Het witbrood is dus gelukt. Kreeg het alleen niet goed uit de vorm. Iemand enig idee? Had wel de twee mengdingen ingevet. Misschien niet goed genoeg of zoquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 00:04 schreef PdeHoog het volgende:
Hmmm...zojuist mijn eerste brood uit het apparaat gehaald. Ruikt. Ik krijg honger.
Het brood is gemaakt met de mix die nu bij de ALDI in de aanbieding is. Ben heel benieuwd.
Morgen eens kijken of ik iets van pestobrood kan maken
Ja, bij witbrood heb ik dat ook weleens gehad. Dat komt waarschijnlijk doordat het zachter (minder samenhangend) is dan bruinbrood. Misschien heb je het ook een beetje te vroeg uit het bakblik gehaald, dan is het nog een beetje te klef en valt makkelijker uit elkaar.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 00:29 schreef PdeHoog het volgende:
Het witbrood is dus gelukt. Kreeg het alleen niet goed uit de vorm. Iemand enig idee? Had wel de twee mengdingen ingevet. Misschien niet goed genoeg of zo
Iig heb ik de helft van het brood moeten slopen om het er toch nog uit te krijgen. Dat ben ik nu aan het wegwerken met wat pesto
Ja dusquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 10:48 schreef Steijn het volgende:
Leuk spul die machines, maar het deeg luistert zo verschrikkelijk nauw dat een goed brood bakken erg moeilijk is.
Het brood zat er ongeveer een kwartier in toen ik aan de slag ging.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 11:36 schreef Scootmobiel het volgende:
[..]
Ja, bij witbrood heb ik dat ook weleens gehad. Dat komt waarschijnlijk doordat het zachter (minder samenhangend) is dan bruinbrood. Misschien heb je het ook een beetje te vroeg uit het bakblik gehaald, dan is het nog een beetje te klef en valt makkelijker uit elkaar.Als je het iets langer erin laat zitten (niet langer dan ± een kwartier, want anders wordt de korst weer nat...
), dan 'droogt' het beter en blijft het meestal ook beter aan elkaar zitten.
Dat metalen ding heb ik ook idd. en voor wat betreft die aanbaklaag....dat zit wel goed. Volgens mij gaan die broodhaken er niet soepel genoeg af. Als ze zijn meegebakken, dan zou je verwachten da ze er makkelijk afgaan. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Het deeg zit echt ONDER de deeghaken en houdt zo de boel tegen.quote:Invetten doe ik nooit, er zit een prima anti-aanbaklaag op m'n blik + kneedhaak (AFK) en even goed schudden is bij mij meestal voldoende om het brood eruit te krijgen. Het kan zijn dat het bij jou moeilijker gaat omdat je TWEE kneedhaken erin hebt, ik kan me voorstellen dat het dan wat meer 'tegenwerkt'.
Bij mijn BBM werd trouwens ook zo'n metalen staafje geleverd, met aan de ene kant een klein haakje en aan de andere kant een platte spiraal, het hele geval lijkt een beetje op een sinterklaasstaf.Dat is om de kneedhaak uit het brood te trekken. Zit er misschien bij jou ook zo'n ding bij? Is best wel handig.
![]()
Dat gaat helemaal lukkenquote:Succes ermee alvast!![]()
ik heb all in 1 mix ,dus dat gaat altijd goedquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 10:48 schreef Steijn het volgende:
Leuk spul die machines, maar het deeg luistert zo verschrikkelijk nauw dat een goed brood bakken erg moeilijk is.
Bakker is niet voor niets een echt vak.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 10:48 schreef Steijn het volgende:
ik gebruik die van mij zeker 2 a 3x per weekquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 10:45 schreef moussy het volgende:
Mijn bbm staat al weken stof te vangen op de plank
Ik heb tig recepten geprobeerd, tot aan gehaktbrood aan toe en heb het nu wel weer ff gezien met de hardere korsten, de keuken vol krummels, en 's morgens in je bed wakker liggen met een knorrende maag en nog een uur moeten wachten tot het brood klaar isquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 10:50 schreef glossy het volgende:
[..]
ik gebruik die van mij zeker 2 a 3x per week
mijn korsten zijn nooit extreem hard ,ik kan kiezsen hoe ik me korst wil hebben,en knorrende maag in bed ook geen last van ik bak overdag en nooit snachts dan lig ik wakker van het gemix van dat ding.kan hem moeilijk in de kelder zetten om geen herrie er van te hebben.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 10:53 schreef moussy het volgende:
[..]
Ik heb tig recepten geprobeerd, tot aan gehaktbrood aan toe en heb het nu wel weer ff gezien met de hardere korsten, de keuken vol krummels, en 's morgens in je bed wakker liggen met een knorrende maag en nog een uur moeten wachten tot het brood klaar is
Ik zeg toch ook nergens dat jij hem ook in de kast moet zetten om mijn redenenquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 11:11 schreef glossy het volgende:
[..]
mijn korsten zijn nooit extreem hard ,ik kan kiezsen hoe ik me korst wil hebben,en knorrende maag in bed ook geen last van ik bak overdag en nooit snachts dan lig ik wakker van het gemix van dat ding.kan hem moeilijk in de kelder zetten om geen herrie er van te hebben.
dat bedoelde ik ook niet.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 11:38 schreef moussy het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook nergens dat jij hem ook in de kast moet zetten om mijn redenen
quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 01:33 schreef PdeHoog het volgende:
Ik schop deze nog ff omhoog. Mijn honing-walnoten-brood was erg, zeker met wat lekker gezouten ham
Vandaag mee naar kantoor genomen, maar dat spul is toch wat voedzamer dan ik dacht. Twee sneeen en ik had ff genoeg (wel lekker dikke sneeen
)
- 500 gram volkorenmeelquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 12:10 schreef Nijna het volgende:
[..]
Klinkt goed met honing en walnoten... receptje? (of staat dat al ergens en heb ik niet goed gelezen... )
O, dit is echt heel grappig. Hier meld zich nog 1 die weinig bakt.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 10:57 schreef jessie het volgende:
Hahahahahahaha hier nog zo 1.
Hier nog eentje. Ik hou van hele donkere broodsoorten, en die kan mijn BBM niet aan.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 20:18 schreef melonovy het volgende:
[..]
O, dit is echt heel grappig. Hier meld zich nog 1 die weinig bakt.
Bij de supermarkt hier hebben ze dageraad brood, ik vind dat brood gewoon veel lekkerder dan die broden die ik zelf bak, ik vergeet iedere keer lucht toe te voegen ofzo...iig het gemak, de smaak, en nog een aantal factoren zorgen er nu even voor dat ik in een broodbakdip zit.
De meelmixen van Soezie vind ik wel erg lekker, dus een enkele keer bak ik daar een broodje van, maar voordat ik dat weer ga doen moet ik eerst weer een eindje rijden om weer meel in te slaan. Ik vrees dat het leuke er weer een beetje af is...
ik heb zelf een inventum ,hij bevalt prima.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 09:47 schreef Pikkebaas het volgende:
Klinkt goed, wat is nou een beetje een goeie machine ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |