abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 mei 2004 @ 22:00:06 #1
16701 scanman01
Today's a good day
pi_18983857
* Fok! Movie Trivia - Mei 2004

Spelregels

Iemand heeft een vraag gesteld en het is aan jou en de mede-Fok!kers om die te beantwoorden. Als de vragensteller dit nodig acht, mag hij natuurlijk hints geven. Bij onduidelijkheid beslist de vragensteller wie het goede antwoord gegeven heeft en wie het punt krijgt.

Degene wie hem het eerst goed beantwoord heeft mag de volgende vraag stellen, er lopen dus niet meerdere vragen tegelijk. Als deze persoon dat niet binnen een uur gedaan heeft, mag iemand anders deze taak van hem overnemen. Dit om het topic niet onnodig lang vast te laten zitten. Wanneer iemand aangeeft dat hij weggaat na het beantwoorden van een vraag, mag er natuurlijk meteen een andere vraag gesteld worden.

Het is niet toegestaan om meerdere antwoorden in één post te geven. De vragensteller dient, in het geval dit tog gebeurt alleen naar het bovenste antwoord te kijken en de rest te negeren.
Het is handig als de persoon die de vraag gesteld heeft het topic in de gaten blijft houden. Als hij/zij voor een langere periode daar niet toe in staat is, is er waarschijnlijk wel iemand bereidt om deze vraag op te geven, aan wie dan het goede antwoord doorgegeven kan worden, zodat deze de jurering verder op zich kan nemen.

Het is niet toegestaan om meer dan 2 gokken/antwoorden te doen, voordat de vragensteller deze afgekeurd heeft. Dit om het spammen van tig antwoorden door één persoon te voorkomen.

Puntentelling
Elke maand wordt er een nieuwe ranking gestart. De laatste vraag die voor 0:00 uur van de laatste dag van de maand is gesteld, telt nog mee voor die maand. Als deze vraag beantwoord is wordt er een nieuwe topic geopend (met als titel: "Fok! Movie Trivia - [MAAND JAAR] I").De resultaten van de vorige maanden en de overall ranking kun je in dit topic terugvinden: Fok! Movie Trivia - Overzichtstopic
Elke goed beantwoorde vraag is één punt waard. In elke 10e topic van de maand tellen de punten dubbel.

Vragen
Je mag vragenstellen over elke film die je kan bedenken (TV-films, direct-to-video-films, films die nog in de bios moeten komen, mogen dus ook), zolang je maar verwacht dat de vraag te beantwoorden is.
Vragen waarvoor meerdere antwoorden mogelijk zijn kun je het best vermijden, aangezien dit nog wel eens onduidelijkheden wat punten verdeling op kan leveren. Bij vragen met meerdere antwoorden, moeten al je antwoorden in dezelfde post staan om goedgekeurd te kunnen worden.
Een overzicht van de soorten vragen die al geweest zijn is hier te vinden, met dank aan mamamiep : Fok! Movie Trivia - Overzichtstopic

Spoilertag
Omdat er tegenwoordig een spoilertag is, is het handig om die af en toe te gebruiken. Zo was er laatst een vraag om 10 films op te noemen waar de hoofdpersoon dood ging op het eind. Als je die film nog niet hebt gezien, dan wil je dat niet weten. Daar is de spoilertag heel erg handig voor.

Verboden
Het gebruik van IMDb of welke website ook bij het beantwoorden van de vragen is verboden. Als we erachter komen dat dit toch gebeurt is, wordt het punt niet toegekend.

Ranking
Deze zal Gorro aan het begin van elk topic bekend maken, mits hij het topic ook opent natuurlijk of edit.

IRC-Kanaal
Tegenwoordig bestaat er ook een IRC-kanaal speciaal voor FMT. Waar je gezellig kunt chatten met de andere FMT-ers. Het is in principe niet de bedoeling om te gaan overleggen over de vragen, gezien dat oneerlijk is tegenover de mensen die niet in dat channel (kunnen) zitten.Dit kanaal is #fmt op de IRC-server van Fok!, irc.fok.nl, Port 6667.

Slowchat
Met de komst van een apart slowchat-topic (Fok! Movie Trivia - Slow/FastChat-topic #10) is slowchat in dit topic, net als in alle andere topics in FTR niet meer toegestaan. Een grappige opmerking mag natuurlijk altijd, maar ga geen hele gesprekken meer voeren. Indien nodig kunnen reacties weggemodereerd worden.

Openingspost
Zoals valt te zien is er een duidelijke eenheid in de vorm van de OP's binnen deze topicreeks. Voor het gemak van jullie én anderen, heeft InTrePidIvity een kant-en-klare openingspost gemaakt, waarbij je alleen nog even de topictitel hoeft in te vullen en de gestelde/nog te stellen vraag! Verder kan je deze gewoon kopiëren vanaf InTre's geweldige OP-sjabloon

De vraag

Wie zijn dit uit welke film?

My soul is painted like the wings of butterflies
  zaterdag 8 mei 2004 @ 22:00:42 #2
16701 scanman01
Today's a good day
pi_18983873
Niet Clooney en Turturro!
  zaterdag 8 mei 2004 @ 22:02:12 #3
23107 dolle_hond
topicverkoper
  zaterdag 8 mei 2004 @ 22:03:02 #4
16701 scanman01
Today's a good day
pi_18983940
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 22:02 schreef dolle_hond het volgende:
die linker lijkt trouwens wel ehm, zwart
Meer bruin ja...
  zaterdag 8 mei 2004 @ 22:08:03 #5
77898 EricusMaximus
A vicious fanfare cries...
pi_18984064
eddie murphy en martin lawrence in life?
Audioscrobbler -[ A Nervous Tic Motion of the Head to the Left ]-
  zaterdag 8 mei 2004 @ 22:09:21 #6
16701 scanman01
Today's a good day
pi_18984098
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 22:08 schreef EricusMaximus het volgende:
eddie murphy en martin lawrence in life?

EricusMaximus +1

zaterdag 8 mei 2004 @ 22:16:19 #7
77898 EricusMaximus
pi_18984271
welke film? + acteur+ actrice
pi_18984378
Mickey Blue Eyes?
Hugh Grant & Jeanne Tripplehorn

zaterdag 8 mei 2004 @ 22:19:57 #9
61413 M_M
BEN EEN MEISJE!!!!!!
pi_18984379
Runaway bride?
dan zeggen we niet 'hey jij met je strakke kontje' maar 'hoe Joep met je gekke hondje'
en dat zij dan denken gawd damn nigga/woman
  zaterdag 8 mei 2004 @ 22:20:53 #10
16701 scanman01
Today's a good day
pi_18984407
Hugh Grant en Jeanne Tripplehorn in Mickey Blue Eyes?
  zaterdag 8 mei 2004 @ 22:22:34 #11
77898 EricusMaximus
pi_18984444
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 22:19 schreef Skimmer het volgende:
Mickey Blue Eyes?
Hugh Grant & Jeanne Tripplehorn

Ay

Skimmer +1
pi_18984730
Review van welke film?
quote:
takes stupidity to new depths . How dumb is this movie ? On a scale of one to ten it gets A+ that`s how dumb it is

The central plot revolves around the idea that an alien influence is in order to rid the world of humanity . Yeah so it`s not documentary material but there`s worse ideas for a movie , but where everything falls apart is the internal continuity of what constitutes a , weather satellites and motorised boats don`t count but all do . Well not all because some characters are seen to while other people are being killed by them , don`t ask me why this should be , and please don`t ask me how the and are able to " see " human beings because I don`t have a clue either

But what really yanked my chain was the lack of logic involved . We see a contraption with a machine gun mounted on it . How could that have been built ? There obviously must of been some metal work involved so do oxy-acelytyne torches and vices count as or is there some seriously ill thought out writing involved ? I also couldn`t help noticing people lying dead after being attacked by remote controlled . Even if they were taken over by some unimaginable alien power a wouldn`t possess enough potential or kinetic energy [..] to kill someone . Likewise a homicidal could run over your toes but to kill someone seems unlikely

Strangely for a ( Which he wrote so he can`t blame anyone except himself ) is devoid of characterisation , the characters aren`t characters at all they`re cyphers just there to spout lines . There`s no character interaction and I had a problem remembering most of their names , in fact while watching the movie I forgot most of the characters existed until they got killed , that`s how much impression they made on me

There are a couple of clever bits amongst the choking stupidity . If you look closely you can see one of the cards at the clocking on machine reads " Gene Poole " ( Geddit ? ) while I there`s an in-joke of having a van with the letters ( The band who did the music for the movie ) crash around on a bridge but this is one of the most stupid movies from the last 20 years that doesn`t even begin to make sense
Misschien een beetje veel er uit gehaald... misschien te veel... maar hopelijk genoeg om het moeilijk te maken...

Ow, en ik wil ook graag de schrijver, en belangrijkste hoofdrol speler (M) weten...
  zaterdag 8 mei 2004 @ 23:01:54 #13
77898 EricusMaximus
pi_18985412
Geen flauw idee
War of the Worlds kan al niet, I robot ook niet, verder kan ik ff niets bedenken ivm een schrijver, of is de schrijver niet zo bekend?
pi_18985504
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 23:01 schreef EricusMaximus het volgende:
Geen flauw idee
War of the Worlds kan al niet, I robot ook niet, verder kan ik ff niets bedenken ivm een schrijver, of is de schrijver niet zo bekend?
De schrijver is wereld beroemd... daar zal het niet aan liggen... de film is volgens mij ook vrij bekend... maar wel al wat 'ouder'
  zaterdag 8 mei 2004 @ 23:11:14 #15
77898 EricusMaximus
pi_18985631
De film is wel serieus bedoeld toch?
pi_18985799
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 23:11 schreef EricusMaximus het volgende:
De film is wel serieus bedoeld toch?
Daar ga ik wel van uit ja...
  zaterdag 8 mei 2004 @ 23:20:41 #17
77898 EricusMaximus
pi_18985828
Hint?
pi_18986043
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 23:20 schreef EricusMaximus het volgende:
Hint?
Euhm... 'Als je me benzine geeft, laat ik je leven... anders rijd ik je over'
  zaterdag 8 mei 2004 @ 23:35:01 #19
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_18986077
MAXIMUM OVERDRIVE geschreven door Stephen King met Emilio Estevez
pi_18986214
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 23:35 schreef kinky_queen het volgende:
MAXIMUM OVERDRIVE geschreven door Stephen King met Emilio Estevez
Ook goeie avond...

KQ +1
  zaterdag 8 mei 2004 @ 23:49:59 #21
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_18986401
ik zei al goedenavond op irc

welke film?

zondag 9 mei 2004 @ 00:00:49 #22
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_18986613
Hell Comes To Frogtown
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 9 mei 2004 @ 00:09:22 #23
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_18986770
quote:
Op zondag 9 mei 2004 00:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hell Comes To Frogtown

SaintOfKillers + 1
  zondag 9 mei 2004 @ 00:19:39 #24
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_18986948

Welke film?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 9 mei 2004 @ 00:39:43 #25
56685 kinky_queen
B Movie Snob
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')