abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22652492
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 00:04 schreef PdeHoog het volgende:
Hmmm...zojuist mijn eerste brood uit het apparaat gehaald. Ruikt . Ik krijg honger.
Het brood is gemaakt met de mix die nu bij de ALDI in de aanbieding is. Ben heel benieuwd.

Morgen eens kijken of ik iets van pestobrood kan maken
Het witbrood is dus gelukt. Kreeg het alleen niet goed uit de vorm. Iemand enig idee? Had wel de twee mengdingen ingevet. Misschien niet goed genoeg of zo

Iig heb ik de helft van het brood moeten slopen om het er toch nog uit te krijgen. Dat ben ik nu aan het wegwerken met wat pesto
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 10:44:44 #202
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_22656863
mijn kneed haak blijft er ook wel is in vast zitten,dan scnij ik hem uit het brood ik heb 1 kneed haak en die is plat dus makkelijk er uit te snijden,en mijn brood wil er ook niet altijd soepel er uit maar dan schut ik ff flink met het blik en dan is het er zo uit,ik vet verders niks is van de blik of haak
pi_22656881
Leuk spul die machines, maar het deeg luistert zo verschrikkelijk nauw dat een goed brood bakken erg moeilijk is.
pi_22657353
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 00:29 schreef PdeHoog het volgende:
Het witbrood is dus gelukt. Kreeg het alleen niet goed uit de vorm. Iemand enig idee? Had wel de twee mengdingen ingevet. Misschien niet goed genoeg of zo

Iig heb ik de helft van het brood moeten slopen om het er toch nog uit te krijgen. Dat ben ik nu aan het wegwerken met wat pesto
Ja, bij witbrood heb ik dat ook weleens gehad. Dat komt waarschijnlijk doordat het zachter (minder samenhangend) is dan bruinbrood. Misschien heb je het ook een beetje te vroeg uit het bakblik gehaald, dan is het nog een beetje te klef en valt makkelijker uit elkaar. Als je het iets langer erin laat zitten (niet langer dan ± een kwartier, want anders wordt de korst weer nat... ), dan 'droogt' het beter en blijft het meestal ook beter aan elkaar zitten.

Invetten doe ik nooit, er zit een prima anti-aanbaklaag op m'n blik + kneedhaak (AFK) en even goed schudden is bij mij meestal voldoende om het brood eruit te krijgen. Het kan zijn dat het bij jou moeilijker gaat omdat je TWEE kneedhaken erin hebt, ik kan me voorstellen dat het dan wat meer 'tegenwerkt'.
Bij mijn BBM werd trouwens ook zo'n metalen staafje geleverd, met aan de ene kant een klein haakje en aan de andere kant een platte spiraal, het hele geval lijkt een beetje op een sinterklaasstaf. Dat is om de kneedhaak uit het brood te trekken. Zit er misschien bij jou ook zo'n ding bij? Is best wel handig.

Witbrood wordt trouwens ook wat steviger (en scheurt dus minder gauw uit elkaar) als je er geen (of minder) melk(poeder) en/of olie in doet, heb ik gemerkt, maar dat heeft natuurlijk wel weer invloed op smaak en houdbaarheid. Of je voegt een beetje bruinbroodmeel toe, dat maakt het ook al wat steviger. Succes ermee alvast!
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_22657497
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 10:48 schreef Steijn het volgende:
Leuk spul die machines, maar het deeg luistert zo verschrikkelijk nauw dat een goed brood bakken erg moeilijk is.
Ja dus Zo moeilijk is het niet hoor . Doe alles in de juiste hoeveelheden in de juiste volgorde in het blik en gaan met die banaan. Zelfs ik kan het
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_22657542
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 11:36 schreef Scootmobiel het volgende:

[..]

