quote:Door tandbederf, een lekkende vulling, of als gevolg van een harde klap op een tand kan de pulpa ontstoken raken. Deze ontsteking wordt veroorzaakt door bacteriën. Gevoeligheid bij het drinken van koude of warme dranken kan een eerste signaal zijn, maar soms geeft de ontsteking geen klachten. De ontstoken pulpa zal uiteindelijk afsterven en de bacteriën kunnen dan een ontsteking van het kaakbot rondom de wortel veroorzaken. Bij het dichtbijten kan de tand of kies dan te hoog aanvoelen.
De kies is opengemaakt
De wortelkanalen worden schoongemaakt met een speciaal vijltje
Situatie direct na de behandeling: de wortelkanalen zijn afgesloten met vulmateriaal en de kies is (opnieuw) voorzien van een vulling
Geruime tijd later: geen spoor meer van de ontsteking
omfg dat moet pijn doenquote:Op zondag 9 mei 2004 16:51 schreef schatje het volgende:
Kanaalwortelbehandeling
Ik heb dat namelijk ook gehad.
[..]
Ja, ik had toen zeker 3 dagen last van napijnquote:Op zondag 9 mei 2004 16:53 schreef Vampz het volgende:
[..]
omfg dat moet pijn doen![]()
quote:Op zondag 9 mei 2004 16:54 schreef schatje het volgende:
[..]
Ja, ik had toen zeker 3 dagen last van napijn.
.
Kijk, laatst 4 gaatjes (kwam door beugel) zonder verdoving laten vullen, dat viel wel mee. Maar no way dat ze met een 'speciaal vijltje' in de buurt van mijn gebit komen!quote:speciaal vijltje
Dat had ik ook hoorquote:Op zondag 9 mei 2004 17:00 schreef ReserveBandit het volgende:
Schatje, ik heb het niet bij koude of warme dranken..... alleen bij zoete etenswaren![]()
Psychisch probleem, het zit tussen je oren!quote:Op zondag 9 mei 2004 17:00 schreef ReserveBandit het volgende:
Schatje, ik heb het niet bij koude of warme dranken..... alleen bij zoete etenswaren![]()
Gewoon ff schoon laten makenquote:Op zondag 9 mei 2004 17:05 schreef ReserveBandit het volgende:
[..]
Ok
Dus je tandarts heeft alleen maar gekeken of je gaatjes had??quote:Op zondag 9 mei 2004 17:08 schreef ReserveBandit het volgende:
Ik kijk het nog ff aan.
Tja, dan moet je helemaal niet miepen. Had je je mond maar open moeten doenquote:Op zondag 9 mei 2004 17:35 schreef ReserveBandit het volgende:
Nuh het was gewoon voor controle vrijdag.... heb het niet gezegd ofzo. Heb er niet echt last van, tis alleen soms beetje irritant.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |