2004 @ 19:44:46 #7
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_19001634
quote:
Op zondag 9 mei 2004 19:42 schreef Plato1980 het volgende:
Beiden zijn gewoon foute figuren die er alleen maar op uit zijn om te provoceren.

Met de koppen tegen elkaar slaan zou een uitstekend idee zijn lijkt me.
Daar zou ik mee kunnen leven.
  zondag 9 mei 2004 @ 19:45:46 #8
21607 the.moderator
Schapen neuken doe je zo!
pi_19001657
quote:
Op zondag 9 mei 2004 14:18 schreef R@b het volgende:

Kleinzielige reacties zowel van Jajah alswel van Dittrich en consorten. Een Arabische fascist laat zich wegjagen, voelt zich beledigd, en Theo heeft het gedaan.

Ook kenmerkend dat Theo een varken wordt genoemd. Westerlingen zijn bij voorbaat toch al lager dan varkens en honden zou je denken, voor Arabisch/islamitische grootdenkers als Jahja en zijn vazallen.

Theo heeft er ook een stuk over op zijn eigen site

http://www.theovangogh.nl/aboujahjah_2.html
In de naam van Allah, de Erbarmelijke, de Genadeloze (Salaam oe'aleikoem Warahamtoeh Allah wabaraktoeh).
Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
  zondag 9 mei 2004 @ 19:46:41 #9
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_19001684
Jahjah misbruikt zijn vrijheid van meningsuiting net zo goed als Van Gogh. Het verschil is dat Abou er niet mee kan omgaan.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_19001739
Jahjah, das kut he ...

hij heeft wel n leuke achternaam vind ik 'JahJah' haha ..
  zondag 9 mei 2004 @ 19:49:12 #11
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_19001749
Theo is nogal grof. Maar hij heeft gelijk. Daarbij is Dyab Abou Jahjah's reactie een understatement dat hij de democratie alleen maar gebruikt om een dogmatisch idee te idealiseren. Bovendien blijkt uit de term 'varken' dat zijn aanhang zelf niet tolerant is en waarschijnlijk in hun denkwijze net zo verrot is als de Nazi's tijdens WO II waren.

Ik ben benieuwd of iemand van Dyab Abou Jahjah's aanhangers zo stom zal zijn om Theo van Gogh aan te vallen of te vermoorden, want dan barst de bom en kunnen ze gelijk de AEL opdoeken.
Daarbij verwacht ik dat het AEL na het onderzoek van het AIVD zelf ook kan opdoeken. Het AEL is een racistische partij die iedereen die niet Moslim is discrimineerd.

Hun recente uitnodiging van een fundamentalistische leider uit Pakistan onderstreept dit standpunt nogmaals. Het AEL provoceerd en discrimineerd. Ook valt aan hun schrijfwijze op hun website ([ulr]www.ael-nl.org[/url]) goed te zien hoe ze zich in allerlei bochten wringen om dingen zo te schrijven dat ze niet racistisch kunnen worden genoemd, maar wel duidelijk discrimineren als doel hebben.

Aan Theo wil ik alleen kwijt dat hij soms wat grof is, maar dat hij verder wel direct recht voor zijn raap zegt waar het op staat. Als mensen zoals Theo er niet zouden zijn zouden mensen zoals Dyab Abou Jahjah ongestoort hun gang kunnen gaan met het ondermijnen van de samenleving.

Overigens is het wellicht wel een goed idee om Theo zijn website ([url]http://www.theovangogh.nl/[/url) eens te bezoeken en vooral eens de rubriek 'U schreef' te bekijken om te zien onder welke druk deze man staat.

Voor de scorebijhouders onder ons zou ik willen zeggen:

Theo - Dyab 1 - 0
I mean no harm
  zondag 9 mei 2004 @ 19:49:18 #12
16715 Mylene
*schatje*
pi_19001753
quote:
Op zondag 9 mei 2004 19:46 schreef Oosthoek het volgende:
Jahjah misbruikt zijn vrijheid van meningsuiting net zo goed als Van Gogh. Het verschil is dat Abou er niet mee kan omgaan.
Wie begon er nu eigenlijk??