Ja, bij witbrood heb ik dat ook weleens gehad. Dat komt waarschijnlijk doordat het zachter (minder samenhangend) is dan bruinbrood. Misschien heb je het ook een beetje te vroeg uit het bakblik gehaald, dan is het nog een beetje te klef en valt makkelijker uit elkaar. Als je het iets langer erin laat zitten (niet langer dan ± een kwartier, want anders wordt de korst weer nat... ), dan 'droogt' het beter en blijft het meestal ook beter aan elkaar zitten.
Het brood zat er ongeveer een kwartier in toen ik aan de slag ging.
quote:
Invetten doe ik nooit, er zit een prima anti-aanbaklaag op m'n blik + kneedhaak (AFK) en even goed schudden is bij mij meestal voldoende om het brood eruit te krijgen. Het kan zijn dat het bij jou moeilijker gaat omdat je TWEE kneedhaken erin hebt, ik kan me voorstellen dat het dan wat meer 'tegenwerkt'.
Bij mijn BBM werd trouwens ook zo'n metalen staafje geleverd, met aan de ene kant een klein haakje en aan de andere kant een platte spiraal, het hele geval lijkt een beetje op een sinterklaasstaf. Dat is om de kneedhaak uit het brood te trekken. Zit er misschien bij jou ook zo'n ding bij? Is best wel handig.
Dat metalen ding heb ik ook idd. en voor wat betreft die aanbaklaag....dat zit wel goed. Volgens mij gaan die broodhaken er niet soepel genoeg af. Als ze zijn meegebakken, dan zou je verwachten da ze er makkelijk afgaan. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Het deeg zit echt ONDER de deeghaken en houdt zo de boel tegen.

Nou ja.....ik vet vanmiddag die asjes wel even in bij het bakken van de het volgende brood en dan maar even kijken wat er gebeurd.
quote:
Succes ermee alvast!
Dat gaat helemaal lukken
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 12:48:47 #207
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_22658335
quote:
ik heb all in 1 mix ,dus dat gaat altijd goed
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 13:05:53 #208
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_22658570
quote:
Bakker is niet voor niets een echt vak.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_22715976
Ik schop deze nog ff omhoog. Mijn honing-walnoten-brood was erg , zeker met wat lekker gezouten ham

Vandaag mee naar kantoor genomen, maar dat spul is toch wat voedzamer dan ik dacht . Twee sneeen en ik had ff genoeg (wel lekker dikke sneeen )
  † In Memoriam † dinsdag 19 oktober 2004 @ 10:45:45 #210
7074 moussy
kuttekop
pi_22719299
Mijn bbm staat al weken stof te vangen op de plank
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 10:50:52 #211
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_22719388
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 10:45 schreef moussy het volgende:
Mijn bbm staat al weken stof te vangen op de plank
ik gebruik die van mij zeker 2 a 3x per week
  † In Memoriam † dinsdag 19 oktober 2004 @ 10:53:55 #212
7074 moussy
kuttekop
pi_22719432
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 10:50 schreef glossy het volgende:

[..]

ik gebruik die van mij zeker 2 a 3x per week
Ik heb tig recepten geprobeerd, tot aan gehaktbrood aan toe en heb het nu wel weer ff gezien met de hardere korsten, de keuken vol krummels, en 's morgens in je bed wakker liggen met een knorrende maag en nog een uur moeten wachten tot het brood klaar is
pi_22719497
Hahahahahahaha hier nog zo 1.
We hadden in de keuken zelfs een kastje gekocht waar die op kon. En nu......nu staat die er in
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 11:11:04 #214
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_22719740
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 10:53 schreef moussy het volgende:

[..]

Ik heb tig recepten geprobeerd, tot aan gehaktbrood aan toe en heb het nu wel weer ff gezien met de hardere korsten, de keuken vol krummels, en 's morgens in je bed wakker liggen met een knorrende maag en nog een uur moeten wachten tot het brood klaar is
mijn korsten zijn nooit extreem hard ,ik kan kiezsen hoe ik me korst wil hebben,en knorrende maag in bed ook geen last van ik bak overdag en nooit snachts dan lig ik wakker van het gemix van dat ding.kan hem moeilijk in de kelder zetten om geen herrie er van te hebben.
  † In Memoriam † dinsdag 19 oktober 2004 @ 11:38:37 #215
7074 moussy
kuttekop
pi_22720261
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 11:11 schreef glossy het volgende:

[..]

mijn korsten zijn nooit extreem hard ,ik kan kiezsen hoe ik me korst wil hebben,en knorrende maag in bed ook geen last van ik bak overdag en nooit snachts dan lig ik wakker van het gemix van dat ding.kan hem moeilijk in de kelder zetten om geen herrie er van te hebben.
Ik zeg toch ook nergens dat jij hem ook in de kast moet zetten om mijn redenen
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 12:01:48 #216
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_22720759
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 11:38 schreef moussy het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook nergens dat jij hem ook in de kast moet zetten om mijn redenen
dat bedoelde ik ook niet.
Maar smorgens een lekker vers broodje dat lekker ruikt door het hele huis gaat hier niet.
komt wel als we verhuist zijn dan hoor je het denk niet als dat ding beneden aan staat en je snurkt boven
pi_22720943
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 01:33 schreef PdeHoog het volgende:
Ik schop deze nog ff omhoog. Mijn honing-walnoten-brood was erg , zeker met wat lekker gezouten ham

Vandaag mee naar kantoor genomen, maar dat spul is toch wat voedzamer dan ik dacht . Twee sneeen en ik had ff genoeg (wel lekker dikke sneeen )

Klinkt goed met honing en walnoten... receptje? (of staat dat al ergens en heb ik niet goed gelezen... )

Na een zeer mislukt brood van het weekend heb ik net weer een brood uit de machine gehaald wat meer op een brood lijkt en het smaakt prima (nog een beetje warm!)
Fake it till you make it...
pi_22721221
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 12:10 schreef Nijna het volgende:

[..]

Klinkt goed met honing en walnoten... receptje? (of staat dat al ergens en heb ik niet goed gelezen... )
- 500 gram volkorenmeel
- 300 gram water
- 20 gram boter
- 1-2 theelepels zout
- 4-5 eetlepels honing
- 150 gram gepelde walnoten
- 1-2 zakjes gist (a 7 gr, gedroogd)

Alles in de machine en de walnoten er bij de piep instoppen
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 20:18:02 #219
34891 melonovy
La Kutschie
pi_22731491
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 10:57 schreef jessie het volgende:
Hahahahahahaha hier nog zo 1.
O, dit is echt heel grappig. Hier meld zich nog 1 die weinig bakt.
Bij de supermarkt hier hebben ze dageraad brood, ik vind dat brood gewoon veel lekkerder dan die broden die ik zelf bak, ik vergeet iedere keer lucht toe te voegen ofzo... iig het gemak, de smaak, en nog een aantal factoren zorgen er nu even voor dat ik in een broodbakdip zit.
De meelmixen van Soezie vind ik wel erg lekker, dus een enkele keer bak ik daar een broodje van, maar voordat ik dat weer ga doen moet ik eerst weer een eindje rijden om weer meel in te slaan. Ik vrees dat het leuke er weer een beetje af is...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_22742046
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 20:18 schreef melonovy het volgende:

[..]

O, dit is echt heel grappig. Hier meld zich nog 1 die weinig bakt.
Bij de supermarkt hier hebben ze dageraad brood, ik vind dat brood gewoon veel lekkerder dan die broden die ik zelf bak, ik vergeet iedere keer lucht toe te voegen ofzo... iig het gemak, de smaak, en nog een aantal factoren zorgen er nu even voor dat ik in een broodbakdip zit.
De meelmixen van Soezie vind ik wel erg lekker, dus een enkele keer bak ik daar een broodje van, maar voordat ik dat weer ga doen moet ik eerst weer een eindje rijden om weer meel in te slaan. Ik vrees dat het leuke er weer een beetje af is...
Hier nog eentje. Ik hou van hele donkere broodsoorten, en die kan mijn BBM niet aan.
En als ik bak dan lopen pa & ma met opgetrokken wenkbrauwen om m'n brood heen, om duidelijk te maken dat ze het maar vies vinden.

Dus ik ga pas weer bakken als ik op mezelf woon denk ik
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 20 oktober 2004 @ 09:47:25 #221
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_22742266
Klinkt goed, wat is nou een beetje een goeie machine ?
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  woensdag 20 oktober 2004 @ 10:22:58 #222
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_22742716
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 09:47 schreef Pikkebaas het volgende:
Klinkt goed, wat is nou een beetje een goeie machine ?
ik heb zelf een inventum ,hij bevalt prima.
maar die van de aldi of marskramer schijnen ook goed te zijn
  † In Memoriam † woensdag 20 oktober 2004 @ 11:44:07 #223
43556 miss_dynastie
pi_22744201
Ik heb ook een inventum. Het ding bakt perfect!
pi_22744519
En de AFK BM2 schijnt hetzelfde te zijn als een Inventum, dus kun je onderdelen ook via Inventum bestellen (bv. een kneedhaak of bakblik).

Ik heb een AFK en die bakt ook prima. Ik ben er alleen nog niet aan toegekomen om te proberen het venster met folie af te dekken om te kijken of de korst dan harder wordt bovenop (ik ben een harde korst-fan).
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_22745377
Heeft iemand trouwens tips om dat brood een beetje behoorlijk te snijden? Ik heb óf plakken van 2 centimeter dik, of brokstukken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')