Van Gogh ja. Hij begon ordinair te blèren .
  zondag 9 mei 2004 @ 19:50:01 #13
16715 Mylene
*schatje*
pi_19001775
En ja hoor, de WOII wordt er weer bijgehaald .
  zondag 9 mei 2004 @ 19:54:49 #14
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_19001912
quote:
Op zondag 9 mei 2004 19:50 schreef schatje het volgende:
En ja hoor, de WOII wordt er weer bijgehaald .
Ik snap niet dat het voor jouw een taboezone is. Net als Dyab en Jahjah maak ik gewoon gebruik van mijn vrijheid van meningsuiting. Daarbij is het relevant omdat Dyab zijn opvattingen als enigste goed te vergelijken zijn met de opvattingen van de Nazi's omdat ze even erg zijn en iedereen dergelijke situaties niet meer wil meemaken. het is dus een goede vergelijking.
I mean no harm
  zondag 9 mei 2004 @ 19:58:42 #15
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_19002004
quote:
Op zondag 9 mei 2004 19:49 schreef schatje het volgende:
Wie begon er nu eigenlijk??

Van Gogh ja. Hij begon ordinair te blèren .
Als jij over beginnen loopt te zeuren dan zitten we terug op basisschool niveau. Jahjah misbruikt zijn vrijheid van meningsuiting om zieltjes van moslims te winnen die zichzelf in de slachtofferrol duwen, Van Gogh geilt op publiciteit en heeft wellicht een hekel aan moslims, weet ik veel.
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  zondag 9 mei 2004 @ 20:00:43 #16
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_19002049
laat die vent van de AEL een politieke partij ergens in arabie beginnen ofzo... ik snap nog steeds wat wij, Nederlanders, ermee opschieten als hij een paar zeteltjes krijgt. Straks krijgt iedere gemeente nog een smulbos
pi_19002074
Bovendien blijkt uit de term 'varken' dat zijn aanhang zelf niet tolerant is en waarschijnlijk in hun denkwijze net zo verrot is als de Nazi's tijdens WO II waren.

Ik geloof dat ik dit niet zo'n bijster goede wijze van rechercheren vind.

Ik vind het een grandioos zwaktebod om pooier te gebruiken (al is het weer eens wat anders dan ''geitenneuker''), maar ik vind het niet minder zwak om te bewerken dat een jou onwelgevallige discussieleider wordt verwijderd. Jahjah is een meid met een handvat.
pi_19002162
Is goed voor jahjah.
Het zijn allebei provocateurs, Van Gogh wint deze ronde echter
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_19002165
edit: dubbel
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  zondag 9 mei 2004 @ 20:05:57 #20
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_19002186
quote:
Op zondag 9 mei 2004 20:05 schreef Overlast het volgende:
Is goed voor jahjah.
Het zijn allebei provocateurs, Van Gogh wint deze ronde echter
Wat natuurlijk subjectief totenmet is.
Tevens is er helemaal geen sprake van winst in deze lijkt me.
pi_19002216
Waarom vond Dittrich het trouwens niet onbeschoft dat Van Gogh werd verwijderd ?
  zondag 9 mei 2004 @ 20:07:31 #22
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_19002227
quote:
Op zondag 9 mei 2004 20:05 schreef Ype het volgende:
Wat natuurlijk subjectief totenmet is.
Tevens is er helemaal geen sprake van winst in deze lijkt me.
Wel van een duidelijke zwakte als Jahjah de discussie weigiert aan te gaan. Het is immers relatief gemakkelijk om Van Gogh op z'n nummer te zetten, maar hij faalt.
deed het licht uit
  zondag 9 mei 2004 @ 20:12:13 #23
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_19002337
quote:
Op zondag 9 mei 2004 20:07 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Wel van een duidelijke zwakte als Jahjah de discussie weigiert aan te gaan. Het is immers relatief gemakkelijk om Van Gogh op z'n nummer te zetten, maar hij faalt.
Een discussie die begint met ordinair gescheld lijkt me niet nuttig om te voeren.
  zondag 9 mei 2004 @ 20:13:39 #24
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_19002382
Dat Aboe Jahjah een schreeuwlelijk en een schijterd is die niet in debat durft, verbaasd me niks. Waar ik meer van sta te kijken is dat politici als Koenders (PvdA) en Dittrisch (D'66) die Jajah als een normale gesprekspartner beschouwen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_19002675
In debat met een dronken eikel zeker. Laat hem maar eerst afkicken van zijn drankverslaving.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')